ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ستاره دوباره علیه پرویز مظلومی؟/جباری: باید تمرینات استقلال بهتر شود



 

باشگاه استقلال , مجتبی جباری , تیم ملی  , استقلال

 

به عقیده جباری ،تیم ملی فقط این دوره شانس حضور در جام جهانی را دارد و دوره های بعد، نه!

با عصا آرام عرض زمین را طی می کند. هواداران که به زمین ریخته اند، دور او حلقه زده اند و مدام عکس می گیرند. او هم می ایستد و مدام فلاش ها روی صورتش است. مجتبی جباری که انگار از جشن قهرمانی راضی نیست، حال و حوصله حرف زدن ندارد ولی اصرار ما برای مصاحبه باعث می شود تا او بعد از مدت ها دوباره، حرف های جالبی به زبان بیاورد. جباری که از برخی ناله ها، شاکی است می گوید: «هی نگوئیم فلان بازیکن را نداریم، بهتر است تاکتیک تیم را عوض کنیم.»

*عصایت را کی کنار می گذاری و می توانی دوباره برای استقلال بازی کنی؟

الان زمان مناسبی برای حرف زدن نیست و یک وقت دیگر حرف بزنیم.

*یک وقت دیگر هم دوباره حرف نمی زنی. الان استقلال قهرمان شده و بد نیست بعد از مدت ها سکوت کمی درباره شرایط صحبت کنی. اگر موافق شاید درباره قهرمانی حذفی شروع کنیم.

بازی که اصلا خوب نبود. حاصل کار دو تیم در 120 دقیقه یک یا دو موقعیت گل بود. کلا بازی بدی از آب در آمد. هر چقدر که زمان جلوتر رفت ما توانستیم از نظر بدنی مسلط شویم و خدا را شکر توانستیم این قهرمانی را به دست بیاوریم.

*درباره وضعیت خودت...کی برمی گردی؟

فکر می کنم از یک ماه دیگر بتوانم دوباره برای استقلال بازی کنم.

*استقلال اولین جام را به دست آورد. برای دومی هم کلی برنامه دارید...

ما خیلی زحمت کشیدیم که توانستیم در حذفی قهرمان شویم. در این راه کلی تلفات دادیم و خدا را شکر با قهرمانی همراه شد. با این اتفاق، فشار تا حدود زیادی از روی ما برداشته می شود و به امید خدا در لیگ هم با روحیه و انگیزه بالاتری بازی خواهیم کرد.

*برای آسیا هم که کلی برنامه دارید.

بله، تا آنموقع آندو می رسد. یکی دو بازیکن دیگر هم به ترکیب برمی گردند و می توانیم هماهنگ تر شویم و با قدرت بیشتری بازی کنیم. واقعا این فینال برای ما انگیزه بخش بود و کلی کمک کرد که بتوانیم دوباره خودمان را بهتر از قبل کنیم.

*البته در این مدت مهاجم های استقلال گلایه داشتند و می گفتند خوب تغذیه نمی شوند و جای مجتبی جباری خیلی خالی است.

چند سالی هست که با همین مهاجم ها داریم کار می کنیم و به هم عادت کرده ایم. به یک درک متقابل از بازی هم رسیده ایم و می خوب در زمین همدیگر را پیدا می کنیم. این حرف هایی که گفته اند نظر لطفشان است ولی الان زمانی نیست که درباره نبودن آدم ها در ترکیب حرف بزنیم و مدام بگوئیم چیکار کنیم. باید مسیرهای دیگر را امتحان کنیم. تمرینات بهتر شود. تاکتیک های تیم را عوض کنیم تا به وسیه آن بتوانیم در بازی های دیگر نتیجه بگیریم. این که مدام در رسانه ها بگوئیم این را نداریم، آن را نداریم، اینطوری نمی شود نتیجه بگیریم، به جایی نمی رسیم. باید در تیم تغییرات ایجاد کنیم و یک تغییر سیستم و تاکتیک بدهیم.

*انصافا این مصدومیت ها هم تاثیرگذار بوده. به هر حال استقلال مهره های خوبی را در ترکیب ندارد. انگار چشم خورده اید.

این به خاطر فشار است نمی شود گفت چون چشم خورده این اینقدر آسیب دیده دادیم. فشار لیگ زیاد است و فاصله بازی ها کم. به خاطر همین وقتی یک بازیکن آسیب دیدگی جزئی هم داشته به خاطر این نزدیکی بازی ها معمولا یکی دو بازی از دست می دهد. فرصت هم زیاد نیست تا بچه ها بتوانند بعد از هر بازی خستگی را از بدشان بیرون کنند. این فشار روی همه تیم هاست و بالاخره ما هم به خاطر همین یکسری بازیکن مصدوم دادیم. سفرهای طولانی هم مزید بر علت شد. الان رفتیم لیگ قهرمانان بازی کردیم و در برگشت دیدید که کیانوش رحمتی آسیب دید. الان هم بازی ها به قدرس حساس شده که تیم نمی تواند با تمام قوا نرود. به خاطر همین باید از همه مهره ها استفاده شود و بازیکنی نمی تواند استراحت کند. به همین دلیل مشکل آسیب دیدگی پیش می آید.

*درباره قرعه کشی مرحله نهایی جام جهانی هم حرف بزنیم. با ازبکستان، کره جنوبی، لبنان و قطر در یک گروه هستم. برداشت ها متفاوت است. برداشت تو از این گروه چیست؟

از گروه قبل هم صعود کردن به این مرحله راحت نبود. کیفیت تیم ها بالا رفته. یکسری تیم اسمی حذف شدند و این نشان می دهد کیفیت گروه مقدماتی خوب بود. به هر حال تیم های دیگر هم دارند کار می کنند و انصافا شناختشان از ما زیاد است، نسبت به شناختی که ما از این تیم ها داریم. الان تیم دارد طوری آماده می شود که می خواهد در جام جهانی نتیجه بگیرد. صرفا برای ورود به جام جهانی کروش کار نمی کند او می خواهد تیم ملی در آن مسابقات هم خوب نتیجه بگیرد. وقتی شدت و حرارت کار اینقدر بالاست قطعا ما می توانیم به جام جهانی صعود کنیم. من اینطوری فکر می کنم که اگر شرایط تغییر نکند، قطعا امسال تنها شانس ما برای صعود به جام جهانی خواهد بود.

*یعنی دوره های بعدی شانسی نداریم؟

قطعا شانس زیادی نداریم و کار خیلی سخت تر می شود.بقیه تیم ها دارند پیشرفت می کنند و ما پسرفت. نمونه اس کیفیت همین زمین ها یا استادیوم های ماست. با توپ های درجه دو بازی می کنیم و این وضعیت همینطور ادامه دارد. همه می گویند امکانات نیست، زمین ها خراب است ولی کسی توجه نمی کند. نموه اش همین جشن قهرمانی ما در جام حذفی. افتضاحتر از دوره های قبل بود. اصلا برنامه ریزی درست و حسابی نداشت. برای لیگ برتر که هیچ، ما حتی برای لیگ های دسته یک و دو باید زمین چمن مناسب داشته باشیم. متاسفانه در همین لیگ برتر زمین های خوب نداریم. انگار کاری برای فوتبال اصلا نمی شود.

*البته تو جزو معدود بازیکنانی هستی که حتی از استقلال هم ایراد می گیری و معمولا می گویند مجتبی جباری بازیکنی است که باحاشیه ها کار دارد...

آخر اینها یک چیز مشخص است. من نمی خواستم حرف بزنم ولی دیدم شما که تا اینجا آمدید و کلی زحمت کشدیدید، سکوتم را شکستم. الان زمانی است که آدم بتواند دو کلمه حرف درست و حسابی بزند، قاطی این حرف هایی که می گویند خدا را شکر قهرمان شدیم... الان شما نگاه کنید. من احترام زیادی برای همه قایل هستم و کاری هم ندارم، آدم هایی که وسط زمین هستند برای چه قشری اند ولی نگاه کنید همه در زمین هستند و دنبال اینند که یک قسمت کار را بگیرند و در این قهرمانی شریک باشند. الان این حرف ها را می زنیم، 100 سال دیگر هم همینطور. وقتی نمی توانیم این کارهای جزئی را درست کنیم، قطعا تیم های دیگر با برنامه ریزی درست و خوب و با امکانات بیشتر می توانند از ما جلو بزنند و پیشرفت کنند.

*الان همین زمین حافظیه، درست زیر پایمان کیفیت خوبی ندارد...

من که این حرف ها را گفته ام و الان هم می گویم خوب نیست ولی انگار یکسری دیگر، خواسته های دیگری دارند.../خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
آغاز تمرینات استقلال زیر نظر پرویز مظلومی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات جنجالی پرویز مظلومی علیه قلعه نویی



اخبار,اخبارورزشی,پرویز مظلومی


 اخبار ورزشی - مظلومی: در آن دربی بازیکن ما بازی را ول کرد تا استقلال 3 گل بخورد ؛ کسانی که پلاکارد روزشمار آوردند مزدبگیر بودند

سرمربی سابق استقلال می گوید: «دربی معروف 3-2 را عادی نباختیم، غیر طبیعی بود.»

 مصاحبه‌ها قابل پیش‌بینی نیستند. برای خبرنگاران پیش می‌آید که گاهی برای یک موضوع ساده با یک ‌فرد تماس می‌گیرند و در نهایت به حرف‌هایی می‌رسند که می‌تواند بسیار مهم باشد.

مصاحبه با پرویز مظلومی از آن مصاحبه‌ها بود. گفتگو از مراسم تجلیل از غلامحسین مظلومی، رسید به قبل‌؛ به پلاکاردی که برای روزشمار جدایی او و بازگشت مربی فعلی استقلال روی سکوها گذاشتند.

ماجرا به اولین دوره قهرمانی لیگ ‌برتر هم کشید؛ فصلی که استقلال در انزلی نبُرد تا پرسپولیس در تهران ببرد و قهرمان شود.

مظلومی در این مصاحبه غیرمستقیم کدهایی داد و حرف‌های جواد نکونام را تلویحاً تأیید کرد‌؛ وقتی این بازیکن گفته بود "آقایان" از شکست 3 بر 2 استقلال در دربی خوشحال شده بودند.

 * آقای مظلومی، مراسم تجلیل از برادرتان شكیل برگزار شد...
- جا دارد از همه كسانی كه آمدند، تشكر كنم. از فرمانده نیروی انتظامی، پیشكسوت‌ها، هنرمندان، مربیان استقلال، بازیكنان این تیم و مسئولان باشگاه. واقعاً جای تشكر دارد. اول مراسم یك مقدار سوءتفاهم پیش آمد كه چرا استقلالی‌ها نیامدند ولی تمرین داشتند و خودشان را رساندند. باید از همه كسانی كه آمدند، قدردانی و تشكر كنم. غلامحسین نیاز داشت روحیه بگیرد و این روحیه به او داده شد. خدا شاهد است بعد از مراسم كلی سرحال بود و می‌خندید. مشكل یك بیمار فقط مالی نیست و باید به او انگیزه هم داده شود. خدا را شكر...
 
* البته بعد از مراسم صحبتی شد كه شما و برادرتان اختلاف دارید كه در این شرایط زیاد جالب نبود.
- اگر چیزی بوده، مربوط به گذشته است. من همیشه در كنار غلامحسین هستم. خدا را شكر خانواده‌‌اش مثل شیر پشت او هستند و تمام هزینه‌های درمانش را پرداخت می‌كنند. درست است می‌گویند نیاز نداریم ولی هزینه‌های درمان غلامحسین زیاد است. درمان او طول كشیده....

* توقع شما چیست؟
- آدم‌های ورزشی جلو بیایند. پرویز مگر چهره ملی نیست؟ او پرافتخارترین بازیكن استقلال در دربی‌هاست. 6 گل زده و این شوخی نیست. مشكلات مالی زیادی برای درمان او وجود دارد. دست‌شان بسته است و می‌دانم با چه سختی‌ای پول تهیه می‌كنند. به نظرم وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید به عنوان یك پیشكسوت ملی به او احترام بگذارند.

* آقای مظلومی توقعی دارید؟
- (خنده تلخ) واقعاً آزار‌دهنده است. تا وقتی بازی كنی، دوستت دارند، تا رفتی فراموش می‌شوی. به خاطر همین است كه هركس در فوتبال حضور دارد، می‌خواهد سریع خودش را ببندد تا فردا دیگر به این وضعیت دچار نشود.

* وضعیت برادرتان به چه شكل است؟ قرار است دوباره عمل شود.
- بله، هر روز یك مشكل پیش می‌‌آید. درد زیادی در شكمش دارد. قرار است فردا پس‌فردا روی كمرش عملی انجام شود. یك پمپی می‌گذارند تا درد را كنترل كند. هزینه همین پمپ 50 میلیون تومان است، تازه بدون هزینه عمل. شبی هم دو میلیون تومان هزینه بیمارستان است. پسرهایش همیشه می‌گویند ما نیازی به كمك كسی نداریم ولی بالاخره اگر گنج هم داشته باشند، تمام می‌شود. هزینه‌ها واقعاً سرسام‌آور است. با این حال دست تمام كسانی كه برای روحیه دادن به غلامحسین آمده‌اند، درد نكند. نه فقط با او، با همه پیشكسوت‌ها باید چنین رفتاری شود. قدیمی‌ها درآمدی از فوتبال نداشتند.

 

بالاترین قرارداد آنها 50 هزار تومان بود. اكثر آنها نیازمند هستند. همین پیشكسوت‌ها به المپیك رفتند و تیم ایران را قهرمان جام ملت‌ها كردند. غلامحسین در آخرین قهرمانی جام ملت‌ها كنار ایران بود. باید به این عزیزان كمك شود. الان بیمه قهرمانی گذاشته‌اند كه سالی 10 میلیون تومان می‌دهد. این پول یك جلسه شیمی‌درمانی است. بیمه قهرمانان چه دردی را دوا می‌كند؟ ندهند بهتر است.

 * در مراسم دوشنبه، دوباره شعار "پرویز سوبله چوبله" شنیده شد.
- هواداران استقلال محبت دارند. تاریخ است و فراموش نشدنی. این عددی است كه جلوی عدد كذایی 6 قرار گرفته است. استقلالی‌ها افتخار می‌كنند. من را هم می‌بینند، یاد آن عدد می‌افتند. ممنونم از آنها كه این عدد را ماندگار كردند، درست مثل عدد پرسپولیسی‌ها. تازه آنها جشن هم می‌گیرند. من خواهشم از مسئولان استقلال این است كه حركتی كنند. باید برای عدد 4 هم جشن گرفت. ما خودمان باید پیشقدم شویم و جشن بگیریم.


* حنیف عمران‌‌زاده گفته بود 6 را هیچ‌كس ندیده ولی 4 مربوط به الان است و همه دیده‌اند.
- البته شاید در آینده هم پرسپولیسی‌ها بگویند 4 قدیمی شده. كری‌خوانی همیشه بین طرفداران هست. در هر صورت كسی الان 6 را یادش نیست ولی 4 جدید است. شاید یك روزی 4 هم كهنه شود.

 * علی پروین گفته كه اینقدر استقلالی‌ها را اذیت نكنید، آنها بیشتر از ما برده‌اند.
- علی پروین واقعاً راستگو و واقع‌بین است. بله، ما بیشتر برده‌ایم ولی جشنی كه گرفته‌اند، مبارك‌شان باشد. امیدوارم این 4 هم هیچ‌وقت از یاد طرفداران نرود.

 * شما، حجازی و حتی مایلی‌كهن دیروز تشویق شدید. این خیلی معنادار بود.
- مردم محبت دارند. ما خالصانه كار كردیم. چشم‌داشتی هم نداشتیم. خودمان را از مجموعه استقلال می‌دانیم. ناصرخان هم كه فراموش‌نشدنی است. مایلی‌كهن هم با حرف‌هایی كه می‌زند، در دل مردم جا دارد.

 * نكته این شعارها چه بود؟ وقتی سرمربی استقلال آمد، تشویق شدید.
- راستش من نكته‌‌اش را نمی‌دانم، نكته‌‌اش این بود كه گفتند پرویز سوبله چوبله. شما دنبال دلایل دیگری نگردید. خودتان می‌دانید كه من وارد یكسری مسائل و جریانات حاشیه‌ای نمی‌شوم.

* شما 4 دربی بردید و با قهرمانی حذفی از استقلال رفتید. خیلی‌ها می‌گویند اگر مربی دیگری جای شما بود، می‌ماند و ادامه می‌داد.
- دیگر خودتان خبر دارید. دلایل خاصی داشت. نمی‌دانم، شاید من لیاقتش را نداشتم كه روی نیمكت استقلال بنشینم.

* صادقانه بگویید از آقای فتح الله زاده چقدر دلخور هستید؟
- گله‌مند كه هستم ولی دوستی‌مان را به هم نمی‌زنم. سال سوم حمایت لازم را از من نكرد، در حالی كه لیست هم داده بودم. در هر صورت دوستش دارم، شاید زورش به هیأت‌مدیره نرسید وگرنه تصمیمش این بود كه من بمانم.

 * اگر می‌ماندید، ممكن بود بردهایتان در دربی را به عدد 6 برسانید؟
- نمی‌دانم ولی می‌توانستیم. خیلی جالب است كه روابط عمومی پرسپولیس در برنامه 90 اعلام كرد آن وسط یك مساوی داشتیم. ولی آن كه بازی جام ولایت بود و رسمی نبود. دو تیم ‌ملی‌پوش‌هایشان را نداشتند. الان می‌بینید كه خیلی‌ها عدد 4 را نشان می‌دهند چون در دل مردم جا افتاده است. پرسپولیسی‌ها الكی خودشان را سرگرم نكنند كه 4 بازی پشت‌سر هم نباخته‌اند. 4 بازی رسمی را باخته‌اند و این را مردم می‌دانند. عدد 4 هم كه ماندگار شده است.

* هنوز به 3-2 معروف فكر می‌كنید؟
- ورقش نزن. بهتر است...

* مگر اتفاق خاصی افتاده بود؟ پشت پرده خاصی داشت؟
- تاریخ خیلی چیزها را درباره آن دربی مشخص می‌كند. هیچ وقت ابر پشت ماه پنهان نمی‌ماند. در آینده معلوم می‌شود در آن بازی چه گذشت.

 * وقتی این‌طور حرف می‌زنید یعنی بازی غیر‌طبیعی بود.
- بله، ما در روال عادی نباختیم، غیر‌طبیعی بود.

* روشن‌تر حرف می‌زنید؟ چه اتفاقی افتاد؟
- پرسپولیسی‌ها بردند ولی شما ببینید ما دو گل جلو بودیم. بازیكنان بازی را ول كردند. باید 4، 5 گل می‌زدیم. برای همین می‌گویم عادی نیست. اگر عادی بود كه گل سوم و چهارم را هم می‌زدیم. بی‌انگیزگی بچه‌ها باعث شد ببازیم. بی‌تفاوتی‌شان، غرورشان.

* شاید هم غرور شما.
- شاید این مسئله هم تأثیرگذار بود ولی همه چیز دست به‌دست هم داد كه آنها سه گل بزنند و بازی را ببرند.

 * پس اتفاق پشت پرده چه بود؟
- همین مسائلی كه گفتم. چرا تیم 10 نفره به یك‌باره اوج می‌گیرد و به آن شكل بازی می‌كند و ما...

* یعنی نمی‌خواستند پرویز مظلومی ببرد؟
- نمی‌دانم، شاید چون من بودم، باختیم! من را وارد این جریان‌ها نكنید. گذشت زمان همه چیز را مشخص می‌كند.

 * شما و امیر قلعه‌نویی با هم بد هستید. این را همه می‌دانند. چرا؟
- خیلی واضح می‌گویم رابطه ما با هم دوستانه نیست. فقط یك سلام و علیك داریم. دیروز هم وقتی آمد روی نیمكت، دیدم كه عكاس‌ها هم آمدند عكس بگیرند ولی چون شلوغ شده بود، مسئولان او را به طرف جایگاه هدایت كردند.

* ولی به نظر می‌رسید نمی‌خواستید رودررو شوید.
- نه این شبهه‌ای بود كه به وجود آمد. اصلاً این‌طور نبود. ما با هم سلام و علیك داریم ولی اختلاف بین‌مان هست.

* شما همیشه از او گلایه دارید. از داستان پلاكارد و روزشمار بازگشتش بگیرید تا ...
- من كه نمی‌توانم بگویم از دیدن آن پلاكارد خوشحال شدم.

 
* البته نكونام كدهایی در مصاحبه‌‌اش داده بود و گفته بود اگر با مربیان قبلی استقلال صحبت كنید، مشخص می‌شود پهلوان من هستم یا سرمربی فعلی استقلال. او گفته بود بعد از دربی 3-2 "آقایان" خوشحالی كردند. البته اسمی نبرده بود.
- من چیزی ندیدم و نمی‌توانم قضاوت كنم. حضرت محمد (ص) می‌گوید چیزی را ندیده‌ای باور نكن. من هم یك مسلمان هستم و تا نبینم، نمی‌توانم بگویم واقعیت داشته یا نه. راجع به آن دربی كه شبهات زیاد بود. من از چیزی مطمئن نمی‌شوم تا اینكه ببینم ولی صحبت‌ها را كسی كرده كه بازیكن بااخلاقی است، بازیكن مورد اعتمادی است. حتماً كسی به نكونام چیزی گفته كه آن حرف را زده است ولی من واقعاً ندیدم. طبیعتاً وقتی ما دربی را می‌بردیم، خیلی‌ها ناراحت می‌شدند. نمی‌دانم حالا ناراحتی چه كسانی طبیعی بود و چه كسانی نبود ولی من زیاد وارد این مسائل نمی‌شوم.

 * درست است ندیده‌‌اید، ولی حس كرده‌اید!
- امیدوارم همه عاقبت به خیر شوند. از راه راستی كه داریم، منحرف نشویم چون در آن دنیا باید جوابگو باشیم. این‌طور نیست كه هر كاری بكنیم، سرمان را گذاشتیم زمین، تمام است. باید آن دنیا جواب رفتار و كردارهایمان را بدهیم ولی مثلاً من سر ماجرای پلاكاردی كه روزشمار بازگشت مربی دیگری را زده بودند، خیلی دلخور شدم. آنها اگر استقلالی بودند كه نباید دو ماه مانده به مسابقات لیگ چنین كاری می‌كردند. ما حذفی را برده بودیم و در لیگ‌ برتر هم در كورس بودیم كه قهرمان شویم. یكسری آدم‌ها این كارها را كردند و اثر معكوس در تیم ما داشت. من دیدم كه چقدر در تیم پچ‌پچ زیاد شده. با آن كار اعتماد را از بین بردند و دیگر حرف مربی در تیم، حرف نبود.

 * مطمئن هستید كه فقط كار لیدرها بود؟
- من با آدم‌هایی كه پلاكارد را گذاشتند كار داشتم، حالا كاری به این نداشتم كه چه كسی دستور داده پلاكارد را بزنند. این آدم‌ها استقلالی نبودند. یك استقلالی، قهرمانی می‌خواهد، برایش تیم مهم است، حالا چه فرقی می‌كند مظلومی روی نیمكت باشد یا مربی دیگری. بدون مظلومی یا با مظلومی استقلال باید قهرمان شود. پس اگر كسی كاری خارج از این كرده، یعنی استقلالی نبوده است. ببینید ما آن سال حذفی را بردیم و در 4 دربی هم برنده شدیم. با یك امتیاز در نهایت قهرمانی را باختیم. وقتی پلاكارد زدند، استقلال در صدر جدول بود. واقعاً كدام استقلالی این كار را می‌كند؟ این‌ها مزدبگیر بودند!

* مزد بگیر چه ‌فرد یا افرادی؟
- نمی‌دانم. واقعاً یك استقلالی این كار را می‌كند؟ متأسفانه این حركت را كردند و باعث شدند تیم لطمه بخورد. آنها اگر استقلالی بودند كه به تیم خودشان لطمه نمی‌زدند.

* به نظر می‌رسد خیلی حرف‌ها دارید!
- من واقعاً كاری ندارم چه كسی روی نیمكت استقلال است. بنده 25 سال در تیم استقلال بودم و زحمت‌ كشیدم. خدا شاهد است خیلی وقت‌ها مجانی كار كردم. قراردادی بستم كه پایین‌تر از قیمت بود‌؛ چه در زمان بازیگری، چه دستیاری و چه سرمربیگری. همیشه دوست داشتم این تیم آرامش داشته باشد و اگر من حرف بزنم، می‌شوم مثل آن عده كه پلاكارد گرفتند و تیم را به هم ریختند. من نمی‌خواهم آرامش استقلال به هم بریزد.

 

افتخارم این است كه استقلالی‌ها با احترام درباره‌ام حرف می‌زنند. این برای من اهمیت دارد. الان برایم فرقی ندارد، چه مربی فعلی باشد چه‌ فرد دیگری، از استقلال حمایت می‌كنم. دوست ندارم تیم را به چالش بكشم ولی نمی‌گویم دلم پر نیست. هنوز طلبم را نگرفته‌ام و مالیاتش را پرداخت كرده‌ام. الان چیزهایی به دل دارم كه برای همیشه در قلبم باقی می‌ماند. از آن اولین دوره لیگ‌ برتر بگیرید و باخت در انزلی و از دست دادن قهرمانی تا خیلی چیزهای دیگر.

* هفت خرداد 1381 و رازهایی كه هنوز افشا نشده!
- ببینید آدم وقتی یك صحبتی می‌كند، باید پشتش قرص باشد. حمایت شود. نیایند بگویند مدركت كو؟ این چیزها كه مدرك ندارد.

 * اتفاقاً الان در كمیته اخلاق می‌گویند مدركت كو.
- من هم حرفم همین است. وقتی بازیكن ول می‌كند تا تیم گل بخورد، من چه مدركی بیاورم؟! این حرف‌ آدم را وارد مسائل قضایی می‌كند و می‌گویند مدرك بیاور. ولی اگر راست و حسینی مسئولان حمایت كنند، نه تنها من بلكه همه حرف می‌زنند. ما از روی حب و بغض حرف نمی‌زنیم، اتفاقات افتاده را می‌گوییم. اگر قرار است فوتبال پاك شود، باید روی حقیقی آن را به مردم نشان بدهیم نه اینكه تا كسی حرف زد، بگوییم مدركت كو. مگر این چیزها مدرك هم دارد؟
 
* یك سؤال می‌پرسیم راحت پاسخ بدهید. آیا سرمربی استقلال به خاطر تشویق شما و ناصر حجازی ناراحت شد؟
- من ندیدمش كه ببینم چه احساسی دارد ولی من خودم خوشحال می‌شوم او تشویق شود. هركسی برای استقلال زحمت‌كشیده، باید تشویق شود.

 * سؤال آخر ما هم درباره ماجرای دعوت شما به چالش سطل یخ است، آن هم از طرف ایمون زاید. اجرا می‌كنید؟
- راستش اگر اینطوری باشد، پرسپولیسی‌ها باید دریای آب یخ روی سرشان بریزند. به ‌هر ‌حال 4 بار آنها را برده‌ام و دوستان باید یك استخر آب یخ روی سرشان خالی كنند.

* اگر اجرا كنید چه كسی را دعوت می‌كنید؟
- باید استیلی و دایی را دعوت كنم دیگر. شوخی كردم.

* علی پروین را چطور؟
- علی‌آقا را خیلی دوست دارم. او استاد ماست. پروین واقعیت فوتبال است. ما باید خیلی هوای امثال پروین را در این فوتبال داشته باشیم.

 اخبار  ورزشی -  خبرآنلاین