ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سایه سنگین دادستانی بر قرعه‌کشی لیگ پانزدهم



اخبار,اخبار ورزشی ,لیگ برتر

هنوز مشخص نیست از بین پیکان و راه‌آهن کدام تیم فصل بعد لیگ برتری است/ کمیته استیناف تکذیب می‌کند، مدیرعامل راه‌آهن حاضر نیست در مورد این شایعه اظهارنظر کند و عضو هیات‌مدیره پیکان کمیته انضباطی را مقصر می‌داند

 در حالی که قرار است امشب فصل جدید لیگ برتر قرعه کشی شود، هنوز هم معلوم نیست که پیکان قرار است در لیگ برتر شرکت کند یا راه آهن می‌تواند رای کمیته استیناف را به نفع خود برگرداند. این یک سوال اساسی است که هنوز کسی پاسخی برای آن ندارد. نه پیکانی‌ها و نه مدیران راه‌آهن نمی‌دانند دقیقا چه رای در انتظار آن‌هاست و به همین دلیل به نظر می‌رسد این رای تبعاتی برای هر دو تیم به همراه خواهد داشت.

 

باشگاه راه‌آهن به خاطر همین رای کمیته استیناف که قرار است پایان هفته اعلام شود، نه مالک مشخصی دارد نه سرمربی. به هرحال دادستانی برای فروش امتیاز این تیم نیاز دارد تکلیف راه‌آهن مشخص شود. پیکان هم تازه روز گذشته علیرضا مرزبان را به عنوان سرمربی خود شناخت ولی کمیته استیناف هر روز اعلام این رای سرنوشت‌ساز را به تعویق می‌اندازد. در روزهایی که دو باشگاه راه‌آهن و پیکان در بلاتکلیفی مطلق به سر می‌برند، عده‌ای کمیته انضباطی را مقصر این ماجرا می‌دانند چرا که آن‌ها در رای خود کمی با باشگاه پیکان راه آمدند و باعث شدند نتیجه پرونده به رای سرنوشت‌ساز کمیته استیناف موکول شود.

 

حالا که قرار است لیگ برتر کمتر از سه هفته دیگر شروع شود، این سوال پیش می‌آید که چرا کمیته استیناف رای خود را اعلام نمی‌کند تا فوتبال ایران و البته دو باشگاه پیکان و راه آهن از بلاتکلیفی در بیایند؟ موضوعی که شاید بی ارتباط به دخالت دادستانی در این حکم نباشد. گفته می‌شود دادستانی در حمایت از باشگاه راه‌آهن، فدراسیون فوتبال را اساسی تهدید کرده. هرچند علی کفاشیان و البته سایر مدیران فدراسیون فوتبال این شایعه را تکذیب می‌کنند اما به نظر نمی‌رسد این موضوع چندان هم دور از واقعیت باشد. اگر فشارهای غیرفوتبالی وجود نداشت، طبیعتا این پرونده اینقدر طول نمی‌کشید.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,لیگ برتر

 
فشار دادستانی چقدر جدی است؟
دادستانی، فدارسیون فوتبال را تحت فشار قرارداده؟ این سوالی است که روزهای اخیر تقریبا در تمام رسانه‌ها مطرح می‌شود و البته مدیران فدراسیون فوتبال معمولا تلاش می‌کنند این موضوع را  تکذیب کنند. حتی شایعاتی در این باره مطرح شده که در جلسه کمیته استیناف، یک عضو از دادستانی حضور داشته تا رای پرونده به نفع راه‌آهن چرخش داشته باشد. شنیده‌ها حاکی از آن است که آن‌ها مدیران فدراسیون فوتبال را هم تهدید کرده‌اند.


با وجود تمام این حرف و حدیث‌ها، دبیر کمیته استیاف ادعا می‌کند هرگز فشاری روی این کمیته نبوده. علی فرشادسپهر دبیر کمیته استیناف در اینباره به «نسیم» گفت: من هرگز چنین حرف‌هایی را قبول ندارم و بیشتر آن را گمانه زنی‌هایی می‌دانم که همیشه در فوتبال ما انجام می‌شود. فقط این را با اطمینان می‌گویم که کمیته استیاف تحت هیچ فشاری نیست. این‌ها حرف‌هایی است که اصلا قابل پذیرش، حداقل برای من نیست.


او در پاسخ به این سوال که چرا این رای قرار است آخر هفته اعلام شود گفت: اولا که کسی نگفته رای آخر هفته اعلام می‌شود بلکه اعلام شده تا آخر هفته اعلام می‌شود. احتمال دارد ظرف همین یکی دو روز رای اعلام شود. ما هم می‌خواهیم نتیجه این پرونده هرچه سریع‌تر اعلام شود ولی به هرحال این یک مورد خاص است که باید خیلی روی آن تحقیق کنیم.

 

اینطور نیست که بشود فوری رای را اعلام کرد چون باید یک رای عادلانه باشد.
فرشادسپهر در پاسخ به این سوال که در قرعه کشی لیگ برتر نام کدام تیم باید شرکت داده شود هم گفت: ما کمیته قضایی هستیم و این مسائل به ما ربطی ندارد. با این حال من به شما می‌گویم که اگر ملاک رای فعلی باشد، باید تیم پیکان در قرعه کشی شرکت کند مگر این که در حکم نهایی راه‌آهن بتواند حقانیت خود را ثابت کند. من نمی‌توانم در حال حاضر صحبتی درباره این موضوع انجام دهم چون سازمان لیگ تصمیم گیرنده نهایی را در اینباره است.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,لیگ برتر

 
پیکانی‌ها دخالت دادستانی را قبول دارند؟
با وجود تمام شایعاتی که در مورد دخالت دادستانی در پرونده مارتین موتومبا مطرح است باشگاه پیکان عملا در مورد این موضوع سکوت کرده و مدیران آن حاضر نیستند اظهارنظر دقیقی در مورد این موضوع  انجام دهند.


یکی از مدیران باشگاه پیکان که نمی‌خواست نامش فاش شود در  اینباره به «نسیم» گفت: در باشگاه پیکان هرکسی نظری دارد ولی اگر از من می‌پرسید، می‌گویم خیلی بعید است که این اتفاق افتاده باشد. به هرحال برای دادستانی چه فرقی می‌کند که راه‌آهن در کدام لیگ بازی می‌کند؟ باشگاه راه آهن به خاطر اختلاف بین وزارت نفت و بابک زنجانی به دادستانی رسیده و خیلی بعید است که برای آن‌ها تفاوت داشته باشد که کدام تیم قرار است در لیگ برتر فعالیت کند.


سوال بعدی اینجاست که پیکان چقدر خودش را آماده کرده تا در صورتی که حکم به نفع آن‌ها باشد فصل بعد بتواند نتایج خوبی بگیرد. این عضو هیت مدیره باشگاه پیکان در اینباره اینطور توضیح داد: همه در باشگاه پیکان بلاتکلیف هستند و ما خودمان هم نمی‌دانیم در این شرایط چه کاری به صلاح تیم است. در این مدت تنها کاری که از دستمان بر می‌آمده، این بوده که علیرضا مرزبان را به عنوان سرمربی باشگاه معرفی کنیم و امیدوار باشیم رای کمیته استیناف هرچه زودتر اعلام شود. البته از نظر من مقصر اصلی کمیته انضباطی است که با رای عجیبش، باعث شد این پرونده تا این حد طولانی و پیچیده شود.

رحیمی: در مورد دخالت دادستانی حرفی ندارم
باشگاه راه آهن به طور حتم یکی از اصلی‌ترین دلایل طولانی شدن این پرونده است چرا که اگر فشار دادستانی نبود، هفته گذشته حکم سقوط پیکان به لیگ یک نهایی شده بود. علیرضا رحیمی، مدیرعامل فصل گذشته راه آهن در گفتگو با «نسیم» حاضر نیست پاسخ روشنی در مورد دخالت دادستانی در پرونده موتومبا بدهد: من دیگر دوست ندارم به این شایعات پاسخ بدهم. حرف من همان حکم کمیته استیناف است و بیشتر از این دوست ندارم صحبت کنم. هر وقت رای اعلام شد راحت‌تر می‌توانم در مورد آن صحبت کنم.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,لیگ برتر

 
او در پاسخ به این که امشب نام کدام تیم در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شود هم گفت: این را من نباید پاسخ بدهم. بی‌تردید سازمان لیگ جلسه می‌گذارد  و تصمیم‌گیری می‌کند که فردا کدام تیم در قرعه‌کشی شرکت می‌کند.
 
اخبار اجتماعی - نسیم

 


ویدیو مرتبط :
لیگ جهانی کشتی فرنگی آبــادان-وزن کشی،قرعه کشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حاشیه مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر پانزدهم



اخبار,اخبار ورزشی,مراسم قرعه‌کشی لیگ

 

حاشیه مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر پانزدهم

راه‌آهن و پیکان هر دو در لیگ برتر ماندند/ بدل رونالدو در سالن برگزاری مراسم

بازیکن اسبق پرسپولیس در مراسم قرعه‌کشی عدد ۶ را برای استقلال انتخاب کرد..

مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر پانزدهم در سالن همایش‌های برج میلاد تهران و با حضور نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش، علی کفاشیان رئیس فدراسیون، مهدی تاج رئیس سازمان لیگ و شماری از مسئولان باشگاه‌های ورزشی برگزار شد.

*در این مراسم پس از صرف افطاری و شام قرعه‌کشی در مراسمی نسبتاً مختصر و مفید برگزار شد.

*‌فرهاد مجیدی که قرار بود در این مراسم شرکت کند به مراسم نیامد و به جای او مجید نامجو مطلق بر روی صحنه حاضر شد.

* علی کریمی بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی نیز در این مراسم حضور داشت و عدد 6 را برای تیم استقلال انتخاب کرد که باعث تشویق حاضرین در سالن شد.

* مسئولان برگزاری این مراسم از نظم مراسم رضایت کامل داشتند.

* محمود شیعی مدیرعامل باشگاه پیکان در سؤال به خبرنگار فارس مبنی براینکه شما در لیگ برتر می‌مانید یا راه‌آهن گفت: من به شوخی در جمع دوستان هم گفتم در نیم فصل اول ما در لیگ برتر هستیم و در نیم فصل دوم راه‌آهن به جای ما بازی می‌کند تا به این ترتیب هر دو تیم در لیگ پانزدهم حضور داشته باشیم!

* در پایان مراسم محمود شیعی با عزیزی خادم یکی از اعضای فدراسیون فوتبال گفت‌وگوی دو نفره انجام داد.

* با اینکه نصیرزاده رئیس کمیته تدوین فدراسیون فوتبال اعلام کرده استفاده از جی‌پی‌اس برای تیم‌ها آزاد است و این مسئله طبق نظر فیفا بوده اما هنوز دبیرکل فدراسیون فوتبال این مسئله را به تیم‌ها ابلاغ نکرده است.

* بازیکنی که خود را شبیه رونالدو درست کرده بود و به نوعی بدل کریس رونالدو بود در مقابل سالن مراسم حاضر شد و گفت من در بخشی از تیم‌های لیگ برتری تست داده‌ام که امیدوارم قبول شوم این فرد خودش را دقیقاً مثل رونالدو آرایش کرده بود.

* محمود شیعی مدیرعامل باشگاه پیکان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی براینکه در این مراسم با کفاشیان برای حضور در لیگ برتر صحبت کرده است، گفت: ما صحبت‌های‌مان را قبلاً انجام داده‌ایم.

* کفاشیان پس از ترک مراسم با حاج‌رضایی و محمود شیعی به خوش و بش پرداخت و به گرمی از آنها استقبال کرد.

* برخی حضار پس از پایان مراسم به روی سن رفته و با اسم تیم‌هایی که در قرعه‌کشی از گوی خارج شده بود عکس یادگاری انداختند.

* علی کفاشیان در این مراسم با تأخیر حاضر شد و در این مورد گفت: فکر می‌کردم مراسم با تأخیر آغاز شود.

* سن مراسم به شکل زمین چمن طراحی شده بود و توپ جام جهانی در آن قرار داشت.

* خاکپور که دیرتر از سایرین به مراسم آمده بود در جایگاه تماشاگران عادی نشست.

* زمانی که تیم‌های استقلال و پرسپولیس نام‌شان از گوی خارج شد تماشاگران به شدت آنها را تشویق کردند و جالب اینکه عدد 6 برای استقلال درآمد بیشتر حضار که پرسپولیسی بودند نسبت به این موضوع واکنش مثبت نشان داده و به صورت مکرر دست زدند که علی کریمی در این جلسه گفت من بی‌تقصیر هستم و جالب اینکه برای پرسپولیس نیز عدد 10 خارج شد که احمدی مجری مراسم به کریمی گفت دوست داشتیم این عدد به جای 10،‌ 8 بود که کریمی پاسخی به این موضوع نداد؛ اما عدد 10 نیز بسیاری از هواداران پرسپولیس را خوشحال کرد.

اخبار ورزشی - فارس