ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

زمان معرفی گروه ایران درمقدماتی جام‌جهانی


خطر بازی با استرالیا در مرجله گروهی اول انتخابی جام جهانی از سر تیم ملی گذشته اما هنوز احتمال همگروهی با عراق ، عربستان ، عمان یا قطر برای ماذن هست

خبرآنلاین: خطر بازی با استرالیا در مرجله گروهی اول انتخابی جام جهانی از سر تیم ملی گذشته اما هنوز احتمال همگروهی با عراق ، عربستان ، عمان یا قطر برای ماذن هست

در این مرحله از مسابقات 40 تیم آسیایی در 8 گروه 5 تیمی قرار می گیرند. 8 تیم اول گروه ها و 4 تیم از بین بهترین تیم های رده دوم (در مجموع 12 تیم) راهی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 می شوند و علاوه بر این، حضور خود در جام ملت های 2019 آسیا را نیز قطعی می کنند.

سیدبندی تیم های آسیایی در این مرحله بر اساس رتبه آنها در رنکینگ ماه آوریل 2015 فیفا خواهد بود. بر اساس آخرین فهرست اعلامی رنکینگ تیم ها در آسیا ، بعد از ایران که تیم اول قاره است ، تیم های ژاپن ، استرالیا ، کره جونبی ، امارات ،چین و عمان در رده های بعدی هستند و تیم های معمولا خطرناکی چون عربستان ، بحرین و قطر دیگر تیم های آسیایی هستند که احتمال همگروهی شان با ایران وجود دارد. اگرچه ممکن است در ماه آینده میلادی تغییراتی در این رنکینگ اتفاق بیفتد اما شاید تنها تیم هایی چون و عمان جای شان را به عراق در 8 تیم سر گروه بدهند و بعید است تیم هایی مثل عربستان بتوانند دوباره به جمع سرگروه ها برگردند. با این حساب ایران آن طور که کارلوس کروش واهمه داشت با تیم هایی مثل استرالیا همگروه نمی شود ، اگرچه همیشه تیم هایی مثل عراق و عربستان یا قطر هم برای ایران همراه با دشواری بوده اند. اگر این سه تیم در گروه ایران در مرحله اول قرار نگیرند ، می توان امید داشت شاگردان کارلوس کروش در گروهی به راحتی بازی های محلی بیفتد و از گروهش به دور نهایی مسابقات انتخابی صعود کند جایی که 8 تیم برتر گروه ها و 4 تیمی که بیشترین امتیاز را میان تیم های دوم گروه های شان گرفته باشند در دو گروه 6 تیمی برای رسیدن به جام جهانی با یکدیگر رقابت می کنند.

12 تیمی که با رسیدن به این مرحله جواز صعود مستقیم به جام ملتهای آسیای 2019 امارات را هم کسب می کنند.


ویدیو مرتبط :
صحنه هایی زیبا از بازی ایران و لبنان درمقدماتی جام جهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جام جهانی/فوتسال ایران بااسپانیا،پاناماومراکش هم‌گروه شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در مسابقات جام جهانی؛

تیم ملی فوتسال ایران با اسپانیا، پاناما و مراکش هم‌گروه شد

تیم ملی فوتسال ایران در گروه B مسابقات فوتسال جام جهانی 2012 تایلند با تیم‌های اسپانیا، پاناما و مراکش هم‌گروه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم قرعه کشی مسابقات فوتسال جام جهانی 2012 تایلند ظهر امروز جمعه در هتل "رجیس" شهر بانکوک برگزار شد.

- در پایان قرعه کشی این مسابقات گروه‌های ششگانه به شرح زیر درآمدند:

گروه A: تایلند، کاستاریکا، اوکراین و پاراگوئه

گروه B: اسپانیا، ایران، پاناما و مراکش

گروه C: برزیل، ژاپن، کلمبیا و پرتغال

گروه D: مصر، مکزیک، ایتالیا و استرالیا

گروه E: لیبی، صربستان، جمهوری چک و کویت

گروه F: روسیه، جزایر سلیمان، گواتمالا و آرژانتین

عباس ترابیان در خصوص قرعه کشی مسابقات فوتسال جام جهانی 2012 به سایت فدراسیون فوتبال اظهار داشت: برخی کشورها چون برزیل و تایلند به قرعه کشی مسابقات اعتراض کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: برزیلی‌ها به این اعتراض کرده‌اند که چرا با تیم ملی کلمبیا که جزو نمایندگان آمریکای جنوبی است در یک گروه قرار گرفته‌اند و تیم میزبان نیز به اینکه با تیم‌های مطرحی چون اوکراین و پاراگوئه هم‌گروه است اعتراض دارد.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال احتمال تغییر قرعه کشی را رد نکرد و گفت: ممکن است با رایزنی‌هایی که می‌شود قرعه کشی مسابقات جام جهانی تغییر کند که در این صورت ما به فیفا اعتراض خواهیم کرد.

مسابقات فوتسال جام جهانی 2012 از اول تا 18 نوامبر(11 تا 28 آبان) به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد./مهر