ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رویانیان: آقای بلاتر چرا قانون کشکی می‌دهی؟/ اعتقادی به ورود دستگاه‌های اطلاعاتی ـ امنیتی به فوتبال ندارم



محمد رویانیان , دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن

رویانیان: آقای بلاتر چرا قانون کشکی می‌دهی؟/ اعتقادی به ورود دستگاه‌های اطلاعاتی ـ امنیتی به فوتبال ندارم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: بلاتر به تهران بیاید زبان انگلیسی‌ام را خوب می‌کنم و از او می‌پرسم چرا قانون کشکی می‌دهی؟!

 محمد رویانیان در حاشیه دیدار دوستانه پرسپولیس و ذوب‌آهن در جمع خبرنگاران در مورد پرونده تبانی گفت: ادامه پرونده خوب است زیرا باعث می‌شود برخورد عمیق‌تر، دقیق‌تر و قوی‌تری انجام شود اما از یک جهت ادامه دادن این پرونده بد است که پیچ و تاب بخورد و لوث شود و آب در آن برود.

 

باید برخورد قاطع با متخلفین انجام شود من امروز با علیپور مفصل صحبت کردم پیش کفاشیان هم می‌روم و می‌گویم اجازه ندهند که یکسری افراد با مصاحبه‌های خود جوی ایجاد کنند که برخورد با یک داور متخلف را برخورد با کل جامعه داوری بدانند.

وی تصریح کرد: برخورد با داور متخلف به جامعه داوری مصونیت می‌دهد اما اگر برخورد نشود دیوار بی‌اعتمادی بین مردم و اهالی فوتبال همچنان خواهد بود.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد ورود دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به فوتبال برای برخورد با این مسئله گفت: من طبق عقاید خودم حرف می‌زنم، اعتقادی به ورود دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به فوتبال ندارم حتی به ورود مجلس هم به فوتبال اعتقادی ندارم زیرا شأن مجلس بالاست.

رویانیان تصریح کرد: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید زمانی به فوتبال وارد شوند که یک مافیای بزرگ بر فوتبال سایه انداخته باشد من می‌دانم یکی از مافیای فوتبال 14 بار حکم جلبش صادر شده اما هنوز دستگیر نشده است. اگر در فوتبال قوانین فیفا، کمیته انضباطی و اصول حاکم بر فوتبال جهان اجرایی شود دیگر نیازی به ورود دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نیست.

 

در فوتبال کدام کشور دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ورود می‌کنند؟ من اعتقادی به این مسئله ندارم اما می‌گویم باید با محسن قهرمانی برخورد شود، بدون رودربایستی و رفیق‌بازی یک برخورد درست با یک داور متخلف و یا دو سه برخورد در دو سه سال می‌تواند مشکل فوتبال را حل کند.

وی در مورد اینکه حتی اگر به ضرر پرسپولیس باشد، گفت: مگر پرسپولیس حق دارد تبانی کند و رشوه دهد و مردم را فریب را بدهد؟ پرسپولیس یا هرکسی دیگر، جرم جرم است. من چون اطلاعات داشتم فریاد زدم، در دو سال گذشته چقدر ما به اشتباهات داوری باختیم اما کی فریاد زدیم اما در دو جا من فریاد زدم اول بازی با آلومینیوم هرمزگان چون چیزهایی می‌دانستم و دوم هم همین محسن قهرمانی.

 

من سه فصل است که مدیرعامل پرسپولیس هستم، در اکثر بازی‌ها بازیکنان ما به تصمیمات داور اعتراض داشتند اینکه گل ما را آفساید گرفتند یا پنالتی ما را نگرفتند اما ما به کسی بی‌احترامی نکردیم اما در مورد قهرمانی برای پیگیری موضوع هیچ ابایی ندارم.

رویانیان تصریح کرد: اگر با متخلف برخورد شود اعتمادسازی و پاکسازی در فوتبال انجام می‌شود اما اگر با داور متخلف برخورد نشود این مسائل ادامه خواهد داشت.

رویانیان در مورد اینکه خود شما به مسئله تبانی در فوتسال اعتراف کردید، گفت: من خودم گفتم فوتسال ما تبانی کرده اما مسخره‌مان کردند. اگر بگوییم فلان آقا از ما رشوه می‌خواهد آیا باید برویم رشوه بدهیم و عکس و فیلم بگیریم و با مدرک به فدراسیون برویم؟ یا اینکه به فدراسیون گزارش بدهیم. فیفا می‌گوید باید گزارش بدهی، ولی وقتی به فدراسیون می‌گوییم می‌گوید مدرکت کو، چرا؟ چون دروغگویی در فوتبال زیاد شده است.

رویانیان افزود: به نظر من وقتی یک مدیرعامل در مورد یک نفر شهادت داد باید اصل بر راستگویی مدیرعامل باشد. اگر مدیرعامل خلاف آن را گفت در آن صورت باید پدر مدیرعامل را هم درآورد اما باید اصل بر راستگویی مدیرعامل و سرمربی باشد. مدیرعامل دروغ نمی‌گوید زیرا شأنش اجازه نمی‌دهد.

 

نمی‌گویم دینش نمی‌گذارد ببینید من چه دیده‌ام که فریاد زده‌ام. من پارسال هم گفتم قهرمانی از ما پول خواسته است بعد نوشتند که رویانیان در فدراسیون کت درآورده است و داد می‌زند. من در سه مورد در مورد قهرمانی اقرارنامه رسمی با دستخط خود نوشته‌ام. مگر دایی دروغ گفت؟ دیدید که با قهرمانی برخورد شد اما حالا چرا باید دایی جریمه شود. دایی که گنده فوتبالیست‌های ایران است و از مربیان فوتبال است وقتی حرف می‌زند جریمه‌اش می‌کنند اگر دایی حرف نزند چه کسی باید گزارش بدهد؟ دایی را با این عظمت خفه می‌کنند پس چه کسی باید حرف بزند؟

رویانیان با اشاره به سفر بلاتر به تهران گفت: باید بلاتر بیاید و از او بپرسم، البته باید انگلیسی‌ام را کامل کنم و بپرسم آقای بلاتر چرا قانون کشکی می‌دهی، بپرسم وات؟ نه نه وات می‌شود چه (به گزارش فارس در این لحظه خبرنگاران و رویانیان خندیدند و این مصاحبه به پایان رسید)./فارس

 


ویدیو مرتبط :
FBI .CIA .NSA سیستم های اطلاعاتی امنیتی آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود بلاتر به پرونده تبانی فوتبال ایران



دیدار پرسپولیسی‌ها‬ با رئیس فیفا,پرونده تبانی فوتبال ایران

از دیدار مخفیانه پرسپولیسی‌ها‬ با رئیس فیفا گزارش می‌دهد/ورود بلاتر به پرونده تبانی فوتبال ایران

حضور سپ بلاتر در ایران مهم ترین اتفاق دیروز ورزش ایران بود که حتی جریانات و اتفاقات سیاسی داخلی را نیز تحت‌الشعاع خودش قرار داد و بسیاری از رسانه‌های خارجی نیز از جنبه‌های مختلف به بررسی و تفسیر آن پرداختند.

در ظاهر قضیه همه مباحث به برگزاری همایش علم  و فوتبال و البته صحبت‌های بلاتر در خصوص فوتبال ایران و اهمیت دیدار با دکتر روحانی مربوط می‌شد اما در سایه این موضوعات و مراسمی که برگزار شد، اتفاقی مهم و البته پنهانی صورت گرفت که از منظر تمامی‌رسانه‌ها پنهان ماند!

 

اتفاقی که بامداد دیروز و در هتل آزادی تهران رخ داد و معادله چند مجهولی جدیدی را برای فوتبال ایران طراحی کرد. ماجرا از اینجا آغاز شد که رئیس فدراسیون جهانی فوتبال و هیات همراه بعد از ورود به فرودگاه مهرآباد و برگزاری مراسم تشریفات، برای استراحت و البته صرف صبحانه راهی هتل آزادی تهران شدند. یعنی درست در همسایگی پرسپولیسی‌ها که برای بازی با استقلال صنعتی اهواز، در این هتل اردو زده بودند.


 همسایگی بلاتر و پرسپولیسی‌ها این فرصت را به‌وجود آورد تا شاگردان علی دایی هنگام صرف صبحانه، رئیس فدراسیون جهانی را از نزدیک ببینند و حتی برخی از آن‌ها مجال اینکه چند کلامی‌با سپ بلاتر همکلام شوند را پیدا کردند. در این بین صحبت‌های دروازه بان برزیلی پرسپولیس با سپ بلاتر و عکس یادگاری که گرفته شد در نوع خودش جالب توجه بود!


اما این پایان ماجرا نبود و اتفاق مهم، دیداری بود که دور از چشم بازیکنان پرسپولیس صورت گرفت. نماینده‌ای که مشخص نبود از سوی باشگاه یا شخص علی دایی گزینش شده از فرصت همسایگی نهایت استفاده را برد و با همراهان سپ بلاتر نشستی را برگزار کرد.

 

نشست چند دقیقه‌ای که گفته می‌شود با موضوعیت کسر امتیاز از پرسپولیس و محرومیت علی دایی و البته کاملا محرمانه و مخفیانه برگزار شد و اطلاعات کافی در خصوص اتفاقات اخیر فوتبال ایران و تصمیماتی که گفته می‌شود مغایر با قوانین بین المللی است، ارائه شد تا در اختیار سپ بلاتر قرار بگیرد و آقای رئیس در جریان اتفاقات عجیب و غریب فوتبال ایران که معمولا بر آن سرپوش گذاشته می‌شود، قرار بگیرد!

 

ماجرا از آنجایی کلید خورد که علی دایی در آستانه بازی با استقلال اهواز در جریان محکومیتش در پرونده محسن قهرمانی و بازی با سپاهان قرار گرفت. بعد از کش و قوس‌های فراوان و گذشت نزدیک به پنجاه روز از بازی جنجالی و پر حرف و حدیث سپاهان و پرسپولیس و بررسی‌های مختلفی که روی مستندات ارائه شده از سوی پرسپولیسی‌ها و محسن قهرمانی صورت گرفت، سرانجام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حکم به محکومیت علی دایی داده است. محکومیتی که محرومیت سه جلسه‌ای را برای سرمربی پرسپولیسی‌ها در پی داشته و حکم قطعی آن صادر شده است.

 

هرچند که محمدنبی  دبیرکل رئیس فدراسیون فوتبال با توجه به حضور بلاتر در ایران و بنا به مصالح دیگر از اعلام قطعی و رسانه ای شدن این حکم ممانعت کرده و این حکم فعلا در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بایگانی شده است! حکمی‌که حتی علی دایی را تا آستانه تحریم سپ‌بلاتر پیش برد اما با اصرار و پافشاری اطرافیان او را به فرودگاه مهرآباد فرستاد تا در ظاهر قضیه همه چیز آرام و بی حاشیه نشان داده شود.

 

اما خبرها حکایت از این دارد که علی دایی عزمش را جزم کرده تا از حقوق به اصطلاح تضییع شده خودش دفاع کند و از طریق ارتباطات بین المللی خوبی که دارد پاسخ کوبنده ای به فدراسیون فوتبال بدهد و حکم صادره کمیته انضباطی را قبل از اعلام، ملغی کند! البته پرسپولیسی‌ها و علی دایی برای بازگرداندن یک امتیاز کسر شده نیز مصمم هستند. یک امتیازی که قطعا در هفته‌های پایانی لیگ اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و شاید در قهرمانی آن‌ها تاثیرگذار باشد.
/روزنامه قانون