ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

روزی که روزنامه ها خبر اعدام فوتبالیست ملی را دادند!/کیانوش عیاری در آبادان گلباران شد!



اعدام فوتبالیست ملی,کیانوش عیاری,ناصرحجازی

 روزی که روزنامه ها خبر اعدام فوتبالیست ملی را دادند!/کیانوش عیاری در آبادان گلباران شد!

روزی که روزنامه ها خبر از حکم اعدام فوتبالیست ملی دادند - پیرارسال این طورها- دویدیم زندان قزل، علی را آوردند، دو، سه ساعت با هم پلکیدیم و سیگار زدیم و گریه کردیم. ترس از اعدام، عین خوره افتاده بود به جانش و چشم هایش عین چشم های اموات شده بود. چرا پرویز دهداری به پست علی اکبریان نمی خورد که فرشته ش کند و نگذارد که بچه پاسگاه نعمت آباد، تا پای اعدام برود؟ چرا همین مجتبی محرمی به پست آقا دهداری نمی خورد و می رود به پست علی سلطان می خورد؟

به گزارش شبکه ایران ابراهیم افشار روزنامه نگار پیشکسوت هرازگاه در ستون یادداشت شنبه های خود در «هفت صبح» داده های جالبی را که از برخورد با چهره های سرشناس فرهنگی یا ورزشی داشته بیان می کند. افشار در تازه ترین یادداشت خود که پیرامون شانس تاریخی است با ذکر مثالهایی اهمیت زمان ظهور یک چهره را در آینده کاری اش مطرح کرده است. بخشهایی از یادداشت افشار را در ادامه می خوانید:

کیانوش عیاری در آبادان گلبارن می شود
 پس چه جبر و حکمتی در این نکته نهفته است که وقتی ناصرحجازی، هشت تا گل در اولین بازی اش می خورد، مربی اش قربان صدقه اش می رود که نترس! عزیز دلم! هر چی بیشتر گل بخوری گلرتر می شوی اما کیانوش عیاری مثلا، وقتی در اولین خاطرات دروازه بانی اش در آبادان گلباران می شود، راهش را کج می کند به سمت فیلمسازی و این جور چیزها.

 

به گمانم هر جفت شان هشت تا هشت تا خورده بودند اما یکی ش سرخرکج کرده و آن یکی ش هم پرواز کرده است. یعنی چه عاملی در اینجا نقش بازی می کند که مربی ناصر، مربی کیانوش نشود و یا بر عکس؟! آیا به کیانوش عیاری نمی آمد بهترین گلر آسیا باشد یا ناصر اگر حسین دستگاه و رایکوف را بالا سرش نمی دید ممکن بود نجف دریابندری دوم ما باشد؟

چرا علی اکبریان تا پای اعدام می رود؟
چرا پرویز دهداری به پست علی اکبریان نمی خورد که فرشته ش کند و نگذارد که بچه پاسگاه نعمت آباد، تا پای اعدام برود؟ چرا همین مجتبی محرمی به پست آقا دهداری نمی خورد و می رود  به پست علی سلطان می خورد؟ روزی که روزنامه ها خبر از حکم اعدام فوتبالیست ملی دادند - پیرارسال این طورها- دویدیم زندان قزل، علی را آوردند، دو، سه ساعت با هم پلکیدیم و سیگار زدیم و گریه کردیم.

 

ترس از اعدام، عین خوره افتاده بود به جانش و چشم هایش عین چشم های اموات شده بود. هرکس به جایش بود پشیمان می شد (خدا را شکر انگار دارد آزاد می شود)گفتم علی جان چرا آن روزها که فرت و فرت توی استقلال و پرسپولیس گل می زدی و پوسترت توی مجلات دست به دست می شد شب ها واسه گند لات های پاسگاه نعمت آباد سورمی دادی و سفره ناصرالدین شاهی باز می کردی یکی از این شازده مربی ها، بهت گوشزد نکرد که عمو جون وقتی فوتبالت تموم شد تو به دست همین آقایون یکه بزن، بلعیده می شوی ها ؟ توی زندان بود که پسرش به دنیا آمد و علی، جگر گوشه اش را ندید.

 

ملاقاتش هم نمی آمد هیچ کس. زندانی و زندانبان ها گاهی سر به سرش می گذاشتند و خیط ش می کردند. مخصوصا وقت هایی که تلویزیون قزل، شهرآورد سرخابی ها را نشان می داد./شبکه ایران

 

 


ویدیو مرتبط :
کیانوش عیاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش کیانوش عیاری به یک خبر تکان‌ دهنده


کیانوش عیاری گفت: کسانی که بخواهند من و شما را به تسامح دعوت کنند، درواقع تسامح «سرکوبگر»ی را می‌پرورند که مبادا مُخل کارخانه رؤیاسازی باشد و البته خوشحالم مسؤولان فعلی در برخورد با فیلم بی‌ادعای «خانه پدری» حب و بغضی را نیافتند و این فیلم را با همین ویژگی‌هایش پذیرفته و به تسامح هم دچار نشده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: کیانوش عیاری که آخرین ساخته سینمایی «خانه پدری» به دلیل برخی نگاه‌ها چند سال اکران نشد و سرانجام در بخش غیر رقابتی جشنواره فجر به نمایش درآمد، در واکنش به این خبر احساس و تحلیل‌اش را نسبت به چنین رویدادهایی بیان کرد.

این کارگردان سینمای ایران گفت: باید باور کنیم در میان مردم خوب و مهربان ایران یا هر جای دیگری از دنیا، چنین اتفاقاتی بارها رخ داده و باز هم تکرار خواهد شد.

او ادامه داد: فیلم «خانه پدری» شاید توان این را نداشته باشد که تلنگری برای پیشگیری یا به حداقل رساندن این فجایع باشد اما دست کم مردم را متوجه چنین جراحتی در جامعه می‌کند.

کارگردان فیلم «خانه پدری» با اشاره به بازخوردهایی که پس از نمایش فیلم «خانه پدری» در جشنواره فجر گرفته بود‌، ادامه داد: بارها اشاره کردم وقوع چنین اتفاقاتی انگیزه ساخت فیلم نبوده و فقط به یک نوع تنگ‌نظری پرداخته شده است.

وی یادآور شد: 19 بهمن‌ماه پس از نمایش این فیلم جوانی به من گفت، آیا جایی که در «خانه پدری» به تصویر کشیده شده ایران است یا سرزمینی است که فقط مردم‌اش مثل ما فارسی صحبت می‌کنند؟

عیاری در توضیح این اتهام که سرزمین مطروحه در فیلم «خانه پدری»، ایران نیست و اگر هم ایران است چرا باید چنین مردان سفاک و خشنی تصویر شوند؟ گفت: شنیدن خبری که حالا منتشر شده، هر انسانی را ویران می‌کند و این انسان ویران به قاعده، به خود اجازه نخواهد داد خبرگزاری شما را چند سال تعطیل کند یا خواهان حذف جمله‌های موحش این خبر باشد.

این کارگردان اضافه کرد: انتشار این خبر بی‌آنکه آبروی ایران و مرد ایرانی را ببرد، یک واکنش طبیعی است به حادثه‌ای که وقتی از نزدیک دیده می‌شود شرایط پیچیده‌ی شکل‌گیری‌اش عیان می‌شود. شرایط پدیداری یک جامعه انسانی، محو شدن خشونت است و می‌دانیم این سرزمین «اتوپیایی» هنوز وجود ندارد.

کارگردان فیلم «خانه پدری» در ادامه گفت‌و‌گوی گفت: نه فیلم من و نه خبر شما قرار نیست به گونه‌ای باشد که انگار می‌خواهیم زشتی‌ها و جراحات جامعه را بزک کنیم. کسانی که بخواهند من و شما را به تسامح دعوت کنند، درواقع تسامح «سرکوبگر»ی را می‌پرورند که مبادا مُخل کارخانه رؤیاسازی باشد و البته خوشحالم مسؤولان فعلی در برخورد با فیلم بی‌ادعای «خانه پدری» حب و بغضی را نیافتند و این فیلم را با همین ویژگی‌هایش پذیرفته و به تسامح هم دچار نشده‌اند.

کیانوش عیاری در پاسخ به اینکه نگاهش به این پدری که فرزندانش را زنده به گور کرده چیست؟ بیان کرد: خبر فعلا در مرحله شوک‌برانگیزی است و باید زوایای پنهانش آشکار شود اما هرچه هست، حتی اگر ناشی از جنون محض هم باشد، همچنان هولناک است و جایی برای مدارا نمی‌گذارد.

بیش از پنج سال از ساخت فیلم «خانه پدری» می‌گذرد و این فیلم به دلیل تلخی و خشونتی که در صحنه قتل وجود دارد (پدری دخترش را در زیرزمین خانه دفن می‌کند، به دلیل مشکلات و سوءتفاهم‌های ناموسی)، هنوز امکان نمایش پیدا نکرده است، این در حالی است که کیانوش عیاری بارها بر این نکته تاکید داشته که به هیچ وجه قصد سیاه‌نمایی نداشته و تنها آنچه را که از گذشته‌های دور در این جامعه رخ می‌داده و هنوز هم در بخش‌های مختلف کشور حتی پایتخت رخ می‌دهد، نمایش داده است.

عیاری که تا به حال در مقابل اصرارهایی که برای حذف صحنه قتل فیلم‌اش مطح می‌شد، مقاومت کرده است،‌ در جشنواره سی‌ودوم فیلم فجر پس از نمایش این فیلم بیان کرد: من به سیاه‌نمایی علاقه‌ای ندارم، مرا سانسور نکنید. در جامعه‌ای که از مشکلات فراوان سرشار است، چطور از این‌ها عبور کنم؟ بنابراین از من نخواهید به چیزهای فرعی‌تر جامعه بپردازم.