ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

روحانی: آمادگی میزبانی‌های بزرگ را داریم/ بلاتر: شعار ما آینده بهتر برای دنیاست



تیم ملی فوتبال در جام جهانی, دیدار روحانی با سپ‌بلاتر

روحانی در دیدار با سپ‌بلاتر: صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی، شادی مردم از نتایج انتخابات را مضاعف کرد

رئیس جمهور ایران ضمن قدردانی از حمایت سپ‌بلاتر و شیخ سلمان از میزبانی ایران برای برگزاری جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹، اعلام کرد فوتبال می‌تواند روابط و فرهنگ ملت‌ها و کشورهای مختلف را به هم نزدیکتر کند.

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در دیدار با سپ‌بلاتر رییس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با بیان اینکه فوتبال می‌تواند روابط و فرهنگ ملت‌ها و کشورهای مختلف را به هم نزدیکتر کند، گفت: امروز فوتبال دیگر صرفاً یک ورزش نیست، بلکه ستاره‌های درخشان فوتبال، همان سفیران صلح کشورها هستند که در نقاط مختلف دنیا در میادین مسابقه حضور دارند.

 

وی در این دیدار که شیخ سلمان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز حضور داشت، ابزار امیدواری کرد: فیفا بتواند در زمینه ورزش فوتبال به کشورهای در حال توسعه از جمله ایران و سایر کشورهای منطقه کمک بیشتری کند.

 

رئیس جمهور ایران حضور سپ‌بلاتر را در فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و حضور شیخ سلمان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) را فرصتی مغتنم برای رشد و توسعه فوتبال به ویژه در کشورهای در حال توسعه عنوان کرد که رونق بیشتری را در این عرصه ورزشی به همراه خواهد داشت.

 

تیم ملی فوتبال در جام جهانی, دیدار روحانی با سپ‌بلاتر

 

وی ایران را کشوری صاحب ظرفیت‌ها و استعدادهای ورزشی بزرگ خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا برخی از مسابقات فوتبال را در سطح جام ملت‌های آسیا و فوتسال و فوتبال ساحلی را در سطح جام جهانی میزبانی کند.

 

روحانی ابراز امیدواری کرد که دروازه فوتبال تنها هدفی برای گل زدن نباشد بلکه دروازه‌ای برای دستیابی به صلح و دوستی برای همه ملت‌ها باشد و افزود: ما و شما باید به دیپلماسی ورزشی به ویژه دیپلماسی فرهنگی بیشتر اهمیت دهیم.

 

وی با توأمان خواندن دو شادی بزرگ مردم ایران، خاطرنشان کرد: شادی مردم از نتایج انتخابات ریاست جمهوری با صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی مضاعف و دو برابر شد.

 

رئیس جمهور ایران از حمایت سپ‌بلاتر و شیخ سلمان از میزبانی ایران برای برگزاری جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ قدردانی کرد. وی همچنین در ادامه تلاش‌های سپ‌بلاتر برای ایجاد زمینه مساعد برای حضور زنان مسلمان با رعایت قواعد و قوانین اسلامی و شرعی برای حضور در مسابقات بین‌المللی فوتبال را موجب خرسندی و قدردانی دانست و گفت: این امر موجب رونق و توسعه فوتبال در کشورهای مختلف بویژه در کشورهای اسلامی خواهد شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را برای بسط و توسعه ورزش در این کشور به ویژه در زمینه فوتبال و فوتبال پایه برای تمام اقشار به ویژه زنان به کار خواهد بست. دولت در ایران خود را متولی ورزش نمی‌داند بلکه حامی ورزش و فدراسیون‌های ورزشی خواهد دانست و از آنها حمایت خواهد کرد.

 

روحانی همچنین ابراز امیدواری کرد که در فیفا برای پیشکسوتان فوتبال ایران جایگاه شایسته و مناسب‌تری برای خدمت به جامعه فوتبال در سطح بین‌المللی فراهم شود.

 

تیم ملی فوتبال در جام جهانی, دیدار روحانی با سپ‌بلاتر

 

سپ‌بلاتر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با تبریک پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران و ابراز خرسندی از همزمانی این اتفاق با صعود تیم ملی فوتبال ایران ضمن تائید سخنان رئیس‌جمهور کشورمان مبنی بر اینکه مسابقه فوتبال فراتر از برد و باخت است، گفت: هدف ما از فوتبال یک جنبش اجتماعی، فرهنگی و ورزشی میان ملت‌های جهان است و به همین دلیل شعار فیفا در زمینه فوتبال، آینده‌ای بهتری برای همه دنیا است.

 

سپ‌بلاتر برگزاری مسابقات فوتبال را در برقراری صلح میان کشورها و ملت‌ها بسیار مؤثر دانست و از دکتر روحانی به خاطر عقلانیت اعتدالی که در عرصه ورزشی به ویژه فوتبال دارد، تشکر کرد.

 

بلاتر، فدراسیون فوتبال و بازیکنان فوتبال جمهوری اسلامی ایران را جزء استعدادهای برتر دنیا دانست که در جمع ۳۲ تیم حاضر در مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل حضور دارد و گفت: آنها سفیران شما در برزیل خواهند بود و سرود جمهوری اسلامی ایران را بارها در سراسر جهان پخش و پرچم کشورتان را به اهتزاز در خواهند آورد.

 

وی با اشاره به استقبال و علاقه وافر مردم ایران به فوتبال از رییس‌جمهور کشورمان خواست تا دولت با فراهم آوردن شرایط مناسب برای حضور بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی و در نظر گرفتن حق پخش تلویزیونی برای باشگاه‌ها زمینه‌های شکوفایی اقتصادی فوتبال را هموار کند.

 

سپ‌بلاتر تصریح کرد: فیفا اساساً نسبت به ورزش فوتبال زنان در کشورهای در حال توسعه و مسلمان حساس بوده و اعتقاد داریم که فوتبال برای همه است و فیفا از فوتبال بانوان به ویژه بانوان مسلمان حمایت خواهد کرد.

 

شیخ سلمان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) نیز در این دیدار ایران را کشوری متمدن و برخوردار از فرهنگی غنی دانست و حمایت همه جانبه کنفدراسیون فوتبال آسیا از فدراسیون فوتبال ایران را اعلام کرد.

 

وی افزود: کنفدراسیون فوتبال آسیا از برگزاری فوتبال جام ملت‌های آسیا در ایران سال ۲۰۱۹ حمایت می‌کند.

/مهر

 


ویدیو مرتبط :
آینده بهتر کودکان در گرو فرزندپروری بهتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی: به آینده بهتر کشور خوش‌بین هستم



اخبار ,اخبار سیاسی ,حسن روحانی

 

اخبار سیاسی- روحانی: به آینده بهتر کشور خوش‌بین هستم

رییس‌جمهوری برقراری امنیت کامل در استان سیستان و بلوچستان را شرط لازم توسعه این استان عنوان کرد و گفت: همه مردم،‌ قبایل و طوایف خوب و وطن دوست استان باید با در نظر گرفتن این مهم که امنیت، بستر توسعه است،‌ دولت را در برقراری امنیت کامل و توسعه استان یاری کنند.

حسن روحانی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان، این استان را به لحاظ استراتژیک مهم توصیف کرد و گفت: این استان به تعبیری پیشانی امنیت ملّی ایران است چرا که تماس ایران با آب‌های آزاد از این استان آغاز می‌شود.

رییس‌جمهوری با اشاره به اهمیت بندرچابهار برای سیستان و بلوچستان و همچنین کشور اضافه کرد: باید توسعه این استان از بندرچابهار پایه‌گذاری شود و از آنجا به سراسر استان گسترش یابد. یکی از راه‌های توسعه سیستان و بلوچستان اتصال این استان به مرکز و شمال کشور و به آسیای مرکزی و شرق آسیاست که برای این کار باید خطوط مواصلاتی و بویژه راه‌آهن از چابهار به میلک متصل شود.

روحانی گفت: توسعه بندر چابهار، ساخت اسکله های بزرگ و تسریع در اجرای پروژه‌های راه و راه‌آهن و اتصال این استان به شمال کشور و افغانستان ضروری است. همچنین موضوع توسعه سواحل مکران جزو برنامه های دولت خواهد بود.

وی سواحل مکران را مزیت ویژه دیگر سیستان و بلوچستان دانست و اظهار کرد: سواحل مکران دیگر ظرفیت مهم و مؤثر برای توسعه استان است که باید توسعه آن در دستور کار قرار گیرد تا استان در مسیر پیشرفت، متحول شود.

رییس‌جمهوری با اشاره به شرایط منطقه ای استان تصریح کرد: متأسفانه افغانستان و پاکستان که با سیستان و بلوچستان هم‌ مرز هستند، مشکلات امنیتی زیادی دارند و دولت بر سر انعقاد یک قرارداد بلندمدت و راهبردی با افغانستان در حال رایزنی بوده و همچنین به دنبال گسترش و ارتقاء سطح روابط با پاکستان است تا مشکلاتی که از خارج مرزها به سیستان و بلوچستان سرایت می‌کند، کاهش یابد.

روحانی با اشاره به مشکل خشکسالی که این استان و بخش بزرگی از کشور با آن رو به رو است، گفت: اصلاح روش‌های استفاده و ارتقاء بهره‌وری آب در کشور از اولویت های دولت تدبیر و امید است.

رییس‌جمهوری شرط اول توسعه را برقراری امنیت عنوان کرد و ادامه داد: قدم اول در تأمین امنیت در سیستان و بلوچستان را باید خود مردم بردارند و همه طوایف و قبایل استان برای آینده بهتر خودشان و فرزندانشان باید در تأمین امنیت استان تلاش بیشتری کنند.

روحانی اظهار کرد: البته همه طوایف، اقوام و مذاهب از سنی و شیعه با هم برادرند. همه ما مسلمان و ایرانی هستیم و وحدتی که در حال حاضر در این استان مشاهده می‌شود به عنوان یک نعمت الهی جای شکر دارد. وقتی در ۲۲ بهمن شاهد حضور همه مردم و حضور ائمه جمعه اهل تسنن و تشیع استان در کنار هم بودیم جای بسی خوشحالی بود و شرایط برای توسعه استان در چنین شرایطی فراهم تر می‌شود.

رییس‌جمهوری در ادامه سخنان خود با اظهار امیدواری نسبت به اینکه بودجه، امروز نهایی شود و در اختیار دولت قرار گیرد، تصریح کرد: دولت در تأمین منابع لازم برای توسعه کشور مشکلاتی دارد و برای ارتقاء سطح منابع مورد نیاز باید دولت و مجلس به یکدیگر کمک کنند.

روحانی با تأکید بر لزوم تعامل سازنده با جهان گفت: حفظ حقوق، منافع و عزت ملت و کشور در مناسبات خارجی جزو بدیهیات است.

وی اضافه کرد: لزوم توجه به عزت و مصلحت کشور در مذاکرات برای مسئولان مثل نیاز انسان به اکسیژن است.

رییس جمهوری گفت: دولت به دنبال گشایش برای کشور است و این کار با شعار و فریاد محقق نخواهد شد.

روحانی اظهار کرد: بنده به آینده بهتر اوضاع کشور خوش‌بین هستم و اگر همه دست به دست هم دهیم، مشکلات مرتفع خواهند شد.

رییس‌جمهوری تصریح کرد: مسائلی که نمایندگان محترم استان به آن اشاره کردند مدنظر دولت نیز هست و ان‌شاء‌الله تا زمانی که به انجام سفر دولت به استان باقی مانده، راهکارهای لازم برای حل مشکلات را کاملاً پخته و آماده خواهیم کرد، چرا که این دولت بنا دارد اگر وعده ای به مردم می دهد،‌ از قبل درباره امکان اجرای آن اطمینان حاصل کرده باشد.

وی تاکید کرد: اینکه نمایندگان محترم عنوان می کنند که مردم استان به بنده به عنوان خادم خودشان رای بالایی دادند،‌ برای بنده مایه مباهات است،‌ اما حتی اگر مردم یک رای هم به بنده نداده بودند،‌ خدمت به استان سیستان و بلوچستان و مردم آن را وظیفه خودم می‌دانستم.

نمایندگان استان سیستان و بلوچستان نیز در ابتدای این دیدار برخی از مسایل و مشکلات استان را تشریح کردند.

مزیت برخورداری از بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر نوار مرزی در استان، ظرفیت‌های ویژه و خاص کشاورزی و اقلیمی سیستان و بلوچستان، ‌ظرفیت‌های گردشگری، معادن متنوع و غنی استان، اتصال به دریا و برخورداری از مزیت آبهای آزاد و سواحل طولانی و از همه مهمتر، برخورداری از مردم وفادار و ولایتمدار مهمترین استعدادها و ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان بود که نمایندگان استان به آن اشاره کردند.

عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌های مرزی از جمله تجارت مرزی، مشکل ناامنی که با توجه به طراحی‌ها و بدخواهی‌های دشمنان نظام و تمرکز و توجه آنان در نقاط مرزی سیستان و بلوچستان را دچار مشکلات مضاعف کرده است، گستردگی استان، بیکاری فراگیر، خشکسالی، بادهای موسمی و ریزگردها، ضعف استان در زمینه راه‌های مواصلاتی و راه‌آهن، عدم بهره‌مندی از امتیازات مرزنشینی و خشکسالی برای مردم استان و عدم بهره‌گیری از نیروهای بومی در مدیریت استان از مهمترین مشکلاتی بود که نمایندگان سیستان و بلوچستان در این جلسه به آن اشاره کردند. 

اخبار سیاسی - ایسنا