ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رنج‌نامه هواداران ذوب آهن خطاب به کفاشیان؛ لیگ را ۱۶ تیمی نکنید



ذوب آهن اصفهان,سقوط ذوب آهن اصفهان

رنج‌نامه هواداران ذوب آهن خطاب به کفاشیان؛ لیگ را ۱۶ تیمی نکنید

هواداران باشگاه ذوب‌آهن اصفهان با انتشار رنج‌نامه‌ای خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال خواستار ۱۸ تیمی ماندن لیگ برتر شدند.

به گزارش  فارس، هواداران باشگاه ذوب آهن اصفهان با ارسال طوماری به خبرگزاری فارس خواستار 18 تیمی ماندن لیگ برتر شدند. در بخشی از این طومار که به عنوان رنج‌نامه هواداران ذوب آهن و خطاب به علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال است آمده:

ضمن قدردانی از حضرتعالی به عنوان متولی اول فوتبال کشور و سپاس از زحماتی که به جهت پیشرفت فوتبال ایران در مدت تصدی خویش در این پست حساس متحمل شده ایده نقطه نظرات خود را در راستای مصوبه 16 تیمی شدن لیگ برتر فوتبال کشور (جام خلیج همیشگی فارس) بدین شرح اعلام می‌داریم:

گستردگی و رشد ورزش فوتبال به عنوان یک ورزش سرگرم‌کننده، پرطرفدار و هیجان‌انگیز یکی از مهم‌ترین وظایف فدراسیون فوتبال ایران و شخص جنابعالی و همکارانتان است که به نظر می‌رسد با طرح و مصوبه لیگ 16 تیمی، در جهت خلاف این مسئله حیاتی و با اهمیت عمل شده است و نیاز به اصلاح دارد.

فراموش نکنیم که با اشاعه ورزش پرطرفدار فوتبال علاوه بر کمک به سلامت روانی خیل عظیم جوانان این مرز و بوم، در جهت دوری جامعه از معضلات خانمان‌براندازی همچون اعتیاد و دیگر موارد خلاف هنجارهای ایرانی - اسلامی گامی بزرگ برداشته‌ایم.

نظر بیشتر اهالی فن و کارشناسان مهم فوتبال کشور از جمله مجید جلالی مربی و کارشناس معتبر فوتبال ایران و بسیاری دیگر از مربیان و کارشناسان نام آشنای فوتبال ایران بر این منوال می‌باشد که گستردگی تیم‌های فوتبال در لیگ برتر باعث کمک به پویایی و پیشرفت فوتبال باشگاهی و ملی ایران عزیز خواهد شد.

کاهش تعداد مسابقات لیگ برتر در سال، بدون تردید علاوه بر کاهش شدید درآمدهای حاصله از پخش تلویزیونی مسابقات و تبلیغات محیطی، موجب خواهد شد که یک تفریح سالم و مردمی از جوانان کشور سلب گشته و باعث بوجود آمدن بسیاری از مسائل حاشیه‌ای دیگر خواهد شد.

در حالی که کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس با توجه به فوتبال بدون طرفدار و مردمی، در جهت بسط و گسترش تیم‌های باشگاهی فوتبال خود در لیگ‌های غیر استاندارد و کم تماشاگر خود تلاشی روز افزون دارند، به نظر می‌رسد کاهش تعداد تیم‌های فوتبال باشگاه‌های حرفه‌ای ایران تنها در جهت ضعیف نمودن فوتبال ملی و باشگاهی کشور رقم خواهد خورد و شکست‌های اخیر تیم‌های باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا موید همین مسئله می‌باشد.

با حذف دو تیم افزون بر روال همیشگی و چند ساله لیگ برتر و همچنین تعداد دیگری از تیم‌های لیگ‌های یک، دسته دوم و دسته سوم فوتبال، حدود 600 نفر از بازیکنان و 200 نفر از مربیان و کادر فنی و غیره که از اهالی فوتبال ایران محسوب می‌شوند، شغل حرفه‌ای خود را از دست می‌دهند و این مسئله‌ای غیرقابل کتمان است.

جناب آقای کفاشیان؛ به نظر می‌رسد با ذکر مواردی چند در این نامه و بسیاری از دلایل و شواهدی که اظهر من الشمس بوده و همگی مبتنی بر برهان‌های منطقی و اصولی مبنی بر عدم اجرای این طرح و مصوبه بررسی نشده می‌باشد، از جنابعالی خواهشمندیم این طرح با دقت و موشکافی بیشتری مورد بررسی اصولی و بنیادی قرار گرفته و صلاح و مصلحت فوتبال کشور در آن لحاظ گردد./فارس

 

 

 


ویدیو مرتبط :
هواداران پرشور استقلال در بازی با ذوب آهن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه مدیرعامل ذوب آهن به کفاشیان


مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال مواضع و پیشنهادهای این باشگاه را درباره بازی با تیم های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال مواضع این باشگاه را در قبال رای کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد. در این نامه باشگاه ذوب آهن پیشنهادهای خود را هم در رابطه با کشور سوم برای بازی با تیم‌های عربستانی بیان کرده است. متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای کفاشیان

ریاست محترم فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

 باسلام

احتراما ضمن عرض تبریک و شادباش به مناسبت فرارسیدن نوروز باستانی و آغاز سال نو و ضمن آرزوی شادکامی برای حضرتعالی، به استحضار می‌رساند پیرو جلسه برگزار شده در خصوص عملیاتی نمودن رای کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر معرفی کشور ثالث جهت میزبانی مسابقه فوتبال ذوب آهن برابر باشگاه النصر عربستان از سری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا  مورخ اول اردیبهشت 1395، باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن پس از هماهنگی‌های به عمل آمده با اعضای هیات مدیره  نقطه نظرات خود را به شرح ذیل به آن فدراسیون ابلاغ می‌دارد:

1) از دیدگاه این باشگاه، شرکت یا عدم شرکت در مسابقه برابر نمایندگان عربستان سعودی تصمیمی است که اتخاذ آن صرفا بر عهده مقامات عالی‌رتبه ورزش نظام، دستگاه دیپلماسی کشور، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است.

2) این باشگاه تابع تصمیماتی است که از سوی سازمان های فوق الذکر در خصوص حضور یا عدم حضور  مقابل تیم های عربستانی اتخاذ شده است و ابلاغ آن تا تاریخ 6 فروردین 1395 است و از تصمیم اخذ شده تمکین خواهد نمود.

3) چنانچه مقرر گردید پیرو تصمیمات اتخاذ شده توسط دستگاه های فوق الذکر، باشگاه ذوب آهن در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم النصر عربستان در کشور ثالث حضور یابد این باشگاه از بضاعت مالی پرداخت هزینه های مربوطه و  تامین مخارج هنگفت آن برخوردار نیست. در ذیل به اختصار به پاره ای از این هزینه ها اشاره می‌شود:

* تامین و تدارک هتل جهت اسکان هیات اعزامی تیم میهمان ( النصر عربستان) ، هیات اعزامی باشگاه ذوب آهن متشکل از بازیکنان، کادر فنی و هیات همراه، کادر داوری و ناظران کنفدراسیون و نیز عوامل و پرسنل اجرایی  باشگاه جهت برگزاری مسابقات

* خرید بلیت پرواز مناسب برای هیات های فوق الذکر

* اجاره استادیوم و اماکن تمرینی و صدور بلیت ورزشگاه

* صدور ویزا و امور مربوط به سفارت    

سایر هزینه‌های جاری از جمله تدارک تشریفات، حمل و نقل و ترابری، پذیرایی، سرو نمودن خوراک و غیره

طبعا هزینه ها و مخارج فوق در بودجه سالیانه باشگاه پیش بینی نگردیده است و باشگاه به هیچ عنوان بضاعت مالی تامین هزینه های هنگفت فوق را ندارد.

از این رو در صورت برگزاری مسابقه و انجام این دیدار ، منبع تامین و ساز و کار پرداخت هزینه های آن نیز می‌بایست از سوی آن نهاد محترم پیش بینی و به این باشگاه ابلاغ گردد.

4) پیشنهاد می گردد چنانچه مقرر گردید باشگاه ذوب آهن اصفهان بر اساس سیاست های ورزشی نظام در برابر نماینده عربستان سعودی حضور یابد، در انتخاب کشوری در منطقه جهت برگزاری این دیدار موارد ذیل منظور گردد:    

     فاکتور اشتراکات فرهنگی و زبانی چنانچه کشور برگزیده ساکنان فارسی زبان داشته باشد، باشگاه از مزیت حمایت و تهییج هواداران همزبان بهره مند خواهد گردید و علاوه بر آن انجام اقدامات هماهنگی با سهولت هرچه بیشتر انجام خواهد پذیرفت.  

حصول اطمینان از احراز معیارها و استانداردهای مد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیادر صورتی که استادیوم محل برگزاری و سایر اماکن مربوطه کشور برگزیده حائز استانداردها و الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا جهت برگزاری لیگ قهرمانان نباشد عواقب و پیامد های آتی آن از جمله جریمه های احتمالی به علت عدم رعایت ضوابط و شرایط برگزاری مسابقه متوجه باشگاه خواهد بود. لذا می بایست از تطابق محل برگزاری مسابقه با استانداردهای AFC اطمینان کامل حاصل گردد.   

     نقش محوری فدراسیون فوتبال ایران در انجام هماهنگی های فی مابین فدراسیون فوتبال موظف گردد که کلیه هماهنگی های لازم را در ارتباط با اخذ ویزا و نیز برگزاری مسابقه با مقامات فدراسیون کشور برگزیده به عمل آورد.

 

از این رو با عنایت به موارد فوق الذکر،  باشگاه ذوب آهن اصفهان پیشنهاد می نماید چنانچه کشور های فارسی زبان منطقه مانند تاجیکستان، افغانستان و یا حتی ازبکستان و لبنان قادر به برگزاری این مسابقه نباشند، شهر سیدنی در کشور استرالیا به عنوان کشوری که دارای بیشترین جمعیت ایرانی تبار در قاره اقیانوسیه است پیشنهاد گردد و این تنها به شرطی مقدور خواهد بود که سازمان لیگ، مسابقات سه تیم تراکتور سازی، سپاهان و ذوب آهن در  لیگ برتر فوتبال کشور  را با فرجه زمانی مناسب برگزار نماید تا در صورت حضور در کشور استرالیا زمان لازم برای ریکاوری بین دو مسابقه رفت و برگشت و شرکت فعال در مسابقات آتی لیگ برتر و همچنین جام حذفی کشور بالاخص برای باشگاه ذوب آهن وجود داشته باشد.

بدیهی است میزبانی از باشگاه های عربستانی در کشور های حوزه خلیج فارس که همگی آنها از متحدین کشور عربستان محسوب می گردند به نوعی مترادف با شرکت در مسابقه ای به میزبانی عربستان و در عمل سلب امتیاز میزبانی از باشگاه ذوب آهن خواهد بود.

پیشاپیش از بذل توجه و عنایت حضرتعالی در این خصوص سپاسگزارم.