ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل/ پیروزی مدعیان در شب توقف فرانسه و هلند



رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل,جام جهانی 2014 برزیل,صعود بلژیک به جام جهانی 2014 برزیل

پیروزی مدعیان در شب توقف فرانسه و هلند

تیم‌های مدعی اسپانیا، آلمان، ایتالیا و انگلیس بازی‌های خودشان در انتخابی جام جهانی را با پیروزی پشت سر گذاشتند و یک گام خودشان را به برزیل نزدیک کردند.

به گزارش ایسنا، رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل جمعه شب با انجام چند دیدار در قاره اروپا پیگیری شد.
در گروه یک بلژیک صدرنشین این گروه موفق شد اسکاتلند از پیش حذف شده را با دو گل شکست دهد و در آستانه صعود به جام جهانی 2014 برزیل قرار گیرد. برای بلژیک در این دیدار استفان دفور (38 ) و کوین میرلس (89) گلزنی کردند.

کرواسی نزدیک‌ترین تعقیب کننده بلژیک در خانه صربستان با تساوی یک بر یک متوقف شد تا شانسش برای صعود مستقیم از این گروه به جام جهانی کاهش یابد. برای کرواسی در این دیدار ماریو مانژوکیچ گلزنی کرد و تک گل صربستان را آلساندر میتروویچ به ثمر رساند. این دیدار دو اخراجی هم در پی داشت که سهم هر دو تیم یک بازیکن بود.

در دیگر دیدار این گروه ولز برابر مقدونیه با نتیجه‌ دو بر یک شکست خورد. در این دیدار گرت بیل ستاره ولزی از روی نیمکت ذخیره‌ها شاهد شکست تیمش بود. به این ترتیب ولز نیز در حسرت جام جهانی 2014 ماند. این تیم حتی در صورتی که سه بازی باقی مانده خود را نیز با پیروزی پشت سر بگذارد، 15 امتیازی خواهد شد و حتی در بین تیم‌های حاضر در پلی‌آف نیز جایی نخواهد داشت.

* جدول گروه یکم
1- بلژیک ، 22 امتیاز
2- کرواسی، 17 امتیاز
3- صربستان، 8 امتیاز
4- مقدونیه ، 7 امتیاز
5- ولز ، 6 امتیاز
6- اسکاتلند ، 5 امتیاز

- در گروه دوم،‌ ارمنستان دست به کار بزرگی زد و موفق شد جمهوری چک را در خانه با نتیجه‌ دو بر یک شکست دهد. برای ارمنستان در این بازی کارلن مک رتچیان (31) و گئوورگ غازاریان (92) گلزنی کردند و تک گل چک را توماس روسیچکی به ثمر رساند. ارمنستان در بازی قبلی خود نیز موفق شده بود دانمارک را شکست دهد.

در دیگر دیدارها ایتالیا موفق شدبا گل آلبرتو جیلاردینو (38) بلغارستان را شکست دهد. ایتالیا برای صعود به جام جهانی نیاز به یک پیروزی در سه بازی آینده خود دارد و دانمارک نیز با نتیجه‌ دو بر یک مالت را از پیش‌رو برداشت.

* جدول گروه دوم
1- ایتالیا، 17 امتیاز
2- بلغارستان ، 10 امتیاز
3- چک، 9 امتیاز
4- ارمنستان، 9 امتیاز
5- دانمارک ، 9 امتیاز
6- مالت ، 3 امتیاز

- در گروه سوم، آلمان صدرنشین موفق شد با سه گل اتریش را شکست دهد و جایگاه خود را در صدر جدول استحکام بخشد. در این دیدار میروسلاو کلوزه (33) ، تونی کروس (51) و توماس مولر (88) گلزنی کردند. کلوزه با گلی که در این دیدار به ثمر رساند تعداد گل‌های کلی خود را به عدد 68 رساند تا با تعداد گل‌های ملی گرد‌مولر برابر شود. سوئد نیز که خطر حذف از انتخابی جام جهانی 2014 را حس می‌کرد موفق شد ایرلند جنوبی را در خانه با نتیجه‌ دو بر یک شکست دهد و خود را به رده دوم جدول برساند.
در دیگر دیدار این گروه نیز قزاقستان دو بر یک جزایر فارو را شکست داد.

* جدول گروه سوم
1- آلمان، 19 امتیاز
2- سوئد، 14 امتیاز
3- اتریش، 11 امتیاز
4- ایرلند جنوبی، 11 امتیاز
5- قزاقستان، 4 امتیاز
6- جزایر فارو ، صفر امتیاز

- گروه چهارم، هلند در خانه تیم ضعیف استونی در حالی که تا دقایق پایانی عقب بود با تساوی دو بر دو متوقف شد، اما هم چنان در صدر جدول این گروه باقی ماند. برای نارنجی‌پوشان در این دیدار آرین روبن (2) و روبین فان پرسی از روی نقطه پنالتی (94) گلزنی کردند. ترکیه نیز موفق شد با نتیجه‌ پر گل پنج بر صفر آندورا تیم انتهای جدولی این گروه را در هم بکوبد و رومانی با سه گل مجارستان را از پیش‌رو برداشت.

* جدول گروه چهارم
1- هلند، 19 امتیاز
2- رومانی، 13 امتیاز
3- مجارستان ، 11 امتیاز
4- ترکیه، 10 امتیاز
5- استونی ، 7 امتیاز
6- آندورا، صفر امتیاز

- در گروه پنجم، نروژ موفق شد با نتیجه‌ دو بر صفر قبرس قعر نشین را شکست دهد، اسلوونی با یک گل آلبانی را از پیش‌رو برداشت و دیدار تیم‌های سوئیس و ایسلند با تساوی پر گل چهار بر چهار به پایان رسید.

* جدول گروه پنجم
1- سوئیس، 15 امتیاز
2- نروژ، 11 امتیاز
3- آلبانی ، 10 امتیاز
4- ایسلند، 10 امتیاز
5- اسلوونی، 9 امتیاز
6- قبرس، 4 امتیاز

- در گروه ششم، پرتغال موفق شد با هت تریک کریستیانو رونالدو، ایرلند شمالی را در خانه شکست دهد و بالاتر از روسیه در صدر جدول این گروه قرار گیرد. پرتغالی‌ها که شروع چندان خوبی در انتخابی جام جهانی 2014 نداشتند، در این دیدار خشن که سه اخراجی را در پی داشت، با نتیجه‌ چهار بر دو ایرلند شمالی را شکست دادند. کریستیانو رونالدو سه بار و برونو آلوس برای پرتغالی‌ها در این دیدار گلزنی کردند. در این دیدار دو بازیکن از ایرلند شمالی و یک بازیکن از پرتغال به دلیل دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شدند.
در دیگر دیدار این گروه روسیه موفق شد با نتیجه‌ چهار بر یک لوکزامبورگ را شکست دهد.

* جدول گروه ششم
1- پرتغال، 17 امتیاز
2- روسیه، 15 امتیاز
3- رژیم صهیونیستی، 11 امتیاز
4- ایرلند شمالی، 6 امتیاز
5- آذربایجان ، 4 امتیاز
6- لوکزامبورگ، 3 امتیاز

- در گروه هفتم ، بوسنی صدرنشین این گروه با یک گل مغلوب اسلواکی شد ، اما هم چنان به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به یونان در صدر جدول باقی ماند. یونانی‌ها نیز در دیداری سخت موفق شدند لیختن‌اشتاین را با یک گل شکست دهند و لتونی نیز با نتیجه‌ دو بر یک لیتوانی را از پیش‌رو برداشت.

* جدول گروه هفتم
1- بوسنی، 16 امتیاز
2- یونان، 16 امتیاز
3- اسلواکی ، 12 امتیاز
4- لتونی، 7 امتیاز
5- لیتوانی، 5 امتیاز
6- لیختن‌اشتاین، 2 امتیاز

- در گروه هشتم، انگلیس موفق شد با چهار گل مولداوی را از پیش‌رو بردارد و با یک بازی کمتر با تیم مونته‌نگرو هم امتیاز شود. استیون جرارد اولین گل این دیدار را در دقیقه‌ 12 به ثمر رساند. در ادامه مسابقه ریکی لمبرت در دومین دیدار خود برای انگلیس موفق شد دومین گل ملی خود را نیز به ثمر برساند و در دقیقه‌ 26 اختلاف را به دو افزایش دهد. دو گل دیگر انگلیسی را که در این دیدار در ومبلی برگزار شد، دنی ولبک در دقایق (46) و (50) به ثمر رساند.

اوکراین نیز در خانه جشنواره ای از گل به راه انداخت و موفق شد با نتیجه‌ 9 بر صفر سن ماریونو را از پیش‌رو بردارد.
در دیگر دیدار این گروه مونته‌نگرو برابر لهستان با تساوی یک بر یک متوقف شد.

* جدول گروه هشتم
1- انگلیس، 15 امتیاز
2- مونته نگرو ، 15 امتیاز
3- اوکراین، 14 امتیاز
4- لهستان، 10 امتیاز
5- مولداوی، 5 امتیاز
6- سن مارینو، صفر امتیاز

- در آخرین گروه نیز اسپانیای صدرنشین موفق شد با دو گل فنلاند را در خانه شکست دهد. جوردی آلبا در دقیقه‌ 18 اولین گل لاروخا را به ثمر رساند، آلوارو نگردو موفق شد در دقیقه‌ 86 دیگر گل مسابقه را به ثمر برساند.

در این دیدار ویسنته دل بوسکه ، سرمربی اسپانیایی‌ها که همیشه حامی ایکر کاسیاس بوده است، این دروازه‌بان را در ترکیب اصلی به میدان فرستاد.
در دیگر دیدار این گروه فرانسه با ارائه یک نمایش ضعیف در خانه گرجستان با تساوی بدون گل متوقف شد.

* جدول گروه نهم
1- اسپانیا، 14 امتیاز
2- فرانسه، 11 امتیاز
3- فنلاند، 6 امتیاز
4- گرجستان، 5 امتیاز
5- بلاروس، 4 امتیاز

رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل سه شنبه این هفته‌ نیز پیگیری خواهد شد. 

ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
هلند - برزیل(گلها)، رده بندی جام جهانی 2014 برزیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014/ پیروزی خانگی آرژانتین و شكست سنگین اروگوئه



رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 ـ آمریكای جنوبی

پیروزی خانگی آرژانتین و شكست سنگین اروگوئه

رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 در آمریكای جنوبی با پیروزی آرژانتین و شكست اروگوئه پیگیری شد.

با انجام چهار مسابقه رقابت‌های انتخابی جام جهانی بیستم در آمریكای جنوبی دنبال شد.

در این رقابت‌ها آرژانتین توانست در خانه پاراگوئه را با نتیجه‌ سه بر یك از پیش‌رو بردارد. گل‌های این مسابقه را آنخل دی ماریا (2)، گونسالو هیگواین (31) و لیونل مسی (63) برای آرژانتین و فابرو (17، پنالتی) برای پاراگوئه به ثمر رساندند. آرژانتین با این برد 13 امتیازی شد و در صدر جدول تیم‌های حاضر در منطقه آمریكای جنوبی ایستاد.

در دیگر دیدارها اروگوئه تیم چهارم جام جهانی 2010 در خانه كلمبیا چهار بر صفر تن به شكست داد. فالكائو (2)، گوتیرز (47، 52) و زونیگا (90) برای میزبان به ثمر رساندند.

پرو و اكوادور هم دیگر برندگان رقابت‌های بامداد شنبه در منطقه آمریكای جنوبی بودند. اكوادور در ادامه نتایج خوب خود در راه رسیدن به جام جهانی برزیل با تك گل دقیقه 74 سایسیدو از روی نقطه پنالتی توانست از سد بولیوی گذشته و چهارمین گل خود را در 6 مسابقه برگزار شده‌اش رقم بزند. پرو هم با نتیجه‌ دو بر یك ونزوئلا را از پیش‌رو برداشت.

فارفان دو بار در دقیقه‌های 47 و 59 دروازه‌ میهمان را باز كرد. پیش از او، آرانگو در دقیقه 43 میهمان را از حریف پیش انداخته بود، اما گل او برای ونزوئلا در این بازی سودی نداشت.

در جدول پس از آرژانتین دو تیم 12 امتیازی شیلی و اكوادور در مكان‌های بعدی ایستاده‌اند. اروگوئه با 11 و كلمبیا با 10 امتیاز در مكان‌های چهارم و پنجم جدول رده‌بندی تیم‌های منطقه آمریكای جنوبی جای دارند. از این منطقه چهار تیم نخست به طور مستقیم راهی جام جهانی می‌شوند. تیم پنجم هم باید برای به دست آوردن بلیت جام جهانی به رقابت پلی‌آف بین قاره‌ای برود./ایسنا