ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رفتار مشکوک آمریکا در پرونده اخیر فیفا


آمریکا در سال 2012 از رسوایی بزرگ بانک انگلیسی HSBC در خاک ایالات‌متحده به جرم پولشویی و قاچاق مواد مخدر چشم‌پوشی کرد.

باشگاه خبرنگاران: کارشناسان و تحلیلگران بسیاری از دخالت اف‌بی‌آی آمریکا در قضایای اخیر مربوط به فدراسیون بین‌الملل فوتبال(فیفا) متعجب شده‌اند.

شاید بسیاری از خود بپرسند که چه چیز باعث شده پلیس اف‌بی‌آی به خود اجازه دخالت در پرونده تقلب سازمان فیفا را در سوییس بدهد و چرا برخی دولت‌ها و یا نهادهای قانونی نیز به سرعت دنباله‌روی ادعاهای آمریکایی در این خصوص شدند.

"نوآ فِلدمن"، استاد حقوق دانشگاه هاروارد، هفته گذشته در وبگاه بلومبرگ می‌نویسد: "رفتار عجیب اف‌بی‌آی بسیار سؤال برانگیز است. البته آنها در توجیه اقدام خود از قانون آمریکایی "ریکو" دم می‌زنند که مصوب قوانین فدرال ایالات متحده است. این خیلی عجیب است، چرا که ریکو تنها برای مبارزه با کارتل‌‌های مواد مخدر، گروه‌های مافیایی و مسائلی از این قبیل است."

"در سال 2012 شاهد رسوایی بانک انگلیسی HSBC در یکی از بزرگترین پرونده های پولشویی میلیون دلاری و قاچاق مواد مخدر در خاک آمریکا در طول تاریخ بودیم. اما در نهایت چه اتفاقی افتاد؟ خیلی زود پرونده با جریمه‌ای که تنها به اندازه سود پنج هفته‌ای این بانک بود مختومه اعلام شد!"

یکی از مقام‌های دولت اوباما در آن سالها فاش کرده بود که اگر مقامات این بانک تحت تعقیب قانونی قرار می گرفتند، مجوز فعالیت این بانک در آمریکا لغو می شد و آیندۀ این بانک برای همیشه به مخاطره می افتاد.

شاید ولادیمیر پوتین کهنه‌کار چیزی می‌دانسته که بلافاصله بعد از قضایای فیفا، زودتر از هر کس دیگری، متوجه رفتار آشنای آمریکایی‌ها در مورد این پرونده شد.


ویدیو مرتبط :
مستند "بی مرز"؛ پرونده مشکوک فیلیپ مارشال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه پرونده فیفا سیاسی شد و شکل نزاع روسیه-آمریکا را به خودگرفت؟



اخبار,اخبارورزشی, فیفا

پرونده تبانی اعضای فیفا هر روز شکل متفاوتی به خود می گیرد و دامنه دار تر می شود. عصر روز پنج شنبه ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه با حمله به دادگستری آمریکا از ابعاد سیاسی این اتفاق پرده برداری کرد. پوتین دستگیری اعضای کمیته اجرایی فیفا توسط دادگستری آمریکا را یک دخالت اشکار در قوانین بین الملل می داند.

  پرونده تبانی اعضای فیفا هر روز شکل متفاوتی به خود می گیرد و دامنه دار تر می شود. عصر روز پنج شنبه ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه با حمله به دادگستری آمریکا از ابعاد سیاسی این اتفاق پرده برداری کرد. پوتین دستگیری اعضای کمیته اجرایی فیفا توسط دادگستری آمریکا را یک دخالت اشکار در قوانین بین الملل می داند. 


ماجرا از این قرار است که اعضای دستگیر شده فیفا همگی با کمک پلیس سوییس بازداشت شده اند و رییس جمهور روسیه اعتقاد دارد که جرم رخ داده توسط افراد اصلا ربطی به سیستم قضایی آمریکا ندارد.وزارت دادگستری آمریکا در شرایطی در سوییس دست به بازداشت اعضای کمیته اجرایی فیفا به اتهام گرفتن رشوه کرده است که ظاهرا پرداخت اولین رشوه در آمریکا رخ داده و تعداد زیادی از اعضای متهم به گرفتن رشوه از آمریکا شمالی هستند. با این همه پوتین این رفتار آمریکا را نوعی جنگ سرد توصیف کرده است.

 

اعضای بازداشت شده متهم هستند در جریان انتخاب کشورهای قطر و روسیه برای میزبانی جام جهانی با گرفتن رشوه رای خود را فروخته اند. همین امر سبب شده که ولادیمیرپوتین نسبت به دستگیری این عضوهای فیفا عکس العمل تندتری هم داشته باشد. کشور او میزبانی جام جهانی 2018 را در اختیار دارد و رییس جمهور روسیه متعقد است آمریکایی ها با دخالت در این مورد قصد به راه انداختن جنگ سرد علیه روسیه را دارند.


 اخبار ورز شی - عصر  ایران