ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رضازاده از علت کناره گیریش از دنیای وزنه برداری پرده برداشت



 

 

رضازاده از علت کناره گیریش از دنیای وزنه برداری پرده برداشت

 

قهرمان المپیک و جهان در رابطه با علت کناره گیریش از وزنه برداری گفت: «بعد از دوران مرادی، دیگر دوران قهرمانی‌ام تمام شده بود و مریض شده بودم. هرچند که تا آن زمان هم مدال‌های بسیاری را کسب کردم.»

حسین رضازاده در آستانه آغاز رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2011 پاریس اظهار داشت: «ملی‌پوشان پس از 8 ماه اردوی شبانه‌روزی از آمادگی بسیار خوبی برخوردار هستند.»

وی در مورد برگزاری اجلاس سالیانه جهانی ادامه داد: «قرار است در جریان اجلاس فدراسیون جهانی با تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی و هیئت رئیسه فدراسیون جهانی در مورد انتخاب میزبان‌های سال آینده رقابت‌های وزنه برداری و مسابقات المپیک دیدار و گفت و گو کنم. همچنین در مورد برگزاری اردوهای مشترک و دعوت برای حضور در رقابت‌های بین المللی با رؤسای فدراسیون‌های مختلف نیز به مذاکره می‌پردازم.»

رضازاده در مورد ارزیابی‌اش از عملکرد ملی پوشان وزنه برداری گفت: «برنامه‌ریزی ما قرار گرفتن در بین 6 کشور برتر جهان و کسب سهمیه‌های کامل المپیک است. اگر هم روی سکو برویم برای اولین بار است که در تاریخ وزنه‌برداری ایران این اتفاق خواهد افتاد.»

وی افزود: «برای کسب مدال روی 2 تا 3 نفر از ملی‌پوشان حساب باز کرده‌ایم اما پیش بینی کردن رنگ مدال ها سخت است چرا که مسابقات جهانی است و 103 کشور برای حضور در رقابـت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.»

رضازاده از چین، روسیه، ترکیه و لهستان به عنوان رقبای اصلی کشورمان در راه قهرمانی یاد کرده و در مورد احتمال رکورد شکنی بهداد سلیمی در این رقابت‌ها یادآور شد: «برای بهداد چه مدال طلا بگیرد و چه رکورد جهان را بزند، پاداش خوبی در نظر گرفته‌ایم تا با این کار بتوانیم روحیه و انگیزه مضاعفی به سلیمی قبل از رقابتی که خواهد داشت، ببخشیم. اسپانسرهای مختلف در همین راه اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدوارم قول‌های آنها عملی شود.»

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد پیشنهاد جایزه 300 میلیونی برای قهرمانان المپیک گفت: «در این زمینه تصمیم گیرنده نهایی مسئولان وزارت ورزش هستند. در هر حال معتقدم که مدال المپیک بسیار ارزشمند است و اگر مبلغ جایزه بیشتر شود این کار برای روحیه دادن به ورزشکاران خوب است. بین ورزشکاران مثالی است که می‌گویند "10 طلای مسابقات قهرمانی جهان با یک مدال المپیک برابر است" و این نشان از اهمیت این مسابقات دارد.»

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه هنوز در سبک وزن نتوانسته‌ایم به قدرت کافی برسیم، آیا امروز به جایی رسیده‌ایم که بتوانیم قهرمان جهان شویم تصریح کرد:‌ «این هدف تمام کشورهای شرکت کننده است. کشوری مانند چین که ابرقدرت وزنه برداری جهان و قهرمان این رشته است در سنگین وزن ضعیف است و فقط تا 85 کیلوگرم وزنه‌بردار دارد اما ما در ایران در میان وزن و سنگین وزن قدرتمند هستیم. در حال حاضر نیز در سبک وزن هم حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.»

رضازاده در خصوص آغاز کار وزنه‌برداران ایران با سجاد بهروزی گفت: «سجاد از لحاظ رکوردی بین 5 نفر برتر دنیاست. وزنه برداری رکوردی است و ما به وی امیدواریم. امتیاز بهروزی اگر روی سکو هم نرود می‌تواند برای تیم ملی بسیار حائز اهمیت باشد.»

وی در مورد مصاحبه علی مرادی که در گفت و گویی عنوان کرده بود "رضازاده دیگر نتوانست پس از من به المپیک برود"، گفت: «بعد از دوران مرادی، دیگر دوران قهرمانی‌ام تمام شده بود و مریض شده بودم. هرچند که تا آن زمان هم مدال‌های بسیاری را کسب کردم. مگر قرار بود من تا چند سالگی وزنه بزنم و قهرمان جهان شوم؟»

قهرمان وزنه‌برداری المپیک ادامه داد: «در آن زمان دیابت و فشار خون عامل اصلی عدم حضورم در رقابت‌ها شد. مگر یک ورزشکار حرفه‌ای باید تا چند سالگی مدال بگیرد؟ خدا را شکر می‌کنم که با عنایتی که به من داشت در جوانی و تا سن 28 سالگی مدال المپیک گرفته و رکورد جهان را از خود برجای گذاشتم.»

وی یادآور شد: «برای موفقیت وزنه‌برداری تلاش می‌‌کنم و هیچکس هم نمی‌تواند جلوی من را بگیرد. در حال حاضر هم به موفقیت وزنه برداری ایران تمرکز کرده‌ام و ترجیح می‌دهم پاسخ آقایان را ندهم.»

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد صحبت‌های پدر سعید علی حسینی، مبنی بر اینکه رضازاده دروغ می‌گوید، گفت: «دراین مورد به کمیته ملی المپیک و آقای افشارزاده اختیار تام دادیم تا از بودجه فدراسیون وزنه برداری به وکلای سعید پرداخته شود. در این مورد نامه زده‌ایم و اسنادش هم موجود است.»

وی افزود: «من هیچ جا نگفتم که علی حسینی را به المپیک لندن می‌رسانم. المپیک لندن سال آینده است و من هیچگاه چنین صحبتی نکردم.»


ویدیو مرتبط :
وزنه برداری حسین رضازاده وزنه 220 کیلوگرم این دیگه کیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جواد لاریجانی از حركت تروریستی اخیر پرده برداشت



جواد لاریجانی از حركت تروریستی اخیر پرده برداشت

 

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: انتشار اسامی دانشمندان هسته ای از سوی سازمان ملل، خروج منافقین از فهرست گروهك های تروریستی و ترور دو دانشمند هسته‌ای ایران یك پازل پیچیده است.

 

به گزارش فارس محمد‌جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه صبح امروز در نشست صمیمی قوه قضائیه با نمایندگان شورای كمیساریای حقوق بشر سازمان ملل با اعلام این مطلب افزود: تشكیل شورای حقوق بشر حادثه مباركی در صحنه بین المللی بود و امیدها و آرزوهای زیادی را ایجاد كرد و ما این موضوع را به فال نیك گرفتیم.

وی ادامه داد: اگر به دلایل تشكیل شورا بر مجمع عمومی سازمان ملل مراجعه كنیم خواهیم دید غالبا نماینده‌های كشورها نگران بودند كه كمیسیون حقوق بشر سازمان ملل از حالت اعتدال و انصاف خارج شده و حقوق بشر سیاسی شده است.

لاریجانی افزود: تشكیل شورای حقوق بشر در واقع برای این بود كه به دور از بازیهای سیاسی مسائل مربوط به حقوق بشر را دنبال كنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به این مطلب كه كشور ما نیز مانند دیگر ملت‌ها امیدهای زیادی را گذاشته و امیدوار است این شورا در مسیری صحیح جلو برود گفت: یكی از دلایل فعالیت‌مان در این شورا این است كه فكر می‌كنیم یك میدان عادلانه در این شورا به وجود آمده البته ما نمی‌گوییم كه شورا از هیچ كشوری دفاع كند.

وی با اشاره به این مطلب كه سه تهدید عمده شورای حقوق بشر را تهدید می‌كند تا همچون كمیسیون حقوق بشر به ناكامی برسد گفت: تهدید اول نادیده گرفته شدن حرفه‌ای‌گری است.

لاریجانی گفت: حرفه‌ای گری به معنای قطع نظر از گرایش‌های سیاسی نیست زیرا ما قبول نداریم كه انسان‌ها باید از سیاست فارغ شوند بلكه معتقدیم هر انسانی می‌‌تواند گرایش سیاسی داشته باشد بلكه به شرطی كه در كارهایی كه به وی سپرده می‌شود براساس حرفه‌ای بودن عمل كرده و گرایش‌های سیاسی خود را در آن دخیل نكند.

وی همچنین با اشاره به این مطلب كه ما تز انزوا را نمی‌پذیریم گفت: استراتژی جمهوری اسلامی انزوا و قهر كردن از مجامع بین‌المللی مخصوصا در حوزه حقوق بشر نیست.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به گزارش دبیركل سازمان ملل درباره حقوق بشر در ایران گفت: ما مشكلمان این نیست كه راجع به ما انتقاد كنند بلكه مشكل م این است كه انتقاد افراد غیرحرفه‌ای نباشد.

وی به اعتراض‌های سازمان ملل درباره سنگسار و اعدام در ایران اشاره كرد و گفت: در موضوع اعدام باید گفت: بیش از 50 درصد اعدام‌ها از نوع قصاص است و می‌دانید كه قصاص حقی خصوصی است یعنی درست است كه قاضی حكم می‌كند ولی این حق اولیای دم است كه از قصاص گذشت كرده یا فرد خاطی را قصاص كنند.

لاریجانی همچنین به تلاش ستاد حقوق بشر اشاره كرد و گفت: ما در این ستاد از سال‌ها قبل تلاش كردیم تا با پرداخت دیه و دیگر روش‌ها موفق شویم رضایت اولیای دم را بگیریم تا این قصاص‌ها كاهش یابد و این درست نقطه مقابل كشورهای غربی است كه برای مثال یك فرد در نیویورك محكوم به اعدام می‌شود و هیچ راهی هم برای بخشش ندارد.

وی همچنین با اشاره به این مطلب كه بخش دیگر از اعدام‌ها به متهمان دلالی مواد مخدر بر می‌گردد گفت: من معتقدم قانون اعدام دلالان مواد مخدر باید تغییر كند زیرا مقصد مواد مخدر كشورهای غربی است اگر قرار نیست آنها به ما كمك كنند چرا ما باید متهمان را اعدام كنیم و سپس در محاكم حقوق بشری دنیا هم به واسطه این اعدام‌ها محكوم شویم و لازم باشد پاسخ دهیم.

وی افزود: امروز به واسطه فشارهای زیاد برخی دولت‌ها سعی دارند تا كاری كنند شورای حقوق بشر نتواند جریان راحت خودش را پیش ببرد اما باید توجه داشت كه همه كشورها باید كمك كنند این مشكل حل شود.

وی به تهدید سوم اشاره كرد و گفت: مسئله سوم مسئله تروریسم است.

لاریجانی گفت: مسئله تروریسم مسئله خطرناك است و باید همه ما با آن مقابله كنیم نباید بگذاریم از ملت‌ها و انسان‌ها خسارت بگیرد و همچنین خسارت تحمیل كند امروزه تروریسم خیلی پیچیده شده است. تروریسم امروز دارای نقاطی است كه طراحی می‌كنند و بعد با مكانیزم‌های قوی آن را به اجرا در می‌آورند.

لاریجانی همچنین به ترور 2 فیزیكدان و دانشمند فناوری هسته‌ای كشورمان در 2 روز گذشته اشاره كرد و گفت: به فاصله چند روز قبل از این حادثه سازمان ملل اسم این اساتید را در لیست دانشمندان فناوری هسته‌آی قرار می‌دهد سپس چند روز بعد سازمان‌های بین‌المللی اسم چند سازمان تروریستی از لیست سازمان‌ها بیرون می‌آورند و سپس می‌بینیم این دو دانشمند ترور می‌شوند.

وی ادامه داد: این پازل، پازلی كامل است و اگر نخواهیم خود را به تجاهل بزنیم باید بدانیم كه متأسفانه این اتفاقات از سوی گروه‌های تروریستی رخ داده است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به موضوع اعدام كردها نیز گفت: ما قبول نداریم كه كردها را اعدام می‌كنیم شاهد این مدعای ما معاون اول رئیس جمهورمان است كه فردی كرد است و پس از طی مدارج علمی به موقعیتی خوبی دست یافته است البته گروه‌های تروریستی داریم كه تحت عنوان كردها فعالیت می‌كنند مانند گروهك پژاك كه تحت نظر مستقیم كشور آلمان فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

لاریجانی با اشاره به این مطلب كه امكانات سازمان ملل مقدس است و نباید با حضور چند كشور آلوده شود گفت: چندین سال قبل آمریكایی‌ها و انگلیسی‌ها گروه‌هایی مانند القاعده و طالبان را به وجود آوردند تا برخی از دروغ‌ها را نابود كنند امروز نیز در حال پرورش یك نیروی جدید هستند تا القاعده و طالبان را از بین ببرند غافل از آنكه در آینده‌ای نه چندان دور همین گروه‌های تازه تأسیس مانند القاعده و طالبان آثار مخربی به غربی‌ها وارد می‌كنند.

وی با اشاره به این مطلب كه ما از هرگونه همكاری نزدیك با مسئولان شورای حقوق بشر سازمان ملل استقبال می‌كنیم گفت: خوشحال می‌شویم از ما بررسی‌های دقیقی انجام دهند و از ما اشكال بگیرند به شرطی كه اشكالاتشان در یك فضای انتقادی سالم باشد.

لاریجانی همچنین با اشاره به این مطلب كه دوست داریم گزارشگران موضوعی به كشورمان بیایند گفت: به آنها توصیه می‌كنیم اول موضوعی مشخص را انتخاب كنند و سپس وقتی مناسب برای رسیدگی به آن در نظر بگیرند و به آنها این نوید را می‌دهیم كه سیستم قضایی ما باز است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه همچنین با اشاره به این مطلب كه قوانین به قوانین حقوق بشری مسلح شده گفت: برای مثال ما قانون حقوق شهروندی را داریم كه قانونی مهم برای حفظ حقوق هر شهروند است.../فارس