ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

راز کلاهبرداری 750 هزار دلاری از کروش در 19 برگه



اخبار,اخبارورزشی, مربی   تیم  ملی  فوتبال

بانک ES بدون اطلاع سرمربی تیم ملی در یک شرکت ورشکسته برای او سرمایه گذاری کرد.

  کارلوس کروش سرمربی تیم ملی همچنان درگیر پرونده یک کلاهبرداری بزرگ است. سال گذشته بود که خبرآنلاین پرده از این کلاهبرداری برداشت. انتشار گزارشی درباره ناپدید شدن 750 هزار دلار از پول کارلوس کروش، خیلی زود سر و صدا کرد و به واکنش این مربی هم همراه شد. رسانه های پرتغالی هم به این موضوع پرداختند و هنوز هم جسته و گریخته چیزهایی در این باره می نویسند.


ماجرا از این قرار بود که کارلوس کروش یک حساب در بانک ES دبی باز کرد و بخشی از سرمایه خود را به آن حساب واریز کرد. در زمان افتتاح حساب برگه هایی مقابل کروش قرار گرفت تا با خواندن آن، از شرایط باز کردن حساب مطلع شود و در پایان پایش امضا بزند. کارلوس در این باره می گوید: «19 صفحه بود و من وقت نکردم آنها را بخوانم. تصور می کردم همان شرایطی است که اکثر بانک ها دارند.» اما این اشتباه بزرگ کارلوس کروش بود. در یکی از بندها ذکر شده بود بانک می تواند برای مشتری اش سهم بخرد و این کار اتوماتیک وار صورت بگیرد.


کروش بی خبر از این بند، پای برگه ها را امضا کرد و رفت. چندی بعد وقتی او قصد داشت حسابش را چک کند، متوجه شد 750 هزار دلار از پولش کم شده است. پیگیری های کروش نشان داد بانک برای او سهام شرکتی را خریده که به ادعای خودش، 2 سال قبل از این ماجرا ورشکسته شده بود. کروش پس از این اتفاقات اقدام به شکایت کرد و حتی یک وکیل زبده در دبی گرفت ولی تا این لحظه هنوز نتوانسته در این پرونده به جایی برسد.


اخبار  ورزشی  -  خبر انلاین


ویدیو مرتبط :
راز بزرگترین کلاهبرداری تاریخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز سرقت 270 هزار دلاری در دوربین مداربسته



راز سرقت 270 هزار دلاری در دوربین مداربسته

راز راننده اتوبوس که با طرح نقشه زورگیری قصد سرقت 270 هزار دلاری داشت، با بررسی دوربین های مداربسته یک نمایشگاه خودرو فاش شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، پنجم اسفند امسال فردی به نام طاهر 31 ساله که راننده اتوبوس های بین شهری می باشد ، با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان مدعی شد که در یکم اسفند از سوی چهار نفر مورد زورگیری قرار گرفته است .

پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به عنف" تشکیل و به دستور دادیار شعبه اول دادسرای امور جنایی ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . با تشکیل پرونده مقدماتی ، راننده اتوبوس یک هفته پس از تشکیل پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرد.

طاهر پس از حضور در پایگاه دوم آگاهی ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : شب حادثه در خیابان آزادی، تقاطع خیابان صالحی مورد حمله چند نفر ناشناس قرار گرفتم که سرانجام سارقان با استفاده از افشانه ، اقدام به سرقت کیف دستی حاوی کارت ماشین ، مدارک شناسایی ، چند فقره چک و یک پاکت پول حاوی مبلغ 270 هزار دلار کردند .

طاهر در ادامه اظهارات خود ، در خصوص چک ها و مبلغ 270 هزار دلار سرقت شده از وی ، به کارآگاهان گفت : چک ها و دلارهای سرقت شده ، متعلق به دو نفری است که از من درخواست کرده بودند تا این چک ها و پول ها را ، به افرادی در شهرستان سردشت برسانم .

کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی ، با توجه به نحوه پیگیری پرونده از سوی راننده اتوبوس به اظهارات وی مشکوک شده و در اولین مرحله از اقدامات خود به تحقیق از صاحبان اصلی چک ها و دلارهای سرقت شده پرداختند. صاحب حقیقی چک ها پس از حضور در پایگاه دوم ، در اظهارات خود عنوان داشت : طاهر به من نیز گفته که چک ها به سرقت رفته اما او مدعی شده بود که چک ها را به شیوه داخل خودرو و از داخل اتوبوس سرقت کره اند. در ادامه و با توجه به مشخص شدن برخی اظهارات ضد و نقیض طاهر ، کارآگاهان با شناسایی صاحب حقیقی 270 دلار سرقت شده ، تحقیقات از این شخص را در دستور کار خود قرارداده و اطلاع پیدا کردند که طاهر قصد داشته تا برگه و رسیدی دریافت کند که این شخص به وی هیچگونه پولی پرداخت نکرده است . صاحب حقیقی دلارها که در زمینه تجارت پارچه فعالیت دارد ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : زمانیکه از طریق تماس تلفنی طاهر اطلاع پیدا کردم که وی مورد زورگیری چند نفر ناشناس قرار گرفته و سارقان اقدام به سرقت پول ها کرده اند ، بلافاصله به محل کار طاهر مراجعه و به همراه طاهر ، سوار اتوبوس شدم. در حالیکه انتظار داشتم طاهر در خصوص سرقت پول ها صحبت کند ، ناگهان وی به همراه برادرش با چاقو شروع به تهدید و ضرب و شتم من کرد و سعی داشت برگه و رسیدی را دریافت کند که در آن عنوان کرده باشم پولی از سوی من به وی پرداخت نشده اما خوشبختانه با دخالت تعداد دیگری از رانندگان اتوبوس که متوجه درگیری من و طاهر شده بودند ، موفق شدم تا بدون آنکه برگه و رسیدی به او و یا برادرش تحویل دهم ، از اتوبوس پیاده شوم.

با توجه به اظهارات صاحبان چک ها و دلارها که همگی نشان از دروغ بودن اظهارات طاهر داشت ، کارآگاهان پایگاه دوم با مراجعه به محل زورگیری مورد ادعای طاهر به تحقیق میدانی پرداختند. در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان موفق به شناسایی یک نمایشگاه اتومبیل در محل شدند که دوربین های مداربسته آن تصاویر ساعت وقوع سرقت را ضبط کرده بودند .

بررسی تصاویر دوربین های مداربسته ، طاهر را نشان داد که پس از پائین آمدن از پله های برقی پل عابر پیاده به چهار نفر نزدیک شده و پس از دقایقی صحبت ، طاهر از محل دور شده و پس از گذشت مدتی دوباره به همراه کیف دستی متعلق به صاحب 270 هزار دلار به همان چهار نفر مراجعه و در کمال تعجب ، کیف حاوی پول ها را به آنها تحویل می دهد و در حالیکه این چهار نفر در مسیر جنوب به شمال خیابان از محل خارج شدند ، طاهر در مسیر خلاف جهت آنها از محل دور می شود .

سرهنگ کارآگاه مهـرداد یگانه ، رئیس پایگاه دوم  پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت :  متهمان با توجه به دلایل و مدارک به دست آمده از سوی کارآگاهان و مشخص شدن کذب بودن اظهارات متهم ، قرار قانونی دو میلیارد تومانی از سوی دادیار پرونده صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ./مهر