ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دروازه بان 800 میلیونی که 80 میلیون هم نمی ارزد!



 

 

 

 

وحید طالب لو , لیگ برتر , استقلال

 

 

 

در فصلی که همه دروازه بان ها افت محسوسی داشته اند، وحید طالب لو هم از این قاعده مستثنی نبوده و نمایش ضعیفی در دروازه شاهین بوشهر دارد.

وحید طالب لو در اوایل لیگ برتر این فصل نمایش بسیار خوبی را درون چارچوب شاهین داشت. او بارها و بارها در بازی های مختلف مانع از فروپاشی دروازه تیم بندری شد اما در هفته های اخیر که اغلب دروازه بانان مطرح لیگ با اشتباهات خود باعث فروپاشی دروازه هایشان شده اند، وحید هم رویه ای مشابه دارد.

او که گفته می شود با قراردادی 800 میلیونی راهی شاهین شده تا جایی کار را پیش برد که پس از گل دوم شهرداری تبریز مقابل شاهین، یکی از مدیران باشگاه که در جایگاه حضور داشت با دندان قروچه گفت: «حیف 80 میلیون.»

این گلر بعد از بازی شاهین و استقلال افت فاحشی کرد و حالا اگر از خوش هم بپرسی شاید دیگر داعیه تیم ملی نداشته باشد!

ضربه سر مهاجم شهرداری در حالی نواخته شد که هیچکس منتظر گل شدن توپ نبود. طالب لو ولی به جای دفع آن برای گرفتنش رفت و توپ درون دروازه غلتید.

شاید با این همه مصیبت دروازه بانی فصل آینده قانون ممنوعیت حضور گلرهای خارجی برچیده شود.


ویدیو مرتبط :
گلزنی دروازه بان از فاصله 80 متری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعریض دروازه وام 80 میلیونی



اخبار,اخبار اقتصادی , وام مسکن

حذف مثلث روانی از وام خانه‌اولی‌ها ورود به صندوق پس‌انداز با حداقل آورده نقدی 7/ 6 میلیون تومانی

 دروازه ورود «خانه‌اولی»ها به صندوق پس‌انداز «یکم»، با حذف مثلث روانی از مسیر پرداخت وام‌های جدید، تعریض شد. امروز افتتاح حساب برای وام‌های مسکن 40، 60 و 80 میلیون تومانی در بانک مسکن شروع می‌شود و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با «کمترین آورده نقدی معادل 7/ 6 میلیون تومان» وارد صندوق شوند و در طول زمان موجودی خود را به کف تعیین شده افزایش دهند. دسترسی زودتر از یک‌سال به وام، تحت‌شرایط خاص، ممکن است. همچنین اقساط بالای یک میلیون تومانی نیز به‌عنوان مانع روانی سوم، به 937 هزار تومان کاهش یافت.


 بانك مسكن با حذف مثلث روانی از مسیر پرداخت وام جدید مسكن، بدون آنكه خطوط‌قرمز بانك مركزی و شورای پول و اعتبار را جابه‌جا كند، شرایط دسترسی «خانه‌اولی»‌ها به تسهیلات40 تا 80 میلیون تومانی را هموار كرد.

از امروز افتتاح حساب در صندوق پس‌انداز «یكم» برای پرداخت تسهیلات جدید خرید مسكن، در 1251 شعب بانك مسكن سراسر كشور آغاز می‌شود.


تعدیل اساسی «آورده نقدی»
در دستورالعملی كه بانك مسكن برای نحوه ثبت‌نام از متقاضیان واجد شرایط وام‌های جدید تدوین كرده است، افراد می‌توانند با حداقل آورده نقدی 6 میلیون و 700 هزار تومان، به صندوق پس‌انداز مسكن «یكم» راه پیدا كنند و در طول زمان حداكثر 6 ماهه، موجودی حساب خود را به كف ریالی تعیین‌شده، ارتقا دهند.

با این امتیاز، شرط سپرده‌گذاری اولیه 40میلیون تومان (در تهران) به عنوان اولین مانع روانی، از پیش‌پای «خانه‌اولی»‌ها برداشته شد و افراد دارای بنیه مالی ضعیف‌تر نیز می‌توانند با كمترین میزان نقدینگی، امتیاز صندوق «یكم» را تا زمان تبدیل كردن سایر دارایی‌ها به پول نقد و تزریق به صندوق، به نام خود منظور كنند.

طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، نیمی از منابع وام‌های 40، 60 و 80 میلیونی صندوق پس‌انداز «یكم» باید توسط متقاضیان و از طریق سپرده‌گذاری در بانك مسكن تامین شود.

بانك مسكن برای آنكه همزمان به این بخش از مصوبه عمل كند و در عین حال بضاعت مالی متقاضیان را نیز مدنظر داشته باشد، از متغیر «طول زمان سپرده‌گذاری» بهره گرفته است به طوری كه هر قدر میزان پس‌انداز متقاضیان در صندوق «یكم» كمتر از نصف مبلغ وام باشد، به همان نسبت مدت زمان انتظار برای دریافت وام نیز افزایش پیدا می‌كند. حداقل زمان انتظار برای پرداخت تسهیلات خانه‌اولی‌ها، یكساله تعیین شده كه شامل كسانی می‌شود كه در زمان افتتاح حساب، معادل نصف سقف تسهیلات را سپرده‌گذاری می‌كنند.

اما افرادی كه با حداقل مبلغ ممكن (7/ 6میلیون تومان) وارد صندوق می‌شوند باید ظرف 6 ماه موجودی خود را در تهران به 5/ 13میلیون و در شهرهای بزرگ به 10میلیون تومان برسانند و چنانچه بیش از این رقم، به حساب خود تزریق نكنند، 3 سال باید برای دریافت تسهیلات انتظار بكشند.

كاهش «اقساط ماهانه» به زیر یك میلیون
بانك مسكن در دومین اقدام، آن هم پیش از شروع به كار صندوق پس‌انداز «یكم»، مبلغ اقساط ماهانه وام‌های 40 و 60 و 80 میلیون تومانی را بدون آنكه سقف زمانی بازپرداخت را تغییر دهد، در حد قابل توجهی كاهش داد.

دو هفته پیش- یك روز بعد از انتشار مصوبه شورای پول و اعتبار- اقساط ماهانه وام 80میلیون تومانی خرید مسكن، براساس مدل «بازپرداخت ساده»، رقمی معادل یك میلیون و 149 هزار تومان اعلام شد.

هر چند این میزان قسط برای وام خرید مسكن با توجه به اجاره‌بهای متوسط یك میلیون و 200 هزار تومانی در شهر تهران -برای آپارتمان معمولی 60 متری- خارج از استطاعت وام‌گیرنده‌ها نیست اما مرز روانی «یك میلیون» قسط، طی روزهای اخیر باعث ناامیدی متقاضیان واجدشرایط این تسهیلات از بابت امكان‌پذیر نبودن دریافت آن شده بود.

به همین خاطر، بانك مسكن برای نحوه بازپرداخت تسهیلات خرید مسكن صندوق «یكم»، مدل بازپرداخت «پلكانی» را به شعب خود ابلاغ كرده كه بر اساس آن، اقساط وام 80میلیونی، ماهی 937 هزار تومان تعیین شده و اقساط وام‌‌های 60 و 40 میلیونی نیز به ترتیب ماهانه 703 هزار و 468 هزار تومان خواهد بود.

با تعدیل قسط تسهیلات خرید مسكن 80میلیونی به زیر مرز روانی یك میلیون تومان، خانوارهای بیشتری می‌توانند وارد صندوق شوند.

امكان دریافت وام در 19 آذر
سومین مانع روانی در مسیر تسهیلات خرید مسكن «خانه‌اولی»‌ها، نگرانی متقاضیان از تغییرات احتمالی قیمت مسكن در بلندمدت و بی‌اثر شدن ارزش تسهیلات جدید در زمان پرداخت آن است.

حداقل زمان انتظار– مدت زمان لازم برای سپرده‌گذاری- برای دسترسی به وام‌های جدید یك‌سال است به این معنی كه سری اول افتتاح‌كنندگان حساب پس‌انداز «یكم» كه امروز وارد این صندوق می‌شوند چنانچه سقف ریالی لازم برای سپرده‌گذاری را رعایت كنند، در خرداد 95 می‌توانند تسهیلات را دریافت كرده و با آن اقدام به خرید آپارتمان كنند.

اما بانك مسكن با استفاده از محدوده اختیارات قانونی خود، امكانی را فراهم كرده كه سپرده‌گذاران صندوق‌های قبلی در بانك مسكن همچون صندوق جوانان و ... بتوانند در صورت تكمیل بودن موجودی حساب خود، فقط 6 ماه برای وام‌های 40 و 60 و 80 میلیونی انتظار بكشند و عملا در 19 آذر ماه امسال، تسهیلات جدید به این گروه خاص تعلق بگیرد. در حال حاضر حدود 2 میلیون سپرده‌گذار در صندوق‌های فعلی بانك مسكن، قرار دارند كه حساب بخشی از آنها قابلیت تبدیل شدن به شرایط صندوق «یكم» و دسترسی به وام‌های جدید ظرف كمتر از یك‌سال را دارد.

مهار لبه تورمی وام خرید
مدیر عامل بانك مسكن روز گذشته در پاسخ به منتقدان تسهیلات خرید كه افزایش آن را عامل تحریك قیمت مسكن می‌دانند، اعلام كرد: نظام كاركرد صندوق مسكن «یكم»، براساس رژیم پس‌انداز بلندمدت متقاضیان و پرداخت وام صرفا به مصرف‌كننده‌ها آن هم به صورت تدریجی و در جهت تحریك سمت عرضه، طراحی شده است كه این سه ویژگی، شكل فعالیت صندوق «یكم» را با روالی كه در گذشته برای پرداخت وام خرید وجود داشت، كاملا متفاوت می‌كند.

محمدهاشم بت‌شكن تاكید كرد: با پرداخت تسهیلات خرید مسكن به صرفا خانه‌اولی‌ها– خانوارهای متاهل فاقد سابقه مالكیت- چون كه این تسهیلات فقط به آپارتمان‌های نوساز تا 7 سال ساخت تعلق می‌گیرد، از یكسو امكان دریافت تسهیلات توسط سفته‌بازها و متقاضیان سرمایه‌گذاری در بازار خرید مسكن سلب می‌شود و از سوی دیگر ساخت‌و‌ساز آپارتمان‌های كوچك‌متراژ و غیرلوكس رونق می‌گیرد.

وام خانه‌اولی‌ها هم برای خرید، هم برای ساخت، هم پیش‌فروش
بانك مسكن تسهیلات صندوق پس‌انداز «یكم» را هم برای خرید و هم برای ساخت پرداخت می‌كند و محدودیتی در ارائه آن صرفا به یك سمت بازار وجود ندارد.

همچنین امكان پرداخت این تسهیلات به پیش‌فروش‌های مسكونی نیز وجود دارد.

شرط پرداخت این وام‌ها به پروژه‌های پیش‌فروش و پیش‌خرید، به این صورت است كه سازنده، كل واحدهای مسكونی در حال ساخت را در ‌رهن بانك قرار دهد و در عین حال، آپارتمان‌ها را فقط باید به خانه‌اولی‌هاپیش‌فروش كند.

مدیرعامل بانك مسكن روز گذشته در جمع خبرنگاران، سقف‌های كنونی تسهیلات 80میلیون، 60 میلیون و 40 میلیون تومانی خرید مسكن از محل صندوق پس‌انداز «یكم» را موقتی توصیف كرد و گفت: مطابق توافقی كه با بانك مركزی انجام داده‌ایم، سقف وام‌ها قابل «ارتقا» و تغییر خواهد بود به طوری كه چنانچه منابع و مصارف صندوق پس‌انداز در ماه‌های آتی، در تعادل باشد و شرایط اقتصادی بازار نیز پشتیبانی كند، احتمال دارد وام‌ها باز هم افزایش پیدا كند.

«جیر‌ه‌بندی» وام منتفی شد؟
مقامات بانك مركزی پیش‌تر، با اعلام نوعی سهمیه‌بندی برای پرداخت تسهیلات صندوق «یكم»، سقف ارائه وام‌های سه‌گانه را سالی در حدود 84 هزار فقره عنوان كرده بودند.

این در حالی است كه تخمین زده می‌شود، از همین امسال و حداقل به مدت سه سال، 300 هزار خانوار خانه‌اولی، به عنوان متقاضی دریافت این تسهیلات، به بانك مسكن مراجعه كنند.

با این حال روز گذشته اعلام شد، صندوق پس‌انداز «یكم» در سال جاری برای ثبت‌نام از حداقل 120 هزار متقاضی واجدشرایط، ظرفیت دارد.

گفته می‌شود چنانچه میزان افتتاح ‌حساب در صندوق پس‌انداز «یكم» از 150 هزار متقاضی در سال تجاوز كند، كار ثبت‌نام متوقف خواهد شد.

نیمی از منابع مالی صندوق پس‌انداز «یكم» از محل استمهال 10 ساله خط اعتباری 45هزار میلیارد تومانی مسكن‌مهر، تامین می‌شود. این خط، 3 سال برای تامین مالی باقی‌مانده پروژه‌های مسكن‌مهر و 7 سال نیز برای تامین مالی صندوق «یكم»، نزد بانك مسكن، منجمد شده است.

 

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد