ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

درخواست رحیمی از رئیس‌جمهور برای مداخله در ماجرای برکناری دایی



اخبار,اخبار ورزشی ,برکناری علی دایی

 

اخبار ورزشی - درخواست رحیمی از رئیس‌جمهور برای مداخله در ماجرای برکناری دایی

آقای سیاسی در این تیم چه کاره است؟ ایشان که حتی یک بار هم توپ به پایش نخورده است و معلوم نیست کجای این فوتبال است برای این قهرمان ملی تصمیم می‌گیرد. او در واکنش به این مطلب از سوی مجری شبکه خبر مبنی بر اینکه این بخش خبری برای رییس هیات مدیره پرسپولیس نیز حق پاسخگویی قائل است با صراحت گفت: هیچ اشکالی ندارد. اتفاقا من خوشحال می‌شوم ایشان روی خط بیایند و آنگاه مسائلی را در مورد ایشان برملا می‌کنم.

سرانجام پرسپولیس روزهای آرامش قبل از طوفان را پشت‌سر گذاشت و در آستانه هفته هشتم لیگ برتر فوتبال از دیگ جوشان پرسپولیس اخبار مهمی بیرون امد. بعد از یک آشتی‌کنان کوتاه مدت در هیات مدیره پرسپولیس در یک ماه گذشته امروز اخباری مبنی بر برکناری علی دایی و جانشینی حمید درخشان به‌جای او روی خروجی خبرگزاری‌ها رفت. اخباری که امروز مدیرعامل پرسپولیس را حسابی براشفت تا علیه هیات مدیره این باشگاه موضع تند و تیزی بگیرد. حالا پرسپولیس دو سرمربی دارد. یکی منصوب هیات مدیره و دیگری سرمربی قبلی این تیم که محبوب مدیعامل این باشگاه است.

به گزارش تابناک،  گل‌هایی که بازیکنان تراکتورسازی از دقیقه 68 به یعد بازی روز جمعه به تور دروازه پرسپولیس می‌دوختند سرانجام کار خودش را کرد و اگرچه ان روز دایی را در کنار زمین برآشفت و عصبانی کرد اما چند روز بعد و با تصمیم هیات مدیره کار او را در پرسپولیس تمام کرد. ساعاتی پیش و در حالی که مربیان لیگ برتری خودشان را برای حضور در کنفرانس‌های خبری بازی‌های روز پنجشنبه و جمعه اماده می‌کردند حمیدرضا سیاسی، رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در اقدامی عجیب راسا اقدام به برکناری علی دایی کرد تا به این وسیله نارضیتی خودش را از نتایج این فصل پرسپولیس نشان دهد.

 

سیاسی که پیش از این هم با علی دایی مسکلات فراوانی داشت در زمان تشکیل هیات مدیره پرسپولیس از او به عنوان دوست صمیمی استیلی یاد می‌کردند و همین را عاملی برای خداحافظی دایی می‌دانستند سرانجام چند ماه بعد از حضور در هیات مدیره پرسپولیس کار دایی را یکسره کرد تا حمید درخشان را بعنوان جانشین او در پرسپولیس معرفی کند.

این اقدام سیاسی البته اساسا به مذاق رحیمی خوش نیامده و او اعلام کرده که تازمانی که او مدیرعامل پرسپولیس است دایی هم سرمربی این تیم است. جالب اینجاست که در یک جای دیگر حمید درخشان هم در گفت‌وگویی تایید کرده که سرمربی باشگاه پرسپولیس شده و به زودی در تمرینات این تیم شرکت می‌کند. موضوعی که رحیمی ان را تکذیب می‌کند و می‌گوید که دایی باید در تمرینات این تیم شرکت کند. حالا حتی معلوم نیست که فردا چه کسی به نشست خبری باشگاه پرسپولیس خواهد رفت و چه برسر این تیم خواهد امد. در حال حاضر این تیم دو سرمربی دارد که هر کدام حمایت بخشی از هیات مدیره را در اختیار دارد.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت 14:30 اظهار کرد: تا زمانی که من مدیرعامل هستم علی دایی سرمربی تیم است و من زیر بار برکناری او نمی‌روم.

او اضافه کرد: آقای سیاسی در این تیم چه کاره است؟ ایشان که حتی یک بار هم توپ به پایش نخورده است و معلوم نیست کجای این فوتبال است برای این قهرمان ملی تصمیم می‌گیرد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا با برکناری علی دایی توسط رییس هیات مدیره موافق هستید یا نه گفت: من نمی‌دانم این آقا به دنبال چیست. هویت سیاسی مشخص نیست و ایشان به چه حقی می‌خواهند برای این قهرمان ملی تصمیم بگیرند. چون پول دارند؟!

رحیمی تصریح کرد: من شرافت خودم را به هیچ قیمتی نمی‌فروشم و از علی دایی حمایت می‌کنم حتی اگر قرار است دایی برکنار شود. این راه و روش برای کنار گذاشتن او درست نیست. من هر کاری که می‌توانستم و می‌توانم برای ماندن علی دایی انجام می‌دهم و همچنان از او حمایت می‌کنم.

او با تاکید مجدد بر اینکه تا زمانی که مدیرعامل پرسپولیس است علی دایی باید در تیم بماند گفت: مطمئن باشید دایی پرسپولیس را جمع می‌کند و این طرز برخورد با یک قهرمان ملی به هیچ وجه درست نیست. من از آقای روحانی می‌خواهم وارد این قضیه شود و مانع این نوع برخورد با قهرمان ملی ما شود. این چه رفتاری است که با قهرمان ملی ما صورت می‌پذیرد؟

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به صحبت‌های حمیدرضا سیاسی نسبت به او گفت: آقای سیاسی امروز صبح (چهارشنبه) به من گفت اگر علی دایی را برکنار نکنی، خودت را برکنار می‌کنم. من 5 ماه است که این حرف‌ها و این شرط‌ها را از ایشان می‌شنوم. گویا ایشان با من خصومت دارند.

رحیمی در پاسخ به این سوال که سخنگوی باشگاه پرسپولیس اعلام کرده درخشان امروز عصر در تمرین سرخ‌پوشان حاضر خواهد شد نیز گفت: اگر من مدیرعامل هستم، علی دایی نیز سرمربی پرسپولیس است و باید امروز عصر به تمرین برود ولی اگر قرار است دیگران برای پرسپولیس تصمیم بگیرند، آن، بحث دیگری است و مطمئن باشید تبعات این تصمیم را می‌بینند.

او در واکنش به این مطلب از سوی مجری شبکه خبر مبنی بر اینکه این بخش خبری برای رییس هیات مدیره پرسپولیس نیز حق پاسخگویی قائل است با صراحت گفت: هیچ اشکالی ندارد. اتفاقا من خوشحال می‌شوم ایشان روی خط بیایند و آنگاه مسائلی را در مورد ایشان برملا می‌کنم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که احتمال برکناری او از سوی هیات مدیره وجود دارد نیز گفت: هیچ مشکلی نیست. من به این نوع برکناری افتخار می‌کنم.

 صبح امروز حمیدرضا سیاسی، رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در تصمیمی، علی دایی را از سرمربی‌گری پرسپولیس را برکنار کرد و حمید درخشان را جایگزین او کرد. این تصمیم با مخالفت علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مواجه شد.
اخبار ورزشی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
درخواست شهاب مرادی از رئیس جمهور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناگفته های رئیس جمهور آرژانتین از درخواست اوباما از او در ماجرای مذاکرات هسته ای ایران



اخبار,اخبارسیاست خارجی,رئیس جمهور آرژانتین

رئیس جمهور آرژانتین مدعی شد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا می خواست بوئنوس آیرس سوخت هسته ای ایران را تامین کند.

به گزارش تیک ، کریستینا فرناندز کرشنر روز دوشنبه در سخنرانی خود در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد یکی از مقام های پیشین دولت اوباما در سال 2010 تلاش کرده آرژانتین را متقاعد کند سوخت هسته ای مورد نیاز ایران را تامین نماید.

کرشنر افزود:« گری سیمور، مشاور ارشد کاخ سفید در امور هسته ای در سال 2010 به آرژانتین سفر کرد. او با هکتور تیمرمان، وزیر امور خارجه آرژانتین گفتگو کرد و وی را در جریان مذاکراتی قرار داد که با ایران با هدف متوقف یا محدود کردن فعالیت های غنی سازی اورانیوم در این کشور در جریان بود.

وی ادامه داد: ایران می خواست این گفتگوها برای تامین سوخت مورد نیاز رآکتور اتمی تهران موفقیت آمیز باشد و برای همین منظور سیمور از آرژانتین خواست سوخت هسته ای مورد نیاز جمهوری اسلامی ایران را تامین کند.

کرشنر گفت: دولت آرژانیتن از سیمور خواست تقاضای خود را مکتوب کرده و رسما ارائه کند اما این مقام پیشین کاخ سفید دیگر درخواستش را پیگیری نکرد.

سیمور در گفتگو با نشریه بلیز این سفر را تایید کرد و گفت: چند سال پیش به بوئنوس آیرس رفته تا از وزیر امور خارجه تیرمان بپرسد آیا آرژانتین تمایل دارد برای رآکتور اتمی تهران سوخت تازه تولید کند و در عوض ایران ذخایر اورانیوم کمتر غنی شده اش را به روسیه بفرستد.

وی افزود: گفتگو بر سر توافق با آرژانتین پیگیری نشد، زیرا ایران به علت حساسیت های سیاسی نمی خواست در این طرح شرکت داشته باشد.

 اخبار سیاست  خارجی  - تیک