ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دانیال داوری خوش درخشید



دروازه بان ایرانی تیم اینتراخت برانشوایگ,

دانیال داوری خوش درخشید

دروازه بان ایرانی تیم فوتبال اینتراخت برانشوایگ در دیدار با اینتراخت فرانکفورت عملکرد خوبی داشت.

دانیال داوری شب گذشته در دیدار خانگی دو تیم اینتراختی لیگ آلمان برای برانشوایگی ها به میدان رفت. وی که هفته گذشته در دیدار با با بورسیادورتموند (باخت 2 بر یک) اولین تجربه حضور در دسته اول بوندس لیگا را مقابل قدرتمندان زردپوش تجربه کرد، شب گذشته در شرایطی که تصور می شد به دلیل اعتقاد مربی اش به سیستم چرخشی دروازه بانان، به میدان نرود، بازی کرد.

داوری در این دیدار نیز رنگ برد را ندید. اما در یکی، دو صحنه جلوی سنگین شدن شکست تیمش را گرفت.
دروازه‌بان 25 ساله که مورد نظر کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران است، در دقیقه 7 بازی مانع ضربه روده، مهاجم فرانکفورتی شد. در دقیقه 52 هرچه تلاش کرد نتوانست جلوی گل شدن توپ مه یر شود. حتی دقیقه 62 نیز روی ضربه منجر به گل آیگنر تمام تلاش خود را کرد، اما موفق نشد. با این حال در دقیقه 84 یک فرصت خوب را از فرانکفورتی‌ها گرفت تا نتیجه همان 2 بر صفر بماند./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
دانیال داوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیروزی ایتالیا مقابل انگلیس در ضربات پنالتی/بوفون خوش درخشید



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

یورو 2012

پیروزی ایتالیا مقابل انگلیس در ضربات پنالتی

ایتالیا با پیروزی مقابل انگلیس در ضربات پنالتی حریف آلمان در نیمه نهایی یورو 2012 شد

ایسنا:  دو تیم انگلیس و ایتالیا آخرین دیدار مرحله یك چهارم نهایی یورو 2012 را برگزار كردند كه این بازی در پایان 120 دقیقه با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید و ایتالیا در ضربات پنالتی انگلیس را از پیش رو برداشت تا در نیمه نهایی حریف آلمان شود.

از همان دقایق ابتدایی شاهد بازی زیبایی از هر دو تیم بودیم. در دقیقه 3، ده‌روسی شوت محكم و سرضربی را به سمت دروازه انگلیس فرستاد كه توپ او به تیر دروازه برخورد كرد. دو دقیقه بعد، بازیكنان انگلیس حمله خطرناكی را روی دروازه ایتالیا ترتیب دادند. جانسون درون محوطه جریمه ایتالیا صاحب توپ شد اما درخشش بوفون كه با یك دست ضربه جانسون را مهار كرد، باعث بسته ماندن دروازه ایتالیا شد.

در دقیقه 14، جانسون توپی را برای وین رونی سانتر كرد اما ضربه سر شیرجه‌ای این بازیكن از بالای دروازه ایتالیا راهی اوت شد. در دقیقه 25، ماریو بالوتلی مهاجم ایتالیا در موقعیت تك به تك با جو هارت قرار گرفت اما آن قدر در زدن ضربه نهایی تعلل كرد تا جان تری از پشت سر رسید و سد راه توپ او شد.

 

بالوتلی در دقیقه 32 یك بار دیگر موقعیت گلزنی داشت اما ضربه آكروباتیك او در دستان هارت آرام گرفت. چند لحظه بعد، وین رونی با پشت پا، توپ را در اختیار ولبك قرار داد ولی شوت محكم این مهاجم درون چارچوب دروازه ایتالیا نبود.

 

در دقیقه 41، پیرلو پاس بلندی را به درون محوطه جریمه انگلیس فرستاد و در ادامه، كاسانو با ضربه سر توپ را در اختیار بالوتلی گذاشت اما این بازیكن باز هم در گلزنی ناكام بود و توپ او با فاصله زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت تا نیمه نخست گلی نداشته باشد.

 

نیمه دوم هم مثل نیمه نخست، پرهیجان و زیبا آغاز شد. در دقیقه 48، ده‌روسی درون محوطه جریمه انگلیس صاحب یك موقعیت خوب شد اما ضربه او كه از فاصله چند متری دروازه زده شده بود، با فاصله كمی به بیرون رفت.

 

در دقیقه 52، ده‌روسی از پشت محوطه جریمه انگلیس اقدام به شوتزنی كرد كه هارت ضربه او را دفع كرد. در ادامه، بالوتلی ضربه‌ای به توپ زد كه این بار نیز هارت با پا مانع از باز شدن دروازه تیمش شد و در نهایت توپ زیر پای مونتولیوو افتاد كه شوت این بازیكن از بالای دروازه به بیرون رفت تا انگلیسی‌ها نفس راحتی بكشند.

 

در دقیقه 60، بالوتلی توپی را كه درون محوطه جریمه انگلیس سانتر شده بود با سینه كنترل كرد و ضربه آكروباتیكی را به سمت دروازه هارت فرستاد كه این بار نیز توپ او درون چارچوب نبود و از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

در دقیقه 65، والكات توپی را درون محوطه جریمه ایتالیا سانتر كرد و یانگ اقدام با یك ضربه محكم دروازه بوفون را هدف گرفت اما توپ او پس از برخورد با مدافعان ایتالیا راهی كرنر شد.

در دقیقه 75، بوفون ضربه‌ای را كه رونی با پشت سر به سمت دروازه فرستاد بود، مهار كرد.

 

در دقیقه 81، دیامانتی در بدو ورودش به زمین، شوت محكمی روانه دروازه انگلیس كرد اما هارت این توپ را در اختیار گرفت. در دقیقه 89، نوچرینو توپ را در درون محوطه جریمه انگلیس كنترل و سپس اقدام به شوتزنی كرد اما جانسون سد راه توپ شد تا حاصل این حركت تنها یك كرنر برای ایتالیا باشد. بازیكنان انگلیس چیزی نمانده بود كه در آخرین لحظات نیمه دوم به گل برسند. سانتر كول، توپ را به كارول رساند و این بازیكن با یك ضربه سر، توپ را در اختیار رونی قرار دارد اما ضربه برگردان مهاجم منچستر یونایتد از بالای دروازه ایتالیا راهی اوت شد تا این بازی در پایان 90 دقیقه، با تساوی صفر بر صفر به پایان برسد و دو تیم شانس خود را در وقت‌های اضافه امتحان كنند.

 

در دقیقه 101، دیامانتی مهاجم ایتالیا ضربه فنی و نرمی را به سمت دروازه انگلیس فرستاد كه توپ او پس از برخورد با تیر عمودی دروازه، راهی اوت شد. این بهترین فرصت دو تیم در نیمه نخست وقت‌های اضافه بود.

 

در نیمه دوم وقت‌های اضافه، ایتالیا سراپا حمله بود و انگلیسی‌ها با تجمع در نیمه زمین خود، دل به ضد حمله‌ها بسته بودند. در دقیقه 115، دیامانتی توپ را درون محوطه جریمه انگلیس برای نوچرینو سانتر كرد و این بازیكن نیز موفق شد با یك ضربه سر دروازه انگلیس را باز كند اما پرچم كمك‌داور كه به نشانه آفساید بالا رفته بود، مانع خوشحالی ایتالیایی‌ها شد.

در چند دقیقه باقی‌مانده، فشار بازیكنان ایتالیا روی دروازه انگلیس ادامه یافت اما این تیم نتوانست به گلی برسد تا بازی در پایان 120 دقیقه به تساوی صفر بر صفر ختم شود و ضربات پنالتی تعیین‌كننده تیم راه‌یافته به نیمه نهایی باشد.

 

در ضربه پنالتی اول، بالوتلی برای ایتالیا پشت توپ ایستاد و ضربه خود را وارد دروازه انگلیس كرد. در طرف مقابل، استیون جرارد كاپیتان انگلیس پنالتی خك نخست تیمش را به گل تبدیل كرد.

پس از او، مونتولیوو در زدن پنالتی ناكام بود و توپ او به اوت رفت. وین رونی پنالتی‌زن دوم انگلیس بود كه موفق شد ضربه خود را در خلاف جهت حركت بوفون تبدیل به گل كند تا انگلیس از حریف خود پیش بیفتد.

در سومین پنالتی ایتالیا، پیرلو پشت توپ ایستاد و با یك ضربه چیپ دروازه هارت را باز كرد. پس از او، ضربه اشلی یانگ به تیر افقی دروازه برخورد كرد تا دو تیم در پنالتی‌ها با هم مساوی شوند.

نوچرینو پنالتی چهارم ایتالیا را در خلاف جهت حركت هارت تبدیل به گل كرد. در طرف مقابل، اشلی كول پشت توپ ایستاد ولی بوفون با درخشش خود، این ضربه پنالتی را مهار كرد تا ایتالیا در آستانه پیروزی در این مسابقه قرار بگیرد.

دیامانتی نیز آخرین پنالتی ایتالیایی‌ها را به گل تبدیل كرد تا این تیم حریف آلمان در مرحله نیمه نهایی شده و انگلیس با این رقابت‌ها وداع كند.

 

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه المپیك كیف اوكراین

هوا: صاف، 24 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 41 درصد

داور: پدرو پروئنكا (پرتغال)

 

تركیب دو تیم:

انگلیس: هارت، جانسون، كول، تری، لسكات، جرارد، یانگ، میلنر (والكات 61)، پاركر (هندرسون 94)، رونی، ولبك (كارول 60)

ایتالیا: بوفون، بالزارتی، آباته (ماجو 90+1)، بارزالی، بونوچی، ماركیزیو، ده‌روسی (نوچرینو 80)، مونتولیوو، پیرلو، بالوتلی، كاسانو (دیامانتی 78)

مالكیت توپ: ایتالیا 64 درصد - انگلیس 36 درصد/ایسنا