ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

خیال خادم راحت نشد، کار کشتی به آستانه کشید



کشتی آزاد در فاز اول رقابت‌های گزینشی المپیک موفق به کامل کردن سهمیه‌هایش نشد، کشتی فرنگی‌ هم برای کسب ۳ سهمیه ‌باقیمانده باید عازم قزاقستان شود.

در پایان رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان که از 16 تا 22 شهریورماه، به عنوان فاز اول گزینشی المپیک ریو، در لاس‌وگاس آمریکا برگزار شد، آزادکاران کشورمان با کسب 5 سهمیه از شش سهمیه ممکن خیالشان تا حدودی بابت حضور در المپیک راحت شد تا از این پس با تمرکز به نسبت بیشتری برای موفقیت در این رقابت‌ها گام بردارند، اما کشتی فرنگی با کسب نتایجی ضعیف، نتوانست انتظارات را برآورده کند و تنها 3 سهمیه از 6 سهمیه ممکن را کسب کرد.

حسن رحیمی در 57، سیداحمد محمدی در 65، علیرضا قاسمی ر 74، علیرضا کریمی در 86، عباس طحان در 97 سهمیه‌های کشتی آزاد را کسب کردند و پرویز هادی در 125 کیلوگرم از کسب سهمیه بازماند.

 

برای کشتی فرنگی هم سعید عبدولی در 75، حبیب‌الله اخلاقی در 85 و قاسم رضایی در 98 کیلوگرم سهمیه گرفتند و تکلیف اوزان باقیمانده (59، 66 و 130 کیلوگرم) در مراحل بعد مشخص خواهد شد.

کسب تمام سهمیه‌های کشتی آزاد برای حضور در المپیک برزیل باعث می‌شد تا رسول خادم با خیال راحت‌تری کار آماده‌سازی تیمش را برای حضور در المپیک دنبال کند، اما حالا باید دغدغه سهمیه‌ سنگین وزن را با توجه به مصدومیت هادی داشته باشد.

 

کشتی آزاد که همواره در المپیک‌های گذشته با ترکیبی کامل حضور داشته است؛ امیدوار است در المپیک پیش رو نیز با ترکیبی کامل به میدان برود، تنها با این تفاوت که سهمیه‌های کشتی از 7 وزن به 6 وزن کاهش پیدا کرده است.

 

اخبار,اخبار ورزشی,رسول خادم


* کار کشتی به آستانه کشید
تیم ملی کشتی فرنگی که از انسجام و همدلی لازم در مسابقات جهانی آمریکا برخوردار نبود و بی‌برنامگی و چند دستگی در تیم موج می‌زد، در فاز اول گزینشی المپیک موفق به کسب سه سهمیه شد و با توجه به شرایطی که تیم داشت چندان هم دور از انتظار نبود.

کشتی فرنگی که در المپیک لندن 6 سهمیه از 7 سهمیه ممکن را کسب کرده بود در اندیشه حضور با ترکیبی کامل در ریو است تا شاید بتواند قسمتی از افتخارات لندن را تکرار کند؛ البته به شرط بازگشت تدبیر و آرامش به این تیم.

البته هنوز 3 فرصت دیگر برای تکمیل سهمیه‌ها  باقی مانده است تا فرنگی‌کاران با ترکیبی کامل گام به المپیک 2016 بگذارند که اولین آن مسابقات آستانه قزاقستان به عنوان دومین فاز گزینشی المپیک (قاره‌ای)‌ در قاره آسیاست.

 

رقابت‌های گزینشی قاره آسیا اواخر اسفندماه سال 94 در آستانه قزاقستان برگزار خواهد شد که نفرات اول و دوم این مسابقات جواز حضور مستقیم در المپیک برزیل را به‌دست می‌آورند.

بعد از تقسیم سهمیه‌های المپیک در مسابقات قاره‌ای، دو رقابت جهانی برای تکمیل سهمیه‌های باقی مانده در نظر گرفته شده است تا کشورهایی که موفق به کسب سهمیه کامل نشده‌اند، ترکیب خود را تکمیل کنند.

 

اولین رقابت جهانی کسب سهمیه، 2 تا 4 اردیبهشت ماه سال 95 به میزبانی اولانباتار مغولستان برگزار خواهد شد و به فاصله کوتاهی مرحله دوم و نهایی کسب سهمیه المپیک ریو 16 تا 18 اردیبهشت ماه به میزبانی استانبول ترکیه برگزار می‌شود که در مغولستان سه نفر برتر و در ترکیه دو نفر برتر هر وزن جواز حضور در المپیک را دریافت خواهند کرد. البته کشورهایی که کشتی‌گیرانشان پیش از این سهمیه المپیک گرفته‌اند حق حضور در این مسابقات را ندارند.

برنامه مسابقات گزینشی که تیم‌های ایران می‌توانند در آن شرکت کند، به شرح زیر است:

27 تا 29 اسفند ماه 1394: مسابقات گزینشی آسیایی آستانه قزاقستان

2 تا 4 اردیبهشت ماه 1395: مسابقات گزینشی جهانی اولان باتور مغولستان

16 تا 18 اردیبهشت ماه 1395: مسابقات گزینشی جهانی استانبول ترکیه

اخبار ورزشی - فارس


ویدیو مرتبط :
چه راحت کشید بالا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خیال اسلوونی راحت باشدبرنده انگلیس است



 

 

جیمز:خیال اسلوونی راحت باشدبرنده انگلیس است

 

/همگام با جام‌جهانی2010-‌آفریقای‌جنوبی/

جیمز: خیال اسلوونی راحت باشد، برنده انگلیس است

درواز‌ه‌بان تیم ملی فوتبال انگلیس برای حریف روز چهارشنبه كری خواند.

دیوید جیمز در گفت‌وگویی با ایندپندیت اظهار داشت:‌ اسلوونی خیالش برای بازی با ما كاملا راحت و آسوده باشد و تلاشی برای برد نكند زیرا برنده بازی انگلیس خواهد بود.

این بازیكن 40 ساله كه پس از اشتباه روبرت گرین در بازی با آمریكا، در سایه فشار رسانه‌ها و مطبوعات در بازی با الجزایر از دروازه تیم بریتانیایی محافظت كرد، افزود: تك تك نفرات تیم ملی بر این باور هستند كه برنده بازی با اسلوونی می‌شوند. البته حریف آتی ما تیمی راحت نیست ولی ما آنقدر پتانسیل داریم كه از سدشان عبور كنیم.

تیم انگلیس پس از تساوی یك بر یك مقابل آمریكا و مساوی بدون گل با الجزایر،‌ روز چهارشنبه بازی سرنوشت‌سازی با اسلوونی برای صعود به مرحله یك هشتم نهایی از گروه سوم این پیكارها دارد.