ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

خاک بر سر مربی ای که بخواهد پرسپولیس را ترک کند



اخبار,اخبار ورزشی,برانکو

سرمربی کروات تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «مشکلات پرسپولیس خیلی راحت به اعتبار و محبوبیت من در ایران ضربه می‌زند.

برانکو ایوانکوویچ این روزها بدترین شرایط مربیگری دوران حرفه‌ای‌اش را سپری می‌کند. او در این چند ماهه مسایلی را در پرسپولیس و شیوه باشگاهداری مدیران ایرانی دیده که شاید بعدها در خاطراتش این اتفاقات را به‌عنوان یکی از تراژدی‌های دوران فعالیتش در فوتبال ایران بیاورد.

سرمربی پرسپولیس در حالی که باید با تمرکز بیشتر جوانگرایی مدنظرش را در پرسپولیس پیاده کند که هر روز شاهد یک اتفاق نادر از سوی مدیران پرسپولیس است. او باید بازیکنی را تمرین بدهد که غذایش بیسکویت و محل استراحت‌اش پارک است. حال با این شرایط همه از برانکو توقع معجزه و قهرمانی دارند.

برانکو درباره اعتصاب بازیکنان، بی‌پولی، قهر کریم باقری و همچنین یک اتفاق خوب به نام طارمی صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

* با توجه به شرایط بد باشگاه پرسپولیس، شما چقدر به هدف‌تان که قهرمانی است خوشبین هستید و آیا فکر می‌کنید بازهم باید به این هدف فکر کرد؟
- با وجود تمام این اتفاقات، باز هم خوشبین هستم. در آغاز شروع کار هیچ‌چیز سرجایش نبود اما توانستیم بازی‌های خوبی ارایه دهیم. اگر سایر شرایط هم مثل بازی‌های‌مان خوب پیش می‌رفت و مشکلات متعدد در مسیرمان قرار نمی‌گرفت، خیلی خوب بود.

 

جرایم بازیکنان و محرومیت آنها بخش بزرگی از مشکلات ما در شروع کار بود و در کنار آن، موج آخر پیوستن بازیکنان هم صورت پذیرفت تا برطرف شدن این مسایل آرام آرام به هماهنگی برسیم. امیدوارم که این وقفه به‌وجود آمده در لیگ به ما آسیب نرساند و کمک‌حال ما باشد. فکر می‌کنم باید از این وقفه به خوبی استفاده کنیم.

* اعتصاب بازیکنان چقدر به عملکرد شما آسیب می‌رساند
- آسیب می‌رساند. در واقع یکی از بزرگ‌ترین مشکلات همین مسایل مالی است. این مسایلی هست که در کار ما اخلال ایجاد می‌کند. امیدوارم هر چه زودتر این حواشی جمع شود و مشکلات حل شود تا بتوانیم کاری درست و مناسب انجام دهیم.

* اما اگر همین مسایل که اخلال ایجاد می‌کند باعث شود تا شما نتیجه نگیرید، این برانکو است که باید پاسخگو باشد نه طاهری.
- دنبال توجیه نیستم و می‌دانم این مسایل مشکل ایجاد می‌کند اما مهم این است که مردم و دست‌اندرکاران متوجه کیفیت ما شده‌اند و مدام به این روند اصرار می‌کنیم.

* حالا که چند ماه از حضور شما در پرسپولیس گذشته، از این‌که هدایت این تیم را پذیرفته‌اید پشیمان نیستید؟
- خیر، پشیمان نیستم. می‌دانستم مشکلات وجود دارد اما نه در این ابعاد وسیع. در حال حاضر تنها خوشحالیم کار با بازیکنانی است که پتانسیل بزرگی دارند.

* اما قبول این ریسک می‌تواند به آبرو و اعتبار شما در فوتبال ایران لطمه وارد کند.
- کار کردن در چنین شرایطی برای هر مربی یک ریسک بزرگ است و رها کردن کار، راحت‌ترین تصمیم ممکن... (در این لحظه با عصبانیت) خاک بر سر آن مربی که ریسک را قبول نکند.

 

من از شرایط آگاهی دارم و می‌دانم مشکل پیش می‌آید اما در کنارم یک کادر فنی عالی دارم و می‌توانیم باهم کار را به خوبی به سرانجام برسانیم.

 

شاید نتیجه آن چیزی نباشد که توقع داریم، آن‌وقت در چشم هر کسی که نگاه کنیم با شجاعت می‌گوییم هر کاری را که می‌توانستیم، انجام دادیم.

* شما در حالی از پتانسیل بازیکنان صحبت می‌کنید که بازیکن شما بیسکویت می‌خورد و شب هم در پارک می‌خوابد...
- بله، می‌دانم چه مسایلی وجود دارد و قطعا مشکل هست که بتوانم کیفیت بیشتری از بازیکنم بخواهم. این مسایل در کار ما اخلال ایجاد می‌کند. بازیکن وقتی مشکل زیاد داشته باشد و از شرایط تغذیه، اسکان و حقوق ماهانه خبری نباشد، غیر واقع است که بخواهیم تمام کیفیت‌اش را ارایه بدهد.

* قرار است با همین شرایط، لیگ را به پایان برسانید؟
- مشکلات وجود دارد اما قول داده‌اند که درست شود.

* جدا از بازیکنان، کریم باقری هم علیه باشگاه مصاحبه کرده، شما در جریان این ماجرا هستید؟
- بله، این موضوع را شنیدم و به گوشم رسید.

* شما هم موافق حمایت کریم باقری از بازیکنان هستید؟
- من هم در کنار باقری و بازیکنان قرار دارم چرا که همه ما به خاطر نیازمان که یک نیاز واقعی است، تلاش می‌کنیم.

* برانکو از این‌که محبوبیت‌ و کارنامه‌اش در پرسپولیس زیر سوال برود، واهمه ندارد؟
- خیلی راحت امکانش هست که محبوبیت و اعتبار من در ایران، به خاطر شرایط پرسپولیس از بین برود. اما همه اطلاع دارند چه اتفاقی رخ داده است. نمی‌توانم بازیکنان را رها کنم. ما باید با هم بجنگیم برای کار و زندگی و انتظار داریم مسئولان هم مشکلات را حل کنند.

* بازی ایران و گوام را دیدید؟
- نیمه اول را دیدم اما به خاطر این‌که تمرین داشتیم نشد کل بازی را ببینم. جا دارد به کادرفنی و بازیکنان تیم ملی تبریک بگویم. نتیجه خوبی به دست آمد و یک استارت خوب برای تیم ملی بود. مهم‌ترین نکته این بازی، تغییر نسل مناسبی است که در تیم‌ملی صورت می‌گیرد. امیدوارم این نسل جوان بتوانند برای تیم ملی موفقیت به ارمغان بیاورند.

* به نظر می‌رسد جوانگرایی مربیانی چون شما و گل‌محمدی در لیگ برتر، کی‌روش را هم مجاب به تغییر نسل در تیم ملی کرد.
- این موضوع را خود کی‌روش بهتر می‌داند. کی‌روش مربی است که تجارب قوی دارد و در باشگاه‌های بزرگ دنیا کار کرده است. طبیعی است که بعد از اتمام چرخه قبلی تیم‌ملی در جام جهانی، این اتفاق رخ دهد. کی‌روش به درستی تغییر نسل داده و باید از او حمایت شود.

* نظر شما درباره زوج طارمی و سردار آزمون چیست؟
- خوشحالم که بعد از زوج دایی و هاشمیان یک زوج باکیفیت و گلزن تیم‌ملی پیدا کرده است. یکی 20 ساله و دیگری 23 ساله که می‌توانند در آینده کیفیت بالایی از خودشان نشان بدهند.

* پنالتی‌زن اول شما طارمی است؟
- بله، پنالتی‌زن اول من از این به بعد طارمی است.

* این‌که شما گران‌ترین مربی لیگ برتر هستید، به لحاظ روانی روی شما فشار ایجاد نمی‌کند؟
- اصلا، اولا 50 درصد از قیمت واقعی‌ام که در فوتبال دنیا دارم با پرسپولیس قرارداد بسته‌ام و باید بگویم ارزان‌ترین مربی پرسپولیس در کنار سایر مربیان پرسپولیس در 10 سال اخیر هستم البته بعد از علی پروین که اسطوره واقعی پرسپولیس است.

 

تقریبا من و کادرفنی‌ام کمتر از برخی از سرمربیان سابق پرسپولیس قرارداد بسته‌ایم. واضح بگویم من و دستیاران هموطنم از یک سرمربی پرسپولیس کمتر قرارداد بسته‌ایم.

 

بهتر است قرارداد مربیان داخلی و خارجی 10 سال اخیر پرسپولیس را بررسی کنید و بعد بگویید من گران‌ترین مربی پرسپولیس هستم. خیلی به عناوین گذشته تکیه نمی‌کنم اما برای روشن شدن افکار عمومی باید بگویم من مربی تیم‌ملی کرواسی که سوم جهان شد، بودم.

 

با تیم ملی ایران به جام جهانی صعود کردم، قهرمان المپیک آسیا شدم و سوم جام ملت‌ها؛ اینها عناوین من با فوتبال ایران بود. قهرمان لیگ چین شدم و 7 دوره در لیگ کرواسی به قهرمانی رسیدم. حالا ببینید چنین مربی با این سابقه قراردادش باید چقدر باشد.

 

البته تکرار می‌کنم جز پروین که اسطوره پرسپولیس است من حتی مربی برتر سال چین هم انتخاب شدم. البته شما در باشگاهی کار می‌کنید که با این‌که گران‌ترین مربی لیگ هستید اما چون پولی به شما نمی‌دهند به نوعی ارزان‌ترین مربی لیگ حساب می‌شوید.

اخبار ورزشی - روزنامه گل


ویدیو مرتبط :
خاک تو سر دروازه بان پرسپولیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مربی مورد نظر پرسپولیس ایران را ترک کرد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پس از جلسه با رویانیان؛

مربی مورد نظر پرسپولیس ایران را ترک کرد

اخبار ورزشی - مربی تیم فوتبال پرسپولیس در جلسه با رویانیان پس از اعلام شرایط خود برای همکاری با گل محمدی با وی به تواففق ابتدایی رسید.

 حسین عبدی که بر خلاف سایر دستیاران گل‌محمدی با باشگاه پرسپولیس به توافق نرسیده بود، شب گذشته به دیدار محمد رویانیان رفت و پس از برگزاری جلسه‌ای با مدیرعامل سرخ پوشان با او به توافق ابتدایی رسید.

پس از این توافق عبدی برای سفر به انگلستان و انجام برخی از کارهای شخصی از محمد رویانیان مرخصی دو هفته‌ای گرفت تا امروز ایران را به مقصد دوبی و سپس کشور انگلستان ترک کند.

مسئولان پرسپولیس باید به گل محمدی اختیار تام بدهند

سرپرست پیشین تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر واقعا می‌خواهند گل محمدی در عمل سرمربی پرسپولیس باشد باید به او اختیار تام بدهند.

محمود خوردبین در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص انتصاب سعید شیرینی به عنوان رئیس کانون پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس ضمن بیان مطب فوق گفت: همانطور که انتصاب سعید شیرینی به عنوان سرپرست تیم پرسپولیس توسط مدیرعامل باشگاه تصمیم اشتباهی بود این بار نیز رویانیان در انتخاب وی به عنوان رئیس کانون پیشکسوتان پرسپولیس مرتکب اشتباهی دیگر شد. 

وی در خصوص تغییراتی که در کادر فنی پرسپولیس نیز ایجاد شده خاطر نشان کرد: من اعتقاد دارم که کادر فنی جدید نسبت به قبلی شرایط امیدوارکننده تری دارد.

سرپرست پیشین تیم پرسپولیس تصریح کرد: اگر مسئولان باشگاه واقعا می خواهند گل محمدی در عمل سرمربی پرسپولیس باشد باید به او در خصوص مسائل فنی اختیار تام بدهند تا در کارش موفق شود. گل محمدی حتی در انتخاب دستیارانش نیز باید اختیار عمل داشته باشد./مهر