ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

حمله مایلی کهن به جاسم کرار


سرمربی اسبق تیم ملی ایران گفت: برای مظلومی جو ساختند تا او از استقلال جدا شود.

کاپ: محمد مایلی کهن درباره صعود تیم ملی والیبال به ریو اظهار داشت: به خاطر موفقیت تیم ملی والیبال و راهیابی این تیم به المپیک ریو بسیار خوشحال هستم و جا دارد این صعود مقتدرانه را به بچه های تیم ملی و همه کسانی که برای رسیدن به این موفقیت تلاش کردند تبریک بگویم. البته واقعیت این است که به این موفقیت حسودی ام شد چون فوتبال نتوانست به المپیک برود.

وی درباره فضای این روزهای فوتبال این کشور و اخباری که درباره نقل و انتقالات میلیاردی بازیکنان مطرح می شود، خاطرنشان کرد: بعید می دانم بازیکن دو میلیاردی داشته باشیم. به طور مثال الان صحبت از انتقال وحید امیری و علیرضا بیرانوند است. به طور مثال همین بیرانوند سال گذشته که می گفتند قرارداد یک میلیاردی دارد چقدر پول گرفت؟ وحید امیری چقدر گرفت؟ اینها برمی گردد به مدیریت باشگاه ها. باشگاه های خصوصی که از این پول ها ندارند، دولتی ها هم اغلب با این فضا بیگانه هستند و نسبت به مسایل مهم فوتبالی بی تفاوت و اگر هم چنین پول هایی بدهند از جیب خودشان نیست لذا وضعیت فوتبال مان مثل آش شله قلمکار شده و در آن نقش واسطه ها هر روز پررنگ تر می شود و کسی هم نیست تا مقابل این افراد بایستد.

مایلی کهن افزود: این روزها زمزمه هایی می شنوم مبنی بر بازگشت جاسم کرار به فوتبال ایران، به نظر من در این مقوله فدراسیون فوتبال باید پا جلو بگذارد و ورود چنین بازیکنانی را به فوتبال ایران ممنوع کند. یک نفر مثل همین کرار مانند یک کلاهبردار هر سال به فوتبال ایران می آید کلاه گشادی سر جامعه فوتبال می گذارد و دست آخر هم اهانت می کند و می رود. فدراسیون فوتبال باید هرچه سریع تر به این بحث ورود کند و اجازه ندهد چنین بازیکنانی پایشان به فوتبال ما باز شود و او را ممنوغ الورود کند. البته برخی مربیان خارجی هم به صورت رفت و برگشت عمل می کنند. یکسری از آنها سال هاست در ایران ماندگار شده اند آن وقت آنقدر کم لطف هستند می گویند ایران وطن دوم ماست آخر بی معرفت ها ایران وطن دوم شما نیست، وطن اول تان است. وقتی در کشور خودتان سالی 100هزار دلار هم به شما نمی دهند و در ایران چند صدهزار دلار می گیرید خب پس اینجا وطن اول شماست. برخی از این مربیان خارجی چنان در فوتبال ما مشغول هستند که با تانک هم نمی توانیم آنها را بیرون کنیم. یک نفرشان هست که 10، 12 سال است در ایران حضور دارد و یک نفر هم نمی رود بررسی کند و ببیند عملکرد و کارنامه او چه بوده است.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره تغییرات اخیر در راس کادر فنی استقلال و برکناری پرویز مظلومی بیان داشت: من نمی خواهم در بحث باشگاه استقلال دخالت کنم چون ربطی به من ندارد. اما اگر بخواهیم منصفانه به این بحث نگاه کنیم می بینیم که آمار و اطلاعات با ما حرف می زند. استقلال سهمیه آسیایی را کسب کرد و در ادامه به فینال جام حذفی رسید در فینال هم به تیمی خوب باخت که جا دارد به یحیی گل محمدی هم تبریک بگویم زیرا افرادی چون گل محمدی، دایی، خاکپور و اخیرا هم که  سعداوی اضافه شده نسل 98 فوتبال ایران هستند که حالا به خوبی وارد عرصه مربیگری شده و کار می کنند. هرچند از علیرضا منصوریان دلخور هستم اما او هم در این چرخه و از همان نسل است.

مایلی کهن درباره عملکرد پرویز مظلومی گفت:  مظلومی در چه شرایطی استقلال را تحویل گرفت، آیا استقلال سهمیه گرفته بود و یا در فینال جام حذفی حضورداشت؟ به هرحال بیلان کاری بیانگر عملکرد اوست. استقلال در دوره مظلومی به نظر من رشد داشت. او بدشانسی هم آورد. روزبه چشمی را از دست داد. محسن کریمی مصدوم شد و در فینال حذفی هم که خسرو حیدری و شهباززاده را نداشت. من فکر نمی کنم در هیچ جای دنیا درباره تغییر مربی اینگونه عمل کنند. متاسفانه در مملکت ما همه تحت تاثیر جو هستند. جوی درست می کنند که آدم موفق را ناموفق جلوه می دهند و کسی که ناموفق بوده موفق و برای مظلومی هم جو ساختند تا او از استقلال جدا شود.

وی درباره تیم ملی و انتقادات اخیر کارلوس کی روش از برخی مسوولان اذعان داشت: متاسفانه افرادی برابر کی روش قرار می گیرند که توانایی مقابله با او را ندارند و نمی توانند دهان این آدم را ببندند. این مربی کوچک تر از آن است که مقابل اکثر مسوولان کشور ما خودش را بزرگ بداند و به آنها توهین کند هر دفعه 45 روز مرخصی می رود و بعد برمی گردد و طلبکار می شود. به نظر من تیم ملی اگر مربی هم نداشت مقدونیه را می برد. مقدونیه تیم 135 رنکینگ فیفاست و پس بردن این تیم باد به غبغب انداختن ندارد. 5 سال است این آقا در تیم ملی ما مسوولیت دارد اما دریغ از یک موفقیت حتی در غرب آسیا. او باید بداند مثل همه جای دنیا مربی تیم ملی نباید از حدوحدود خود تجاوز کند. یک بار به وزیر توهین می کند، یک بار به رییس فدراسیون، یک بار به دبیر فدراسیون، یک بار به مسوول پزشکی، یک بار به مدبر و یک بار هم به رییس مجموعه ورزشی آزادی و ... البته من از  مدبر خیلی ناراحت بودم زیرا بعد از صحبت های کی روش نیکوخصال مدیر مجموعه ورزشی آزادی را برکنار کرد و این به گونه ای شد که همه فکر کردند به خاطر اعتراض این آقا تغییر صورت گرفته است. به نظر من  مدبر حداقل اجازه می داد چند روزی می گذشت تا کسی فکر نکند این برکناری به آن انتقادات مربوط می شود. این رفتارهای خود ما باعث می شود کی روش که به نظر من عددی نیست تصور کند در ایران هرکاری دلش می خواهد می تواند انجام دهد. این مربی با پول ما برای خودش جزیره ساخته و چون پول زیادی دارد یک تیم رسانه ای قوی هم در کنار خود قرار داده وبرایش فعالیت می کند. از طرف دیگر وقتی آدم های ناتوان برابر این آقا قرار می گیرند و نمی توانند به خوبی از حق فوتبال مان دفاع کنند تصور می کند کسی جلودارش نیست.

پیشکسوت فوتبال ایران افزود: تیم ملی ژاپن 7 گل به بلغارستان زده است، بلغارستان را حداقل اگر یک تیم درجه دوم اروپایی بدانیم باید چنین نتیجه ای را شگفت آور تلقی کنیم. حالا شما تصور کنید اگر تیم ملی ما به چنین پیروزی ای می رسید چه کسی می خواست جلوی این آقا  را بگیرد؟
وی در ادامه گفت: وقتی یک نفر مثل محمد بنا را می بینیم که با تمام محدودیت ها موفقیت در المپیک را خلق می کند و سه مدال طلای باارزش برای کشورمان می آورد دل مان می سوزد. فردی مثل کی روش که کشورش پرتغال در ادوار مختلف المپیک ها فقط 4 مدال طلا کسب کرده است اینگونه برخورد می کند و افرادی چون محمد بنا و سوپرقهرمانی چون حمید سوریان باید بی سروصدا و با تمام مشکلات پیش رو بسازند. به نظر شما وقتی به این مربی چنین پول هایی را می دهیم به امثال محمد بنا، حمید سوریان، بهدادسلیمی و ... چه باید بدهیم؟

مایلی کهن در پایان درباره درگذشت محمد علی کلی گفت: ما با این مرد بزرگ و قهرمان ارزشمند سالهای سال زندگی کردیم و با بردهایش خندیدیم و با باختهایش گریه کردیم. درگذشت او اتفاق تلخی است. خداوند رحمتش کند.


ویدیو مرتبط :
حمله تند حاج رضایی به کرار جاسم در سیما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله تند مایلی‌کهن به دایی



 

 

 

 

حمله تند مایلی‌کهن به دایی: با کمک خدایان قهرمان شدید!

مایلی کهن که معتقد است فوتبال عین رسیدن به خداوند است اضافه کرد: برخی افراد هستند که این فوتبال را ناپاک کرده اند شما به اظهارات مدیر عامل داماش گیلان در مورد تخلفات سرمربی سابق این تیم نگاه کنید. آیا این موارد را هم من گفته ام.

سرمربی تیم فوتبال سایپا با بیان اینکه به جای دایی از مردم ایران به خاطر نرفتن تیم ملی به جام جهانی عذرخواهی می کند در پاسخ به اظهارات وی گفت: بله آقای دایی من داروغه ام چرا که چکیده این فوتبال هستم اما از نتایجی که شما با پرسپولیس کسب کردید شرمگینم و خجالت می کشم.

به گزارش مهر، علی دایی و محمد مایلی کهن سالهاست با یکدیگر اختلاف نظر دارند و هرازچندگاهی در مصاحبه های خود موضع گیری هایی تند و البته برخی اوقات توهین آمیز علیه یکدیگر می گیرند.

آخرین درگیری لفظی این دو به بعد از بازی هفته سوم لیگ برتر برمی گردد که این دو هر چند قبل از شروع بازی به سمت یکدیگر رفتند، اما در نشست خبری مجددا علیه یکدیگر موضع گیری کردند.  پس از این اتفاقات و در شرایطی که علی دایی این بار تندتر از قبل مایلی کهن را مورد خطاب قرار داد و از او به عنوان داروغه نام برد، سرمربی سایپا شنبه شب پاسخ او را داد.

مایلی کهن با این جمله که " من به جای دایی از مردم به خاطر نرفتن به جام جهانی عذر خواهی می کنم و احتمالا پولی که دایی می خواهد از فدراسیون بگیرد، پاداش نرفتن به جام جهانی است " صحبت هایش را در برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفتگو آغاز کرد.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد مقایسه اخراج خود و دایی از سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران گفت: زمانی که در مقدماتی جام ۹۸ فرانسه به قول دایی ما را بیرون انداختند از فدراسیون و مردم طلبکار نشدیم ضمن اینکه تیم من با کمترین امکانات بود و بیشتر از دسیسه های خود آقایون ضربه خوردیم. دو برد مقابل چین و یک برد مقابل قطر در کارنامه ما بود و تازه ایران باید از یک گروه ۵ تیمی که یک سهمیه صعود داشت به جام جهانی می رفت نه مانند زمان ایشان که از بین ۵ تیم سه تیم می توانند صعود کنند که این اتفاق هم با 18 بازی تدارکاتی و کلی هزینه نیفتاد و حتی بعد از مساوی تیم ملی مقابل امارات گلر خوبمون سید مهدی رحمتی سجده شکر بجا آورد و رئیس وقت سازمان  تربیت بدنی ( علی آبادی ) ۵ میلیون تومان به او پاداش داد!

مایلی کهن ادامه داد: آقای دایی از پنج بازی  مقدماتی جام جهانی ۶ امتیاز گرفته بود و باز مدعی است من تیم را می بردم جام جهانی ؟ من متاسفم از اینکه ایشان به جای عذرخواهی از مردم مثل همیشه طلبکار است.

مایلی‌کهن در ادامه با انتقاد شدید از عملکرد حبیب کاشانی سرپرست باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: آقای دایی که 9 ماه به خاطر حذف تیم ملی فوتبال جرات بیرون آمدن از خانه را نداشت به خاطر یک جام حذفی که با بردن تیمهای لیگ یک و دو فوتبال ایران بدست آمد دوباره همان کبر، غرور و خودخواهی دامنش را فراگرفت.

بازیکن و مربی پیشین پرسپولیس با اشاره به نتایج این تیم در زمان مربیگری علی دایی گفت : تیم پرسپولیس بدترین نتایج را همراه با دایی گرفته و من به عنوان یک پرسپولیسی از این موضوع خجالت زده و شرمگینم. چهار گل از شاهین بوشهر خورد و احمد پوری بازیکن شاهین آمد توی برنامه نود و اعلام کرد نمی خواستیم بیشتر از این به آنها گل بزنیم، به این مورد باخت مقابل ابومسلم و تیم خود من را هم اضافه کنید در نهایت هم با کمک خدایان! جام حذفی فوتبال ایران را بدست آورد و امیدوارم آقای کاشانی بتوانند بابت اعمالشان در آن دنیا پاسخگوی بردار شهید خود باشند.

مایلی کهن در جواب دایی درباره دخالتش در همه امور فوتبال گفت : به علی دایی می گویم، بله من داورغه فوتبالم چون چکیده این فوتبال هستم و ایشان که معتقدند کشور قانون داره می بینند که بعضی ها که قلدر می شوند قانون را هم زیر پا می گذارند. شما به من بگویید این آقا که مدرک مربیگری A فوتبال را ندارد با کدام مجوز روی نیمکت پرسپولیس در لیگ برتر نشسته است و آقای محصص هم به خاطر حجب و حیا خود می گوید دایی مدرک A دارد.

مایلی کهن که با دایی در دوره فوق لیسانس همکلاس بوده است در مورد مدرک تحصیلی وی هم گفت : آقای دایی بدون کلاس آمدن بالاخره مدرک فوق لیسانس خودش را گرفت و می بینیم در کشور ما با اینکه قانون خوب داریم بعضی ها به راحتی قانون را دور می زنند.

سرمربی سایپا با اشاره به قهرمانی دایی به همراه این تیم در ششمین دوره لیگ برتر اضافه کرد: ایشان ادعای موفقیت دارد. کدام قهرمانی در کارنامه دایی است. آن تیم سایپایی که در آن سال قهرمان شد در واقع تیم من بود میثاق معمارزاده، محسن خلیلی، هادی عقیلی، مجید غلام نژاد و ابراهیم صادقی اینها بچه های من بودند که بعدا به ببار نشستند. ضمن اینکه آن تیم سایپا را ایشون نبسته بود بلکه اقای ورنر لورانت بسته بود که در ۶ هفته اول صدرنشین بود و بعد بر اثر دانش آقای دایی امتیازات سایپا از دست رفت!

وی ادامه داد: همه بازی پرسپولیس و سایپا و نوع حرکت ایشان مقابل شیث رضایی را یادشان هست که در نهایت با توسل به نمایندگان مجلس کارش حل شد. آقای دایی سال بعد تیم سایپا را با سه برابر هزینه زمان ما بست و تیم داشت می رفت دسته یک و ما سایپا را بعد از او نگه داشتیم.

سرمربی پیشین تیم ملی خاطرنشان کرد: توصیه می کنم آقای دایی اول مدرک مربیگری اش را بگیرد و بعد در مورد موفقیت فوتبال صحبت کند.

وی با یادآوری رفتار دایی در زمان حضورش در تیم پرسپولیس در سومین دوره لیگ برتر به مربیگری بگوویچ گفت: آقای دایی در بازی برگشت پرسپولیس مقابل پگاه گیلان تا زمانی که چکش در بانک نقد نشد اتوبوس تیم را در اتوبان قزوین - رشت نگه داشته بود. بهرحال علی دایی علاقه زیادی به پول دارد و عیبی هم ندارد ولی طلبکاری او به جای عذر خواهی از مردم قابل تحمل نیست.

مایلی کهن که معتقد است فوتبال عین رسیدن به خداوند است اضافه کرد: برخی افراد هستند که این فوتبال را ناپاک کرده اند شما به اظهارات مدیر عامل داماش گیلان در مورد تخلفات سرمربی سابق این تیم نگاه کنید. آیا این موارد را هم من گفته ام.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در پاسخ علی دایی که مدعی بود از شکایت و محکومیت مایلی کهن به خاطر سرمربیگری وی در تیم ملی ایران گذشته است گفت: متاسفانه ایشان دروغ پردازی می کند من بارها به دادگاه رفتم و تا آخر ایستادم و حتی گفتم جریمه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی دادگاه را هم ندارم تا به زندان بروم و ادعای ایشان دورغ محض است.

مایلی کهن درباره سفید امضا کردن قرار داد دایی با پرسپولیس هم گفت : البته من مراقب هستم دوباره کلمه ای نگویم که کارم به دادگاه بکشد ولی این هم  از آن موارد جالب است که در اول همه چیز به خاطر آقای کاشانی است و جای مبلغ قرارداد سفید است و بعد از شش ماه یک دفعه می شود ۵۰۰ میلیون تومان! در حالیکه به نظر من آقای دایی در آن مقطع باید پولی هم بابت سرمربیگری تیم پرسپولیس به این باشگاه می پرداخت.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به ضعف مدیریت در نزد مدیران فدراسیون فوتبال ایران گفت: متاسفانه کم تدبیری فدراسیون موجب شد یکی از بهترین تیمهای ملی فوتبال ایران با حضور ستارگانی مانند مهدوی کیا ، کریمی ، نکونام ، شجاعی و ... که به بلوغ فوتبالی خود رسیده بودند به جام جهانی نرود و امروز باید به جای دریافت غرامت از دایی باید به او خسارت هم بدهند! بهرحال من به جای علی دایی از مردم بابت نرفتن تیم ملی به جام جهانی عذر خواهی می کنم.