ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

حمله سرمربی تیم کشتی جوانان به چمن‌گلی و اشکانی: آقایان تیم ما را بر هم ریختند



سرمربی تیم کشتی جوانان,تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران,حمله سرمربی تیم کشتی جوانان به چمن‌گلی

حمله سرمربی تیم کشتی جوانان به چمن‌گلی و اشکانی: آقایان تیم ما را بر هم ریختند

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران پس از کسب عنوان سوم جهان از مربی ارشد تیم ملی بزرگسالان و مدیر امور فنی کشتی فرنگی به شدت انتقاد کرد.

فرهاد اسماعیل نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از رسول خادم می‌خواهم که حدود اختیارات و شرح وظایف اشکانی را به او گوشزد کند. اشکانی در هر مساله‌ای دخالت می‌کند. وقتی مربیان روی تشک هستند، روی تشک می‌آید و آموزش فن می‌دهد. در همه جا، از رستوران گرفته تا سالن جلسه می‌گذارد و فکر می‌کند با جلسه گذاشتن می‌تواند مدیریتش را اثبات کند، در حالی که رسول خادم ماهی یک بار برای کادر فنی جلسه می‌گذاشت.

وی افزود: من وقتی در 14 اسفند 91 به عنوان مربی ارشد انتخاب شدم به خادم گفتم که با همه کمبودها می‌سازم، اما توقع دارم انتخاب مربیان بر عهده من باشد و بر اساس عدالت رفتار خواهم کرد نه رفاقت. من اگر می دانستم می‌توان چهار مربی به رقابت‌های جهانی برد، روح الله ده‌بالایی از بهبهان که مربی دو کشتی‌گیر تیم بود را با خودم به بلغارستان می‌بردم، ولی اشکانی، روح الله میکائیلی را به تیم تحمیل کرد.

اسماعیل نژاد، ادامه داد: از مدیر فنی گلایه دارم که در یک ماه آخر در کار ما دخالت کردند. او ابتدا میکائیلی را به اردو آورد تا بیشتر کار یاد بگیرد، اما بعد از آن دیدیم که اسم او را بدون هماهنگی با ما برای  رد کرده است در حالی که نظر من فرد دیگری بود. اشکانی، او را به زور در کادر فنی جا داد و مشکلات حاشیه‌ای هم برای تیم به وجود آورد.

وی با بیان این که نمی داند میکائیلی بر اساس چه معیاری به او تحمیل شده، اضافه کرد: چرا میکائیلی را به اردوی بزرگسالان یا نوجوانان که دوستان و یا شاگردانش آنجا هستند دعوت نکردند؟ در بلغارستان من به میکائیلی گفتم که باید در اتاق مربیان (مشروطه و میرزاده) باشد، اما دیدیم که اشکانی خودش به آن اتاق رفت و میکائیلی را به اتاق دو کشتی‌گیر فرستاد در حالی که کشتی‌گیران می‌خواهند در اتاق خود راحت باشند، ولی با حضور میکائیلی معذب بودند و این کار صحیح نبود.

اگر قرار بود میکائیلی در اتاق مربیان نباشد می توانست به اتاق مسئول حراست یا پزشک که تخت خالی داشتند برود، ولی اشکانی او را به اتاق کشتی‌گیران فرستاد.

اسماعیل نژاد، در ادامه گفت: کارهای اشکانی دخالت بی‌جا و خارج از حیطه مدیریتش بود که واقعا متاسفم. البته وقتی کسی سن شاگرد من را دارد، در راس کار قرار می‌گیرد و مدیر می‌شود همین اتفاقات می‌افتد. من در بلغارستان به توصیه مجید رجبی (سرپرست تیم) حرفی نزدم تا حاشیه و تشنج ایجاد نشود.

وی افزود: رسول خادم اگر دوست دارد ما در آینده در تیم جوانان باشیم باید در انتخاب دستیاران به ما اختیار تام بدهد. همچنین دعوت کشتی‌گیران باید بر اساس ملاک و معیاری که در رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تعیین ‌کرده‌ایم باشد نه مثل تیم ملی بزرگسالان بر اساس پارتی بازی و رفاقت.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان با اشاره به این که می‌خواهد با حرف‌هایش تفاوت دلسوزان کشتی فرنگی با آنها که به دنبال منافع خود هستند مشخص شود، یادآور شد: من در این 10 ماه بارها از محمد بنا انتقاد کرده‌ام و ارتباطی هم با او نداشتم. اما چون او دلسوز است بعد از بازگشت از بلغارستان به من و کادر فنی تبریک گفت، اما هنوز اعضای کادر فنی تیم ملی بزرگسالان حتی یک تماس با ما نگرفته اند که یک خسته نباشید بگویند.

وی ادامه داد: آقایان قبل از اعزام تیم به کشتی‌گیر من گفته بودند تیم شما حتی یک برنز هم نمی گیرد و از لحاظ روحی بچه های جوان تیم را بر هم ریختند، این‌ها چطور این چنین نظر می‌دهند؟ البته خوشحالم که جوانان فرنگی کار ایران با شایستگی خود خط بطلانی بر تفکرات کسانی که چشم دیدن موفقیت کشتی فرنگی را ندارند کشیدند. کارنامه آقایان معلوم است که با رابطه می‌آیند. اگر واقعا خودمان را از خانواده کشتی فرنگی می‌دانیم باید بپذیریم که نتایج به همه باز می‌گردد و نباید وقتی خودمان نیستیم نخواهیم تیم نتیجه‌ بگیرد.

اسماعیل نژاد همچنین، بیان کرد: وقتی انتخاب بر اساس شایستگی نباشد همین اتفاقات می افتد. اگر امروز به من بگویند با چمن‌گلی کار کن قبول نمی‌کنم چون هیچ وقت با کشتی‌گیرانش صادق نبوده و نیست . مثلا مدام به داود گیل نیرنگ می‌گویند که تو روحیه نداری و سر او منت می‌گذراند که به اردو دعوت شده ، به جای این که به او کمک کنند یا به حاجی پور می‌گویند پاپی را شانسی ضربه فنی کرده است .

وی افزود: رقابت‌های انتخابی‌شان را هم که دیدید چطور بود. اگر انتخابی مجدد بود پس چرا برای طالب نعمت پور انتخابی نگذاشتند، در حالی که او هم یک برد داشت. چرا با برومند اصلان آن کار را کردند اگر نمی خواستند که بگذارند با بیابانگرد کشتی بگیرد. ماجرای نوربخش و پاپی را هم دیدید که با وجود این که نوربخش یک بار در انتخابی قبل و یک بار در این انتخابی پاپی را برده بود باز هم می‌خواستند کشتی بگذارند که دیگر به خاطر شکستن بینی نوربخش نتوانستند این کار را بکنند.

اسماعیل نژاد با بیان این که شورای فنی و رسول خادم برای مدیریت کشتی فرنگی باید مهره‌ای توانمند پیدا کنند، اظهار کرد: باید کسی برای مدیریت فرنگی انتخاب شود که قدرت داشته باشد و شرایط سنی‌اش طوری باشد که اقتدار داشته باشد. اشکانی کشتی‌گیر خوبی بوده است و من هم دوستش دارم، ولی جایگاهش اینجا نیست. هم من و هم مجید جهاندیده، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان از دست او ناراحتیم. چمن‌گلی هم حتی برایش تره خرد نمی‌کند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان همچنین، گفت: ما باید بدانیم که موفقیت کشتی فرنگی موفقیت همه است. از کارگر خانه کشتی گرفته تا وزارت ورزش و جوانان . در این کار مربیان سازنده شهرستانی هم سهیم هستند و ما نباید فقط خودمان را ببینیم. من شکست نفسی نمی‌کنم و حرف الکی نمی زنم. با وجود همه مشکلاتی که با چمن‌گلی دارم باز هم از ته دل آرزو می‌کنم که تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان در رقابت‌های جهانی موفق باشد تا همه دلسوزان کشتی و مردم خوشحال شوند./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
‫اختصاصی گفتگو با پیروانی سرمربی تیم ملی جوانان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله مارادونا به سرمربی تیم ملی:کی روش خیلی تند با من حرف زد!



سرمربی آرژانتینی  , کارلوس کی روش

 

سرمربی آرژانتینی الوصل امارات ، درگیری لفظی ای با مربی پرتغالی تیم ملی ایران داشت

سایت گل - دیه گوآرماندو مارادونا، سرمربی تیم الوصل امارات، در صحبتهایی اعلام کرد که بعد از رد درخواست او مبنی بر حضور محمدرضا خلعتبری در الوصل و جدایی او از اردوی تیم ملی ایران، با صحبتهای تند و خشم آلود کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران مواجه شده

این درحالی است که تیم مارادونا یکشنبه شب در دور برگشت فینال رقابتهای گلف کاپ مقابل المحرق قرار خواهد گرفت و مارادونا امیدوار بود تا بتواند محمدرضا خلعتبری ستاره ایرانی تیمش را که گل پیروزی بخش ایران مقابل ازبکستان در آخرین دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی را به ثمر رسانده بود دراختیار داشته باشد.

البته کارلوس کی روش به درخواست مارادونا پاسخ منفی داد چرا که تیم ملی ایران روز سه شنبه در دیدار دیگری درمرحله مقدماتی جام جهانی 2014 میزبان قطر خواهد بود.

مارادونا در آستانه دیدار امشب تیمش مقابل المحرق به خبرنگاران گفت:« من شخصا به کارلوس کی روش زنگ زدم تا از او بخواهم تا خلعتبری را برای این بازی دراختیار تیم ما قرار دهد ولی درخواست من رد شد و او حرفهای تندی را خطاب به من بر زبان آورد. .»

این درحالی است که الوصل در دیدار رفت دو تیم با نتیجه 1-3 به پیروزی رسیده بود و درآن بازی خلعتبری تیمش را همراهی نکرده بود؛هرچند که مربی ارژانتینی معتقد است که کار تیمش هنوز تمام نشده است.

مارادونا ادامه داد:« ما طوری بازی می کنیم که انگار در بازی رفت به برتری نرسیده ایم.اگر بخواهیم خودمان را تیم برتر بدانیم و ریلکس و خونسرد باشیم؛ خودمان را به دردسرانداخته ایم. پس باید این بازی را با حداکثر آمادگی شروع کرده و سعی کنیم که ببریم.فکر می کنم که ما شایسته آن هستیم که این فصل را با فتح یک جام قهرمانی به پایان ببریم؛ به ویژه بعد از تمام ناامیدی هایی که با آنها دست و پنجه نرم کرده ایم.»../سایت گل