ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

حضور ظریف در اردوی تیم ملی فوتبال در اتریش / واکنش کی‌روش به حضور ظریف



اخبار, ظریف در اردوی تیم ملی فوتبال در اتریشد


اخبار ورزشی - رئیس جمهور پیش از جام جهانی با شما ملی‌پوشان دیدار می‌کند
ظریف: امیدوارم در جام جهانی موجب شادی مردم عزیز ایران باشید

وزیر امور خارجه ایران به دیدار ملی‌پوشان آمد و دقایقی با آنها صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به دیدار ملی‌پوشان آمد و دقایقی با آنها صحبت کرد.

دکتر ظریف در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از حضور در اردوی تیم ملی گفت: از صبح امروز جلسات فشرده‌ای را با خانم اشتون داشتیم و به محض پایان این نشست به محل اردوی تیم ملی آمدم تا با شما دیدار کنم.

وزیر امور خارجه در ادامه افزود: پیگیر فعالیت‌های شما برای حضور در جام جهانی هستم و هفته گذشته نیز نشستی مشترک با  مسئولین ریاست جمهوری و وزرات ورزش و جوانان برگزار کردیم و تصمیمات خوبی هم در این جلسه گرفته شد و قرار شد بهترین حمایت را از تیم ملی ایران انجام دهیم و شخص آقای رئیس جمهور منتظر هستند تا زمانی که شما به ایران بازگشتید و پیش از اینکه دوباره به سمت مسابقات جام جهانی بروید، در مدت زمان کوتاه حضورتان در تهران شما را دیدار کنند و ایشان شخصا برای شما آرزوی موفقیت داشتند و از من خواستند که به شما اعلام کنم که دولت تمام تلاشش را برای حمایت از شما انجام خواهد داد.

ظریف اینگونه ادامه داد: شما جوانان افتخار آفرین ایران هستید و تاکنون از همه جهات و مخصوصا به جهت اخلاق و همبستگی تان برای ایران افتخار آفرین بوده‌اید و قطعا در ادامه کار هم همینطور خواهید بود و این مایه افتخار ماست که شما به مسابقات جام جهانی راه پیدا کرده اید و قدر تمام تلاش‌ها و زحماتی را که می‌کشید، همه مردم ایران به خوبی می‌دانند. من به خوبی از میزان علاقه مردم ایران به شما آگاهم و همه آحاد ملت عزیز ایران شما را دوست دارند و می‌خواهند موفقیت و افتخارآفرینی شما را ببینند و من امیدوارم با همین شور و نشاطی که دارید به مسابقات بروید و به همین صورت هم از مسابقات بازگردید.

وی در ادامه بیان کرد: من از فرصت استفاده می‌کنم و میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر را که تازه پشت سر گذاشتیم به شما تبریک می‌گویم. بسیاری از شما پدر هستید و در کنار فرزندان خود نیستید و در اردوی تیم ملی حضور دارید، من این روز عزیز را به شما تبریک می‌گویم و امیدوارم زمانی که از مسابقات به ایران بازمی‌گردید بچه‌های شما و همه مردم ایران شاد و خوشحال باشند.

ظریف در ادامه افزود: ما هم در وزرات امور خارجه با توجه به مسئولیتی که داریم تمام تلاش‌مان را برای حمایت از همه تماشاگرانی که برای تشویق شما به برزیل می آیند انجام خواهیم داد. برنامه‌ریزی خوبی کرده‌ایم تا مشکل خاصی نداشته باشند تا همه آنها با خیال راحت به استادیوم‌ها بیایند و شما را تشویق کنند. امیدوارم در مسابقاتی که پیش رو دارید با موفقیت ظاهر شوید و با دست پر به ایران بازگردید. ما به حضور شما افتخار می‌کنیم و من مطمئن هستم با موفقیت به ایران بازخواهید گشت.

یک‌بار دیگر از شما که وقت‌تان را به ما دادید تشکر می‌کنم. همه اعضای هیات ما می‌خواستند به اردوی تیم ملی بیایند اما مذاکرات ادامه دارد و من بعد از جلسه سه ساعته با خانم اشتون، ادامه مذاکرات را به همکاران خود واگذار کردم و حالا زمان فعالیت این عزیزان است و من در زمانی که بعد از ظهر امروز داشتم به دیدار شما آمدم.

 

------------------------

 

کی‌روش خطاب به ظریف: دیدار شما مسئولیت ما را دوچندان می‌کند/ حضور شما باعث دلگرمی ماست

سرمربی تیم ملی پس از صحبت‌های سرپرست تیم ملی دقایقی برای هیات همراه وزارت امور خارجه صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم ملی پس از صحبت‌های سرپرست تیم ملی دقایقی برای هیات همراه وزارت امور خارجه صحبت کرد.

سرمربی تیم ملی در ابتدا گفت: از حضور شما در اردوی تیم ملی تشکر و قدردانی می‌کنم. حضور شما موجب دلگرمی و شور و اشتیاق ما می‌شود و مسئولیت ما را دو چندان می‌کند.

وی در ادامه افزود: در سه سال گذشته حضورم در تیم ملی ایران انگیزه و تعهد بازیکنان و کلیه کادر تیم ملی فوق‌العااده بوده و مطمئنا تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با حضوری پرقدرت در جام جهانی برزیل باعث افزایش حس غرور برای ملت ایران شویم و در پایان باز هم از حضور شما تشکر می‌کنم.
اخبار ورزشی  - فارس


ویدیو مرتبط :
حاشیه های حضور ظریف در کمیسیون امنیت ملی...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داوری: حضور در تیم ملی فوتبال آرزوی من است/ خردادماه در خدمت تیم کی‌روش هستم



امیدوارم مقابل کویت پیراهن تیم ایران را بپوشم

داوری: حضور در تیم ملی فوتبال آرزوی من است/ خردادماه در خدمت تیم کی‌روش هستم

خبرگزاری فارس: دروازه‌بان ایرانی‌الاصل تیم برانشوایگ گفت: من اصولا تصمیم گرفته‌ام که برای ایران به میدان بروم و حضور در تیم ملی فوتبال ایران همیشه آرزوی من بود.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به گزارش فارس، دانیال داوری دروازه‌بان 25 ساله تیم برانشوایگ، پیشتاز بوندس‌لیگای 2 آلمان از گزینه‌های نخست سنگربانی تیم ملی فوتبال ایران به شمار می‌رود. وی در مصاحبه با دویچه‌وله از دعوت به تیم ملی و وضعیت خود می‌گوید.

* آقای داوری، موضوع سنگربانی احتمالی شما در تیم ملی فوتبال ایران از اخبار داغ فوتبال ایران در این روزهاست. از آخرین وضعیت دعوت فدراسیون فوتبال ایران از شما برای حضور در اردوی تدارکاتی تیم ملی ایران برای دیدار مقدماتی جام ملت‌های آسیا در برابر تیم ملی لبنان در روز 18 بهمن تعریف کنید.

داوری: تماس من با فدراسیون فوتبال ایران از طریق مدیر برنامه‌هایم صورت گرفت. روز 5 بهمن دعوت رسمی مسئولین فوتبال ایران برای حضورم در ترکیب تیم ملی ایران در دیدار با لبنان (که در روز 18 بهمن برگزار می‌شود) به دستم رسید. من در روزهای گذشته چند دفعه با مربی دروازه‌بانان تیم ملی ایران و برخی دیگر از مقامات فدراسیون در تماس بودم.

از این دعوت خیلی خوشحال شدم. اما فعلا با یک مشکل زمانی اساسی رو‌به‌رو هستم. فقط 2 روز بعد از بازی برای تیم ملی ایران باید با تیم باشگاهی‌ام «آینتراخت برانشوایگ» در چارچوب دیدارهای هفته 21 بوندس لیگای دسته دوم آلمان در برابر تیم «فا.اف.ار. آلن» به میدان بروم. خیلی دوست داشتم دعوت به تیم ملی ایران را با وجود این محدودیت زمانی بپذیرم. خیلی در مورد حل این مشکل زمانی که همچنین با موقعیت‌های پرواز بین ایران و آلمان و در نظر گرفتن استراحت لازم نیز همراه بود، فکر کردم. سرانجام متاسفانه به این نتیجه رسیدم که این کار به احتمال قوی عملی و منطقی نیست. امیدوارم برای دیدارهای بعدی دوباره به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شوم و تداخل تقویم بازی‌های ملی با دیدارهای باشگاهی دیگر موجب ایجاد چنین محدودیت‌هایی زمانی برایم نشود.

*اما شما اشاره کردید که اصولا تصمیم خود را گرفته‌اید که پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بپوشید. آیا این نکته اساسی را نیز به طور شفاف به مسئولین فدراسیون و تیم ملی ایران گفتید تا سوء تفاهمی ایجاد نشود و مطبوعات داخل ایران به حرف و حدیث‌سازی بی مورد در این رابطه نپردازند؟

- بله. من به آنها گفتم که با کمال میل در خدمت تیم ملی فوتبال ایران خواهم بود و این تصمیم اساسی را گرفته‌ام که برای این کشور بازی کنم. من در گفت‌و‌گو با مربی تیم ملی ایران به این مسئله تاکید کردم. حالا امیدوارم که باز هم دوباره به اردوی تیم ملی ایران دعوت شوم. ولی فعلا در مورد دعوت‌های بعدی به تیم ملی خبری ندارم.

دیدارهای سرنوشت‌ساز ایران برای صعود به جام جهانی 2014 در خرداد ماه خواهد بود. من در این مقطع زمانی خوشبختانه هیچ محدودیت زمانی برای حضور در اردوی تیم ملی فوتبال ایران نخواهم داشت.

*چگونه وضعیت و موضع فعلی خود را به اطلاع مسئولین تیم ملی فوتبال ایران رساندید؟ آیا آنها سرانجام توانستند وضعیت مشکل شما پیرامون حضور در دیدار روز 18 بهمن با لبنان را درک و در این خصوص ابراز تفاهم کنند؟

- من شفاف این چالش را توضیح دادم که کمتر از 2 روز فاصله زمانی بین دیدار ایران با لبنان در تهران و برانشوایگ با آلن در آلمان مانع حفظ آمادگی من برای حضور در دیدار باشگاهی خواهد شد. این مسئله همچنین جایگاه من در تیم آینتراخت برانشوایگ را نیز به خطر خواهد انداخت و احتمال دارد که من به علت عدم برخوردار بودن از آمادگی مطلوب، ناگهان بر روی نیمکت ذخیره تیم قرار بگیرم. مربی هم یقینا حق دارد چنین تصمیمی بگیرد. پس ذخیره‌نشین شدن من در تیم آینتراخت برانشوایگ در نهایت نه به سود تیم ملی فوتبال ایران خواهد بود و نه به نفع خود من.

*برای کسانی که هنور شناخت و آگاهی کافی از شخص شما ندارند، لطفا از ریشه و نسبت خودتان با ایران تعریف کنید.

- پدرم ایرانی است. من از زمان کودکی پاسپورت ایرانی دارم. تمام اقوام خانواده پدری من در ایران زندگی می‌کنند. من در سنین کودکی دفعات زیادی به ایران سفر کردم و به دیدار خانواده‌ام در آنجا رفتم.

*جالب اینجاست که مادر شما لهستانی است اما خودتان در کشور آلمان متولد و بزرگ شدید. به این ترتیب شخصیت شما به طور عمیق با سه فرهنگ ایرانی، لهستانی و آلمانی شکل گرفته است. این سه ریشه متفاوت را چگونه با هم هماهنگ می‌کنید؟

- بله، دقیقا. مادر من لهستانی‌تبار است و من در آلمان با سه فرهنگ متفاوت رشد کرده‌ام. متاسفانه در دوران کودکی موفق به یاد گرفتن هر سه زبان نشدم. افسوس! واقعا از این موضوع ناراحتم. اما آشنایی از نزدیک با سه فرهنگ آلمانی، ایرانی و لهستانی بسیار جالب است. از «سه فرهنگی» بودنم خوشحالم. تماس با اعضای خانواده ایرانی‌ام و همچنین با اقوام لهستانیام در کنار ارتباط با محیط آلمانی، افق دید من را وسیع‌تر می‌کند.

*بار آخر چه زمانی در ایران بودید و تسلط شما به زبان فارسی در چه حد هست؟

- 6 سال است که از آخرین سفرم به ایران می‌گذرد. زبان فارسی را روی هم رفته می‌فهمم. اما در حال حاضر صحبت به زبان فارسی هنوز برایم سخت است. اما برای حل این مشکل یک سال است که در شهر برانشوایگ در کلاس‌های مخصوص فراگیری زبان فارسی شرکت می‌کنم و در این زمینه پیشرفت داشته‌ام. اگر این موقعیت برایم وجود داشته باشد که با فارسی زبان‌ها بیشتر در تماس باشم، زبان فارسی‌ام راه خواهد افتاد.

*سال 2013 میلادی می‌تواند به فاز طلایی در دوران فعالیت شما به عنوان فوتبالیست حرفه‌ای تبدیل شود. شما با تیم باشگاهی‌تان صدرنشین بوندس‌لیگای 2 آلمان هستید و در آستانه صعود به بوندس‌لیگای 1 قرار گرفته‌اید. با تیم ملی فوتبال ایران نیز از موقعیت جدی راهیابی به جام جهانی 2014 برخوردارید.

- صد درصد! بخت ما برای صعود به بوندس‌لیگای 1 در این سال بسیار مناسب است. همه توان خود را برای رسیدن به این هدف بزرگ متمرکز کرده‌ایم. می‌خواهم در کسب این موفقیت و همچنین در صعود تیم ملی ایران به جام جهانی حتما سهیم باشم.

*تا چه مقدار وضعیت و روند تیم فوتبال ملی ایران را در طول سال‌های گذشته دنبال کردید؟

- من مرتب نتایج تیم ملی ایران را پیگیری می‌کنم. همیشه دوست داشتم که ایران در جام‌های جهانی حضور داشته باشد. به لیگ برتر ایران زیاد آشنا نیستم. خاطره فراموش نشدنی من تماشای دیدار ایران با پرتغال در جام جهانی 2006 آلمان از نزدیک بود. من در آن روز به عنوان طرفدار تیم ایران در ورزشگاه شهر فرانکفورت بودم و ملی‌پوشان ایران را تشویق کردم.

*قابلیت‌ها و خصوصیات ویژه دروازه‌بانی‌تان را به چه صورت می‌توانید توصیف کنید؟

- من دروازه‌بانی نیستم که تمایل کارهای نمایشی داشته باشم. سبک بازی من منطقی است. قابلیت‌های فنی من در سطح بالاست. با هر دو پا توانایی شوت‌زنی دارم. در طراحی بازی به این شکل فعال هستم که با واکنش‌های سریع، پرتاب‌ها و ضربه‌های کاشته از محوطه جریمه خودمان، مقدمه حرکت‌های سرعتی و انتقالی را برای تیم‌مان فراهم می‌کنم. به این طریق در بازی‌سازی تیم خود نقش فعال دارم. دفع به موقع سانترهای حریف و تشخیص صحیح روند بازی در لحظات بعدی، از دیگر قابلیت‌های من است.

*با توجه به کناره‌گیری موقت مهدی رحمتی از سنگربانی تیم ملی فوتبال ایران، شما در حال حاضر بزرگ‌ترین امید برای ایجاد ثبات در وضعیت دروازه‌بانی تیم ملی فوتبال ایران هستید. در پایان چه پیامی برای طرفداران تیم ملی فوتبال ایران دارید؟

- همانطور که گفتم من اصولا تصمیم گرفته‌ام که برای ایران به میدان بروم. حضور در تیم ملی فوتبال ایران همیشه آرزوی من بود. برایم خیلی تلخ است که نمی‌توانم در بازی روز 18 بهمن ایران مقابل لبنان شرکت کنم. امیدوارم در بازی بعدی ایران که روز 2 فروردین در کویت مقابل تیم ملی کویت برگزار می‌شود، پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بر تن داشته باشم./فارس