ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

حدادی فر،عقیلی،مجیدی کاندیدای بازیکن سال آسیا



 

حدادی فر،عقیلی،مجیدی کاندیدای بازیکن سال آسیا

 

شانس قاسم حدادی فر برای حضور در لیست نهایی با توجه به همراهی تیم ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا و تیم ملی در مقدماتی جام جهانی بیشتر از دو بازیکن دیگر است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا اولین فهرست کاندیداهای مرد سال 2011 آسیا را منتشر کرد که در این فهرست 15 نفره نام 3 بازیکن ایرانی نیز دیده می شود. فرهاد مجیدی، هادی عقیلی و قاسم حدادی فر 3 بازیکن ایرانی حاضر در این فهرست هستند.

کره جنوبی و ایران 3 بازیکن و ژاپن نیز 2 بازیکن در این فهرست دارند. عراق، امارات، چین، ازبکستان، عربستان، اردن و سوریه نیز هرکدام یک بازیکن در این لیست دارند. این فهرست ماه آینده و بعد از بازی های مقدماتی جام جهانی، مقدماتی المپیک، لیگ قهرمانان آسیا و ای.اف.سی کاپ به روز می شود و ممکن است از آن بازیکنی حذف و بازیکنان جدیدی به آن اضافه شوند.

مراسم انتخاب بازیکن سال 2011 آسیا روز چهارشنبه دوم آذر 90 در کوالالامپور برگزار می شود.

فهرست کاندیداهای اولین لیست

1. دنگ ژوئوژیانگ(چین)

2.فرهاد مجیدی( ایران)

3.فراس الخطیب( سوریه)

4. قاسم حدادی فر( ایران)

5. ها تائه گون( کره جنوبی)

6. هادی عقیلی( ایران)

7. حسن عبدالفتاح( اردن)

8. اسماعیل مطر( امارات)

9. کیسوکه هوندا( ژاپن)

10. کو جا چئول( کره جنوبی)

11. محمد نور( عربستان)

12. سرور جپاروف( ازبکستان)

13. تاکاشی اینوی( ژاپن)

14. یئوم کی هون( کره جنوبی)

15. یونس محمود( عراق)


ویدیو مرتبط :
خرید مرد سال - حدادی فر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عقیلی: حق من است بازیکن سال آسیا شوم


هادی عقیلی چهارشنبه هفته جاری در مراسم انتخاب بهترین های فوتبال آسیا حاضر خواهد شد. او چند سال پیش هم کاندیدای بهترین بازیکن سال آسیا شد ولی نتوانست این عنوان را به دست آورد و حالا باید منتظر ماند و دید که روز چهارشنبه چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

هادی عقیلی چهارشنبه هفته جاری در مراسم انتخاب بهترین های فوتبال آسیا حاضر خواهد شد. او چند سال پیش هم کاندیدای بهترین بازیکن سال آسیا شد ولی نتوانست این عنوان را به دست آورد و حالا باید منتظر ماند و دید که روز چهارشنبه چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. عقیلی در مورد این موضوع و دو بازی اخیری که تیم ملی انجام داد، گفت و گویی اختصاصی داشت.

*برای حضور در مراسم صبح بخیری سال آسیا دعوتنامه ای به دستت رسیده؟

بله، این دعوتنامه به فدراسیون فوتبال ایران رسید و در اختیار من قرار گرفت.

*کی قرار است به مالزی بروی؟

اگر باشگاه اجازه بدهد دوشنبه باید بروم.

*مگر امکان دارد اجازه ندهد؟

به هر حال باشگاه تصمیم گیرنده است ولی فکر نمی کنم مشکلی خاصی به وجود بیاید.

*از اینکه در جمع بهترین های آسیا هستی چه احساسی داری؟

خوشحالم که دوباره انتخاب شده ام ولی امیدوارم این بار بهترین بازیکن آسیا شوم. این موضوع برای من افتخار بزرگی است.

*ولی قبول داری معمولا در دنیا برای انتخاب بهترین ها، مدافعان شانس کمی دارند؟

به هر حال مدافعان هم می توانند جزو بهترین ها باشند. فابیو کانواوارو در سالی که ایتالیا قهرمان جهان شد توانست بهترین بازیکن سال شود. من هم تلاشم را کرده ام و فکر می کنم روزهای خوبی در تیم ملی و همچنین باشگاه سپاهان داشتم. الان هم وضعیت خوبی در لیگ قطر دارم و سرمربی العربی به بازی من اعتقاد دارد.

*اگر به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب نشوی، ناراحت خواهی شد؟

همین که تا اینجا آمده ام کار بسیار بزرگی است آن هم در شرایطی که بازی مدافعان نسبت به هافبک ها و مهاجمان کمتر به چشم می آید. من همانطور که گفتم در تیم ملی و بازی های باشگاهی نمایش خوبی داشتم و این را حق خود می دانم که به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شوم. دفعه قبل هم که کاندیدا شدم از نظر کاربران AFC که خیلی از آنها برای شرق آسیا بودند حدود 60 درصد رای آوردم. امیدوارم این بار انتخاب شوم، البته فکر نمی کنم کاندیداشدن من بازتاب خاصی در ایران داشته باشد. حتی مدتی پیش که یکی از روزنامه را می خواندم مطلبی درمورد انتخاب بهترین بازیکنان سال آسیا در سال های اخیر نوشته بود ولی آنها نمی دانستند که من آن سالی که کاندیدا شدم دومین بازیکن برتر سال آسیا شدم.

*از این موضوع فاصله بگیریم. نظرت درمورد بازی هایی که ایران در بحرین و اندونزی انجام داد چیست؟

خدا را شکر صعود کردیم ولی در مرحله بعد کار بسیار سختی در پیش داریم. در آن مرحله باید بدانیم که راحت امتیاز از دست دادن شاید برایمان گران تمام شود. ما در آخرین بازی مقابل قطر به میدان می رویم و این دیدار تشریفاتی است.

*برخی معتقدند که می توانیم به قطر راه بدهیم تا بحرین حذف شود. تو با این ایده موافقی؟

راه دادن در فوتبال معنا ندارد و تیم ملی حتی در بازی های دوستانه هم باید بهترین نتیجه را بگیرد. ما مقابل قطر باید بازی همیشگی مان را انجام دهیم. در ضمن باید تیمی به مرحله بعد برود که واقعا لیاقتش را دارد.

*بازی با بحرین و اندونزی چطور بود؟

اولا خوشحالم که به بحرین نباختیم. آنها دوباره حرکات زشت و توهین آمیزی را انجام دادند و طرفدران بحرین زمانی که سرود ما خوانده شد کفش هایشان را از پا درآوردند. خوشحالم که در مقابل کار کثیف آنها توانستیم بدون شکست بحرین را ترک کنیم. مقابل اندونزی هم به آنچه که می خواستیم رسیدیم و امیدوارم در دور بعدی با قدرت هرچه بیشتر حاضر شویم. ما با هر تیمی که رو به رو شویم باید به صعود فکر کنیم.

*به نظر تو رفتن ایران به جام جهانی قطعی است؟

نمی توان قول داد ولی امیدوارم در برزیل حاضر باشیم.

منبع: روزنامه تماشا