ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

جایزه نوبل برای فیزیک بدنی بی‌نقص به رونالدو رسید



اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,رونالدو

 به انتخاب مجله «GQ»
جایزه نوبل برای فیزیک بدنی بی‌نقص به رونالدو رسید

ستاره پرتغالی کهکشانی‌ جایزه نوبل مجله «GQ» برای داشتن فیزیک بدنی بی‌نقص را از آن خود کرد.

به گزارش تسنیم، مجله «GQ» جایزه نوبل برای داشتن فیزیک بدنی بی‌نقص را به کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی تیم فوتبال رئال مادرید اختصاص داد. در این مجله به نقل از این مهاجم گلزن آمده است که داشتن چنین بدنی مستلزم تمرینات مداوم و البته رژیم غذایی خاص است.

رونالدوی 31 ساله که در مراسم انتخاب بهترین بازیکن جهان در سال 2015 رقابت را به لیونل مسی واگذار کرد و نتوانست به سومین توپ طلای متوالی خود برسد، در فصل جاری در 32 بازی از رقابت‌های مختلف 34 گل برای رئال مادرید به ثمر رسانده است.

 

اخبار ورزشی - تسنیم


ویدیو مرتبط :
مراسم اهدای جایزه نوبل فیزیک 2015

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جایزه نوبل پزشكی 2012 به تحقیقات سلول‌های بنیادی رسید



صد و سومین نوبل پزشكی به ژاپن و انگلستان رفت

جایزه نوبل پزشكی 2012 به تحقیقات سلول‌های بنیادی رسید

جایزه نوبل پزشكی (فیزیولوژی) امسال به پژوهشی در مورد برنامه‌ریزی مجدد اتمی برای تبدیل سلولها به سلولهای بنیادی اعطا می شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جان گوردون از انگلستان و شینیا یاماناكا از ژاپن لحظاتی پیش به عنوان برنده این جایزه اعلام شدند.

جایزه نوبل پزشكی سال گذشته به طور مشترك به بروس بوتلر و جولز هافمان برای اكتشافات آنها در مورد فعال‌سازی مصونیت ذاتی و رالف اشتاینمن برای كشف سلول‌های دندریتیك و نقش آن در ایمنی تطبیقی اعطا شده بود.

رسانه‌های سوئدی در چند روز اخیر كه بازار پیش‌بینی برندگان نوبل داغ بود از «یاماناكای» و «گوردون» به دلیل تحقیقاتشان در زمینه برنامه‌ریزی مجدد اتمی در انتقال سلولها به حالت اولیه سلول بنیادی و سپس استفاده از آنها برای تولید سلولها و بافتهای مختلف در بدن به عنوان برنده احتمالی این جایزه نام می بردند.

همچنین نام «جیمز تیل» از كانادا نیز برای پژوهش‌هایی بر روی سلولهای بنیادی خون در این فهرست گمانه‌ها قرار داشت.

فردا و پس‌فردا نیز به اعلام برندگان جوایز نوبل فیزیك و شیمی اختصاص خواهد داشت كه در جای خود علاقه‌مندان زیادی دارد.

از جمله احتمالات رو به یقین برای برنده نوبل فیزیك می‌توان به كشف یك ذره بنیادی اشاره كرد كه در ماه جولای پس از تلاش بسیار محققان در جهت شناسایی ذره گریزان بوزون هیگز بدست آمده و تصور می‌شد خود این ذره باشد. این كشف یكی از بزرگترین دستاوردهای نیم قرن گذشته در حوزه فیزیك به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا با آغاز فصل جدیدی از جایزه نوبل، خواندنی‌‌هایی از وقایع مرتبط با جایزه نوبل فیزیولوژی یا پزشكی

منتشر شده است.

در روز 27 نوامبر 1895، «آلفرد نوبل» آخرین وصیت‌نامه خود را امضا كرده و بیشترین بخش از دارایی خود را به جوایز نوبل تخصیص داد. آن گونه كه در وصیت‌نامه نوبل ذكر شده، بخشی از این دارایی به شخصی اهدا می‌شود كه مهمترین اكتشافات را در حوزه پزشكی انجام داده باشد.

از سال 1901 تاكنون 103 جایزه نوبل در بخش پزشكی اهدا شده است.

تنها در 9 موقعیت، این اتفاق نیفتاده كه شامل سالهای 1915، 1916، 1917، 1918، 1921، 1925، 1940، 1941 و 1942 هستند. دلیل عدم اهدای جایزه در این سالها در اساسنامه بنیاد نوبل به این شكل توصیف شده است: اگر هیچ یك از كارهای ارائه شده از اهمیت ذكر شده در بخش اول این اساسنامه برخوردار نباشند، جایزه باید تا سال آینده محفوظ بماند. همچنین این سالها مقارن با جنگ‌های جهانی اول و دوم بود كه جوایز كمتری در آنها اهدا شد.

طی 110 سال تاریخچه اهدای جوایز نوبل در بخش پزشكی، با احتساب برندگان نوبل پزشكی 2012 كه امروز معرفی شدند، 201 برنده اعلام شده است. طبق آمار، میانگین سنی برندگان این جایزه 57 سال بوده و همچنین فردریك بانتینگ با 32 سال جوان‌ترین و ریتون روس با 87 سال سن پیرترین برندگان جایزه پزشكی بوده‌اند.

از دیگر واقعیت‌های این جایزه باید به این امر اشاره كرد كه در میان 201 برنده نوبل پزشكی تنها 10 زن وجود داشته‌اند كه در این میان تنها باربارا مك‌كلینتوك(1983) به تنهایی برنده این جایزه بوده است.

دیگر برندگان زن شامل گتری كوری(1947)، روزلین یالو(1977)، ریتا لوی مونتالچینی (1986)، گرترود الیون (1988)، كریستیان نوسلین ولهارد(1995)، لیندا باك(2004)، فرانسوا باری سینوسی(2008) و الیزابت بلك‌برن و كارول گریدر(2009) بوده‌اند./ایسنا