ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

جایزه فریتس والترآلمان به فوتبالیست ایرانی الاصل هرتابرلین اهدا شد



 

 

 

جایزه فریتس والترآلمان به فوتبالیست ایرانی الاصل هرتابرلین اهدا شد

 

شروین رجبعلی فردی، بازیکن ایرانی الاصل تیم فوتبال هرتابرلین، جایزه فریتس والتر آلمان را دریافت کرد.

این جایزه روز سه شنبه توسط معاون رییس فدراسیون فوتبال آلمان به مدافع چپ تیم فوتبال هرتابرلین اهدا شد.

فریتس والتر یکی ازمعروفترین بازیکنان تاریخ فوتبال آلمان است که در سال 1954همراه با این تیم اولین قهرمانی جام جهانی را کسب کرد.

این جایزه معمولا به بهترین بازیکنان زیر 19سال در آلمان اهدا می شود.

رجبعلی فردی 19ساله حدود دو سال پیش نیزجایزه بهترین بازیکن زیر17سال آلمان را دریافت کرده بود.

ماتیاس زامر مدیرورزشی فدراسیون فوتبال المان با تقدیر ازبازیهای خوب رجبعلی فردی گفت: برنامه تیم هرتابرلین در بخش جوانان جزو بهترین ها در المان بوده و الگویی برای این کشور محسوب می شود.

وی افزود: شروین درفصل های اخیر بازی های بسیارعالی از خود نشان داده است ضمن انکه وی دارای شخصیتی ممتاز نیز می باشد.

بازیکنان ملی پوش آلمان مانند بندیکت هوودس ازتیم شالکه ، ژروم بوآتنگ از منچستر سیتی و امانوئل نویر از شالکه نیز در گذشته این جایزه را دریافت کرده اند.

رجبعلی فردی از سال 2008 با امضای قراردادی حرفه ایی به تیم هرتابرلین پیوست ، ولی هنوز در تیم آماتورهای آن بازی می کند.

در گذشته روزنامه های محلی شهر برلین از رجبعلی فردی به نام پدیده جدید تیم فوتبال هرتابرلین نام برده بودند.

این روزنامه ها، این بازیکن را جوانترین بازیکنی عنوان کرده بودند که برای تیم هرتابرلین بازی رسمی انجام داده و یکی از جوانترین بازیکنان تاریخ بوندسلیگا محسوب می شود.


ویدیو مرتبط :
جایزه فیلم ضد ایرانی آرگو را همسر اوباما اهدا كرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جایزه "آینده آلمان" به پروفسور ایرانی اهدا شد



اخبار,اخبار علمی  ,اردشیر غفرانی

پروفسور اردشیر غفرانی، پزشک فوق تخصص ریه، جایزه "آینده آلمان" در سال 2015 را دریافت کرد.

  یوآخیم گاوک، رییس جمهور آلمان پنجشنبه شب (12 آذر) در مراسمی در برلین جایزه "آینده آلمان" را به پروفسور غفرانی برای کشف دارویی حیات‌بخش به منظور درمان یک بیماری بسیار خطرناک ریوی اهداء کرد.

وی همچنین مبلغ 250 هزار یورو هم به عنوان جایزه نقدی دریافت کرد.

بیماری فشار خون ریوی پیش از این مرگبار محسوب می‌شد، اما داروی جدید پروفسور غفرانی و گروهش باعث نجات جان بسیاری از افراد شده و همین امر، جایزه «آینده آلمان» را برای وی به ارمغان آورده است.

فشار خون بالا یک بیماری رایج است. اما انواع نادر آن مانند فشار خون ریوی بر هر 50 نفر از یک میلیون انسان تاثیر می‌گذارد که بسیار خطرناک است.

داروی جدید که غفرانی آن را خانواده جدیدی از داروها خوانده، در 50 کشور جهان مورد استفاده قرار گرفته و جان بسیاری از مبتلایان به این بیماری خطرناک را نجات داده است.

پروفسور غفرانی که ریاست تیم عروقی دانشگاه یوستوس لیبگ را هم بر عهده دارد در این مراسم گفت: این جایزه، انگیزه‌ای باورنکردنی برای فعالیت ما ایجاد می‌کند.

جایزه «آینده آلمان» یکی از مهمترین جایزه‌های این کشور است که بر اساس معیارهایی همچون دستاوردهای بدیع و نوآورانه پژوهشی به برگزیدگان اهداء می‌شود.

امسال علاوه بر گروه پژوهشی پروفسور غفرانی، دو گروه دیگر هم نامزد دریافت جایزه آلمان بوده‌اند. ساخت و ساز هواپیما با استفاده از وسایل سبک‌تر توسط دانشمندان شرکت ایرباس و همچنین تکنیکی برای جلوگیری از حوادث رانندگی، دیگر پژوهش‌هایی بودند که رقابت را به گروه پروفسور غفرانی واگذار کردند.


  اخبار  علمی -  ایسنا