ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

توضیح نبی درباره قرمز پوشیدن ایران مقابل قطر



اخبار,اخبار ورزشی , جام ملت های آسیا

 

اخبار ورزشی - جام ملت ها؛
توضیح نبی درباره قرمز پوشیدن ایران مقابل قطر

دبیر کل فدراسیون فوتبال با تایید ناپدید شدن البسه تعدادی از ملی‌پوشان در استرالیا درباره قرمز پوشیدن تیم ملی ایران در مقابل تیم ملی قطر توضیح داد.

 مهدی محمد نبی، پس از پایان بازی تیم ملی ایران مقابل قطر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خوشحالیم که تیم ملی ایران سه امتیا‌ز این بازی را کسب کرد. از قبل هم گفته بودیم که هر بازی برای ما حکم فینال را دارد.

وی درباره پاداش‌هایی که به ملی‌پوشان تعلق می‌گیرد، گفت: صعود تیم ملی ایران به مرحله بعد طبعا پاداشی را از سوی فدراسیون فوتبال دارد و حسین هدایتی هم قول داده با کسب سه برد و صعود به مرحله بعدی جام ملت‌های آسیا پاداشی را به تیم ملی ایران بدهد.

نبی درباره جریمه شدن ایران از سوی AFC به خاطر پر رنگ بودن نقش "یوزپلنگ" بر روی پیراهن بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، گفت: AFC ایران را به خاطر پر رنگ بودن نقش یوزپلنگ پنج هزار دلار جریمه کرد و این پول را باید اسپانسر تیم ملی ایران بپردازد. پلنی که ما برای AFC ارسال ‌کرده‌ایم با پیراهنی که بر تن داریم متفاوت است و به همین دلیل جریمه شدیم،‌ اما در عین حال با پرداخت این جریمه ایران می‌تواند تا پایان جام ملت‌های آسیا با همین لباس ها بازی کند.

وی در پاسخ به این سوال که مبنی بر این که علت واقعی پوشیدن لباس قرمز مقابل تیم ملی قطر چه بود و ماجرای ناپدید شدن البسه برخی از ملی‌پوشان چیست؟ گفت: ظاهرا وقتی لباس‌ها و لوازم تیم ملی ایران از ملبورن به سیدنی ارسال شده است، یک کارتنی که در آن لباس‌های دروازه‌بانهای ما بود، ناپدید شده است و به سیدنی نیامد! ما در حال پیگیری این موضوع هستیم.

 

اما این که در مقابل قطر قرمز پوشیدیم به دلیل این بود که ایران در این مسابقه مهمان بود و باید لباس دوم خود را می‌پوشید. ما در دوحه هم مقابل قطر با پیراهن قرمز حاضر شدیم و قطر هم در آن بازی با لباس سفید در میدان حاضر شده بود. شاید قطر قبلا قرمز می‌پوشید، اما آنها پیش از این بازی اعلام کردند که لباس اولشان سفید است و به همین خاطر ما قرمز پوشیدم.

اخبار ورزشی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ایران 1 قطر 0 -خلاصه بازی ایران و قطر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پشت پرده قرمز پوشیدن ایران در بازی امروز


تیم ملی فوتبال ایران در بازی امروز (پنجشنبه) مقابل تیم ملی قطر در حالی با لباس قرمز وارد میدان می‌شود که طبق قانون و برنامه‌ها قطری‌ها باید قرمز می‌پوشیدند!

خبرگزاری ایسنا: پس از جلسه هماهنگی پیش از بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر که صبح روز گذشته (چهارشنبه) برگزار شد، مسئولان هر دو تیم به این توافق رسیدند که تیم ملی فوتبال قطر در بازی امروز با پیراهن‌های سفید و تیم ملی ایران با لباس قرمز وارد زمین شود.

این در حالی بود که بر اساس قرعه‌کشی و برنامه مسابقات قطر میزبان این بازی به حساب آمده و می‌بایست قرمز می‌پوشید.

مسئولان تیم ملی فوتبال ایران از قطری‌ها خواهش کرده بودند که در صورتی که مشکلی برایشان پیش نمی‌آید با پیراهن سفید در زمین حاضر شوند تا ایران بتواند از لباس سفید استفاده نکرده و قرمز بپوشند. درباره این که چرا ایران چنین درخواستی را داشت، دلایل مختلفی شنیده شده است.

** به سرقت رفتن یا گم شدن لباس ملی‌پوشان

در یکی از رسانه‌ها عنوان شده بود که لباس‌های برخی از ملی‌پوشان از جمله لباس‌های دروازه‌بانان تیم ملی به سرقت رفته است، البته در استرالیا وقتی چنین اتفاقی هم رخ دهد، عنوان نمی‌شود که لباس های به سرقت رفته است، بلکه آنها از واژه گم شدن استفاده می‌کنند و وقتی دزدی به اثبات نرسد و دزدی وجود نداشته باشد، واژه دزدی به کار نمی‌برند.

در هر حال این که تعدادی از لباس‌های ملی‌پوشان از جمله دروازه‌بانان ناپدید شده است، قطعی است و مسئولان تیم هم صحت آن را تایید کرده‌اند. اما این که به سرقت رفته یا گم شده است، مشخص نیست.

البته یکی از مسئولان تیم ملی عنوان کرد که لباس‌های گم شده، پیدا شده است، اما این که مسئولان ایرانی به چاپ خانه ای در سیدنی سفارش حک شدن اسامی دروازه‌بان‌ها را روی پیراهن ها داده بودند هم صحت دارد.

** مخالفت AFC با نقش پر رنگ "یوزپلنگ" روی پیراهن ملی‌پوشان

بنا بر اعلام مسئولان تیم ملی ایران کنفدراسیون فوتبال آسیا با نقش پر رنگ "یوزپلنگ" که روی تیم پیراهن سفید ایران که در بازی اول ایران مقابل بحرین وجود داشت، مخالفت کرده است. حتی عنوان شده که جریمه ای برای ایران به خاطر این اقدام در نظر گرفته می‌شود، چرا که لباس های معرفی شده ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا چنین نبوده و تصویر یوزپلنگ مانند پیراهن تیم در جام جهانی برزیل، کمرنگ‌تر بوده است.

در هر حال مسئولان تیم ملی ایران اکنون منتظر حکم AFC در باره این اقدام شان در بازی با بحرین هستند. تا این لحظه AFC هنوز چیزی اعلام نکرده است.

این علت با توجه به این که نقش یوزپلنگ روی تمام پیراهن‌های سفید تیم ملی ایران همگی پر رنگ است، این شائبه را به وجود آورده که ایران برای فرصت سازی در جهت تهیه لباس‌های سفید رنگی که نقش یوزپلنگ کم رنگی دارند، برای بازی با تیم ملی قطر از حریف درخواست کرده تا در بازی امروز لباس سفید بپوشد تا ملی‌پوشان ما فعلا از لباس های سفیدی که به همراه استفاده نکنند.