ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تلاش کمیته داوران درکاهش تنش های داوری



نشست اعضاي کميته داوران امروز صبح در دفتر رئيس فدراسيون فوتبال تشکيل و راهکارهاي کاهش تنش براي داوران با کمک صدا و سيما بررسي شد.به گزارش سايت ايرنا، در اين جلسه که با حضور علي کفاشيان ، مسعود عنايت، بهروان، آيت اللهي، خوشخوان، نظري و حسيني برگزار شد، نقطه نظرات اعضاي کميته داوران و رئيس فدراسيون فوتبال بيان شد تا دو طرف به جمع بندي هاي مناسبي برسند.

 

در اين نشست قرار شد کميته داوران به پنج زير کميته با نام هاي زيرکميته هاي چيدمان ،نظارت، آموزش ، توسعه و استعداديابي و انضباطي تقسيم و قرار شد هريک از اعضاي کميته داوران مسئوليت هر کدام از زيرشاخه ها را بر عهده بگيرند.در ادامه جلسه مقرر شد که اين زيرکميته ها جلسات هفتگي داشته باشند و به صورت سيستماتيک با آنها برخورد شود.

 

در جلسه امروز قرار شد تا تمهيداتي انديشيده شود که حملات لفظي و رواني روي داوران کاهش پيدا کند.يکي از اين تمهيدات که مي تواند منجر به کاهش تنش ها شود همکاري صدا و سيماست. اعضاي کميته داوران در جلسه امروز به اين نتيجه رسيدند که صدا وسيما هم مي تواند تدابيري بيانديشد که تنش ها کمتر شود.

 

به اين صورت که از مصاحبه بلافاصله پس از بازي و يا صحنه هاي اخراج و درگيري جلوگيري شود. ضمن اينکه گزارشگران تلويزيوني بازي در حين گزارش به مسايل داوري نپردازند تا با گمانه زني ها موجب افزايش التهاب در ميان افکار عمومي نشوند.

 

البته بحث هاي کارشناسي پس از بازي در رسانه ها هم مي تواند به التهاب بيفزايد.در پايان نيز مقرر شد علاوه بر اضافه شدن 50 درصد به دستمزد داوران ليگ برتري، 50 درصد هم به دستمزد داوران در ساير رده ها اضافه شود.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
جنجال داوری های لیگ برتر و اختلاف تاج با کمیته داوران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنجال تازه در داوری فوتبال ایران;کمیته داوران چاله میدان است؟



اعتراف سلیمانی به رابطه تجاری عسگری با مدیر‌اجرایی آلومینیوم

افشاریان: این شراکت شائبه‌برانگیز نیست؟/کمیته داوران چاله میدان است؟

خداداد افشاریان می‌گوید عضو دپارتمان داوری به رابطه تجاری حسین عسگری با یکی از مدیران باشگاه آلومینیوم اعتراف کرده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

خداداد افشاریان در گفت و گو با فارس در مورد حضورش در کمیته انضباطی و اخباری مبنی بر اینکه با یدالله سلیمانی دبیر دپارتمان داوری درگیری فیزیکی پیدا کرده است اظهار داشت: شکایت حسین عسگری از من شخصی بوده و بنده  1200 کیلومتر از شهر خودم به تهران آمدم تا در کمیته انضباطی این مسائل روشن شود و کمکی به کمیته داوران شود اما مشکلی که حل نشد هیچ آقای عسگری نه تنها خودش به این جلسه نیامد بلکه یدالله سلیمانی را که هیچ وجاهت قانونی نداشت به این جلسه فرستاد. من حرفی با سلیمانی نداشتم و اصلا طرف حساب من او نبود.

افشاریان ادامه داد: مسائل من با عسگری به سلیمانی ربط نداشت اما با این حال در کمیته انضباطی ماندم و فکر می کردم به پرونده در همان جا رسیدگی می شود. من پیش از این گفته بودم که عسگری مشاور باشگاه آلومینیوم هرمزگان است و خوشبختانه خود سلیمانی به حرف من اعتراف کرد. او گفت که عسگری سال هاست که شریک تجاری سهراب ساعی مدیراجرایی این باشگاه است که در بندرعباس و شمال کشور در حال فعالیت های اقتصادی هستند. فکر می کنم این صحبت در کمیته انضباطی هم صورتجلسه شد و حتی گفتند تا به حال این موضوع را نشنیده بودند.

وی تصریح کرد: طبق اساسنامه فیفا یک عضو داوری نمی تواند چنین کاری انجام دهد. من هم این را گفته بودم و حرف دیگری نزده بودم. آیا چنین شراکتی شائبه برانگیز نیست؟ اصلا شما به بخشی زاده زنگ بزنید و بگویید چرا بعد از بازی آلومینیوم محروم شدی و یا به مرتضی کریمی هم زنگ بزنید و دلیل محرومیتش را از او بپرسید.

افشاریان با بیان اینکه در کمیته انضباطی به سلیمانی گفتم به عسگری بگوید با من مشکل دارد آیا سایرین مثل مسعودمرادی، جلال مرادی، فنایی، ممبینی هم بد هستند، اظهار داشت: سلیمانی به من گفت همه این ها بد هستند و من ناراحت شدم و گفتم جباری کمیته آموزش هم بد است؟ سلیمانی به کمیته انضباطی گفت من اگر بخواهم مشکلات افشاریان را بگویم در ایران نمی ماند. به او گفتم اگر چیزی می دانی بگو و باید آن را اثبات کنی اما گفت اینجا حرفی نمی زنم و باید به کمیته داوران بیایی. شما نمی دانی فاصله طبقه پنجم تا اول را با چه حالی طی کردم. به خودم شک کردم نکند اشتباهی در طول دوران کارم انجام داده ام. وقتی به دفتر او رفتم در را از پشت قفل کرد و من منکر این نمی شوم که صدایمان بالا نبود. او به گفت فلان سال در اصفهان در هتلی که متعلق به سپاهان بوده سه پرس غذای اضافی خوردی. وقتی این صحبت را شنیدم حالت تهوع به من دست داد. در ادامه گفت در همدان هم یک بار دو میهمان اضافه داشتی و به دلیل غذای اضافه ای که خوردی روی قضاوتت اثر گذاشت. وقتی این صحبت ها را شنیدم خیلی عصبانی شدم. واقعا جای تاسف دارد.

این داور بازنشسته تاکید کرد: زخم کمیته داوران باز شده است و کسی هم پاسخگو نیست. این رشته سر دراز دارد. این آها آدم های عصبانی هستند که اجازه صحبت به کسی را نمی دهند. این چه کمیته داورانی است که سلیمانی به من می گفت الان زنگ می زنم بریزند اینجا تا حسابت را برسند و مگر آنجا چاله میدان است؟ فقط می توانم بگویم که باید به این وضعیت تاسف خورد.

وی در ادامه در ارتباط با بازی روز گذشته شهرداری یاسوج و ذوب آهن تاکید کرد:در این بازی یک پنالتی برای شهرداری یاسوج گرفته شد که این ضربه گل شد اما قهرمانی داور این مسابقه دستور به تکرار این پنالتی داد که به نظرم تصمیم او درست بود بعد از بازی به قدری رفتار تماشاگران بد بود که اگر داخل زمین نمی رفتم ممکن بود هر اتفاقی رخ دهد و یک فاجعه برای داور پیش بیاید اما مردم به احترام من به داور لطمه ای نزدند.

وی افزود: من در آن شرایط با وجودی که از سوی دپارتمان داوری مورد بی مهری قرار گرفته بودم دلم برای جامعه داوری سوخت. متاسف شدم که سال ها عمر خود را در داوری گذاشتم. من روز گذشته سعی کردم به جامعه داوری توهین نشود اما متاسفانه برخی آقایان در دپارتمان داوری در تهران فکر می کنند که افشاریان با داوران به سود تیم شهر خودم لابی می کنم. کاش یک داور در این کشور بگوید که من چنین لابی با او انجام داده ام.متاسفانه این زاییده ذهن غلط و کوچک برخی آقایان است که من را زجر می دهد./فارس