ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تشدید بیماری قلبی در برزیل


شکست سنگین تیم ملی فوتبال برزیل در برابر آلمان در رقابت های جام جهانی موجب تشدید بروز بیماری های قلبی و عروقی در میان برزیلی ها شد.

بیست چهارده: فوتبال و رقابت های جام جهانی می تواند باعث بروز احساسات شدیدی در افراد شود.چنانچه تحقیقات نشان می دهد هر یک از بازی های تیم ملی فوتبال برزیل در جام جهانی بیستم موجب افزایش بروز حملات قلبی و بیماری های قلبی - عروقی در میان مردم این کشور شد.

براساس این گزارش پس از پیروزی قاطع آلمان در برابر برزیل شمار حملات قلبی و بیماری های قلبی - عروقی در برزیل به اوج خود رسید.

نبیل غریب پزشکی که در این زمینه تحقیقاتی را انجام داده است در این مورد گفت : در رقابت های جام جهانی آفریقای جنوبی در دیدار برزیل در برابر تیم های ضعیف تر هیچ اتفاقی نیفتاد البته مواردی مشاهده شد ولی مسئله خاصی وجود نداشت اما زمانی که برزیل در برابر هلند بازی را واگذار کرد و از دور رقابتها خارج شد ناامیدی عظیمی به وجود آمد. در آن زمان بروز بیماری های قلبی به میزان ۲۵ درصد در برزیل افزایش یافت .

این پزشک گفت :مشخص است احساسات افراد زمانی که حریف قدرتمند یا بازی پر تنش است شدیدتر می شود بنابراین افراد احساساتی نباید بازی های حساس را تماشا کنند.


ویدیو مرتبط :
Heart Disease and Heart Attacks بیماری های قلبی و حمله قلبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهد كودك خطر ابتلا به بیماری قلبی را تشدید می كند



 

 

مهد كودك خطر ابتلا به بیماری قلبی را تشدید می كند

 

 

مادران شاغلی كه كودكان خود را در مهد می گذارند باید آگاه باشند كه این اقدام خطر ابتلا به بیماری قلبی را در فرزندان آنها و در سنین بالاتر افزایش می دهد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، اریك سیگمان، روانشناس برجسته انجمن سلطنتی پزشك در این باره هشدار داد: گذاشتن نوزادان و كودكان در مهد موجب افزایش میزان ترشح هورمون استرس در بدن آنها می شود كه در نهایت خطر بروز بیماری های قلبی را در آنها تشدید می كند.

وی می گوید: گذراندن ساعات طولانی با افرادی غریبه در سالهای نخست زندگی می تواند موجب افزایش ترشح هورمون های استرس در بدن كودك شود و این فاكتور بستر بروز مشكلات دیگر مثل سرفه و سرماخوردگی در كوتاه مدت و بیماری قلبی در طولانی مدت را فراهم می كند.

به گزارش روزنامه تلگراف، این وضعیت به ویژه تا سن ۳ سالگی مشهودتر است و در این سه سال نخست زندگی نیز مغز كودك به سرعت در حال رشد است. افزایش هورمون استرس موسوم به كورتیزول، مقاومت بدن را در برابر عفونت ها كاهش می دهد و در بلند مدت سلامت قلب را نیز به خطر می اندازد..... /   خبرگزارى ایسنا