ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تست موفق داوران ایرانی در AFC


سمینار داوری ای اف سی با حضور چهار داور ایرانی در دوبی در حال برگزاری است.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مرحله نخست سمینار داوری 2016 ای اف سی با حضور داوران برتر قاره کهن و موعود بنیادی‌فر، سعید علی نژادیان، محمدرضا ابوالفضلی و علی میرزابیگی از ایران از 22 آذرماه آغاز شده است.

در این سمینار پنج روزه مباحث روز داوری و آمادگی جسمانی برای داوران ارائه می‌شود و در ادامه آن امروز هم تست آمادگی جسمانی از همه شرکت کنندگان به عمل آمد که در نهایت چهار داور ایران با نمرات بسیار خوب تست‌های خود را پشت سر گذاشتند.

در نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا پنج داور از ایران جهت شرکت در مرحله نخست سمینار داوری 2016 دعوت شده بود که محسن ترکی به دلیل سرماخوردگی در این دوره شرکت نکرد. به همین منظور پس از انجام هماهنگی‌های لازم توسط دپارتمان داوری با کنفدراسیون فوتبال آسیا، ترکی در تاریخ 14 بهمن ماه جهت انجام تست‌های آمادگی جسمانی اعزام خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
نظر رئیس کمیته داوران درباره عملکرد داوران ایرانی در مسابقات جهانی کشتی برزیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تست موفق پهپاد عمود پرواز ایرانی +عکس


نخستین پهپاد عمود پرواز دنیا که با نام تجاری "کوکر1" توسط محققان کشورمان ساخته شده، تست آزمایشی پروازی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت و قرار است فاز نخست آن در آذرماه در کیش رونمایی شود.

خبرگزاری مهر: نخستین پهپاد عمود پرواز دنیا که با نام تجاری "کوکر1" توسط محققان کشورمان ساخته شده، تست آزمایشی پروازی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت و قرار است فاز نخست آن در آذرماه در کیش رونمایی شود.

کوکر 1 (Koker 1) اولین پهپاد عمود پرواز دنیا محسوب می شود که برای عملیات امداد و نجات، شناسایی و کنترل تصویری حریم دریایی و زمینی توسط متخصصان و نخبگان کشور طراحی و پیاده سازی شده است.

دانش فنی و سازه این هواپیمای بدون سرنشین عمود پرواز کاملا بومی بوده و فناوری آن جزء پهپادهای فوق پیشرفته دنیا با سازه بسیار سبک به شمار می رود.

کوکر 1 مجهز به چهار موتور کم صدا، رادار چند منظوره، سیستم ثابت سازی اپتیکی دوربرد و سیستم ارتباط ماهواره ای برای تبادل اطلاعات مجهز شده است که قابلیت رادار گریزی و عملیات تصویر برداری و پرواز مداوم 3 ساعته تا شعاع عملیاتی 170 کیلومتری و تا ارتفاع  12 هزار پا را در شرایط آب و هوایی مختلف و در روز و شب را دارد؛ در همین حال حرکت در نزدیکترین سطح زمین و حتی بر روی آب از توانمندی های ویژه پهپاد عمود پرواز کوکر1 است.




تست پروازی این پرنده هدایت پذیر از دور فوق پیشرفته در روز عید غدیر خم در حضور مسئولان ارشد صنایع هوا فضا و سازمان پدافند غیرعامل با موفقیت انجام شد و قرار است نمونه نهایی آن در آذرماه طی مراسمی رونمایی شود.

بهره مندی از انرژی خورشیدی جهت تداوم پرواز، سیستم ناوبری هوشمند، قابلیت بازیابی با چتر نجات، ارتباط ماهواره ای (جی پی اس)، خلبان و نشست و برخاست خودکار با امکان تصویربرداری برلحظه توسط فناوری اسکات، از دیگر امتیازات کوکر1 است.

کوکر1 هم اکنون در مراحل آزمایشات ساخت پروازی اولیه است و قرار است 21 تا 24 آذرماه در نمایشگاه هوایی کیش رونمایی و در دهه فجر انقلاب اسلامی بصورت محصول تجاری شده به سازمانهای مربوطه ارائه شود.




نام کوکر از نام پرنده زیبای ایرانی اخذ شده و دپارتمان هوافضای تیم تحقیقاتی گروه توسعه ارتباطات سامان یکی از شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری مازندران موفق به ساخت این پهپاد عمود پرواز دنیا شده است.

این تیم تحقیقاتی پیش از این موفق به ساخت نمونه پروازی پهپاد "لیکو" با قابلیت رادار گریزی شده بود.