ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تساوی تیم ملی ایران مقابل ژاپن/ فوتبال یک نیمه‌ای قدرت‌های آسیا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن در شرایطی با تساوی به پایان رسید که دو تیم اول و دوم آسیا تنها در نیمه دوم توانستند نمایش قابل قبولی داشته باشند اما در نیمه اول نمره قبولی نگرفتند.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن در دیداری تدارکاتی از ساعت ۱۷ امروز سه شنبه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت بانتیجه تساوی یک بر یک خاتمه یافت. مهدی ترابی در دقیقه ۲+۴۵ برای ایران گلزنی کرد. گل ژاپن را هم یوشینوری موتو در دقیقه ۴۸ به ثمر رساند.

ایران این مسابقه را با ترکیب علیرضا حقیقی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، احسان حاج صفی، ووریا غفوری، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی، رامین رضائیان، اشکان دژاگه، وحید امیری و سردار آزمون آغاز کرد. البته غفوری در دقیقه ۲۳ مصدوم شد تا کارلوس کی‌روش مهدی ترابی را جایگزین این بازیکن کند.

دو تیم در نیمه نخست بازی را محتاطانه شروع کردند و دیدار دلچسبی را انجام ندادند. حتی ژاپن هم که با تمام ستاره‌هایش به ایران آمده، کیفیت لازم را نداشت.

البته یخ بازی در دقیقه ۳۵ شکست و سردار آزمون تا آستانه بازکردن دروازه ژاپن پیش رفت ولی توپ به پایش برخورد کرد و از جلوی دروازه حریف دور شد. ایران از دقیقه ۳۵ فشار محسوسی را به تیم ژاپن وارد کرد و این فشار با ارسال توپ از کناره‌ها و حرکات در عمق وحید امیری هیجان بازی را بیشتر کرد ولی راه به جایی نبرد.

در حالی که بازی در دقیقه اول وقت‌های اضافه بود، مهدی ترابی با یک حرکت انفرادی در درون محوطه جریمه از سوی مدافع ژاپن سرنگون شد تا داور به سود ایران پنالتی اعلام کند. اشکان دژاگه هم در دقیقه دوم وقت‌های اضافه این پنالتی را زد که دروازه بان ژاپن آن را گرفت ولی مهدی ترابی در برگشت آن را به گل تبدیل کرد تا نیمه نخست با یک گل خاتمه یابد.

هرچقدر که بازی در نیمه اول کم هیجان بود، در نیمه دوم و از همان لحظات ابتدایی بازی بسیار سرعتی و پر موقعیت بود. ابتدا در دقیقه ۴۶ احسان حاج صفی می‌توانست با یک ضربه سر دروازه ژاپن را برای دومین بار باز کند که توپ از بالای سرش عبور کرد.

دو دقیقه بعد این بازیکنان ژاپن بودند که توپ را از سمت چپ دفاع ایران سانتر کردند و روی خروج اشتباه حقیقی، این تیم توسط «موتو» به گل رسید تا بازی به تساوی کشیده شود. تلاش بازیکنان ایران برای پیروزی در این بازی خانگی با حملاتی که روی حرکات اشکان دژاگه طراحی شده بود، بعد از گل تساوی بیشتر شد. سردار آزمون می‌توانست در دقیقه ۵۹ گل دوم ایران را با یک ضربه سر بزند که توپش در چارچوب نبود.

در دقیقه ۵۰ هم بازیکنان ژاپن یک ضد حمله خطرناک روی دروازه ایران تدارک دیدند که علیرضا حقیقی یک موقعیت تک به تک را از بازیکنان ژاپن گرفت.

کی‌روش در این بازی به بازیکنان جوان دیگری مثل مرتضی پورعلی گنجی و مهدی طارمی هم فرصت داد تا آنها هم بازی در این مسابقه تدارکاتی را تجربه کنند. البته سرمربی ژاپن هم در نیمه دوم کیسوکه هوندا و شینجی کاگاوا را از زمین بیرون کشید تا بازیکنان تازه نفس‌تری را به جای آنها به زمین بفرستد ولی برنامه‌های دو سرمربی برای تغییر نتیجه بازی، ثمری نداشت تا بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یابد.

بازی در دقایق پایانی تا اندازه‌ای جنجالی شد. ابتدا سردار آزمون با انجام یک خطای خطرناک و تکل از پشت روی بازیکن ژاپن، یک درگیری را استارت زد تا جایی که کارلوس کی‌روش، داور مسابقه و دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی برای خاتمه دادن به این درگیری که در کنار خط رخ داده بود، وارد عمل شوند. احسان حاج صفی هم در دقایق پایانی برای لحظاتی با یکی از بازیکنان ژاپن درگیری لفظی پیدا کرد.

 

اخبار ورزشی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
فوتبال بانوان تیم ملی ایران و ژاپن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل میزبان جام ملت‌های اسیا



 

 

 

تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل میزبان جام ملت‌های اسیا

 

دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر از ساعت 19:10 امشب به وقت ایران در ورزشگاه 50 هزار نفری دوحه قطر در حضور معدود تماشاگران حاضر در ورزشگاه به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

سفیدپوشان ایران در آغاز این دیدار حملاتی را روی دروازه قطر، میزبان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2011 انجام دادند که با بی‌دقتی مهاجمان کشورمان این موقعیت‌ها از دست رفت.

در ادامه این دیدار شاگردان برونو متسو به بازی مسلط شدند و 2 موقعیت مناسب گلزنی را توسط یار سرشناس خود، سباستین سوریا از دست دادند که در یکی از این حملات و در دقیقه 15 سید مهدی رحمتی، دروازه‌بان کشورمان یک موقعیت تک به تک و ایده‌آل را از مهاجم زهردار حریف گرفت.

ملی‌پوشان ایران نیز در دقیقه 30 توسط آندرانیک تیموریان می‌توانستند به گل برتری مقابل حریف در این نیمه برسند، اما تیموریان نتوانست از اشتباه بزرگ خط دفاعی و سعد الشیب، دروازه‌بان قطری‌ها بهره لازم را برده و برای تیم ملی ایران گلزنی کند.

این رقابت تدارکاتی در نیمه دوم سرد و بی روح آغاز شد. در این نیمه نیز چند حمله نصفه و نیمه توسط بازیکنان 2 تیم روی دروازه‌های یکدیگر خلق شد که در یکی از آنها شوت محکم و سرکش غلامرضا رضایی که به تازگی وارد میدان شده بود از پشت محوطه جریمه قطر از بالای دروازه این تیم راهی اوت شد.

در دقیقه 68 نیز سید جلال حسینی روی یک ارسال با ضربه سر توپ را به دستان سعدالشیب فرستاد.

در دقیقه 69 در حالی که حملات ایران پردامنه تر از قبل دنبال می‌شد، رضایی در حال تک به تک شدن با دروازه‌بان قطر تعادلش را با برخورد مدافع قطری از دست داد که این برخورد را داور مجارستانی خطای پنالتی تشخیص نداد.

در دقیقه 71 ضربه زیبا و روی پای پژمان نوری از پشت محوطه جریمه با بدشانسی ملی‌پوشان ایران پس از برخورد به تیرک دروازه قطر راهی اوت شد تا بهترین بخت شاگردان قطبی برای باز شدن دروازه‌ حریف نیز راه به جایی نبرد.

در نهایت این دیدار دوستانه 10 روز مانده به آغاز رسمی مسابقات جام ملت‌های آسیا با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا با این نتیجه مشخص شود که کادر فنی 2 تیم بیشتر به قصد محک زدن بازیکنان خود به منظور شناسایی ترکیب اصلی برای حضور پرقدرت در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2011 قطر، تیم‌های خود را در این دیدار دوستانه به میدان فرستاده بودند.

ژولت ژابو، داور مجارستانی این دیدار به ابراهیم ماجد و مسعود الحمد از قطر و سید مهدی رحمتی از ایران کارت زرد نشان داد.

طبق توافق انجام شده توسط مسئولان 2 تیم، در این مسابقه هر کدام از تیم‌های ایران و قطر حق انجام 6 تعویض را داشتند.

ترکیب تیم ملی ایران:

سیدمهدی رحمتی، سیدجلال حسینی، هادی عقیلی، محمد نصرتی (46-خسرو حیدری)، احسان حاج صفی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، قاسم حدادی‌فر (58-پژمان نوری)، مسعود شجاعی (77-هادی نوروزی)، رضا نوروزی (66-محمد غلامی) و محمدرضا خلعتبری (64-غلامرض رضایی)

تیم‌های ایران و قطر فردا با یاران ذخیره خود و پشت درهای بسته در دیدار دوستانه دیگری با هم دیدار می‌کنند.