ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تساوی‌ ۲ قطب فوتبال آسیا در امارات/ خاکپور نیمه مربیان را از ویدمار بُرد



اخبار,اخبار ورزشی ,تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران و امید استرالیا در یک دیدار دوستانه در امارات با تساوی به کار خود پایان دادند.

تیم ملی فوتبال امید ایران و امید استرالیا از ساعت 15 و 30 دقیقه امروز در یک دیدار دوستانه در کشور امارات به مصاف یکدیگر رفتند.

این دیدار در نهایت با  تساوی یک بر یک دو تیم به پایان رسید.

نیمه اول
دقیقه 5 شوت ماهان رحمانى از پشت ١٨ قدم به اوت رفت.

دقیقه 8 روی خط محوطه جریمه ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که این ضربه را علی کریمى با فاصله کمى به بیرون زد.

حدود ٢٠٠ ایرانى مقیم امارات به باشگاه ایرانیان آمدند تا تماشاگر این دیدار باشند.

دقیقه 10 کرنر خطرناک استرالیا را على کریمى دفع کرد.

دقیقه 18 فرار میلاد کمندانى و پاس فوق آلعاده او ارسلان مطهرى را در موقعیت عالى قرار داد که ضربه مطهرى به تیر دروازه برخورد کرد.

دقیقه 25 ضربه شماره 9  استرالیا از پشت 18 قدم به اوت رفت.

دقیقه 37 شوت مطهری را دروازه‌بان استرالیا به اوت فرستاد.

دقیقه 43 ضد حمله استرالیا و ارسال به عمق آنها به تک به تک شماره٩ با عابدزاده منجر شد و ضربه فنى او گل استرالیا را به ثمر رساند.

نیمه دوم
دقیقه 46 ارسال از ایران از جناح راست با ضربه فنى کمندانى از داخل ١٨ قدم همراه شد که این توپ به اوت رفت.

دقیقه 47 ارسال از چپ و ضربه محمدى از داخل ١٨ قدم توسط مدافعین استرالیا دفع شد.

دقیقه 49 با پاس کمندانى مهرداد محمدی روی یک فرار زیبا از جناح چپ وارد محوطه جریمه شد و با یک ضربه فنی گل تساوی تیمش را به ثمر رساند.

دقیقه 54 شوت محمدى از بالاى دروازه به اوت رفت.

دقیقه 60 ضربه ایستگاهی بازیکن استرالیا از کنار زمین بیرون رفت.

دقیقه 66 بازیکنان ایران با انجام یک حرکت ترکیبی وارد محوطه جریمه شدند که شوت محمدی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 74 ضربه سر بازیکن استرالیا روی کرنر ارسالی را عابدزاده دریافت کرد.

دقیقه 78 ضربه سر چکشی روزبه چشمی روی کرنر ارسالی با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه 81  پاس در عمق براى مهاجم شماره 22 استرالیا ارسال شد که با خروج به موقع عابدزاده توپ دفع شد.

ترکیب ایران
امیر عابدزاده، روزبه چشمی، محمد دانشگر، وحید حیدریه، جلال عبدی (63 علی عبدالله‌زاده)، ماهان رحمانی (46 احمد نوراللهی)، احسان پهلوان (61 محسن کریمی)، شاهین ثاقبی (46 رضا کرملاچعب)، میلاد کمندانی (69 فرشید اسماعیلی) ، علی کریمی و ارسلان مطهری (46 مهرداد محمدی).

حاشیه‌
بیش از 500 هوادار ایرانی با حضور در ورزشگاه این بازی را از نزدیک نظاره کردند.

جلال عبدی در نیمه دوم مصدوم شد و علی عبدالله‌زاده به جای او وارد زمین شد.

نکته جالب توجه این مسابقه حضور محمد خاکپور و ویدمار به عنوان مربیان دو تیم روی نیمکت ایران و استرالیا بود. این دو نفر در دیدار ایران و استرالیا در مرحله پلی‌اف انتخابی جام جهانی 1998 هم مقابل هم حضور یافته بودند که در آن مسابقه حماسی با تساوی یک بر یک دو تیم در دیدار رفت و تساوی 2 بر 2 دو تیم در دیدار برگشت در استرالیا ایران به عنوان آخرین تیم مجوز حضور در جام جهانی را به دست آورد.

 

اخبار ورزشی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
الاهلی امارات ۳-۲ الهلال (نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تساوی تیم ملی ایران مقابل ژاپن/ فوتبال یک نیمه‌ای قدرت‌های آسیا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن در شرایطی با تساوی به پایان رسید که دو تیم اول و دوم آسیا تنها در نیمه دوم توانستند نمایش قابل قبولی داشته باشند اما در نیمه اول نمره قبولی نگرفتند.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن در دیداری تدارکاتی از ساعت ۱۷ امروز سه شنبه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت بانتیجه تساوی یک بر یک خاتمه یافت. مهدی ترابی در دقیقه ۲+۴۵ برای ایران گلزنی کرد. گل ژاپن را هم یوشینوری موتو در دقیقه ۴۸ به ثمر رساند.

ایران این مسابقه را با ترکیب علیرضا حقیقی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، احسان حاج صفی، ووریا غفوری، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی، رامین رضائیان، اشکان دژاگه، وحید امیری و سردار آزمون آغاز کرد. البته غفوری در دقیقه ۲۳ مصدوم شد تا کارلوس کی‌روش مهدی ترابی را جایگزین این بازیکن کند.

دو تیم در نیمه نخست بازی را محتاطانه شروع کردند و دیدار دلچسبی را انجام ندادند. حتی ژاپن هم که با تمام ستاره‌هایش به ایران آمده، کیفیت لازم را نداشت.

البته یخ بازی در دقیقه ۳۵ شکست و سردار آزمون تا آستانه بازکردن دروازه ژاپن پیش رفت ولی توپ به پایش برخورد کرد و از جلوی دروازه حریف دور شد. ایران از دقیقه ۳۵ فشار محسوسی را به تیم ژاپن وارد کرد و این فشار با ارسال توپ از کناره‌ها و حرکات در عمق وحید امیری هیجان بازی را بیشتر کرد ولی راه به جایی نبرد.

در حالی که بازی در دقیقه اول وقت‌های اضافه بود، مهدی ترابی با یک حرکت انفرادی در درون محوطه جریمه از سوی مدافع ژاپن سرنگون شد تا داور به سود ایران پنالتی اعلام کند. اشکان دژاگه هم در دقیقه دوم وقت‌های اضافه این پنالتی را زد که دروازه بان ژاپن آن را گرفت ولی مهدی ترابی در برگشت آن را به گل تبدیل کرد تا نیمه نخست با یک گل خاتمه یابد.

هرچقدر که بازی در نیمه اول کم هیجان بود، در نیمه دوم و از همان لحظات ابتدایی بازی بسیار سرعتی و پر موقعیت بود. ابتدا در دقیقه ۴۶ احسان حاج صفی می‌توانست با یک ضربه سر دروازه ژاپن را برای دومین بار باز کند که توپ از بالای سرش عبور کرد.

دو دقیقه بعد این بازیکنان ژاپن بودند که توپ را از سمت چپ دفاع ایران سانتر کردند و روی خروج اشتباه حقیقی، این تیم توسط «موتو» به گل رسید تا بازی به تساوی کشیده شود. تلاش بازیکنان ایران برای پیروزی در این بازی خانگی با حملاتی که روی حرکات اشکان دژاگه طراحی شده بود، بعد از گل تساوی بیشتر شد. سردار آزمون می‌توانست در دقیقه ۵۹ گل دوم ایران را با یک ضربه سر بزند که توپش در چارچوب نبود.

در دقیقه ۵۰ هم بازیکنان ژاپن یک ضد حمله خطرناک روی دروازه ایران تدارک دیدند که علیرضا حقیقی یک موقعیت تک به تک را از بازیکنان ژاپن گرفت.

کی‌روش در این بازی به بازیکنان جوان دیگری مثل مرتضی پورعلی گنجی و مهدی طارمی هم فرصت داد تا آنها هم بازی در این مسابقه تدارکاتی را تجربه کنند. البته سرمربی ژاپن هم در نیمه دوم کیسوکه هوندا و شینجی کاگاوا را از زمین بیرون کشید تا بازیکنان تازه نفس‌تری را به جای آنها به زمین بفرستد ولی برنامه‌های دو سرمربی برای تغییر نتیجه بازی، ثمری نداشت تا بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یابد.

بازی در دقایق پایانی تا اندازه‌ای جنجالی شد. ابتدا سردار آزمون با انجام یک خطای خطرناک و تکل از پشت روی بازیکن ژاپن، یک درگیری را استارت زد تا جایی که کارلوس کی‌روش، داور مسابقه و دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی برای خاتمه دادن به این درگیری که در کنار خط رخ داده بود، وارد عمل شوند. احسان حاج صفی هم در دقایق پایانی برای لحظاتی با یکی از بازیکنان ژاپن درگیری لفظی پیدا کرد.

 

اخبار ورزشی - مهر