ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ترکیب احتمالی تیم ملی برابر قرقیزستان


تمرین تیم ملی فوتبال ایران به منظور برگزاری دیدار تدارکاتی با قرقیزستان عصر امروز برگزار شد.

خبرگزاری فارس: تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای رقابت‌های مقدماتی جام جهانی روسیه آماده می‌کند از ساعت 21 فردا در یک دیدار تدارکاتی به مصاف تیم ملی قرقیزستان خواهد رفت.

* بر همین اساس 23ملی‌پوش دعوت شده به اردو از ساعت 17 امروز تمرینات خود را در حالی در زمین اصلی ورزشگاه آزادی آغاز کردند که تمرین در این ورزشگاه از مدت‌ها قبل سوژه اردوی تیم ملی بود و چون در اردوهای قبلی این اجازه به آنها داده نشده بود تا تمرینات خود را در استادیوم آزادی دنبال کنند این موضوع مورد انتقاد کی‌روش قرار گرفته که در نهایت این انتقادات مثمر ثمر واقع شده و امروز بازیکنان در زمین اصلی ورزشگاه آزادی تمرین کردند.

* اتوبوس تیم ملی 16 و 50 دقیقه در حالی وارد ورزشگاه آزادی شد که چون از قبل هماهنگی‌های لازم به عمل نیامده بود خبرنگاران دقایق زیادی پشت درهای ورزشگاه معطل ماندند که این موضوع اعتراض آنها را به همراه داشت.

* از ساعت 17 تمرین آغاز شد و بازیکنان یک به یک وارد زمین شدند. در این بین حقیقی، آزمون و بیرانوند جزو اولین نفراتی بودند که به زمین آمدند. ضمن اینکه تیم ملی امروز زردپوش بود و گلرها لباس قرمز و کادر فنی لباس سفید بر تن داشتند.

* تمرین امروز مانند همیشه فیلمبرداری شد و این در حالی بود که این تمرین با توجه به بازی فردا مورد استقبال خبرنگاران زیادی قرار گرفته بود. البته یکی از دلایل این استقبال این بود که تیم ملی بعد از عزیمت از مقدونیه امروز تنها تمرین خود قبل از بازی با قرقیزستان انجام می‌داد که خبرنگاران رسانه‌های مختلف با تصور اینکه امروز کی‌روش مصاحبه خواهد کرد به محل تمرین آمدند که در نهایت این اتفاق نیفتاد.

* هوای این منطقه از تهران اگرچه گرم بود اما ابری بودن هوا باعث شده بود تا کمی از این گرما کاسته شود.

* امروز کی‌روش با یک تی‌شرت سبز خوشرنگ که برای یک برند ناشناسی بود به زمین آمد و به محض ورود به محل تمرین دقایقی را با جهانبخش صحبت کرد.

* از ساعت 17 و 10 دقیقه و پس از صحبت‌های کی‌روش برای بازیکنان تمرین به صورت رسمی آغاز شد که در این بین بازیکنان 2 به 2 روبروی هم ایستاده و به پاس‌کاری‌های بلند و کوتاه مشغول شدند که در این بین زوج سیدجلال حسینی و منتظری و زوج طارمی و سردار و همچنین شجاعی و دژاگه بازیکنانی بودند که با یکدیگر به پاس‌کاری مشغول شدند. در این بخش از تمرین گلرها جدا شده و زیر نظر مربی دروازه‌بان‌ها کارهای اختصاصی را انجام دادند.

* پیروانی مدیر تیم ملی به خاطر کمردردی که دارد امروز از همان ابتدا تمرینات امروز را به صورت نشسته نظاره‌گر شد و امروز از شوخی‌های همیشگی‌اش خبری نبود.

*علیرضا منصوریان سرمربی جدید استقلال در اوایل تمرین امروز به محل تمرین آمده و مورد استقبال کادر فنی و بازیکنان قرار گرفت. او سپس در کنار پیروانی نشسته و در تمام طول مدت تمرین با او به صحبت پرداخت.

* محمدرضا ساکت مشاور عالی فدراسیون امروز در تمرین حضور داشت.

* کار ملی‌پوشان با بازی بین 6 دروازه آغاز شد و در این بین بازیکنان به 2 تیم 10 نفره مشکی و نارنجی تقسیم شده و در بین 6 دروازه کوچک بدون دروازه‌بان به بازی فوتبال مشغول شدند.

* در تیم مشکی که تیم اصلی به نظر می‌رسید رضائیان، منتظری، پورعلی‌گنجی، حاج‌صفی، آزمون، جهانبخش، امیری، شجاعیان، دژاگه و پورغاز حضور داشتند و نکته جالب اینکه این ترکیب در دیدار با مقدونیه فقط با یک تغییر به میدان رفته بود که آن هم حضور عزت‌اللهی به جای پورغاز بود. در تمرین امروز عزت‌اللهی در تیم نارنجی بازی کرد. این تمرین زیر نظر مستقیم کی‌روش برگزار شد.

* اوسیانو کروز مربی پرتغالی تیم ملی و دستیار اول کی‌روش امروز به خاطر سفر به چین و آنالیز حریف ایران در تمرین غایب بود.

* در ادامه تمرینات بازیکنان استارت‌های کوتاه و بلند را تمرین کرده و سپس تمرین حمله به دروازه آغاز شد که در این تمرین بازیکنان کناری موظف بودند توپ را برای مهاجمان پاس کنند و یک تک‌دفاع در وسط 18 قدم وظیفه دفع توپ را بر عهده داشت. در چند صحنه حرکات آکروباتیک بازیکنان حمله کننده قابل توجه بود.

* در مرحله بعدی تمرین بازیکنان به همان 2 تیمی که در ابتدای کار تقسیم شده بودند دوباره تقسیم شده و این بار در نصف زمین به بازی فوتبال تحت فشار این بار با دروازه‌بان مشغول بودند. نکته جالب اینکه پورغاز در این تمرین نیز در تیم مشکی حضور داشت و در پست هافبک دفاعی بازی کرد.

* در بین مراحل تمرین از زمانی که گلرها برای تنفس به کنار زمین آمدند منصوریان به سمت بیرانوند و دن گاسپار رفته و دقایق زیادی با آنها به خوش و بش مشغول بود. ضمن اینکه در فوتبال درون‌گروهی بیرانوند کمتر مورد استفاده قرار گرفت که با این وضعیت به نظر می‌رسد حقیقی فردا در درون دروازه ایران قرار بگیرد.


ویدیو مرتبط :
ترکیب تیم ملی مشخص شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل نیجریه



اخبار,اخبار ورزشی,تیم ملی ایران


 اخبار ورزشی - ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل نیجریه

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران علیرضا حقیقی را به عنوان شماره یک، و خسرو و احسان را در گوش ها مقابل نیجریه استفاده خواهد کرد!

حرف کی روش درست از آب در آمد: «تا لحظه آخر احتمال تغییر در ترکیب هست...» حالا با مرور آخرین ترکیب احتمالی ایران در اولین بازی جام جهانی، به خوبی می توان به چنین نتیجه ای رسید...

تیم اصلی چند روزی است که مشخص شده. درستهمان ترکیب ابتدایی کی روش در بازی با ترنیداد و توباگو. آنها مدام در کنار هم بازی می کنند. کاورهای یکدست دارند و در هر تمرین با هم هستند

1-علیرضا حقیقی: پست دروازه بانی تنها نقطه مبهم تیم ملی است. هر چند به نظر می رسید با حضور دانیال داوری، کی روش در این پست به جمع بندی نهایی برسد ولی حالا همه حرف از علیرضا حقیقی می زنند. گلر سابق پرسپولیس که یک ماه است سکوت رسانه ای کرده، تا چند ماه پیش تلاش می کرد تنها در لیست تیم ملی باشد. نیمکت نشینی محض و روحیه خراب، او را به اندازه کافی از تیم ملی دور کرده بود اما یک جرقه، زندگی اش را عوض کرد. حقیقی به پرتغال و کوویلیا رفت. بازی های بدی انجام نداد و حالا در بازگشت به تیم ملی، مرد شماره یک به نظر می رسد. او در بازی ترینیداد و توباگو فیکس تیم ملی بود؛ یعنی در آخرین بازی دوستانه. از نظر کارشناس ها، همین برای فیکس بودنش در جام جهانی کفایت می کند. رحمان احمدی در اوج نیست، دانیال داوری هم قدرت خود را دیکته نکرده؛ حالا توپ در زمین حقیقی است. گلری که تا چند وقت پیش به فکر تنها حضور در جام جهانی بود و حالا پیش بینی ها از فیکس بودنش می گویند...

2-سید جلال حسینی: در ایران او یک مدافع کامل است... حالا بعد از جام جهانی و حضور مقابل ستاره ها، این قضاوت می تواند کامل تر شود. سید جلال همه ویژگی های یک مدافع خوب را دارد. سرزن، جسور، کم اشتباه، تکل های موثر و... اگر این ویژگی ها را سرجمع بزنید از بابت عمق دفاع خیال تان راحت است. سید جلال قرار است نه تنها رهبر فنی دفاعی باشد بلکه از نظر ذهنی هم به مدافع ها آرامش بدهد. او بازیکنی است با تجربه و البته آرام و ساکت. کی روش سعی کرده نقش او را از چنین فردی به یک رهبر پرقدرت تبدیل کند. وجود جلال در دفاع، یک نعمت برای تیم ملی به حساب می آید.

3-امیرحسین صادقی: بعد از آن اشتباههای عجیب و غریب در قلب دفاع تراکتورسازی و داد و فریادهای امیر قلعه نویی، همه امیرحسین صادقی را تمام شده می دانستند. مدافعی تنومند که گویا دیگر تمرکز ندارد. وقتی می خواست به استقلال بازگردد همه از این انتقال ایراد می گرفتند اما برای او، سکه دو رو داشت. صادقی روزهای پرنوسانی در تیم ملی داشت. می رفت... می آمد... خط خوردن او از تیم ملی را باید عامل اصلی اختلاف نکونام و رحمتی هم دانست! امیرحسین اینقدر رفت و آمد که در نهایت برای سه بازی آخر مقدماتی جام جهانی قرعه به نام او افتاد. امیرحسین زوج سید جلال شد و حالا هم زوج او هست. این دو یار جدانشدنی به نظر می رسند و توانسته اند در کنار هم ترکیبی کامل از قدرت، سرعت، سرزنی و... داشته باشند.

4-پژمان منتظری: اگر یک عمر پژمان مدافع میانی بود و همه می گفتند متعلق به همین پست است، کی روش بعد از دو سال به این نتیجه رسید او می تواند یک مدافع راست کامل باشد. پژمان هنوز در باشگاهی مدافع میانی توپ می زند ولی سرمربی تیم ملی از او در جناح راست استفاده می کند. حضور پژمان در این پست، معادلات را به هم ریخته است. استیون باید روی نیمکت بنشیند و خسرو که انگیزه های تهاجمی دارد، به یک خط جلوتر برود. منتظری در سه بازی پایان مقدماتی اینقدر خوب دفاع راست را بیمه کرد که در جام جهانی هم همان جا بازی کند. کی روش سعی کرده تنها روی سرعت پژمان بیشتر کار کند...

5-مهرداد پولادی: او خوب می داند هنوز به فرم ایده آل خود نرسیده است. تا قبل از حضور کی روش در ایران، مهرداد یک بازیکن معمولی بود؛ بازیکنی که راه خیلی از فوتبالیست های ایران را می رفت. کی روش اما توانست او را کشف کند. به ناگهان مهرداد از یک بازیکن معمولی تبدیل به یک ستاره شد؛ بازیکنی که در اوج شکست های پرسپولیس از سوی طرفداران ناراضی تشویق می شد. اما یک مصدومیت معمولی او را دو سال خانه نشین کرد تا در سال جام جهانی بازگردد... پولادی حالا در نبود بیک زاده مصدوم باید یک تنه جور دفاع چپ را به دوش بکشد. او سرعتی و جسور است. به خوبی دفاع را می بندد؛ اما وقتی کاملا در اوج است. پولادی این روزها جدی تر از همیشه تمرین می کند.

6-جواد نکونام: گزینه شش، شماره 6 تیم ملی هم هست. جواد نکونام فارغ از بحث های فنی، برای کی روش و تیمش یک رهبر به حساب می آید. این موضوع برای مربی پرتغالی اهمیت زیادی دارد. نکونام هم تلاش کرد در اردوی اتریش و برزیل به آمادگی صد در صد برسد. حتی مصدومیت عضله دوقلوی پا و همینطور آسیب دیدگی کشاله او را از تمرینات دور نکرد. کاپیتان تیم ملی قرار است در بازی نیجریه، مثل یک معلم در زمین رفتار کند. کی روش از او خواسته تا جلوی هر زد و خوردی را بگیرد و مانع از عصبانیت بازیکنان ایران شود.

7-آندرانیک تیموریان: در میانه میدان با موهای دم اسبی خود کاملا به چشم می آید. بعد از یک فصل موفق و البته پر زد و خورد در استقلال، او قرار است در جام جهانی برای خود گتوزویی باشد. تیموریان ویژگی های یک هافبک دفاعی خود و قلدر را دارد اما حرکات اضافه اش، نگران کننده است. او در بازی نیجریه، آرژانتین و بوسنی قرار است در نقش تخریبچی ظاهر شود. کی روش قدرت بدنی آندو را بالاتر برده تا یک ماشین جنگنده در میانه زمین داشته باشد. آندو و نکونام ترکیب خوبی تشکیل داده اند و توانسته اند ساختار دفاعی تیم ملی را قوی تر کنند.

 8-خسرو حیدری: بازی سرنوشت عجیب است. خسرو حیدری تا دو ماه پیش نیمکت نشین محض بود. بعد از یک فصل پر از مصدومیت، درخشش منتظری و همینطور حضور اشکان، او نیمکت نشین جناح راست بود. اما دست سرنوشت برای  خسرو خواست. حالا با حضور پژمان او یک خط جلوتر رفته تا با انتقال اشکان به میانه زمین حریف، تبدیل به مهره ای ثابت شود. خسرو قرار است هافبک راست بازی کند و با سانترهای خود مهاجم ها را در موقعیت گلزنی قرار دهد. او بازیکن خوش فکری است اما کی روش تاکید کرده باید در کارهای دفاعی هم شدیدا شرکت کند.

9-اشکان دژاگه: قرار نیست او از چپ و راست به قلب دفاع حریف بزند بلکه از عمق وارد می شود. قبل از خداحافظی جباری و بحث دعوت کریمی، کی روش درباره پست جدید اشکان به جمع بندی کامل رسیده بود. او قرار است پشت تک فوروارد ایران بازی کند و در واقع زوج او در حمله باشد؛ مهاجمی که باید 90 دقیقه در زمین بدود. اشکان استانداردهای لازم یک ستاره در ترکیب تیم ملی دارد. او در دفاع و حمله کامل است و می تواند مهره ای کلیدی در تعیین سرنوشت ایران باشد.

10-احسان حاج صفی: تا همین چند وقت پیش می گفتند کی روش به او اعتقاد ندارد. احسان در حالی با تیم کی روش استارت زد که در جام ملت ها 2011 بهترین بازیکن ایران بود. کی روش اما بعد از مدتی نشان داد ترجیح می دهد احسان را روی نیمکت بگذارد. اما سیبی که به هوا پرت شد هزار چرخ خورد تا به زمین برسد. او تا همین چند هفته پیش هم روی تصمیم مصر بود تا اینکه به ناگهان تغییراتی ایجاد کرد. حالا در ترکیب احتمالی ایران، مسعود شجاعی نیمکت نشین است و حاج صفی به میدان می رود. او در بازی های دوستانه نشان داد چقدر می تواند چپ ایران را فعال کند.

 11-رضا قوچان نژاد: کریم انصاری فرد یک ذخیره آماده برای رضا است و رضا، امید اصلی ایران برای گلزنی. او آمار خیره کننده ای در تیم ملی دارد. شاید به اندازه ای که باید در آستانه جام جهانی ندرخشیده ولی همچنان مثل یک بمب، خطرناک است. نقش گوچی زمانی پر رنگ تر می شود که در بازی بسته ایران، کی روش به دنبال تک موقعیت هاست.

 اخبار ورزشی - خبرآنلاین