ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تاکتیک و ترکیب احتمالی پرسپولیس برای دربی 81(+آنالیز/شماتیک)



پروفسور تصمیم اش را گرفته؟ این سوالی است که به نظر می رسد جوابش را برانکو دستیارانش بدانند. پرسپولیس تا ساعاتی دیگر در دربی 81 به میدان می رود و سرمربی قرمزها باید تا امروز تصمیم اش را برای مدل بازی گرفته باشد. تصمیمی که البته باحدس و گمان می شود به آن رسید.با این همه نحوه نمایش پرسپولیس مخصوصا در نیمه اول به چینش بازیکنان مربوط خواهد بود.

سیستم پرسپولیس ، 4.4.1.1
قرمزها از ابتدای فصل با یک سیستم و چند نمایش بازی کرده اند. سیستم مورد علاقه برانکو برخلاف دوران حضورش در تیم ملی ایران 4.4.1.1 است . مرد کروات که به همراه بلاژویچ جزاولین نفراتی بود که سیستم 4.2.3.1 را به ایران آورد حالا و برای بهره وری بیشتر سیستمی متفاوت استفاده کرده . سیستمی که با مهره های حال حاضر پرسپولیس همخوانی دارد و در سرعت انتقال توپ به آن کمک می کند. قرمزها بعید است دراین بازی از سیستم متفاوتی استفاده کنند.

ترکیب اصلی ؛ترکیب برنده
اگر قرار باشد که پرسپولیس مهره هایش را براساس ترکیب برنده بچیند باید ماریچ و خالقی فراز ابتدا در ترکیب اصلی باشند. مخصوصا که ماریچ تا قبل از مصدومیت بازیکن اصلی خط دفاعی بوده در دیدار مقابل ملوان هم نمایش خوبی داشته . خالقی فر هم در بازی های آخر نمایش خوبی داشته است و برانکو می تواند به او تکیه بیشتری بکند. اما ازآنجایی که تجربه نورمحمدی بیشتر است و همچنین او کاپیتان اول پرسپولیس به حساب می آید شانس بیشتری برای بازی کردن در دربی دارد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

سوال ترکیب ؟
سوال اصلی ترکیب پرسپولیس دفاع چپ و وینگرچپ این تیم است. قرمزها در ترکیب اصلی و احتمالی خود در دفاع چپ انصاری را دارند و البته از این منطقه با توجه به قدرت استقلال امکان ضربه پذیری زیادی وجود دارد. با توجه به همین مساله سوال اصلی این است که آیا برانکو می خواهد سیستم اش را یک طرفه کند یا خیر. سرمربی کروات قرمزها می تواند با گذاشتن نورمحمدی در دفاع چپ و بازی کردن ماریج در میانه خط دفاع خیالش تا حدی از آن سمت راحت شود. سوال بعدی هم راجع به بنگستون است.اینکه آیا خالقی فر دوباره به روی نیمکت باز می گردد و بنگستون از ابتدا بازی می کند یا خیر؟

تعویض طلایی
علیپور بدون شک تعویض طلایی پرسپولیس خواهد بود. وینگر تکنیکی که در بازی قبلی هم به استقلال گل زده و از این نظر برای حریف شناخته شده است. در فاز هجومی پرسپولیس دو تعویض دیگر هم دارد ؛ محسن مسلمان و رضا خالقی فر. این دوبازیکن البته وقتی وارد بازی خواهند شد که پرسپولیس عقب افتاده باشد و برانکو احساس کند که برای بالابردن قدرت بازی مالکانه به بازیکنان تکنیکی تر نیاز دارد. بازیکنانی که بتوانند بیشتر توپ رانزد خود نگه دارند.

 

اخبار ورزشی - عصرایران

 

 


ویدیو مرتبط :
آنالیز دربی 81

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاکتیک و ترکیب احتمالی استقلال برای دربی 81(+آنالیز/شماتیک)



در روزی که مظلومی برای سرمربیگری استقلال انتخاب شد هواداران این تیم اگر حتی به حضور در کورش قهرمانی تیمشان امیدوار نبودند اما می دانستند که دربی های هیجان انگیز و پر گلی در انتظارشان است.حالا دوباره مظلومی است و ترکیب اصلی تیم اش. او استقلال را برای پیروزی به زمین می فرستد؟ باکدام ترکیب؟

سیستم استقلال ، 4.2.3.1
آبی ها از ابتدای فصل سیستم پایه 4.2.3.1 را بازی کرده اند و به این سیستم عادت دارند و بعید است که مظلومی تصمیم به تغییر آن بگیرد. استقلال با استفاده از این سیستم مالکانه بازی کردن را تجربه می کند. بازیکنان این تیم عادت دارند که با تعداد زیادی ازبازیکنان به دروازه تیم حریف حمله کنند. استقلال در این بازی هم با توجه به استفاده از 5 بازیکن در خط میانی به کنترل بیشتر توپ اصرار خواهد کرد و پیش بینی می شود که تصاحب توپ استقلال از حریف بیشتر باشد.

داستان ترکیب اصلی
نمایش بازی آخر استقلال مقابل سپاهان همه چیز راتغییر داده ؛ حتی نظرات سرمربی استقلال . پرویز مظلومی ازابتدای فصل در هر بازه ای از زمان که شده سعی کرده شرایط را برای استفاده از کرار فراهم کند. هافبک خلاق آبی ها هم هر وقت توانسته و بازی مهمی در پیش بوده قراردادش را درخواست کرده. این بار اما مظلومی کرار را کنار گذاشته و تنها دلیل اش نمایش خوب ذخیره ها در بازی مقابل سپاهان است. ترکیب اصلی استقلال به همین دلیل خیلی ساده تغییر خواهد کرد .

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

سوال ترکیب ؟
مظلومی کدام بازیکنان را بازی می دهد؟ ستاره های بازی مقابل سپاهان یاترکیب اصلی ؟ این سوال اصلی مظلومی و دستیارانش برای این بازی بوده است. البته در خط دفاعی غیبت امین حاج محمدی در بازی قبل و نمایش خوب زوج مگویان-عمران زاده هم سوال بعدی است.هرچند به نظر می رسد که مظلومی برای جواب به سوال دوم به زوج بازی آخر اطمینان کند اما در ترکیب سه نفره جلوی تیمش حتما انصاری و حیدری را بازی خواهد داد. هرچند که بازی کردن برزای در زمین می تواند مجیدی را از ترکیب بیرون بگذارد و حیدری را در خط دفاع بازی دهد. خلاصه اینکه با توجه به درخشش جوانان دست مظلومی برای ترکیب اصلی باز باز است.

تعویض طلایی
برزای ، اسماعیلی ، محسن کریمی ، پجیچ یا ... مظلومی مهره باتجربه شاید روی نیمکت نداشته باشد اما انتخاب های زیادی برای تعویض کردن در اختیار دارد. اسماعیلی پجیچ یا برزای هر کدام می توانند تعویض های طلایی مظلومی باشند.هرچند که ممکن است سرمربی استقلال هر کدام از این بازیکنان رادر زمین داشته باشد و بازیکنان ترکیب اصلی به جایشان وارد زمین کند.

 

اخبار ورزشی - عصرایران