ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

به کفاشیان گفته‌اند نیا یا بیا؟



اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,کفاشیان

 معمایی که هنوز پاسخ روشنی ندارد
به کفاشیان گفته‌اند نیا یا بیا؟

در شرایطی که زمان زیادی تا انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال باقی نمانده (١١ اردیبهشت ٩٥) هنوز تکلیف حضور علی کفاشیان، رئیس کنونی فدراسیون فوتبال ایران در انتخابات پیش‌رو مشخص نیست؛

اختلاف نظر وزارت ورزش با شخص علی کفاشیان مهم‌ترین دلیلی است که مانع از حضور جدی کفاشیان در انتخابات پیش‌رو شده است.

 

این در حالی است که از زمانی که دوره ریاست قانونی او در فدراسیون فوتبال به پایان رسیده، شایعه‌ای‌بسیار قوی‌ به راه افتاده مبنی بر اینکه «اجازه نمی‌دهند کفاشیان در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کند».

 

اینکه فاعلان فعل «اجازه نمی‌دهند» چه گروه و نهادی است، هنوز به‌طور صریح مشخص نشده ولی آنچه پیداست این است که کفاشیان هم ظاهرا هنوز نمی‌داند می‌تواند شرکت کند یا نه.

 

او روز گذشته گفت‌و‌گویی با «ایسنا» داشته که ابتدا وجود فشارهایی مبنی بر اینکه اجازه نمی‌دهند در انتخابات شرکت کند را تأیید کرده است: «به‌هرحال مسائلی هست که وجود دارد. شاید هشت سال حضور من به مذاق بعضی‌ها خوش نیامده است.

 

شاید اگر فضا در اختیار عده‌ دیگری قرار گیرد، بتوانند کار را پیش ببرند. من مشکلی با شخص یا نهاد خاصی ندارم و هرجا که احساس کنم می‌توانم مؤثر باشم، کار خود را دنبال خواهم کرد. صحبت‌های زیادی در مدت اخیر مبنی بر اعمال فشارها انجام شده اما ترجیح می‌دهم راجع به این مسئله در حال حاضر صحبت نکنم».


کفاشیان منکر شد
البته طولی نکشید که علی کفاشیان با قاطعیت گفته‌اش را رد کرد؛ در واقع او بعد از اینکه به همراه تیم‌ملی فوتسال به کشورمان برگشت، بلافاصله در گفت‌وگویی عمومی با رسانه‌ها، وجود فشار برای نیامدن او به انتخابات فدراسیون فوتبال را رد کرد و گفت: «خیر هیچ توصیه‌ای به من نشده است. من خودم در این رابطه تصمیم می‌گیرم و تا ١٠ روز آینده همه‌چیز مشخص خواهد شد».


سرنوشت کفاشیان در گرو سرنوشت شیخ سلمان!
کفاشیان در هر دو گفت‌وگوی مذکور به مورد ویژه‌ای اشاره می‌کند. ابتدا به این مورد اشاره می‌کند که هنوز تصمیمش قطعی نیست: «باید بگویم که هنوز تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال نگرفته‌ام.


منتظر خواهم ماند و پس از انتخابات فیفا که چند روز دیگر برگزار خواهد شد، تصمیم‌گیری خواهم کرد. قبلا گفته بودم که اگر بتوانم، شرایطی را فراهم می‌کنم که فوتبال ایران فضای جدیدی را تجربه کند و اگر کسی می‌تواند در این فضا به فوتبال کمک کند، بیاید و امور کار را در اختیار گیرد. درحال‌حاضر در ارتباط با تصمیم خود به‌منظور حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال تصمیم قطعی نگرفته‌ام و باید ببینم شرایط تا زمان ثبت‌نام به چه صورت پیش خواهد رفت».

 

کفاشیان به‌وضوح اشاره خواهد کرد بعد از «انتخابات فیفا» تصمیم‌گیری خواهد کرد و بعد هم می گوید «١٠ روز» دیگر تصمیم‌گیری می‌کند؛ کدهایی مشخص که همگی ظاهرا تصمیم کفاشیان را به انتخاب‌شدن یا نشدن شیخ سلمان به‌عنوان رئیس فیفا ربط می‌دهد.
ظاهرا کفاشیان منتظر است که اگر شیخ سلمان به‌عنوان رئیس فیفا انتخاب شود، از حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال انصراف دهد و به پستی مهم‌تر در AFC تکیه بزند. اگر هم که نه؛ شاید دوباره شانسش برای ریاست فدراسیون فوتبال را امتحان کند.

 

اخبار ورزشی - شرق


ویدیو مرتبط :
بیا بیا بیا نیا دیگه صاف شدم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور جدی گودرزی؛ آقای کفاشیان به میدان بیا و جلوی مصاحبه‌ها را بگیر!



اخبار,اخبار ورزشی, وزیر ورزش

 رئیس فدراسیون فوتبال دیشب در نشست با وزیر ورزش شرکت کرد.

 پس از جنگ و جدال‌های روزهای اخیر بین کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی و علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال ایجاد شد و این تنش روز گذشته به اوج خود رسید؛ سرانجام وزارت ورزش وارد عمل شد و شب گذشته علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال را به وزارت ورزش احضار کرد.

در این جلسه که با حضور محمود گودرزی، وزیر ورزش و معاونان وی با کفاشیان برگزار شد، وزیر ورزش توصیه‌های جدی به کفاشیان در باره فضای ایجاد شده کرد.

گودرزی در این باره ضمن برشمردن مشکلات فضای کنونی برای فوتبال کشور و تیم ملی، به نفر اول فوتبال ایران اعلام کرد که همیشه وزارت ورزش تأکید به آرامش داشته است و بر همین اساس در آستانه دیدار بعدی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه باید هرچه سریع‌تر جوٌ موجود از بین برود.

وزیر ورزش به کفاشیان یادآور شد که فضا نباید به گونه‌ای باشد که به تیم ملی آسیب رسیده و همه باید کمک کنند تا تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات پیش‌رو نتیجه خوبی بگیرد تا دل مردم شاد شود. ضمن اینکه اگر کسی غیر از این عمل کند رفتارش برخلاف مصالح و منافع ملی بوده و باید با وی برخورد شود.

گودرزی همچنین به کفاشیان دستور جدی داد تا خودش شخصاًً وارد عمل شده و به میدان بیاید و جلوی مصاحبه‌‌های جنجالی پیرامون تیم ملی و فوتبال ملی را بگیرد تا بیشتر از فضای فعلی تنش درست نشده و فضا به سمت آرامش سوق پیدا کند.

حال باید صبر کرد و دید تا چه اندازه این دستورات و توصیه‌های وزیر ورزش به رئیس فدراسیون فوتبال در از بین بردن این فضای بد به وجود آمده تأثیرگذار بوده و طرفین دعوا پس از این مراعات یکدیگر را کرده تا بیش از این شاهد گفت و گوهای دور از شأن مقامات تیم ملی و فدارسیون نباشیم.


  اخبار  ورزشی   -  فارس