ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

برای علی منصوریان؛ برای شرافت خودت بجنگ


صحبت های عجیب علیرضا منصوریان سبب شده فوتبال دوستان طی روزهای اخیر واکنش های تندی به او داشته باشند.

بانک ورزش: صحبت های عجیب علیرضا منصوریان سبب شده فوتبال دوستان طی روزهای اخیر واکنش های تندی به او داشته باشند. او مدعی شده از این پس بازیکن مظلومی خواهد بود و برای استقلال بازی خواهد کرد. حال سوالی که پیش می آید این است که اگر نفت با استقلال هم بازی داشت، باز هم منصوریان برای مظلومی بازی می کرد؟

همین صحبت ها کافی است تا اقدام منصوریان در بازی رفت لیگ و جام حذفی مقابل استقلال زیر سوال برود. سرمربی نفت آن روزها علیرضا بیرانوند را ناگهان نیمکت نشین کرد و بلافاصله پس از اتمام بازی هایش با استقلال، از بازی مقابل پرسپولیس، این گلر را به ترکیب برگرداند تا او با مهار پنالتی سرخپوشان، به کسب یک امتیاز کمک کند.

یکی از سایت های هواداری پرسپولیس مطلبی برای صحبت های منصوریان منتشر کرده که در ادامه این یادداشت را می خوانید؛

نفت تهران در خانه به سپاهان اصفهان باخت تا صعودش به مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا تقریبا غیرممکن شود. بعد از این مسابقه، علیرضا منصوریان در اظهارنظری شگفت انگیز مدعی شد از حالا به بعد بازیکن پرویز مظلومی است و همه سعی اش را به کار خواهد گرفت تا با متوقف کردن پرسپولیس در بازی پیش رو، مسیر قهرمانی استقلال را هموار کند! البته که از نفت انتظار می رود در سه مسابقه باقی مانده و از جمله بازی پنجشنبه با پرسپولیس حداکثر انرژی اش را به کار بگیرد و با همه توان بازی کند، اما اگر چنین توقعی وجود دارد، صرفا در راستای مفهوم بازی جوانمردانه است. نفت و هر تیم دیگری باید برای دفاع از شرافت و حیثیت خودش پا به میدان بگذارد و زیر پرچم اخلاق و مردانگی بجنگد، نه اینکه پاکی هدفش را به خوشایند یک تیم و یک گروه دیگر آلوده کند و اصول فوتبال حرفه ای را زیر سوال ببرد.

احتمالا منصوریان به عنوان گزینه بعدی نیمکت آبی ها دوست دارد از همین حالا دل هواداران استقلال را به دست بیاورد، اما بی گمان راه درستی را برای نیل به این مقصود انتخاب نکرده است. هافبک پیشین آبی ها با خلق این فلسفه قلابی، در حقیقت راه را برای یکی مثل سید جلال حسینی باز می گذارد تا در بازی با پرسپولیس، به اندازه کافی نجنگد و عرق نریزد. اگر علیمنصور دنیا را از زاویه نگاه تیم سابقش می بیند، لابد سید جلال هم حق دارد طوری توپ بزند که هواداران باشگاه قبلی اش خوشحال شوند! یا حتی بیرانوند که دلش می خواست پرسپولیسی شود و به زور باشگاه در نفت ماند، می تواند مثل خود منصوریان از این بازی بزرگ، پلی برای راضی کردن هواداران تیم بعدی اش بسازد. نه علی آقا؛ این تئوری خیلی تهی تر و خطرناک تر از آن چیزی است که شما فکرش را می کنید.

در طول دوران حضور کی روش در ایران، شاید هیچکدام از مربیان کشورمان به اندازه منصوریان به او نزدیک نبوده اند. سرمربی نفت بارها در مدح کی روش مصاحبه های عریض و طویل انجام داده و سنگ مرد پرتغالی را به سینه زده است. الهام گرفتن از یک مربی بزرگ اما، فقط به این نیست که با او احساس صمیمیت کنی و در رسانه ها «کارلوس» صدایش بزنی. کاش منصوریان کمی به مرام حرفه ای سرمربی تیم ملی دقت می کرد؛ جایی که او در چهار سال از پنج سالی که به عنوان سرمربی ایران در مراسم گالای فیفا حق رای داشته، اسم لیونل مسی را روی برگه اش نوشته و تنها یک بار، زمانی که واقعا حق با رونالدو بوده به هموطنش رای داده است. البته که انعکاس این خبرها در پرتغال زیاد به سود کی روش نبود، اما او بدون توجه به خوشایند دیگران، تنها کاری را انجام می داد که به نظرش درست می آمد.

شاید ماندگارترین قاب از دوران 5ساله حضور کی روش در ایران، مربوط به نمایش مشت گره کرده او مقابل نیمکت کره، بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی در اولسان می شد. آیا منصوریان یادش هست آن مشت چرا گره شد؟ به این خاطر که چوی، سرمربی کره جنوبی قبل از بازی گفته بود ایران را می برد تا به صعود ازبکستان کمک کند! کره می توانست برای شرافت خودش بجنگد و در نهایت یک بازنده محترم و سربلند باقی بماند، اما چوی راه را اشتباه رفت تا خودش و تیمش را زیر سوال ببرد. عجیب است که اینقدر با «کارلوس» رفیق باشی و این چیزها را نبینی!


ویدیو مرتبط :
دیس به امیر شرافت از همایون بهمنی و علی دانشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات علی کریمی در جمع شاگردان منصوریان



اخبار,اخبارورزشی, فوتبال ایران


 اخبار ورزشی - فوتبالم را از نفت شروع کردم؛
اظهارات علی کریمی در جمع شاگردان منصوریان

مربی تیم ملی فوتبال با حضور در تمرین نفت گفت: «من فوتبالم را از این تیم آغاز کردم و امیدوارم که بازیکنان نفت بتوانند عملکرد خوبی در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر داشته باشند.»

به گزارش جام نیوز، علی کریمی ساعت 15:20 امروز به همراه مارکار آقاجانیان در زمین تمرین تیم نفت حضور یافتند.

 کریمی برخورد گرمی با ایمان مبعلی، هافبک نفت داشت. غلامرضا رضایی،مهاجم تیم نفت بازیکنان این تیم را به کریمی معرفی کرد.

وی خطاب به شاگردان منصوریان اظهار داشت: «من فیلم بازی شما را دیده‌ام، بازی مقابل پرسپولیس را هم دیدم شما بازی خوبی انجام می‌دهید. امیدوارم که در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا موفق باشید و بتوانید از اعتبار نفت و فوتبال ایران دفاع کنید.»

مربی تیم ملی خاطرنشان کرد: «من فوتبالم را از همین تیم نفت شروع کردم.»

 منصوریان سرمربی نفت در واکنش به این صحبت کریمی گفت: «من نمی‌دانستم که کریمی فوتبالش را از نفت آغاز کرده، زمانی که این موضوع را متوجه شدم، خوشحال شدم.»

 رحیم ایرانیان، سرپرست تیم نفت به نمایندگی از باشگاه نفت، پیراهن امضا شده تیم نفت توسط بازیکنان این تیم را به علی کریمی اهدا کرد. کریمی سپس با این پیراهن عکس یادگاری گرفت.


  اخبار ورزشی - جام نیوز