ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بازی با آبروی «مشهد»


آقای عباسی تصمیم گرفته اید اسم تیم سیاه جامگان را تغییر دهید اما همان طور که گفتید زود تصمیم گرفته اید . لطفا از اسم مشهد مایه نگذارید!

خبر ورزشی: مدیرعامل باشگاه سیاه‌جامگان پس از اعتراض آیت‌ا... علم‌الهدی، امام جمعه مشهد مبنی بر اینكه نام سیاه‌جامگان نام مناسبی برای این باشگاه مشهدی نیست و باید تغییر پیدا كند، در مصاحبه‌ای گفت‌: «پس از فرمایشات گذشته، بار دیگر آیت‌ا... علم‌الهدی، نماینده رهبری اعلام كردند نام باشگاه سیاه‌جامگان باید تغییر كند و ما نیز برای پایان دادن به این موضوع تصمیم گرفتیم تا این اتفاق هرچه سریع‌تر رخ دهد. در جلسه‌ای كه با هیأت‌مدیره‌مان داشتیم، تصمیم گرفتیم چون این تیم در مشهد بازی می‌كند و برای مردم مشهد به میدان می‌رود، اسمش مشهد باشد تا اسم تیم به نام شهر مشهد تغییر كند.»

آقای مدیرعامل نتیجه تصمیم‌شان را انتخاب نام «مشهد» به جای سیاه‌جامگان اعلام كرده‌اند و در توجیه آن گفته‌اند‌: «این یك كار جدید است كه شاید پیش از این در كشورمان سابقه نداشته اما می‌دانیم در دنیا این یك اتفاق رایج است. مانند تیم‌هایی كه به اسم شهرشان هستند از جمله هامبورگ، مونیخ، بارسلونا، رم و امثال آنها.»

در انتخاب نام «مشهد» به جای سیاه‌جامگان ذكر دو نكته ضروری است‌: اول اینكه تیم‌هایی كه ایشان نام برده‌اند، سال‌هاست قدمت دارند و برای شهر و كشورشان در رقابت‌های داخلی و خارجی كسب افتخار و آبرو كرده‌اند و قیاس آن با تیم سیاه‌جامگان كه تنها 5 سال از تأسیسش می‌گذرد و بزرگترین افتخار لیگ برتری اش عدم سقوط به لیگ یك و كسب عنوان سیزدهمی  است، قیاسی مع‌الفارق است. همین بارسلونایی كه به راحتی مثالش را می‌زنید، با 117 سال قدمت حدود 80 جام داخلی و بین‌المللی كسب كرده است. البته ناگفته نماند مثال مونیخ نمونه درستی نیست چون مونیخ، نام باشگاه نیست.

 دوم آنكه «مشهد» یك نام معمولی برای ایرانی‌ها نیست. وجود پربركت امام رضا (ع) در این شهر باعث این تفاوت و درخشندگی است. ایرانی‌ها هر زمان نام «مشهد» را می‌برند، دل‌شان را به سوی ضریح مطهر پرواز می‌دهند.آقای مدیرعامل، به نتایجی كه تیم‌تان در لیگ 95-94 داشت، نگاه كنید. با تیترهای رسانه‌ها در لیگ بعدی چه می‌كنید؟ در لیگ قبل 17 باخت داشته‌‌اید و هفته‌ها پایین جدول بوده‌اید. با چه اعتماد به نفسی نام این تیم را «مشهد» گذاشته‌اید؟ آیا راضی هستید 17 هفته رسانه‌ها تیتر بزنند: «مشهد» باخت، باز هم «مشهد» باخت، فلان تیم «مشهد» را به توپ بست، شكست پیاپی «مشهد»، قعر‌نشینی «مشهد» و...

با شعارهای هواداران تیم های رقیب چه می کنید ؟با آبروی مشهد چه خواهید كرد؟

جناب عباسی، همانطور كه گفته‌‌اید تصمیمی «سریع» گرفته‌‌اید. پیشنهاد می‌شود به همان سرعت در این تصمیم عجولانه تجدید نظر كنید. احتمالاً امام جمعه محترم هم اطلاعی از نتایج تیم‌تان در لیگ قبل ندارند وگرنه با این اسم موافقت نمی‌كردند. نام‌های بهتری برای باشگاه‌تان وجود دارد، نام‌هایی كه حریم شهر مقدس را هم نمی‌شكند و آبروی شهر امام رضا (ع) را هم حفظ می‌كند. لطفاً از «مشهد» مایه نگذارید.

از «مشهد» گفتیم دلمان برای حرمت پر کشید ای آبروی دردمندان ...السلام علی یا علی بن موسی الرضا


ویدیو مرتبط :
بازی با آبروی انسانها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دردنامه بهنوش بختیاری؛ این قدر با آبروی بقیه بازی نکنید!



 

دردنامه بهنوش بختیاری؛ این قدر با آبروی بقیه بازی نکنید!

 

 

 بهنوش بختیاری بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار دردنامه ای از شایعه هایی که اخیرا درمورد او منتشر شده، انتقاد کرد.

متن کامل این یادداشت را در ادامه می خوانید.

نمی دانم این نوشته را باید چگونه آغاز کنم؟ نمی دانم؟! نمی دانم باید با اشک شروع کنم یا با بغض یا با فریاد یا ... نمی دانم؟! این قدر مستاصل و آزرده ام که نمی دانم چه بگویم. انگار دیگر فقط خداست که صدای ما را می شنود. انگار فقط و فقط اوست و همه در گوش هایشان پنبه گذاشته اند و هرچه می خواهند انجام می دهند بدون اینکه نگرانی ای از عواقبش داشته باشند.

ای داد و بیداد. ای داد و بیداد از شمایی که هرچه می خواهید می کنید و کک تان هم نمی گزد! ای داد و بی داد از شمایی که بارها خواهش من و امثال من را دیده اید و باز هم دوست دارید به زندگی خصوصی ما سرک بکشید! ای داد و بیداد از شمایی که وقتی سوژه ای ندارید درباره دیگران دروغ پردازی می کنید و به این هم فکر نمی کنید که این دروغی که از سر تفریح و بی خبری گفته اید شاید زندگی کسی را به خطر بیندازد.

ای داد و بیداد از شمایی که تفریح تان شده به لجن کشیدن عده ای که فکر می کنید به همین راحتی آمده اند شاید ستاره ای شده اند در رسته کاری خودشان! ای داد و بیداد از شمایی که برای خودتان می برید و می دوزید و... خدایا لااقل تو صدای دردمند مرا در این روزهای عزیز بشنو به حق همان امام بزرگی که جانش را در راه آرمان هایش داد تا امثال من امروز بفهمند که اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.

دریغ از شمایی که خودتان را پیرو حسین(ع) می دانید و برایش عزاداری می کنید اما در همان مجالس ما را هم نُقل نَقل خودتان می کنید که مثلا شنیده ای فلانی را در فلان جا گرفته اند و... و انگار نمی دانید که ای دل غافل ما اصلا که هستیم که بخواهیم در چنین مجالسی درباره مان صحبتی پیش بیاید. ای داد و بیداد از شما.

چند سال پیش تعدادی از عکس های شخصی و خانوادگی من را مثل خیلی دیگر از هنرپیشه ها روی اینترنت گذاشتند و برای هم با گوشی های موبایل شان بولوتوث کردند و مثلا من را در یک میهمانی دیدند. این که چه؟ این به چه کار شما می آید؟ پس ماجرای حریم خصوصی و احترامی که دین ما برای دیگران قائل شده چه می شود و هزارتا سئوال دیگر از این دست. خدا می داند که این اتفاق چه دردسرهایی را برای من بوجود آورد که الان هم که به یادشان می افتم ناراحت می شوم

خدا را شکر در همان روزها با همکاری نیروی محترم انتظامی بخشی از مشکلاتم حل شد، اما آنهایی که باید هیچ وقت پیدا نشدند تا بشود مجازاتشان کرد. اصلا اگر هم پیدا می شدند مجازاتشان چه فایده ای داشت وقتی همه مان در این چرخه بیمار مشارکت می کنیم.

قبل از هر اظهار نظری لطفا همین الان به حافظه گوشی های موبایلتان سری بزنید و ببینید چندتا از این دست فیلم ها و عکس ها را دارید و بعد سر و صدا راه بیندازید. حالا امروز شایعه درست کرده اند که فلانی را به همراه دیگرانی که شاید ورزشکار بوده اند در میهمانی ای در لواسان آن هم در روزهای نزدیک به ماه محرم گرفته اند.

با این یکی چه کنم؟ با این تهمتی که خودم هم تا همین چند روز پیش از ماجرایش خبری نداشتم. منی که لااقل به شعائر دینی ام در حد و اندازه خودم احترام می گذارم آیا باید اینگونه مورد سئوال بروم؟! فکرش را بکنید سر صحنه فیلم جدیدتان هستید و همسرتان هم در مسافرت به سر می برد. ناگهان به شما زنگ می زند و از آن طرف تلفن تمام ماجرا را تعریف می کند که مگر تو سر کار نبودی و این اخبار چیست و... باقی اش ماجراهایی است که می توانید خودتان حدس بزنید.

چرا باید با اعصاب و روان یک خانواده این طور بازی شود که حتی کار پدر و مادرم به بیمارستان کشیده شود. ای داد و بیداد از شما که ندانسته در مورد دیگران قضاوت می کنید. دیگر نمی دانم چه باید گفت تنها امیدوارم و تقاضا دارم از هر مسئولی که به این ماجرا رسیدگی کند و البته یک تقاضای بزرگ هم از شما مردم دارم.

اینکه این قدر به راحتی با آبروی بقیه بازی نکنید فقط به جرم اینکه مثلا فلانی هنرپیشه است و شما فکر می کنید آدم بی دین و ایمانی است. هرچند که بعد از همه این اتفاقات فکر می کنم این تقاضا مثل آب در هاون کوبیدن است و بس. و همین می شود که تنها برایم یک کار می گذارد که داد و بیدادم را پیش خداوند بزرگ ببرم تا شاید او به داد دل امثال چون منی برسد.... / خبر آنلاین