ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بازیکن سابق یوونتوس در آستانه پیوستن به پرسپولیس/زاید خواستار فسخ قرارداد با پرسپولیس شد



از فوتبال ایران شناخت زیادی ندارم

آپیا: پرطرفدار بودن پرسپولیس برای من جذاب است/ انرژی زیادی دارم

خبرگزاری فارس: بازیکن غنایی مد نظر باشگاه پرسپولیس گفت: پرطرفدار بودن پرسپولیس برای من جذاب است.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش فارس و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، آپیا گفت: خوشحال هستم که به ایران می‌آیم و امیدوارم در صورت عقد قرارداد با پرسپولیس بتوانم برای این تیم پرطرفدار بهترین بازی‌ها را انجام بدهم. پرطرفدار بودن این باشگاه از جذابیت‌های پرسپولیس برای من است.

وی افزود: من از طریق مدیر برنامه‌هایم و اینترنت درباره پرسپولیس تحقیق کردم و به این نتیجه رسیدم که تیم بزرگی است و بازیکنان بزرگ فوتبال ایران در آن بازی می‌کنند. همچنین متوجه شدم پرسپولیس طرفداران زیادی دارد و اینکه می‌شنوم برای بعضی بازی‌ها تا صد هزار تماشاگر برای دیدن بازی می‌آیند برای من جالب و جذاب است. این نشان می‌دهد پرسپولیس باشگاه بزرگ و محبوبی است.

این بازیکن غنایی که در فردوگاه امارات صحبت می‌کرد تصریح کرد: تمایل زیادی برای صحبت کردن ندارم و نمی‌خواهم مصاحبه کنم ولی از باشگاه پرسپولیس که برای آمدن به ایران برنامه ریزی کرده است، تشکر می‌کنم. اینجا در امارات هم تنها نیستم و مسئولان باشگاه در کنارم هستند.

آپیا درباره دلایلش برای بازی در ایران خاطرنشان کرد: میزان محبوبیت پرسپولیس نزد هواداران ایرانی باعث شد که من برای آمدن به ایران و بازی در پرسپولیس انگیزه بیشتری پیدا کنم. در این مدت نیز با مربی اختصاصی خودم تمرینات خوبی داشتم و در صورتی که با پرسپولیس قرارداد ببندم خیلی زود می‌توانم خود را با تیم هماهنگ کرده و در شرایط مسابقه قرار بگیرم.

بازیکن سابق یوونتوس و فنرباغچه افزود: من فوتبالیستی هستم که انرژی زیادی دارم. برای موفقیت تیم با تمام توان بازی می‌کنم. همیشه دوست دارم در هر تیمی که بازی کنم با تمام قوا بازی کنم. قطعا اگر در پرسپولیس باشم برای این باشگاه هم تمام تلاش خودم را خواهم کرد تا هواداران پرشمار باشگاه را راضی کنم.

وی درباره شناختش از فوتبال ایران گفت: نمی‌خواهم چیزی جز واقعیت بگویم. معلوم است که اطلاعات خاصی از فوتبال ایران نداشتم. طی روزهای اخیر از طریق مدیر برنامه‌هایم و درباره فوتبال ایران چیزهایی شنیده‌ام و خوانده‌ام.

آپیا که سابقه کسب دو عنوان مرد سال آفریقا را دارد درباره شناخت خود از مانوئل ژوزه اظهار داشت: نام او را شنیده‌ام و الان می‌دانم که در آفریقا و مصر قهرمانی‌های زیادی داشته است و برای من قابل احترام است.

سایت باشگاه پرسپولیس همچنین درباره این بازیکن نوشته است: استفان آپیا یکی از بازیکنان مطرح قاره آفریقا در دهه گذشته بوده، حضور در دو جام جهانی به همراه تیم ملی غنا و بازی در تیم بزرگ یوونتوس از آپیا یک بازیکن مطرح و بین المللی ساخته است. این بازیکن پس از قهرمانی در جام‌جهانی نوجوانان در سال 1995 چهره شد و نظر تیم‌های اروپایی را به خود جلب کرد. او در سن17 سالگی راهی رقابت‌های معتبر سری آ ایتالیا و تیم اودینزه شد. او در همان نوجوانی به بازیکن ثابت تیمش تبدیل شد و بازی‌های بسیار خوبی انجام داد.

بازی‌های خوب آپیا در ایتالیا موجب شد تا او در سال 2003 به تیم بزرگ یوونتوس راه پیدا کند. آپیا دو سال موفق در یووه داشت و نزدیک به 60 بازی برای این تیم انجام داد، هرچند که بعدا قهرمانی یوونتوس در آن سال پس گرفته شد.

او سپس راهی لیگ ترکیه و تیم فنرباغچه شد. بازی‌های درخشان آپیا در ترکیه موجب شد او با این تیم قهرمان ترکیه شود و خودش هم عنوان بهترین بازیکن غنا و لیگ ترکیه را تصاحب کند. آپیا پس از مشکلاتی که برای فنرباغچه به وجود آمد این تیم را ترک کرد و به لیگ ایتالیا بازگشت البته به دلیل آسیب دیدگی شدید در فصل 2010-2009 بسیار کم بازی کرد.

آپیا در دو سال آخر حضورش در فنرباغچه مشکلاتی با این باشگاه بر سر قراردادش پیدا کرد و به همین دلیل به بازی گرفته نمی‌شد سرانجام دادگاه عالی ورزش (CAS) به نفع آپیا رای داد و او موفق به جدایی از فترباغچه شد. در واقع دلیل اصلی اینکه او در آن سال‌ها کمتر بازی کرد مشکلاتش با مدیریت وقت فنرباغچه بود.

او در فصل قبل پس از چند ماهی که بدون تیم بود به لیگ صربستان و تیم وویودینا پیوست. آپیا در تیم جدیدش حضور پر رنگی داشت و در نیم فصل دوم از 15 بازی ممکن در 11 بازی به میدان رفت. او در تمام بازی‌ها هم در ترکیب اصلی قرار داشت و این موضوع نشان می دهد که او همچنان بازیکن آماده ای است.

آپیا در تیم ملی هم دوران موفقی داشته است. او در بین سال‌های 1996 تا 2010 عضو تیم ملی غنا بود و 69 بازی ملی برای غنا انجام داد و 16 گل زد. او یکی از ستاره های المپیک 2004 بود و در جام جهانی 2006 هم کاپیتانی غنا را برعهده داشت.

در مجموع او در دو جام جهانی برای غنا هفت بازی کرد و گل هم زد و درنهایت در سال 2010 از تیم ملی خداحافظی کرد.

آپیا 159 بازی در سری آ انجام داده است. 22 بار در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته و چهار گل زده است. 20 بازی هم در جام یوفا انجام داده است.64  بار در لیگ ترکیه به میدان رفته و در ایتالیا و ترکیه چندین قهرمانی را تجربه کرده است.

پست: هافبک دفاعی

سن: 31 سال (24 دسامبر 1980)

قد:178 سانتیمتر

وزن:77 کیلوگرم

ملیت: غنا (دارای 69 بازی ملی و 16 گل)

باشگاه های قبلی: وویودینای صربستان در لیگ برتر صربستان (2011 تا 2012) ، چزه نای ایتالیا در لیگ برتر ایتالیا (2010 تا 2011) ، بولونیای ایتالیا در لیگ برتر ایتالیا (2009 تا 2010) ،فنرباغچه ترکیه در لیگ برتر ترکیه (2005 تا 2009)، یوونتوس ایتالیا در لیگ برتر ایتالیا (2003 تا 2005) ،برشا ایتالیا در لیگ برتر ایتالیا (2002 تا 2003) ،پارما ایتالیا در لیگ برتر ایتالیا (2000 تا 2002) ،اودینزه ایتالیا در لیگ برتر ایتالیا (1997 تا 2000)

افتخارات:

قهرمانی در جام جهانی نوجوانان در سال 1995

قهرمانی در جام حذفی ایتالیا در سال 2002 به همراه پارما

قهرمانی در سوپرجام ایتالیا در سال 2003 به همراه یوونتوس

قهرمانی در لیگ ترکیه در فصل 2007-2006 به همراه فنرباغچه

قهرمانی در سوپر جام ترکیه در سال 2007به همراه فنرباغچه

عضویت در تیم ستارگان المپیک 2004

مرد سال غنا در سال های 2005 و 2007

مرد سال ترکیه در سال 2007

عضو تیم منتخب جام ملت های آفریقا در سال 

به دلیل مشکلات خانوادگی

زاید خواستار فسخ قرارداد با پرسپولیس شد

 مهاجم لیبیایی پرسپولیس به دلیل مشکلات خانوادگی خواستار فسخ قرارداد با پرسپولیسی‌ها شد.

ایمون زاید مهاجم لیبیایی تیم پرسپولیس برای همراهی تیم ملی کشورش عازم لیبی شد و به بهانه تغییر پاسپورتش به ایران برنگشت. حرف و حدیث‌های زیادی درباره این بازیکن در چند مدت گذشته مطرح شد اما بالاخره ایمون زاید در تماسی تلفنی اعلام کرد که به دلیل مشکلات خانوادگی خواستار فسخ قرارداد با پرسپولیسی‌ها شده است. این موضوع به اطلاع مسئولان باشگاه پرسپولیس رسیده شده و قرار است پس از توافقات این بازیکن قرارداد او فسخ شود.

مدیر برنامه‌های ایمون زاید در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس اظهار داشت: بنا به دلایلی که مشکل خانوادگی از سوی زاید اعلام شده این بازیکن در تماسی اعلام کرد که خواستار فسخ قرارداد با پرسپولیسی‌ها هست. من این موضوع را به اطلاع مسئولان باشگاه پرسپولیس رساندم و باید ببینیم در چند روز آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی افزود: او مشکلی در چند وقت حضورش در پرسپولیس نداشت و از بازی در این تیم نیز راضی بود اما مثل اینکه مجبور شده این تصمیم را بگیرد./فارس

 


ویدیو مرتبط :
هر ۳ گل پرسپولیس ایمن زاید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرارداد دو بازیکن پرسپولیس فسخ شد؛ سرخ ها جریمه می شوند



اخبار,اخبار ورزشی,پرسپولیس

2 بازیکن پرسپولیس از سوی این باشگاه از لیست تیم کنار گذاشته شدند.

در حالی که محمد عباس زاده و مسعود همامی با پرسپولیس قرارداد داشتند، در لیست مازاد این تیم قرار گرفتند. این 2 بازیکن تا روز پایانی نقل و انتقالات نیز نتوانستند قراردادشان را به صورت توافقی فسخ کنند.

حالا امروز به آنها خبر رسید که باشگاه پرسپولیس شب گذشته قراردادشان را به صورت یکطرفه فسخ کرده است. عباس زاده و همامی نیز با حضور در سازمان لیگ قصد دارند برگه فسخ قرارداد خود را گرفته و به عنوان بازیکن آزاد شناخته شوند.

از طرفی این 2 بازیکن به فدراسیون خواهند رفت و از پرسپولیس به خاطر این رفتار شکایت خواهند کرد. طبق قوانین نقل و انتقالات با این وضعیت پرسپولیس باید 1.5 برابر کل قرارداد این 2 بازیکن را به آنها پرداخت کند.

اخبار ورزشی - جام نیوز