ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بازتاب خداحافظی وحید هاشمیان در رسانه‌های آلمانی



بازتاب خداحافظی وحید هاشمیان در رسانه‌های آلمانی

اعلام بازنشستگی وحید هاشمیان از فوتبال بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های آلمانی زبان داشت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وحید هاشمیان مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال در 36 سالگی تصمیم گرفت كفش‌هایش را برای همیشه آویخته و از دنیای بازیگری خداحافظی كند.

رسانه‌های آلمانی خداحافظی هلی‌كوپتر را نادیده نگرفته و به بازتاب آن پرداختند. بخش آلمانی پایگاه اینترنتی گل در این باره نوشت هلی‌كوپتر پیشین بوندسلیگا در 36 سالگی كفش‌هایش را آویخت. این بازیكن ایرانی روی هم رفته 11 سال را در بوندسلیگا گذراند و از جمله پیراهن بایرن مونیخ را به تن كرد.

گل همچنین نوشت هاشمیان در فاصله سال‌های 1999 تا 2010 یكی از بازیكنان موفق‌ بوندسلیگا بود و در سال 2004 با پیوستن به بایرن مونیخ به نقطه اوج دوران بازیگری خود رسید.

هاشمیان اكنون در آلمان در حال گذراندن دوره‌های مربی‌گری است و به زودی روی نیمكت مربی‌گری تیم‌ها خواهد نشست.

اشپیگل دیگر روزنامه آلمانی هم با اشاره به خداحافظی مهاجم فصل گذشته پرسپولیس نوشت: هاشمیان در فاصله سال‌های 1999 تا 2010 در بوندسلیگا پیراهن تیم‌های هامبورگ، بوخوم، بایرن مونیخ و هانوفر را به تن كرد. وی اكنون می‌خواهد تمركز خود را متوجه گرفتن مدرك مربی‌گری كند چرا كه قصد دارد این مدرك را در آلمان از آن خود كند.

خبرگزاری آلمان هم با بازتاب خداحافظی وحید هاشمیان از فوتبال آن هم درست در روز تولد 36 سالگی‌اش آورد: هاشمیان فوتبالش را با پاس تهران آغاز كرد و در پرسپولیس تهران به پایان رساند.

پایگاه اینترنتی كیكر هم با نگاهی به كناره‌گیری مهاجم تیم ملی ایران از فوتبال نوشت: پایان در روز تولد 36 سالگی؛ وحید هاشمیان روز شنبه پایان فوتبالش را اعلام كرد. وی در 208 بازی بوندسلیگا برای تیم‌های مختلف توانست 38 گل به ثمر برساند.

Sport1 نیز درباره خداحافظی هاشمیان نوشت: هاشمیان كه به خاطر قدرت سرزنی‌اش هلی‌كوپتر نامیده می‌شد، در آلمان پیراهن تیم‌های مختلفی را پوشیده بود.

ولت آنلاین هم در خبری به 50 بازی و 15 گل ملی وحید هاشمیان اشاره داشت./ایسنا


ویدیو مرتبط :
خداحافظی وحید هاشمیان از فوتبال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازتاب خداحافظی علی کریمی در رسانه‌های خارجی / واکنش علی پروین به خداحافظی کریمی



اخبار,اخبار ورزشی ,علی کریمی

 

اخبار ورزشی - بازتاب خداحافظی علی کریمی در رسانه‌های خارجی
اکیپ:‌ کریمی تصمیم سخت زندگی‌اش را گرفت

رسانه‌های خارجی خبر کناره‌گیری علی کریمی از دنیای فوتبال را منعکس کردند.

به گزارش فارس پس از آنکه امروز (یکشنبه) علی کریمی با نگارش بیانیه‌ای اعلام کناره‌گیری از فوتبال کرد، رسانه‌های خارجی این خبر را بازتاب دادند.

سایت پ.آر.آن‌لاین آلمان نوشت: علی کریمی پس از 16 سال فعالیت حرفه‌ای به دوران ورزشی‌اش امروز خاتمه داد.

این رسانه بخشی از متن بیانیه‌ ستاره ایرانی را منتشر کرد که وی از تلخی خداحافظی و دشواری وداع یک فوتبالیست حرف به میان آورد. همچنین سایت‌های کیکر، فوکوس، اشپورتال آلمان نیز خبر کناره‌گیری وی را در سن 34 سالگی از عالم ورزش درج کردند.

در اتریش سایت ورزش این کشور با بیان اینکه کریمی چاره‌ای جز وداع با فوتبال نداشته، را درج کرد. این سایت عنوان کرد علی کریمی بعد از 127 بازی ملی در سن 35 سالگی به کار خود به عنوان بازیکن به طور رسمی پایان داده است.

این پایگاه اینترنتی از کریمی به عنوان بازیکنی که در سال 2004 عنوان مرد سال فوتبال آسیا را به دست آورد، یاد کرد.

همچنین سایت فرانسوی زبان رادیو بلژیک عنوان کرد کریمی در مدت 16 سال فعالیت ورزشی‌اش، 38 گل برای تیم ملی ایران به ثمر رساند و امروز به فعالیت خود به عنوان بازیکنی حرفه‌ای پایان داد.

روزنامه هلندی‌‌ زبان هت‌لاتسه‌نیوز بلژیک نیز از کریمی به عنوان بازیکنی پرسابقه که تصمیم به آویختن کفش‌هایش گرفت، نام برد.

روزنامه ورزشی اکیپ نیز عنوان کرد کریمی تصمیم دشوار زندگی‌اش را برای ترک فوتبال گرفت.

 

 

----------------------------------

 

همین که والیبال جزء چهار تیم است باید کلاهمان را به هوا پرتاب کنیم
پروین: کریمی می‌تواند در مربیگری هم جادوگر باشد/وقتی‌ عرب‌ها با دریبل‌های او گیج می‌شدند لذت‌بخش بود

علی پروین پس از خداحافظی علی کریمی گفت: او بهترین کار ممکن را انجام داد.

علی پروین در گفت‌وگو با فارس، در خصوص موفقیت والیبالیست‌های کشورمان در لیگ جهانی اظهار داشت: به نظر من بچه‌های ما در این مسابقات شاهکار کردند و همین که تا اینجای کار آمدند باید کلاهمان را بالا بیندازیم و به آنها بگوییم ملت ایران به شما افتخار می‌کند.

وی افزود: البته ما پتانسیل شکست آمریکا را هم داشتیم اما خستگی برزیل توان بچه‌ها را کم کرده بود ولی این بچه‌ها از نظر ما و همه جهانیان قهرمان لیگ جهانی هستند چون هر روز می‌بینید فقط همه از ایران در سراسر جهان تعریف می‌کنند.

پروین در خصوص خداحافظی علی کریمی نیز گفت: علی بچه با استعداد و واقعاً جادوگر بود. او در مربیگری هم به نظر من می‌تواند جادوگر باشد چون این پتانسیل را به خاطر فکر خوب و خلاقش می‌بیند.

این پیشکسوت پرسپولیس افزود: ای کاش هیچ وقت بدبدرقه نباشیم نمی‌دانم آروزی کریمی در این فوتبال چه بود اما به تمام سطوح بالا رسید و شاید اگر می‌خواست در بارسلونا هم بازی می‌کرد اما ای کاش ما هیچ‌وقت بد بدرقه نباشیم. من نمی‌دانم پشت ماجرا چیست ولی خوب بود که علی با پیراهن پرسپولیس و یا تیم ملی از فوتبال خداحافظی می‌کرد. اما همه چیز تمام شد رفت و باید علی را به حال خودش نگذاریم و از او استفاده کنیم.

پروین خاطرنشان کرد: به نظر من کریمی تصمیم خوبی گرفت و به موقع این تصمیم را عملی کرد باید به بهترین کار کریمی آفرین گفت چون می‌دانم این بچه کلافه شده بود و دوست نداشت هر روز در یک تیم بازی کند. علی عزیز هر جا هستی ان‌شالله سربلند، موفق و مثل دوران فوتبالت دل مردم را شاد کنی. چون مردم تو را دوست دارند.

پروین در پایان در پاسخ به این سؤال که خاطره شیرینت از علی کریمی چیست،‌گفت:‌دریبل‌های کریمی و اسیر کردن بازیکنان مخصوصاً عرب‌ها که چند تا را با خود می‌پیچاند و آنها را گیج می‌کرد خیلی لذت‌بخش بود به همین دلیل چند سالی بود که عرب‌ها چهارنفری هم حریف کریمی نبودند و واقعاً‌ قبول داشتند که او یک جادوگر است. درست است دوران فوتبال کریمی امروز با خداحافظی‌اش تمام شد اما امثال کریمی همیشه در خاطرات مردم می‌مانند و این موضوع استقلال و پرسپولیسی ندارد. خبر تلخی برایم بود اما باز هم می‌گویم علی جان تو بهترین تصمیم را گرفتی علی‌رغم اینکه باز هم می‌توانستی با همین شرایط برای هر تیمی مؤثر و تأثیرگذار باشی.

اخبار ورزشی - فارس