ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران؛ تیمی که فقط با کوچک ها بازی می کند



 

 

ایران؛ تیمی که فقط با کوچک ها بازی می کند

 

 

اگر تمام برنامه‌های لیگ ایران مشخص باشند، کمیته بین الملل هم می‌تواند برود دنبال تیم‌های بزرگ دنیا و ببیند کدام یک ازآن‌ها در تاریخ مورد نظر ما بازی ندارند و با آن‌ها مذاکره کند.

عصر ایران ورزشی- بی‌برنامگی فدراسیون فوتبال دلیل اصلی بازی با تیم‌هایی است که جایگاه جالب توجهی در رنکینگ فیفا ندارند.


سوالی است تکراری، که همیشه در آستانه بازی‌های دوستانه تیم ملی فوتبال ایران پرسیده می‌شود. و البته جواب‌ها هم چون سوال، تکراری. «چرا تیم ملی ایران هیچ وقت با تیم‌های خوب جهان بازی تدارکاتی برگزار نمی‌کند؟»


پاسخ‌ها به این سوال، همیشه در یک راستا بوده‌اند؛ آینده‌نگر نبودن روسای فدراسیون فوتبال. گرچه گاهی بحث سیاسی بودن بازی نکردن ایران با تیم‌های بزرگ دنیا هم مطرح می‌شود، اما جوابی منطقی‌تر است که آینده‌نگر نبودن مسئولان فدراسیون فوتبال را نشان می‌دهد.


غفاری، کسی که تجربه ریاست بر کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال را در زمان ریاست محمد دادکان و محسن صفایی فراهانی دارد سیاسی بودن ماجرا را مردود می‌داند و می‌گوید: «اگر فدراسیون مشکلات خودش را حل کند، به هر حال یک تیمی پیدا می‌شود که با ایران مسابقه بدهد. این‌طوری نیست که به دلیل مسائل سیاسی، تمام تیم‌های بزرگ دنیا ایران را تحریم کرده باشند.»


اما مشکلاتی که فدراسیون فوتبال باید آن‌ها را حل کند چییست؟ غفاری در پاسخ به این سوال می‌گوید: «بزرگ‌ترین مشکل ما بحث عدم برنامه‌ریزی مناسب است. بعد از آن هم بحث پول مطرح است چون تیم‌های بزرگ دنیا برای برگزاری مسابقه‌های تدارکاتی، پول می‌گیرند.»


غفاری تاکید می‌کند که در این مسئله، برنامه‌ریزی مهم‌ترین موضوع است: «ما معمولا برنامه سه ماه بعد لیگ خودمان را نمی‌دانیم. حالا می‌خواهیم با تیم‌هایی بازی کنیم که برای دو یا سه سال آینده خود برنامه‌ریزی کرده‌اند و وقت خالی ندارند.»


او برای این ادعای خود یک مثال هم می‌زند: «زمان ریاست آقای محسن صفایی فرهانی بر فدراسیون فوتبال، یک جامی به نام جام تمدن‌ها برگزار کردیم. ما از 8 ماه زودتر با این خیال که خیلی اقدام کرده‌ایم، با فدراسیون فوتبال ایتالیا نامه‌نگاری کردیم. اما آن‌ها در پاسخ گفتند که با این‌که خیلی دوست دارند در این جام شرکت کنند، برنامه تیم ملی خود را تا 3 سال آینده پر کرده‌اند و وقت خالی برای بازی با ایران ندارند.»


ایران در زمان ریاست صفایی فرهانی بر فدراسیون فوتبال، برای برگزاری بازی با برزیل هم تلاش‌هایی انجام داد اما این مسابقه هم مثل بازی با ایتالیا هیچ وقت برگزار نشد. غفاری در مورد این موضوع می‌گوید: «ما توانسته بودیم اسپانسر پیدا کنیم و تا یک میلیون دلار برای بازی با تیم ملی برزیل کنار بگذاریم اما برنامه‌های آن‌ها به ما نمی‌خورد و نتوانستیم با این تیم مسابقه بدهیم.»


البته یکی از مشکلات بزرگ تیم ملی ایران برای برگزاری مسابقه با تیم‌های بزرگ دنیا، بحث مالی است. تیم‌های بزرگ دنیا برای بازی‌هایی که با تیم‌های ضعیف‌تر از خود برگزار می‌کنند از آن‌ها پول می‌گیرند که این مبالغ برای فدراسیون فوتبال ایران سنگین است. مخصوصا در طول دوران ریاست علی کفاشیان بر فدراسیون فوتبال که وضعیت مالی فدراسیون نسبت به گذشته تعریف چندانی ندارد، ایران همیشه برای برگزاری مسابقه با تیم‌های بزرگ دنیا به مشکل مالی خورده. به همین دلیل است که فدراسیون فوتبال ایران معمولا اول به مسائل مالی توجه می‌کند و بعد سراغ پیدا کردن حریفان تدارکاتی خود می‌رود.


البته مسئولان فدراسیون فوتبال معمولا در پاسخ به این سوال که چرا ایران با تیم‌های بزرگ دنیا مسابقه نمی‌دهد، این بحث را پیش می‌کشند که تیم‌های بزرگ دنیا تا دو یا سه سال آینده برنامه فشرده‌ای دارند و بازی‌های تدارکاتی‌شان تعیین شده و ایران نمی‌تواند با آن‌ها مسابقه بدهد. البته هیچ کدام از مسئولان فدراسیون فوتبال به این نکته اشاره نمی‌کنند که چرا فدراسیون فوتبال از همین حالا برای برگزاری یک مسابقه تدارکاتی با یک تیم بزرگ دنیا در دو یا سه سال آینده اقدام نمی‌کند.


غفاری در مورد این موضوع می‌گوید: «ما برنامه‌های لیگ خودمان را نمی‌دانیم. مربی تیم ملی نمی‌داند در کدام جام شرکت می‌کند و در کدام جام شرکت نمی‌کند. بر اساس همین موضوع، نمی‌دانیم که بهتر است با چه تیم‌هایی بازی کنیم. این مسائل خیلی مهم‌تر از مسائل مالی هستند. اگر تمام برنامه‌های لیگ ایران مشخص باشند، کمیته بین الملل هم می‌تواند برود دنبال تیم‌های بزرگ دنیا و ببیند کدام یک از آن‌ها در تاریخ مورد نظر ما بازی ندارند و با آن‌ها مذاکره کند. ضمنا اگر برنامه مدونی داشته باشیم می‌توانیم بررسی کنیم که پولمان به برگزاری بازی با کدام تیم بزرگ دنیا می‌رسد و به کدام‌ها نمی‌رسد.»


به خاطر همین بی‌برنامگی است که تیم ملی ایران در طول 4 سال گذشته هیچ مسابقه‌ای با تیم‌های بزرگ دنیا نداشته است. ایران آخرین بار در ماه مه سال 2006 بود که مقابل یک تیم قدرتمند به میدان رفت. در این تاریخ ایران به کرواسی که در حال حاضر در رنکینگ فیفا پانزدهم است مسابقه داد.../منبع:عصر ایران


ویدیو مرتبط :
معرفی هم تیمی های ایران درجام باشگاهای آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زواره شهری کوچک از آبادی های کهن ایران



 

 

زواره شهری کوچک از آبادیهای کهن

 

زَوارِه شهری کوچک در حاشیهٔ جنوبی دشت کویر ایران است.این شهر در مختصات جغرافیایی ۳۳°۲۷′ شمالی و ۵۲°۲۷′شرقی و در فاصلهٔ ۱۲۰ کیلومتری اصفهان واقع شده‌است.



زواره از آبادیهای کهن ایران است و نام آن از نام برادر رستم گرفته شده‌است. در آن بناهای تاریخی همچون منار زواره در مسجد امام حسن مجتبی (که گفته می‌شود قبل از اسلام آتشکده بوده‌است) قلعهٔ مغول مسجد جامع چهار ایوانی زواره (قدیمی‌ترین مسجد چهار ایوانی ایران) که در آن کتیبه‌هایی نیز وجود دارد. در زواره اغلب ساکنین سید طباطبایی هستند.



زواره
ساختاری گلی و دارای معماری ایرانی اصیل بوده که امروزه در حال تخریب این آثار هستند.

 

زواره در شمال شرقي استان اصفهان و در مجاورت كوير مركزي قرار دارد.



در مركز شهر زواره دورنماي گنبد كاشيكاري شده بارگاه امامزاده يحيي (ع) فرزند امام موسي بن جعفر(ع) نظرها را به خود جلب مي كند. در جوار مرقد مطهر اين امامزاده جلوه هاي هنر معماري چون بازار ، حسينه هاي سرپوشيده و سرباز بزرگ ، مدرسه علميه، آب انبار ، مسجد كرسي، حمام و با اندك قدمي فراتر از آن بازارچه، مسجد جامع، حسينيه‌هاي سرباز و سرپوشيده كوچك ، بناي تاريخي هشت بهشت و بقعه پير عارف سيد بهاءالدين حيدر، خانه هاي چهار صفه‌اي ، و مسجد بن كويه و مناره تاريخ قلعه ها، يخچال ، برج و باروهاي به يادگار مانده از دوران گذشته به چشم مي خورد.



مسجد زواره
اولین مسجد چهار ایوانی در معماری اسلامی جهان است که در زمان سلجوقیان ساخته شده است.