ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اوکراینی‌ها در فکر خلق شگفتی


شاگردان میخایلو فومنکو با مهاجم خطرناک خود به فکر خلق شگفتی در یورو ۲۰۱۶ هستند.

خبرگزاری تسنیم: اوکراین پس از اینکه در سال 1990 اعلام استقلال کرد و از شوروی سابق جدا شد، تیم ملی فوتبال کشورش تنها در جام جهانی 2006 آلمان بود که با رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی، خودی نشان داد و در مابقی تورنمنت‌های معتبر هنوز نتوانسته پتانسیل واقعی‌اش را به نمایش بگذارد.

سرمربی: میخایلو فومنکو

فومنکوی 67 ساله در سال 1993 بود که دیناموکیف را به قهرمانی در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی اوکراین رساند. او پیش از اینکه در سال 2012 به‌عنوان سرمربی تیم ملی اوکراین منصوب شود، در شش تیم دیگر باشگاهی اوکراین و یک باشگاه روسی سرمربیگری کرد و چند ماهی هم هدایت تیم ملی گینه را عهده‌دار بود. فومنکو علاقه زیادی به بازی شناور و تصاحب توپ‌های دوم دارد.

راه صعود

اوکراین با وجود کسب 19 امتیاز پس از تیم‌های اسپانیا و اسلواکی در رده سوم از گروه C مرحله انتخابی یورو 2016 ایستاد و در نتیجه راهی پلی‌آف شد تا شانس خود برای صعود به مرحله پایانی این رقابت‌ها را آنجا بیازماید. شاگردان میخایلو فومنکو که در مرحله انتخابی مقابل اسپانیا و اسلواکی تن به شکست داده بودند و در مقابل از سد تیم‌های بلاروس، مقدونیه و لوکزامبورگ گذشته بودند، در دیدار پلی‌آف در دیدار رفت 2 بر صفر بر اسلوونی غلبه کردند و در بازی برگشت نتیجه یک - یک مساوی شد تا اوکراین در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با برتری 3 بر یک بلیت سفر به فرانسه برای حضور در پانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا را کسب کند.

تاریخچه حضور در یورو

اوکراین از زمانی که استقلال پیدا کرده است، تنها یک بار در مسابقات یورو شرکت داشته که آن به دوره قبل و به سال 2012 بازمی‌گردد که این کشور با لهستان به‌طورمشترک میزبان مسابقات بودند. البته اوکراین نتوانست از امتیاز میزبانی مسابقات به‌خوبی استفاده کند و با کسب یک پیروزی و دو شکست در همان مرحله گروهی از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

ستاره: آندری یارمولنکو

کلیدی‌ترین بازیکن تیم ملی اوکراین را آندری یارمولنکو می‌دانند، مهاجم 26 ساله که در 55 بازی ملی 22 گل برای زردوآبی‌پوشان به‌ثمر رسانده است. او قابلیت بازی در پست‌های مختلف مهاجم و هافبک را دارد و تخصص بالایی در حمل توپ از جناح راست و زدن ضربه با پای چپ خود دارد. یارمولنکو با قد بلندش قدرت سرزنی بالایی دارد، اما در کنارش از سرعت و قدرت بدنی بالایی هم برخوردار است و به‌راحتی می‌تواند حریف مستقیم خود را جا بگذارد. حضور مهاجم دیناموکیف را در این تابستان به تیم‌های چلسی، اورتون، لیورپول، تاتنهام و حتی بارسلونا نسبت داده‌اند.

پدیده: اُلکساندر زینچینکو

زینچینکوی 19 ساله با وجود اینکه تنها چند بار برای تیم ملی فوتبال اوکراین به میدان رفته، اما از او به‌عنوان بازیکنان آینده‌دار این کشور یاد می‌شود. اُلکساندر زینچینکو که سابقه بازی در تمامی رده‌های سنی اوکراین را دارد، هم توان بازی در پست بال و هم توان ایفای نقش در پست هافبک را دارد.

برنامه بازی‌ها:

آلمان - اوکراین، یکشنبه 23 خرداد ماه، ساعت 23:30
اوکراین- ایرلند شمالی، پنجشنبه 27 خرداد ماه، ساعت 20:30
اوکراین - لهستان، سه‌شنبه یکم تیر ماه، ساعت 23:30


ویدیو مرتبط :
کلیپی از دکتر عباسی : خلق پول در آمریکا خلق بدهی است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد بدون دست و پا شگفتی خلق کرد /عکس


یک شهروند فرانسوی بدون دست و پا موفق شد هفت ساعت به صورت مداوم شنا کند و از جزیره قاره استرالیا به آسیا برسد.





صبح بخیر : یک شهروند فرانسوی بدون دست و پا موفق شد هفت ساعت به صورت مداوم شنا کند و از جزیره قاره استرالیا به آسیا برسد.



به گزارش صبح بخیر؛ "فلیپ کریزون" یک مرد 43 ساله فرانسوی است که در سال 1994 در اثر حادثه رانندگی چهار دست و پای خود را از دست داد، اما با این وجود موفق شد 12 مایل میان جزایر اقیانوس آرام و آسیا را به طور معجزه آسایی شنا کند.

کریوزن می گوید درباره هدف اصلی خود از شنای طولانی مدت با شرایط خاص خود گفت: با هدف برقراری ارتباط میان ملتهای جهان، بین قاره ها شنا می کنم.

وی در ادامه گفت: مرحله اول بسیار سخت بود وتصمیم دارم در ماه بعد مرحله دوم شنا به مسافت 15 مایل از آسیا به قاره آفریقا را شنا کنم.