ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اقدام ارزشمند آبی های خوزستان


بازیکنان تیم فوتبال استقلال خوزستان جام قهرمانی را در حالی بالای سر بردند که آن را تقدیم شهدای حرم کردند. خبرگزاری فارس: بازیکنان استقلال هنگامی که جام را بالای سر بردند، پرچم مدافعان حرم را هم در دست داشتند و به نوعی جام را به شهدای مدافعان حرم تقدیم کردند.


شاگردان ویسی با برتری دو بر صفر مقابل ذوب آهن عنوان قهرمانی را بدست آوردند.

 


ویدیو مرتبط :
اقدام ارزشمند فردوسی پور در مورد غزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقدام ارزشمند دادستانی ؛ این تنها گام نخست است



 

 

 

اقدام ارزشمند دادستانی ؛ این تنها گام نخست است

 

تحلیلی بر بازداشت عاملان فحاشی به دختر هاشمی

اقدام ارزشمند دادستانی ؛ این تنها گام نخست است

جعفر محمدی - روز گذشته دادستان تهران ، خبر مهمی داد: دو نفر از عاملان هتاکی به خانواده هاشمی شناسایی و دستگیر شدند.

این خبر نه از بابت این که طرف دعوای این ماجرا ، خانواده هاشمی هستند ، که از این روی که برای نخستین بار با عوامل معروف به خودسر به این سرعت برخورد می شود ، اهمیت دارد.

تا پیش از این ماجرا ، این افراد ، هر کاری که می خواستند انجام می دادند و کسی هم متعرض شان نمی شد ، گو این که قانون جمهوری اسلامی ، برای افرادی به غیر از این ها نوشته شده است!

با این حال بعد از انتشار فیلم تکان دهنده ای از هتاکی و فحش های رکیک جنسی چند نفر به دختر هاشمی رفسنجانی در پارکینگ حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام و انتقادات فزاینده رسانه های مستقل از این اتفاق غیراخلاقی ، آیت الله آملی لاریجانی ، شخصاً به دادستان تهران دستور برخورد قاطع قضایی داد.

البته بعد از این دستور ، به دلیل سابقه موجود ، برای عده ای غیر قابل باور بود که چنین اتفاقی رخ دهد اما دیروز دادستان تهران خبر از شناسایی و بازداشت دو متهم این حادثه داد.

در این باره چند نکته قابل ذکر است:

1 - برخورد قضایی و اجرای حکم عادلانه قانونی درباره نیروهای "معروف به خودسر" ، یکی از مهم ترین مطالبات عمومی در هر جامعه ای است که داعیه حکومت قانون دارد.

واقعاً قابل تحمل نیست عده ای "خودشیفته" ، بدون هیچ گونه صلاحیت ذاتی و اکتسابی ، خود تشخیص دهند ، خود حکم صادر کنند و خودشان هم اجرا نمایند و کسی هم نتواند به آنها بگوید بالای چشم تان ابروست!

جالب اینجاست که بعضی از این افراد یا تئوریسین های آنان به مبارزات شهید نواب صفوی استناد می کنند ولی فراموش می کنند یا خود را به نادانی می زنند که در عصر استقرار حکومت جمهوری اسلامی که در رأس آن ولی فقیه حاکم است ، اقدامات فراقانونی ، ولو به اسم دفاع از ولایت هم باشد ، تیغ کشیدن به وجهه ، جایگاه و حیثیت نظام و ولایت فقیه است.

از این رو ، برخورد با چنین افرادی ، صرفاً احقاق حقوق افرادی که مستقیماً از این ها آسیب دیده اند نیست ، بلکه پاسداری از آبروی نظام و ولایت فقیه است و بازگرداندن امنیت روانی به جامعه ای که مشتاق عدالت است و هر گونه برخورد دوگانه ، آزارش می دهد.

2 - نیروهای ارزشی بسیاری در جامعه امروز ایران هستند که در عین وفاداری به نظام و اصول آن ، بدون آن که مرتکب اعمال شنیعی مانند فحاشی به زنان و دختران شوند ، خود را حافظ دین و میهن و نظام شان می دانند و اگر هم خدای ناکرده ، روزی جنگی شروع شود ، همین ها از کشور دفاع خواهند کرد.

با این حال ، گروهی که عمدتاً هم تازه به دوران رسیده اند ، با چهره نیروهای ارزشی و بسیجی و حزب اللهی ، چنان اقدامات متوحشانه ، غیراخلاقی و نابخردانه ای از خود بروز می دهند که رفته رفته ، بسیاری از افراد گمان می کنند که همه نیروهای ارزشی این گونه اند و این بزرگ ترین ظلم به نیروهای ارزشی ، مخصوصاً رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است که هنوز هم به ارزش های اخلاقی آن دوره پایبندند و اگر امروز نفس هم می کشیم ، مدیون مجاهدت های آنان هستیم.

مَثَل افراطیون جامعه ما ، مَثَل طالبان و القاعده است که چون صدایشان بلند است ، مردم دنیا گمان می کنند که همه مسلمانان این گونه اند و حال آن که طالبان و القاعده ، گروه معدودی هستند که تنها صدای توحش شان زیاد است و نمایندگی مسلمانان ، با آنها نیست.

لذا برخورد با این جریان که آبروی همه را می برد، حساب عده ای افراطی ، از حساب نیروهای ارزشی واقعی جامعه جدا می شود و این ، دستاورد اندکی برای وفاداران به نظام نخواهد بود .

3 - بدیهی است که قوه قضاییه ، هر گاه خواسته کارهای مهمی انجام دهد ، فشارهایی بر آن وارد شده است کما این که پیشتر نیز در قبال عزم این قوه برای برخورد با برخی افراد هنجار شکن ، حتی از خطبه های نماز جمعه هم این قوه تحت حمله و فشار قرار گرفت. این استقلال و حریت قوه قضاییه است که مانع از فرو ریختن اقتدار و صلابتش می شود.

انتظار می رود صاحبان نفوذ و قدرت ، در این باره تقوی پیشه کنند و اگر قوه قضاییه را در اجرای عدالت کمک نمی کنند ، لا اقل تحت فشار و اتهام قرار ندهند.

4 - هر چند شناسایی و بازداشت این افراد گام مهمی است ، اما انتظار می رود ، درباره روند پرونده ، از جمله این که این افراد بعد از بازداشت آزاد شده اند یا نه و نیز مراحل دادرسی تا اجرای حکم ، اطلاع رسانی شفاف و دقیق صورت گیرد تا مردم خیال شان از بابت عدم اعمال نفوذها و مسائلی نظیر این راحت باشد.

حتماً هم اکنون عده ای بر این باورند که پرونده حاضر مشمول مرور زمان و فراموشی خواهد شد و تنها در حد چند تیتر باقی خواهد ماند که انتظار می رود با قاطعیت قوه قضاییه ، دستور رئیس قوه و اقدام ارزشمند دادستان تهران - که تا این مرحله شاهدش بودیم - چنین ذهنیت هایی برای همیشه از بین برود.

5 - هر چند این افراد به "خودسر" معروف هستند ، اما خودسری می تواند یک بار ، دو بار ، سه بار و ده بار تکرار شود ولی اگر استمرار چندین و چند ساله یافت ، عقل

سلیم نمی تواند بپذیرد که در پس این عاملان ،  آمران و حامیانی وجود نداشته باشند. لذا از قوه عدالت پرور انتظار می رود ، پرونده حاضر را فتح بابی برای پایان پرونده آمران و عاملان غیرقانونی قلمداد کند و با ریشه هم برخورد نماید.

در یک کشور قانونمدار ، در برخورد با ناهنجاری ها و جرائم ، "آمر" قوه قضاییه است و عامل هم نیروهای انتظامی و ضابطان قضایی و لاغیر. بنابراین ، اگر برخورد قهر آمیزی بدون آمریت قانونی قوه قضاییه صورت بگیرد ، هم آمر و هم عامل ، مستحق مجازات هستند.

این نکته آنقدر مهم است که در قوانین مصوب در همین نظام جمهوری اسلامی داریم که اگر کسی قاتل پدر خود را بدون حکم قضایی قصاص نماید ، با این که ولی دم بوده اما چون بدون اجازه قضایی این کار را کرده ، خود او هم مجازات می شود و ای بسا قصاص هم بشود. حال این رویکرد را بگذارید کنار عملکرد افرادی که به صرف آن که از خط و ربط سیاسی کسی خوششان نمی آید ، از ضرب و شتم و آسیب به اموال گرفته تا انواع دشنام های ناموسی و گاه مستوجب حد را نسبت به او مرتکب می شوند و نه تنها انتظار مجازات ندارند  ،بلکه منتظر تشویق و احیاناً اجر الهی هم هستند!..../تحلیل:عصرایران