ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اعتراف دیر هنگام


با نزدیک شدن به زمان انتخابات فدراسیون فوتبال، هر روز بیشتر از روز قبل شایعاتی در‌این خصوص به گوش می‌رسد؛ از بحث رأی سفیدها تا پیش بینی جار و جنجالی که قرار است در مجمع به راه بیفتد تا پولی که گفته می‌شود توسط یکی از کاندیداها به اعضای مجمع پرداخت شده است.

روزنامه قانون: با نزدیک شدن به زمان انتخابات فدراسیون فوتبال، هر روز بیشتر از روز قبل شایعاتی در‌این خصوص به گوش می‌رسد؛ از بحث رأی سفیدها تا پیش بینی جار و جنجالی که قرار است در مجمع به راه بیفتد تا پولی که گفته می‌شود توسط یکی از کاندیداها به اعضای مجمع پرداخت شده است. در کنار‌این مسائل نحوه انتخاب رئیس در دور دوم انتخابات نیز سر و صدای زیادی را به پا کرده و اصولا برگزاری یا عدم برگزاری‌این رویداد نیز به نوع دیگری رسانه‌ها را به خود مشغول کرده است.

بر همین اساس و در آستانه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در روز 18 اردیبهشت و به منظور شفاف‌سازی درخصوص شایعات‌ایجاد شده گفت و گویی را با علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید.

  ابتدا در مورد شایعه درگیری‌تان در جلسه هیات‌رئیسه با عزیزی خادم صحبت کنید؟

اصلا چنین موضوعی صحت ندارد چون‌این کارها در شأن ما نیست. خیلی نمی‌خواهم درباره‌این موضوع صحبت کنم چون اصولا چنین موضوعی اتفاق نیفتاده است.

‌این روزها درباره نحوه انتخاب رئیس فدراسیون صحبت‌های زیادی مطرح می‌شود به خصوص اگر انتخابات برای ریاست به دور دوم کشیده شود.‌این موضوع کم کم در حال تبدیل شدن به یک جنجال است.

ما دو بحث داریم؛ یک بحث اساسنامه خودمان است و بحث دوم اساسنامه فیفا. بالاخره ما باید قائل به‌این باشیم که طبق اساسنامه خودمان عمل کنیم اگر چه‌این اساسنامه نقص‌هایی هم دارد. حالا سوال من‌این است که چرا در ادوار قبلی، مدیرانی که بودند به اندازه‌ای که الان روی برخی مسائل در اساسنامه حساسیت‌ایجاده شده، روی‌این موضوع حساسیتی نداشتند؟ چون اصلا کسی نسبت به آن حساس نبود. بنابراین از روی آن رد می‌شدند، یعنی خودشان تصویب می‌کردند و خودشان هم کارها را انجام می‌دادند. پیش قضاوتی نسبت به موضوعی ندارم اما بحثم‌این است اگر آن زمان حساسیت‌ها روی قضایا درست بود و مشکلی هم در بحث اساسنامه بود، یعنی همین بحث دو سوم برای انتخاب رئیس در دور دوم که به صراحت در اساسنامه ذکر شده است را زودتر به مجمع می‌دادند تا تکلیفش روشن شود چون آوردن رأی دو سوم بسیار مشکل است و تقریبا خیلی کار را سخت می‌کند. در واقع سوال من‌این است که مگر قبلا در فدراسیون فوتبال انتخابات برگزار نشده است؟ پس چرا روی‌این موضوع حساسیتی وجود نداشت؟

  اما در سال 90 رئیس در دور دوم در نهایت با نصف به علاوه یک رأی انتخاب شد.

خیر، ‌این طور نیست. در آن سال هم در دور دوم باید رئیس فدراسیون فوتبال با دو سوم آرا انتخاب می‌شد اما آرا را اشتباه شمارش کردند!

  واقعا‌این اتفاق افتاده است؟

بله، رئیس باید 49 رأی می‌آورد که 48 رأی آورد.

  اما در خبرها‌این طور آمده که کفاشیان با 46 رأی رئیس شد.

طبق آن چیزی که وجود دارد، کفاشیان فقط یک رأی کم‌داشته است.

  یعنی یک نفر از اعضای مجمع به‌این موضوع توجه نکرده که دو سوم آرا برای انتخاب رئیس محقق نشده است.

حرف من هم همین است.‌این اتفاق برای گذشته است و من هم هیچ پیش قضاوتی نسبت به آن ندارم.

  با‌این اوصاف انتخابات 18 اردیبهشت در صورتی که به دور دوم کشیده شود، به چه شکلی برگزار می‌شود؟

در هر صورت نمی‌توان برخلاف اساسنامه عمل کرد.

  اساسنامه می‌گوید دور دوم هم دو سوم یعنی در روز مجمع باید‌این اتفاق بیفتد.

درست است و نمی‌توان‌این موضوع را تفسیر کرد چون‌این موضوع با صراحت در اساسنامه ذکر شده است اما باید در همان روز در مجمع راه حلی پیدا کنیم که‌این مشکل حل شود. در واقع روز شنبه و قبل از برگزاری انتخابات، در‌این مورد تصمیم‌گیری شده و اعضای مجمع در‌این خصوص تصمیم گیری می‌کنند. اساسنامه روی‌این موضوع صراحت دارد و نمی‌توان با اساسنامه،‌این مشکل را حل کرد پس باید تا روز مجمع صبر کرد و دید در‌این خصوص اعضای مجمع چه تصمیمی‌خواهند گرفت.

  بحث مهم بعدی‌این است که گفته می‌شود تا وزارت ورزش مجوز انتخابات را ندهد،‌این انتخابات برگزار نخواهد شد. با‌این اوصاف انتخابات برگزار می‌شود یا خیر؟

انتخابات در هر صورتی برگزار می‌شود. اگر می‌خواست برگزار نشود هم کفاشیان، هم وزیر و هم سایر افراد مسئول روی برگزاری آن تا‌ این اندازه تاکید نمی‌کردند. برای حرفم دلیل دارم و دلیل آن هم‌این است که فدراسیون در حوزه بلاتکلیفی واقع نشود. چون اگر وارد‌این فاز شویم، بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه را پیش داریم و در آستانه‌این رقابت‌ها به ساختارمان آسیب زده خواهد شد. پس عقلانیت‌این است که انتخابات تحت هر شرایطی برگزار شود.

  حتی اگر تا آن روز مجوز برگزاری انتخابات از سوی وزارت ورزش ارائه نشود؟

اگر مشکلی هم در اساسنامه وجود دارد که قبلا باید‌این مشکلات حل می‌شد، باید یک راهکار برایش پیدا کنیم تا از‌این مشکل عبور کنیم اما چیزی که مهم به شمار می‌رود‌این است که تحت هر شرایطی انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شود.

 ‌ اگر مجوز نیاید چطور؟

حتما همه کمک می‌کنند که‌این مشکلات برطرف شود.

 ‌ برخی نیز اعتقاد دارند که شاید انتخابات به هر دلیلی به تعویق بیفتد.

به هیچ وجه انتخابات به تعویق نخواهد افتاد.

  حتی برخی در‌این خصوص موضوع رأی سفیدها را مطرح کردند تا انتخابات را زیر سوال ببرند. یعنی عده‌ای گفتند که‌این موضوع برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال است.

اصلا چنین چیزی نیست. در مورد رأی سفیدها یک صحبتی در یک جایی مطرح شده که با دفاعی که انجام شد‌این قضایا منتفی شده است. اصلا رأی سفید نداریم.‌این کار برای جامعه بسیار بد است. انتخابات مطمئنا سالم برگزار می‌شود و هر مشکلی هم پیش بیاید با درایت اعضای مجمع برطرف خواهد شد.

  آقای عابدینی روز گذشته در گفت و گویی پیش بینی کرد چند نفری که وابسته به یک نامزد ردصلاحیت شده هستند در انتخابات به شلوغ کاری بپردازند و هرج‌و مرج درست کنند.

به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم چنین رفتارهایی در مجمع اتفاق بیفتد. اعضای مجمع به قدری عاقل و بالغ هستند و ضرورت‌این رویداد را درک می‌کنند که بعید است به فکر‌این اتفاقات باشند.‌این حرف‌ها را اصلا برای اعضای مجمع نمی‌پسندم چون آنها را می‌شناسم. آنها آدم‌هایی خاص و علاقه‌مند به فوتبال هستند. به نظرم برخی‌ در فضای مجازی با اهدافی خاص‌این شایعات را به راه انداخته‌اند.

آنالیز کیفیت ‌این موضوع استخراج شده و ما هم در‌این خصوص اقداماتی کرده‌ایم. در‌این خصوص با چشم بینا جلو رفته و استعلام لازم را از تمام کسانی که به نحوی دخیل در انتخاب‌این لباس هستند به عمل آمده است. از اعضای تیم ملی تا مسئولان مربوطه که نظرات‌شان را بدهند تا‌این کار یکطرفه نباشد ضمن‌اینکه هر پارتی که برای تیم ملی ارسال شود باید نسبت به آن چیزی که در قرارداد است منطبق باشد. اجازه نمی‌دهیم جنس غیرواقعی به‌این لباس‌ها اضافه شود. جای خاصی را نیز برای نگهداری‌این لباس‌ها در انبارمان داریم تا جلوی کپی رایت را هم بگیریم. روی‌این موضوع یک نفر خاص را مشخص کرده‌ایم که مسئول تحویل گرفتن و تحویل دادن‌این لباس‌ها به شمار می‌رود. اگر هم از لحاظ کیفیت در شأن تیم ملی نباشد هیچ اصراری برای ادامه همکاری با جیووا نداریم.


ویدیو مرتبط :
اعتراف خیلی دیر یک جنایت کار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاثیر دیر خوابیدن در افسردگی



 

 

 

افسردگی

 

مطالعاتی که در آمریکا صورت گرفته نشان می دهد که زود خوابیدن، نوجوانان را در برابرافسردگی و فکر خودکشی محافظت می کند.

بنا بر این مطالعات که بر روی نوجوانان 12 تا 18 سال صورت گرفته،احتمال دچار شدن به افسردگی در میان نوجوانانی که بعد از نیمه شب می خوابند 24 درصد بیشتر از نوجوانانی است که قبل از ساعت 10 شب خود را برای خوابیدن آماده می کنند.

که در میان کسانی که کمتر از 5 ساعت در شبانه روز می خوابنداحتمال دچار شدن به افسردگی، 71 درصد بیشتر از کسانی است که مدت 8 ساعت در شبانه روز می خوابند.

این مطالعات مربوط به 15 هزار و500 نوجوان در دهه 1990 مورد بررسی قرار گرفته است.

ساعت خواب قریب به یک چهارم این نوجوانان بعد از نیمه شب بود.ساعات خوابی که برای این گروه سنی مناسب تشخیص داده می شود 9 ساعت تعیین شده است.

 

 

افسردگی

 

این پژوهشگران می گویند از هر 15 نوجوانی که مورد بررسی قرار گرفته اندیک کودک دچار بیماری افسردگی بوده است.

علاوه بر این در میان نوجوانانی که از نیمه شب به بعد خود را برای خواب آماده می کنند این خطر که به خودکشی فکر کنند، 20 درصد بیشتراز نوجوانانی است که از ساعت 10 شب به بعد بیدار نمی مانند.

این بررسی ها همچنین نشان می دهد که افسردگی و فکر خودکشی درمیان نوجوانان دختر، و نیز نوجوانانی که فکر می کنند والدینشان علاقه زیادی به آنان ندارند، بیشتر است.

"خواب با کیفیت خوب می تواند عاملی برای جلوگیری از بیماری افسردگی و نیز معالجه این بیماری باشد."

خواب کافی، غذای خوب و ورزش منظم به نوجوانان در مقابله با بیماری افسردگی ونیز جلوگیری از آن کمک می کند و به والدین نوجوانان باید اطلاعات لازم برای مراقبت و محافظت فرندانشان در برابر این بیماری داده شود.