ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اظهارنظر کی روش درباره «تخت جمشید»



اخبار,اخبار ورزشی , کارلوس کروش

سرمربی تیم ملی می گوید:«دارم افسوس می خورم که هنوز خیلی از جاهای ایران را نتوانسته ام ببینم.»

 کارلوس کروش برای چهارمین سال است که حضور در ایران را تجربه می کند.سرمربی پرتغالی تیم ملی که در آستانه سال جدید آرزوهای زیادی می کند.او حرف های جالبی هم می زند و می گوید:«دوست دارم یزد،بندر عباس و قلعه پرتغالی ها را از نزدیک تماشا کنم.»کروش حرف های دیگری هم درباره فرهنگ و تمدن ایران می زند و می گوید شیراز،پرسپولیس و تخت جمشید فقط مخصوص ایران نیست،این شهرها و بناهای تاریخی متعلق به همه مردم جهان است.

این چهارمین سال است كه عید نوروز در تهران هستید. نوروز برای شما چه جذابیتی دارد؟
به ایران برگشتم؛ چون اعتماد قلبی به بازیكنان و هواداران فوتبال ایران داشتم و همین‌طور اصحاب رسانه. در درجه دوم اعتقاد داشتم مأموریتم در ایران به اتمام نرسیده است. اگر امكانات لازم برای ما مهیا باشد، آرزوی ما صعود به مرحله دوم جام‌جهانی‌ 2018 است ولی با جنگی كه پیش‌رو داریم‌؛ سرمربی تیم‌ملی احساس خطر می‌كند. سرمربی احساس شرم می‌كند و مربیان تیم‌ملی مورد بی‌احترامی قرار می‌گیرند.

 وقتی اتحادی در فدراسیون نیست و در آن تفرقه وجود دارد، اگر حمایت مالی را نداشته باشیم و اردوها را از دست بدهیم، اگر احساس خطر كنیم و شروع كنیم به دخالت در كارهای فنی تیم‌ملی، این ریسك وجود دارد كه حتی به جام‌جهانی‌ صعود نكنیم. افرادی كه دارند به فوتبال دروغ می‌گویند، حواس‌شان را جمع كنند. استرالیا، قطر، ژاپن و سایر رقبای ما دارند پیشرفت می‌كنند. اگر فوتبال ایران دست دروغگوها باشد، ضرر می‌كند. بنویسید كه در این صورت رسیدن به جام‌جهانی‌ ممكن نخواهد بود.

در این چند سال چقدر ایرانیزه شده‌اید؟ چقدر با فرهنگ ایران آشنا شده‌اید؟
من همیشه تلاشم را كرده‌ام كه راجع به فرهنگ، تمدن و قدمت ایران اطلاعات كافی داشته باشم. همیشه تلاش كرده‌ام درك درستی از فرهنگ ایرانی داشته باشم و فكر می‌كنم موفق بوده‌ام. تنها مسئله‌ای كه افسوس می‌خورم، این است كه شاید گوشه‌هایی از كشور ایران بوده كه هنوز نرفته‌ام.

كجاها را دوست دارید ببینید؟
برای مثال شهر یزد. نزدیك هم هست. دوستان و خانواده‌ام همه به آنجا رفته‌اند ولی خودم مدام با اسدی و كفاشیان جلسه می‌گذارم.

مكان‌های تاریخی را ظاهراً خیلی دوست دارید.
جای دیگری كه حتماً باید ببینم و آرزوی بزرگم حضور در بندرعباس است. دوست دارم قلعه پرتغالی‌ها را ببینم. می‌خواهم حتماً به آنجا سر بزنم. چندین سال پیش یكسری از ایرانی‌ها بودند كه پرتغالی‌ها را انداختند بیرون و فكر می‌كنم الان هم می‌خواهند من را بیرون بیندازند. (عكس‌هایی از قلعه پرتغالی‌ها را به او نشان می‌دهیم و ادامه می‌دهد) حتماً باید آنجا را ببینم.

در فرهنگ ایرانی چه چیز خاصی دیده‌اید؟
مطمئناً تخت جمشید و پرسپولیس در حومه شیراز. شكی ندارم كه آنجا را هرگز فراموش نخواهم كرد. برای تك‌تك شهرهای ایران احترام زیادی قائل هستم، برای تمام اماكن تاریخی تهران، كلیساهای قدیمی و سنتی ولی تخت جمشید و پرسپولیس تنها متعلق به تاریخ جهان و تمام مردم دنیاست.

و در پایان آرزوی شما برای پایان سال چیست؟
برای مردم ایران بهترین آرزوها را می‌كنم و امیدوارم بتوانیم در تیم‌ملی موفق باشیم و آنها را خوشحال كنیم.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین
 


ویدیو مرتبط :
‫تخت جمشید Persepolis‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرستون تخت جمشید در ونزوئلا !