ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اطلاعات تازه از پرونده جعل اسناد بازیکنان جنوبی/ واکنش ابن قاسم به شایعه جعل کارت پایان خدمت



اخبار,اخبار ورزشی,فوتبال ایران

 

اخبار ورزشی - اطلاعات تازه از پرونده جعل اسناد بازیکنان جنوبی؛ پای نفرات سه تیم و پسر یک مدیرباشگاه وسط است/ معافیت دسته‌جمعی ستاره‌های فولاد!

بازیکنان سه تیم در لیگ برتر و دسته اول با جعل اسناد معافیت پزشکی گرفته‌اند.

به گزارش نامه نیوز، روز گذشته خبری در رسانه ها منتشر شد که در صورت پیگیری مسئولان می تواند با احکامی سنگین و تاریخی مواجه شود.

در این خبرها اعلام شد که چهار بازیکن تیم فولاد و یک بازیکن تیم پیکان با کارت های پایان خدمت جعلی در تیم های خود بازی کرده اند و مسئولان فدراسیون به دنبال پیگیری این مسئله هستند.

طبق اطلاعاتی که خبرنگار نامه نیوز کسب کرده است، علاوه بر نفرات فوق، نام دو بازیکن یک تیم جنوبی دسته اولی نیز در این پرونده دیده شده است؛ پرونده ای که به دنبال بازداشت سرکرده یک باند فعال در زمینه جعل اسناد باز شده که گفته می شود اعضای این باند به حوزه نظام وظیفه نیز نفوذ کرده بودند.

این بازیکنان جنوبی متهم هستند که با استفاده از اسناد جعلی توانسته اند کارت معافیت از خدمت دریافت کنند و جالب است بدانید فرزند یکی از مدیران باشگاه ها نیز به همین طریق معافیت گرفته است.

چهار بازیکن فولاد که جزو ستاره های این تیم محسوب شده و مدت هاست در این تیم بازی کرده اند با استفاده از کارت معافیت، با مشکل انتقال به تیم های نظامی مواجه نشدند تا در فولاد بازی کنند و اکنون باید دید در صورت اثبات این تخلف چه برخوردی با متخلفان صورت خواهد گرفت.

تیم های بسیاری از جمله پرسپولیس(برای کسب قهرمانی)، نفت تهران(برای حضور مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا)، سپاهان(برای کسب جواز حضور در پلی آف لیگ قهرمانان) و فجرشهید سپاسی(برای بازگشت به لیگ برتر) در این پرونده خود را ذینفع می دانند ولی بعید به نظر می رسد به هدفی که دارند برسند!


                                        .................................................


 واکنش ابن قاسم به شایعه جعل کارت پایان خدمت

سرپرست تیم فوتبال فولاد خوزستان نسبت به شایعات منتشرشده در مورد باشگاه فولاد واکنش نشان داد.

حسین ابن قاسم در مورد مباحثی که چند روز است در مورد جعل کارت پایان خدمت سربازی چند بازیکن فولاد مطرح شده و اینکه به نظر می رسد بعد از قهرمانی فولاد در لیگ برتر عده ای به دنبال حاشیه وارد کردن به این باشگاه هستند، اظهار داشت: وقتی این شایعه منتشر شد، ما واقعا از برخی برخوردها تعجب کردیم. خیلی از تیم های لیگ برتر وقتی فولاد قهرمان شد به ما پیام تبریک نفرستادند روی صحبتم با این دوستان این است که اگر پیام تبریکی نفرستادید دنبال جوسازی نباشید.

به نقل از فارس، وی افزود: برخی دیده اند فولاد قهرمان لیگ شده و در لیگ قهرمانان آسیا هم صدرنشین گروه خود شده می خواهند با مطرح کردن این گونه اخبار تیم ما را در آستانه بازی حساس با السد به حاشیه ببرند.

ابن قاسم ادامه داد: اگر بازیکنان تیم متوجه چنین شایعاتی شوند آیا به این فکر کرده اید که چطور می شود این تیم را جمع کرد. خدمت آنهایی که فکر می کنند فولاد از طریق غیر قانونی قصد داشته برای بازیکنانش مجوز خروج از کشور بگیرد بگویم که من سال ها در جبهه حق علیه باطل جنگیده ام. بنده زیر نظر دکتر چمران بوده ام. برای پسر خود دنبال معافی نبوده ام. کسانی که چنین افکاری دارند می خواهند همه چیز را زیر سوال ببرند. مگر می شود حوزه نظام وظیفه و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و اداره گذرنامه به همین راحتی به کسی مجوز خروج از کشور بدهد؟

سرپرست فولاد تاکید کرد: آن عده از رسانه هایی که اسم بازیکنان فولاد را آورده اند هنوز این قدر اطلاعات ندارند که برخی از این بازیکنان اصلا زمان اعزام به خدمت سربازی یا اقدام برای معافی در استان خوزستان نبوده اند.
اخبار ورزشی - نامه نیوز,فارس

 


ویدیو مرتبط :
فتنه 88 -شایعه پراکنی و جعل خبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جعل کارت پایان خدمت الکترونیکی غیر ممکن است/ بیشتر جاعلان مدارک پایان خدمت فوتبالیست‌ها دستگیر شدند



اخبار,اخباراجتماعی ,سازمان وظیفه عمومی ناجا

 

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، گفت: با الکترونیکی کردن کارت های پایان خدمت، امکان جعل آنها غیر ممکن خواهد بود. .

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به نقل از سایت پلیس،  سردار کریمی در خصوص فرایند معافیت های پزشکی گفت: مشمولان قبل از اعزام به خدمت ابتدا توسط پزشکان ،معاینه اولیه می شوند تا سلامت آنها تایید شود، چرا که براساس قانون تنها افراد سالم می توانند به سربازی بروند.
 
وی افزود: بخشی از بیماری ها به صورت بالینی قابل تشخیص هستند مانند آنکه فردی عضوی از بدن خود را از دست داده باشد، این افراد به شوراهای پزشکی ما مراجعه کرده و پس از رسیدگی، رای نهایی برای آنان صادر می شود.
 
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، تصریح کرد: برخی از بیماری ها نیاز به انجام معاینات دارد چرا که به ظاهر قابل تشخیص نیست، به عنوان مثال فردی ادعا می کند که سرطان یا دیسک کمر دارد، بنابراین این افراد باید به پزشکان متخصص و معتمد ما که در بیمارستان های نیروهای مسلح مشغول به کارند، مراجعه کنند تا آنها براساس آزمایش های مختلف، نظر خود را اعلام نمایند.
 
سردار کریمی تصریح کرد: بیمارستان هایی که مشمولان برای ادامه مراحل پزشکی می توانند مراجعه کنند، در اولویت اول، کلیه بیمارستان های نظامی در سطح کشور و سپس بیمارستان دولتی زیر نظر وزارت بهداشت و درمان است و در اولویت بعدی، با برخی از بیمارستان های خصوصی نیز تفاهم نامه هایی به امضاء رسانده ایم تا در صورت لزوم از این بیمارستان ها نیز استفاده شود.
 
وی با اشاره به اینکه، نتایج اعلامی از سوی بیمارستان های معتمد سازمان به شورای پزشکی ارسال می شود، افزود: براساس قانون، شورای پزشکی متشکل از سه پزشک نظامی یا  معتمد می باشد که پس از بررسی های لازم، نظر خود را اعلام می کنند. در حقیقت این شورا می تواند با رد و یا تایید بیماری، نظر بدهد فرد باید به خدمت اعزام، معاف از رزم و یا معاف دائم شود.
 
کریمی با اشاره به اینکه، تمامی مراکز سازمان وظیفه عمومی شهرستان ها، برخوردار از شورای پزشکی اند، خاطرنشان کرد: سازمان وظیفه عمومی ناجا، نظر شواری پزشکی را با قانون تطبیق می دهد و در صورت مغایرت با قانون و همچنین اگر مشمول به رای صادره اعتراض داشته باشد، پرونده به شورای عالی پزشکی ارجاع داده می شود.
 
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، تصریح کرد: شورای عالی پزشکی متشکل از 5 پزشک متخصص است که پس از بررسی مجدد، رای قطعی را اعلام می کنند که نظریه این شورا، قطعی و لازم  الاجرا است و فرد نمی تواند به این رای، اعتراض داشته باشد.
 
وی در خصوص جعل کارت های پایان خدمت نیز گفت: با الکترونیکی کردن کارت های پایان خدمت، امکان جعل آنها غیرممکن خواهد بود.
 
سردار کریمی، تصریح کرد: دریافت کارت پایان خدمت واقعی از روش های غیرقانونی به چند صورت در حال حاضر توسط جاعلان دنبال می شود . به عنوان مثال افرادی که معلول بوده و یا والدین معلول دارند، باید از شورای پزشکی بهزیستی نامه بگیرند و به سازمان وظیفه عمومی ارائه دهند، که ممکن است فرد، نامه جعلی به این سازمان ارائه کند، بنابراین ضمن شناسایی اینگونه شگردها، هم اکنون با در اختیار گرفتن سامانه مانع این اقدام مجرمانه شده ایم روشهای جازنی ،جعل مدارک پزشکی ،جعل مدارک استعلاجی از شگردهایی است که جاعلان دنبال می کنند که به دنبال فعال کردن سامانه ای هستیم که مانع از اقدام مجرمانه جاعلان باشد که به زودی این سامانه عملیاتی خواهد شد.
 
کریمی افزود: برخی از افراد ممکن است از طریق تطمیع دیگران، مدارک پزشکی جعلی بگیرند اما در نهایت جعلی بودن این مدارک از طریق بررسی توسط شورای پزشکی ، مشخص می شود بنابراین سازمان وظیفه عومی ناجا باید با رصد و شناسایی روزنه ها، اقدامات مجرمانه در این حوزه را به شدت کاهش دهد.
 
وی در خصوص فوتبالیست ها نیز گفت: قطعا کسانی که از پول و شهرت برخوردارند، طعمه جاعلان می شوند که در خصوص این افراد نیز همین گونه بود.
 
بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران، این مقام انتظامی با اشاره به این پرونده، گفت: متهمان، مدارک را با راهنمایی جاعلان جعل کرده و سپس به سازمان وظیفه عمومی ارائه داده بودند. بیشتر جاعلان شناسایی و دستگیر و به مقامات قضائی تحویل داده شدند و هم اکنون پرونده آنها در قوه قضائیه در حال رسیدگی است.
 
  اخبار اجتماعی  -  باشگاه  خبرنگاران