ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

استقلال 1 - الجزیره 2/ چه كردی سیدمهدی؟!



نتایج لیگ قهرمانان آسیا,اخبار ورزشی,اخبار لیگ قهرمانان آسیا,اخراج مظلومی,اخبار ورزشی

 

استقلال 1 - الجزیره 2/ چه كردی سیدمهدی؟!

شوت فریدون زندی در دقیقه 67 بازی را به تساوی كشاند اما باز هم رحمتی اشتباه كرد و باز هم استقلال عقب افتاد

 

سایت گل-

لیگ قهرمانان آسیا- فصل 2012 - گروه اول

استقلال ایران- الجزیره امارات

سه‌شنبه 15 فروردین 1391

ورزشگاه آزادی تهران

تماشاگر: 36 هزار نفر

اخطار: حنیف عمران‌زاده(استقلال)- علی خصیف و علی عباس (الجزیره)

استقلال ایران: سید مهدی رحمتی- پژمان منتظری- حنیف عمران‌زاده- علی حمودی (62- گوران یركوویچ)- مهدی امیرآبادی-خسرو حیدری- محسن یوسفی- فریدون زندی- ساموئل- اسماعیل شریفات- آرش برهانی (70- میلاد میداوودی)

 

شرح بازی:

دو تیم استقلال و الجزیره در شرایطی به مصاف یکدیگر رفتند که استقلال از دو بازی قبلی خود با یک پیروزی خارج از خانه مقابل الریان قطر و یک تساوی خانگی مقابل نسف‌قارشی ازبکستان با ۴ امتیاز در رده دوم و الجزیره امارات با یک برد خارج از خانه مقابل نسف‌قارشی و برد خانگی مقابل الریان قطر با ۶ امتیاز در رده نخست جدول گروه A قرار داشتند.

 

استقلال بازی را بسیار سریع و تند و تیز آغاز كرد و می‌توانست در همان اولین دقیقه توسط آرش برهانی به گل برسد اما ضربه برهانی در شرایط تك به تك به پای دروازه‌بان اماراتی‌ها برخورد كرد. آبی‌پوشان روی همین تاكتیك یعنی ارسال پاس‌های عمقی پشت مدافعان الجزیره و فرار مهاجمان یكی دو بار دیگر هم بخت خود را آزمایش كردند اما این الجزیره بود كه در دقیقه چهارم به گل اول رسید.

 

بعد از دریافت گل، استقلالی‌ها با حملاتی پردامنه سعی در جبران عقب‌ماندگی داشتند. حملات میزبان اغلب با پاس‌های عمقی برای برهانی و یا همكاری حمودی و حیدری در جناح راست شكل می‌گرفت كه با همین دو روش بارها مهاجمان خود به خصوص برهانی را در موقعیت گلزنی قرار داد اما نتیجه‌ای از این حملات نگرفت.

 

برهانی یك بار داخل محوطه 6قدم با دروازه‌بان حریف روبه‌رو شد كه به‌جای یك ضربه دقیق و ارام ترجیح داد توپ را با ضربه‌ای محكم به دست‌های علی خصیف بكوبد. او یكی دو بار هم سعی كرد با حركات آكروباتیك دروازه الجزیره را باز كند كه در این كار هم ناموفق بود.

 

در آن سو الجزیره با وجود اینكه كمتر از استقلال حمله می‌كرد اما حملاتش بسیار زهردارتر و خطرناك‌تر از میزبان بود. اماراتی‌ها یك بار در دقیقه 30 تیر عمودی دروازه استقلال را به لرزه درآوردند و یك بار هم در وقت‌های تلف‌شده نیمه اول با فراری تند و تیز حنیف عمران‌زاده را وادار كردند كه با خطا در پشت محوطه جریمه یك كارت زرد را به جان بخرد.

 

نیمه دوم:

با آغاز نیمه دوم حملات استقلال پردامنه‌تر‌ از نیمه اول ادامه یافت و الجزیره با نفرات بیشتری دفاع می‌كرد. به همین دلیل تا دقایق میانی این نیمه خبری از حملات خطرناك الجزیره نبود. فرصت‌های میزبان درست مثل نیمه اول نصیب آرش برهانی می‌شد و به همان ترتیب هم از دست می‌رفت. آرش یكی دو بار در زدن ضربات اخر ناكام ماند و یك بار هم ضربه او به تیر دروازه الجزیره برخورد كرد.

 

در دقیقه 69 بالاخره گل تساوی استقلال روی شوت زندی و البته خوش‌شانسی آبی‌ها به ثمر رسید. به نظر می‌رسید بعد از این گل استقلالی‌ها با توجه به روحیه به دست آمده بتوانند به گل پیروزی هم دست پیدا كنند، اما یك اشتباه كمرشكن از مهدی رحمتی باز هم آبی‌پوشان را از میهمان عقب انداخت. این گل مثل آب سردی بود بر پیكره آبی‌پوشان و آن‌ها تا پایان بازی اگرچه چند موقعیت به دست آوردند اما از ضرباتی كه به توپ می‌زدند مشخص بود جدال روحی روانی را در این مصاف باخته‌اند.

 

شرح گل‌ها:

1-0 الجزیره؛ دقیقه 4: خطای حمودی در یك متری نقطه كرنر الجزیره را صاحب یك ضربه ایستگاهی كرد. ارسال به محوطه 6قدم با خروج اشتباه رحمتی و سستی مدافعان توام شد تا عبدالله جمعه با ضربه سر گل اول را وارد دروازه میزبان كند.

1-1 استقلال؛ دقیقه 69: شوت فریدون زندی از فاصله 30 متری در میانه راه به مدافع حریف برخورد كرد و در خلاف مسیر حركت دروازه‌بان به گل تبدیل شد.

2-1 الجزیره؛ دقیقه 72: فرار مهاجم الجزیره از جناح چپ و باز هم خروج اشتباه رحمتی! دروازه‌بان استقلال دریبل خورد، توپ به محوطه جریمه ارسال شد و جادیر باری دروازه استقلال را باز كرد.

 

بهترین بازیکن:

ریکاردو الیویرا مهاجم نامدار الجزیره بازی درخشانی از خود نشان داد. او همان بازیكنی بود كه مهدی رحمتی را جا گذاشت و پایه‌گذار گل دوم الجزیره شد.

 

اتفاق ویژه:

هواداران استقلال پس از این شکست تلخ خانگی شعار "مظلومی حیا کن، استقلال را رها کن" را سر دادند. آن‌ها همچنین نام امیر قلعه‌نویی را فریاد زدند و او را تشویق کردند. در این بین البته عده دیگری از هواداران به تشویق مظلومی پرداختند./گل


ویدیو مرتبط :
استقلال - الجزیره / گل اول استقلال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقلال - الجزیره؛یورش به ستاره 3



استقلال الجزیره,بازی استقلال الجزیره,لیگ قهرمانان آسیا,بازی های لیگ قهرمانان آسیا,

 

استقلال - الجزیره؛یورش به ستاره 3

از تیم کهکشانی ابتدای فصل تنها دو ستاره روی لباس آبی ها باقی مانده. دو ستاره ای که طرفداران آبی به آن می بالند

سایت گل - از فروردین 49 تا مرداد 1370. از پادشاهی پسران آبی در آسیا و آخرین قهرمانیشان در قاره کهن 21 سال می گذرد. درست مثل فاصله ی قهرمانی اول و دومشان در جام باشگاه های آسیا. فاصله هایی طولانی و زجرآور.


حالا 21 سال گذشته. غول خُفته آسیا، پر افتخارترین تیم ایرانی قاره ی کهن بار دیگر به پا خواسته تا برای سومین بار تاج پادشاهی بر سر کند. برای همین بازهم تمام نگاه ها بعد از 21 سال به آبی هاست. در ابتدای فصل همه به تیم کهکشانی که ستارگان درخشانی چون فرهاد مجیدی، مجتبی جباری و آندو تیموریان را در اختیار داشت بیش از همیشه برای این منظور دل بسته بودند.

 

حتی حالا که هیچ کدام از این ستاره ها نیستند بازهم نمی شود لااقل به 21 سال انتظار دلخوش نبود چرا که اگر آبی های پایتخت در این روزهای سخت بتوانند از گروهشان صعود کنند آن وقت است که می شود با بازگشت ستاره ها به قهرمانی این تیم دل بست و امیدوار بود. اما یادمان نرود حالا از تیم کهکشانی ابتدای فصل تنها دو ستاره روی لباس آبی ها باقی مانده.  دو ستاره ای که طرفداران آبی به آن می بالند و آسیا پسران آبی را با همین نشان دو ستاره روی سینه بازیکنانش می شناسد.  

 

و حالا بازی سخت استقلال در دور گروهی فرا رسید. آبی های پایتخت برابر صدرنشین گروه A جام باشگاه های آسیا، الجزیره، تیم پایتخت نشین اماراتی و ثروتمند عربی. قهرمان امارات، با حضور مربی برزیلی روی نیمکت و دلخوش به خارجی هایش. تیمی که در بین حاشیه نشین های خلیج فارس نماد ثبات است. با حربه ی حیله گری و بسیار خطرناک. در مقابل،  لشگر نصف و نیمه ی کهکشانی اگر می خواهد به دور بعد راه پیدا کند باید با این شرایط کنار بیاید و هرطور شده تیم اماراتی را شکست دهد و دور رفت را با صدرنشینی و بی شکست به پایان رساند.

 

بچه های آسمان در پهنه ی آسمان ورزشگاه بزرگ آزادی در غیاب ستارگانش می خواهد در دیداری مهم و حساس سه شنبه شب به سمت کسب سومین ستاره برود و دل ایرانی ها را بار دیگر شاد کند و برای آنکه توان رسیدن به این امر را داشته باشد مشتاق دیدار صدهزار ستاره روی سکوهاست./سایت گل