ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آیت‌اللهی: احتمال تبرئه قهرمانی هست/ مهره‌های سوخته "ورزش از نگاه دو" را هدایت می‌کنند!



پرونده محسن قهرمانی ,تیم‌های ملی نوجوانان

 هیچ تخلف خاصی در پرونده قهرمانی دیده نمی‌شود
آیت‌اللهی: احتمال تبرئه قهرمانی هست/ مهره‌های سوخته "ورزش از نگاه دو" را هدایت می‌کنند!

نایب‌رییس اول فدراسیون فوتبال از درخواست کارلوس‌ کی‌روش برای برگزاری 3 بازی تدارکاتی تا پایان امسال، احتمال تبرئه محسن قهرمانی و سایر داوران در پرونده اتهام‌های داوری، روشن شدن تکلیف کادر فنی تیم‌های نوجوانان و جوانان تا جلسه چهارشنبه هفته آینده و شکایت فدراسیون فوتبال از برنامه ورزش از نگاه دو خبر داد.

سیدهادی آیت‌اللهی ابتدا درباره آخرین وضعیت کادر فنی تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و امید، اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه‌ای که امروز (دوشنبه) انجام شد، از برخی مربیان تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف نوجوانان و جوانان (زیر 14، زیر 16 و زیر 19 سال) برنامه خواستیم تا تکلیف نهایی کادر فنی این تیم‌ها را تا سال آینده و مسابقات قهرمانی آسیا مشخص کنیم. آنها برنامه‌شان را در ابعاد مختلف از جمله استعدادیابی‌ها و دیدارهای تدارکاتی درخواستی و... ارایه می‌کنند و ما جمع‌بندی برنامه‌ها برای انتخاب مربیان را در کمیته فنی و توسعه انجام می‌دهیم.

** دوشنبه و چهارشنبه آینده تکلیف کادر فنی تیم‌های نوجوانان و جوانان روشن می‌شود
وی افزود: کمیته فنی و توسعه قرار است دوشنبه و چهارشنبه هفته آینده این جلسات را برگزار کرده و نتیجه‌گیری نهایی را به هیات رییسه فدراسیون ارایه کند. کمیته فنی و توسعه در حال حاضر با حضور علی کفاشیان، مرتضی محصص، فریدون معینی، هومن افاضلی، بنده و به تناسب هرجلسه از یک یا چند مربی با تجربه تشکیل می‌شود.

 

پس از انتخاب کادر فنی این تیم‌ها نوبت به تیم امید خواهد رسید که پس از بررسی برنامه گزینه‌های مختلف سرمربی تیم ملی امید را مشخص می‌کنیم. ما سال سختی را پیش‌رو داریم و باید در مسابقات مهم مختلفی شرکت کنیم اما در اولویت‌بندی برنامه‌ها و پیش‌بینی اعتبارها، اولویت اصلی با اجرای تمام برنامه‌های تیم ملی بزرگسلان برای حضور در جام جهانی برزیل است.

** حضور مهدوی‌کیا به عنوان مدیرفنی تیم جوانان قطعی نیست
نایب‌رییس اول فدراسیون در پاسخ به اینکه با توجه به اعزام تیم جوانان به اردوی ایتالیا، در حال حاضر نقش علی دوستی‌مهر و حتی مهدی مهدوی‌کیا که ظاهر به عنوان مدیرفنی جدید این تیم انتخاب شده چیست، اظهار کرد: طبق آنچه از قبل تصمیم‌گیری شده علی دوستی‌مهر در حال حاضر مدیر فنی این تیم است حالا اگر مهدی مهدوی‌کیا هم اضافه شده که ما آن را به فال نیک می‌گیریم.

 

البته سپردن مسوولیت مدیرفنی تیم جوانان به مهدوی‌کیا هنوز قطعی نشده است اما فعلا مشغول برنامه‌ریزی هستیم تا به نوعی از مهدوی‌کیا در تیم‌های پایه استفاده شود چون او از سرمایه‌های فوتبال ماست که ضمن حفظ شان وی می‌خواهیم از تجربیاتش برای بازیکنان پایه استفاده کنیم.

** از علی دوستی‌مهر برای هدایت تیم ملی جوانان و اکبر محمدی هم برنامه خواستیم
وی در پاسخ به اینکه آیا از اکبر محمدی سرمربی سابق تیم جوانان هم برنامه‌ می‌گیرید، خاطرنشان کرد: بله فدراسیون فوتبال برای مربی چون اکبرمحمدی هزینه کرده که اکنون به وضع فعلی رسید. ما قصد داریم علاوه بر اینکه از علی دوستی‌مهر و برخی مربیان دیگر برنامه‌ می‌گیریم از اکبر محمدی هم برنامه بگیریم. دوستی‌مهر برای هدایت تیم ملی جوانان هم برنامه خواهد داد.

** برگزاری بازی جوانان ایران و آمریکا در ایتالیا پیشنهاد آمریکایی‌ها بود
آیت‌اللهی درباره احتمال بازی تیم‌های جوانان ایران و آمریکا در ایتالیا نیز تصریح کرد: پیشنهاد انجام این مسابقه از سوی آمریکایی‌ها بوده و در حال حاضر مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون مشغول رایزنی با وزارت امور خارجه است تا در صورت موافقت آنها، یک بازی دوستانه میان دو تیم جوانان ایران و آمریکا در تورنمنت ایتالیا برگزار شود.

** امیدواریم شنبه نتیجه پرونده اتهامات به داوری را اعلام کنیم
رییس کمیته رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال درباره زمان اعلام رای پرونده اتهام‌ها به داوری از جمله موضوع محسن قهرمانی نیز به ایسنا گفت: پرونده محسن قهرمانی و سایر اتهام‌هایی که به برخی داوران زده شده بود حداکثر ظرف امروز یا فردا بسته می‌شود و اگر نیاز باشد در برخی موارد کمیته انضباطی نظر بدهد، ما پرونده را به این کمیته هم ارجاع می‌دهیم. بنده امروز مطالعه نهایی این پرونده را انجام می‌دهم و پیش‌بینی می‌کنم و امیدوارم بتوانیم تا شنبه نتیجه را اعلام کنیم.

** هیچ تخلف خاصی در پرونده محسن قهرمانی وجود ندارد
وی در پاسخ به اینکه شنیده می‌شود محسن قهرمانی تبرئه شده است، اظهار کرد: تا الان هیچ تخلف خاصی در این پرونده مشاهده نکردیم. بارها تاکید کردم که جامعه داوری ما پاک است. فساد فوتبال نسبت به بخش‌ها و سایر صنوف، بسیار کمتر است اما چون در ورزش نوک تیز تمامی رسانه‌ها در آن وجود دارد، هرچه که هست را برجسته‌ نشان می‌دهد در حالی که خیلی از اتفاقات با همه سروصدایی که دارد، مشکل خاصی ندارد.

** شاید تمام داوران مورد اتهام تبرئه شوند
آیت‌اللهی در واکنش به اینکه سایر داوران متهم هم مانند قهرمانی تبرئه می‌شوند، تصریح کرد: ما امیدواریم همه افراد مورد اتهام تبرئه شوند. تا رسیدگی‌ها در همین یکی دو روز کامل نشود نمی‌توان صحبتی در این باره داشت هرچند گزارش‌ها و مراحل تحقیق ما در این پرونده تکمیل شده است. جامعه داوری ما پاک و شریف است و باید همه کمک کنیم اگر مشکلاتی هم در حاشیه کار وجود دارد، جمع شود.

** مهره‌های سوخته فوتبال برنامه "ورزش از نگاه دو" را هدایت می‌کنند!
نایب‌رییس اول فدراسیون که انتقادی نسبت به حضور او در راس کمیته رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه ای فوتبال در برنامه تلویزیونی "ورزش از نگاه دو" مطرح شد، در واکنش به آن به ایسنا گفت: این برنامه هدایت‌شده است. در مقابل این همه توفیق‌هایی که فدراسیون در چند سال گذشته داشته است، جریانی بوجود آمده که این نتایج را کمرنگ کند.

 

مصاحبه کفاشیان در این برنامه کافی بود و آنهایی که عقل سلیم و وجدان پاک دارند، می‌دانند فدراسیون فوتبال در چند سال گذشته یکی از موفق‌ترین فدراسیون‌ها بوده که تمام توفیقاتش یک‌شبه حاصل نشد. متاسفانه الان خیلی از افراد دست‌شان کوتاه است و خوراکی ندارند و با هدایت کردن این‌گونه برنامه‌ها قصد تخریب فدراسیون را دارند.

وی همچنان با انتقاد افزود: افرادی که این برنامه تلویزیونی را هدایت می‌کنند، مهره‌های سوخته فوتبالند وگرنه الان در عرصه فوتبال فعال بودند! ما باید با کسانی سروکار داشته باشیم که در عرصه فوتبال تلاش و ایثار می‌کنند نه آنهایی که از کنار این فوتبال فقط جیب‌شان را پر کردند! اینها نمی‌توانند برای فدراسیون خط مشی تعیین کنند.

 

متهم‌کنندگان فدراسیون به سوابق خود برگردند و در خلوت‌شان بیندیشند که چطور بزرگ و معروف شده‌اند؟! اول ببینند چه کسانی آنها را بزرگ کرده‌اند بعد در رسانه‌ ملی اظهار نظر کنند. سوابق ورزشی هر کسی مشخص است. آنهایی که می‌گویند در فدراسیون آدم‌های کوچک جمع شده‌اند بدانند وقتی آنها هنوز پایشان به توپ نخورده بود، ما در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی سرپرستی بزرگترین کاروان ورزشی که به مسابقات آسیایی دهلی اعزام شد را برعهده داشتیم. ما سرپرست گروهی بودیم که اربابان این افراد در آن عضو بودند!

** فدراسیون از اتهام‌زنندگان در این برنامه شکایت می‌کند
آیت‌اللهی با تاکید بر اینکه فدراسیون در واکنش به اتهام‌های زده شده در برنامه " ورزش از نگاه دو" شکایت می‌کند و با جدیت پی‌گیری حقوقی کار را انجام می‌دهد به ایسنا گفت: متاسفیم که صداوسیما وضعیت این برنامه هدایت‌شده را رصد نمی‌کند و در رسانه‌ ملی از افرادی استفاده می‌شود که به ناحق اتهام‌های مستقیمی را به فدراسیون وارد می‌کنند. حق پیگیری حقوقی موضوع برای ما وجود دارد و با جدیت موضوع را از طریق مراجع قانونی دنبال می‌کنیم. ما به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم.

** این منتقدان همیشه آویزان دیگران بودند و دست‌ بگیر از فوتبال داشتند!
وی با بیان اینکه این دسته از اتهام‌زنندگان هیچ وقت برای فوتبال هزینه نکردند، خاطرنشان کرد: اینها همیشه از کنار فوتبال خوردند و بزرگ شدند و در عین حال همیشه آویزان دیگران بودند. آنها هیچ رشدی از خود نداشته و همواره دست بگیر از فوتبال داشتند و به دنبال منافع خود بودند. عملکرد فدراسیون فوتبال روشن و شفاف است و مطمئنا از حق‌مان در مقابله قانونی با آنها نمی‌گذریم.

** تفاهم‌های نهایی با سالگادو منوط به بازگشتش به اسپانیاست
نایب‌رییس اول فدراسیون در ادامه این گفت‌وگو درباره صحبت‌ها و توافق‌هایی که بین فدراسیون و میشل سالگادو صورت گرفته نیز تصریح کرد: یکسری گفت‌وگوها بین نبی و سالگادو انجام شده که امیداریم این مراوات منشاء خیر و برکت برای فوتبال ما باشد. قطعا حضور او در ایران با دستاوردهایی همراه خواهد بود اما این منوط به بازگشت سالگادو به اسپانیا و مراحل بعدی تفاهم‌های ما خواهد شد. آنها یکسری برنامه‌ها را پیشنهاد داده‌اند که باید بررسی شود.

** کی‌ر‌وش درخواست کرد تیم ملی تا پایان امسال 3 بازی تدرکاتی داشته باشد
آیت‌اللهی همچنین از درخواست کارلوس کی‌روش برای فراهم کردن 2 یا 3 مسابقه تدارکاتی برای تیم ملی تا پایان امسال خبر داد گفت: قرار است کی‌روش نظرش درباره حریفان تدارکاتی تیم ملی تا پیش از جام جهانی را بعد از قرعه‌کشی بدهد.

 

پیش از این صحبت بر سر این بود که بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام ملت‌های آسیا به عنوان بازی‌های تدارکاتی محسوب شود اما در عین حال کی‌روش درخواست کرده پس از قرعه‌کشی جام جهانی و از ابتدای آذر تا پایان امسال، تیم ملی 2 یا 3 بازی تدارکاتی در لابلای مسابقات لیگ داشته باشد. این بازی‌ها جدا از این بازی‌های مقدماتی جام ملت‌هاست و مهدی تاج رییس سازمان لیگ هم قول داده برنامه‌ریزی لازم را برای تعیین زمان این بازی‌ها در فواصل مسابقات لیگ انجام دهد.

** با آمریکا هم‌گروه نشویم، احتمالا اردیبهشت با این تیم بازی کنیم
وی در پاسخ به اینکه تکلیف بازی با تیم ملی آمریکا چه شد نیز تصریح کرد: کی‌روش گفته پس از قرعه‌کشی جام جهانی نظر نهایی‌ام را در این باره می‌دهم چون ممکن است تیم ایران با آمریکا همگروه شود یا شرایط متفاوتی در گروه‌مان ایجاد شود. به هر شکل تکلیف بازی با آمریکا پس از قرعه‌کشی جام جهانی مشخص شده و در صورت بازی هم این دیدار در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

** ستاد پیگیری و اجرای برنامه‌های جام جهانی پس از قرعه‌کشی فعال می‌شود
آیت‌اللهی در پاسخ به اینکه فدراسیون چه رویکردی برای تهیه بسته کاملی از برنامه‌ها ورزشی و فرهنگی مختلف پیرامون حضور تیم ایران در جام جهانی برزیل دارد نیز اظهار کرد: صحبت‌های مقدماتی در این باره در کمیته بازاریابی فدراسیون انجام و جلسات متعددی هم در این راستا برگزار شده است.

 

در نتیجه قرار شد پس از قرعه‌کشی جام جهانی ستادی بدین منظور تشکیل شود که با جمع‌بندی برنامه‌های کمیته فرهنگی فدراسیون و همچنین نحوه همکاری سازمان‌ها و نهادهایی چون میراث‌فرهنگی، جهانگردی، وزارت ارشاد، وزارت ورزش و جوانان و ...، برنامه‌ نهایی تهیه شود تا هم در معرفی ایران در برزیل بتوان عملکرد موثری داشت و هم بتوانیم تمام علاقمندانی که از سراسر جهان می‌خواهند تیم ملی را در برزیل حمایت کنند، ساماندهی کنیم.

/ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جمع مهره‌های سوخته در «ورزش از نگاه دو»!


نایب‌رییس اول فدراسیون فوتبال از درخواست کارلوس‌ کی‌روش برای برگزاری 3 بازی تدارکاتی تا پایان امسال، احتمال تبرئه محسن قهرمانی و سایر داوران در پرونده اتهام‌های داوری، روشن شدن تکلیف کادر فنی تیم‌های نوجوانان و جوانان تا جلسه چهارشنبه هفته آینده و شکایت فدراسیون فوتبال از برنامه ورزش از نگاه دو خبر داد.

ایسنا: سیدهادی آیت‌اللهی ابتدا درباره آخرین وضعیت کادر فنی تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و امید، اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه‌ای که امروز (دوشنبه) انجام شد، از برخی مربیان تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف نوجوانان و جوانان (زیر 14، زیر 16 و زیر 19 سال) برنامه خواستیم تا تکلیف نهایی کادر فنی این تیم‌ها را تا سال آینده و مسابقات قهرمانی آسیا مشخص کنیم. آنها برنامه‌شان را در ابعاد مختلف از جمله استعدادیابی‌ها و دیدارهای تدارکاتی درخواستی و... ارایه می‌کنند و ما جمع‌بندی برنامه‌ها برای انتخاب مربیان را در کمیته فنی و توسعه انجام می‌دهیم.

** دوشنبه و چهارشنبه آینده تکلیف کادر فنی تیم‌های نوجوانان و جوانان روشن می‌شود

وی افزود: کمیته فنی و توسعه قرار است دوشنبه و چهارشنبه هفته آینده این جلسات را برگزار کرده و نتیجه‌گیری نهایی را به هیات رییسه فدراسیون ارایه کند. کمیته فنی و توسعه در حال حاضر با حضور علی کفاشیان، مرتضی محصص، فریدون معینی، هومن افاضلی، بنده و به تناسب هرجلسه از یک یا چند مربی با تجربه تشکیل می‌شود. پس از انتخاب کادر فنی این تیم‌ها نوبت به تیم امید خواهد رسید که پس از بررسی برنامه گزینه‌های مختلف سرمربی تیم ملی امید را مشخص می‌کنیم. ما سال سختی را پیش‌رو داریم و باید در مسابقات مهم مختلفی شرکت کنیم اما در اولویت‌بندی برنامه‌ها و پیش‌بینی اعتبارها، اولویت اصلی با اجرای تمام برنامه‌های تیم ملی بزرگسلان برای حضور در جام جهانی برزیل است.

** حضور مهدوی‌کیا به عنوان مدیرفنی تیم جوانان قطعی نیست

نایب‌رییس اول فدراسیون در پاسخ به اینکه با توجه به اعزام تیم جوانان به اردوی ایتالیا، در حال حاضر نقش علی دوستی‌مهر و حتی مهدی مهدوی‌کیا که ظاهر به عنوان مدیرفنی جدید این تیم انتخاب شده چیست، اظهار کرد: طبق آنچه از قبل تصمیم‌گیری شده علی دوستی‌مهر در حال حاضر مدیر فنی این تیم است حالا اگر مهدی مهدوی‌کیا هم اضافه شده که ما آن را به فال نیک می‌گیریم. البته سپردن مسوولیت مدیرفنی تیم جوانان به مهدوی‌کیا هنوز قطعی نشده است اما فعلا مشغول برنامه‌ریزی هستیم تا به نوعی از مهدوی‌کیا در تیم‌های پایه استفاده شود چون او از سرمایه‌های فوتبال ماست که ضمن حفظ شان وی می‌خواهیم از تجربیاتش برای بازیکنان پایه استفاده کنیم.

** از علی دوستی‌مهر برای هدایت تیم ملی جوانان و اکبر محمدی هم برنامه خواستیم

وی در پاسخ به اینکه آیا از اکبر محمدی سرمربی سابق تیم جوانان هم برنامه‌ می‌گیرید، خاطرنشان کرد: بله فدراسیون فوتبال برای مربی چون اکبرمحمدی هزینه کرده که اکنون به وضع فعلی رسید. ما قصد داریم علاوه بر اینکه از علی دوستی‌مهر و برخی مربیان دیگر برنامه‌ می‌گیریم از اکبر محمدی هم برنامه بگیریم. دوستی‌مهر برای هدایت تیم ملی جوانان هم برنامه خواهد داد.

** برگزاری بازی جوانان ایران و آمریکا در ایتالیا پیشنهاد آمریکایی‌ها بود

آیت‌اللهی درباره احتمال بازی تیم‌های جوانان ایران و آمریکا در ایتالیا نیز تصریح کرد: پیشنهاد انجام این مسابقه از سوی آمریکایی‌ها بوده و در حال حاضر مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون مشغول رایزنی با وزارت امور خارجه است تا در صورت موافقت آنها، یک بازی دوستانه میان دو تیم جوانان ایران و آمریکا در تورنمنت ایتالیا برگزار شود.

** امیدواریم شنبه نتیجه پرونده اتهامات به داوری را اعلام کنیم

رییس کمیته رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال درباره زمان اعلام رای پرونده اتهام‌ها به داوری از جمله موضوع محسن قهرمانی نیز به ایسنا گفت: پرونده محسن قهرمانی و سایر اتهام‌هایی که به برخی داوران زده شده بود حداکثر ظرف امروز یا فردا بسته می‌شود و اگر نیاز باشد در برخی موارد کمیته انضباطی نظر بدهد، ما پرونده را به این کمیته هم ارجاع می‌دهیم. بنده امروز مطالعه نهایی این پرونده را انجام می‌دهم و پیش‌بینی می‌کنم و امیدوارم بتوانیم تا شنبه نتیجه را اعلام کنیم.

** هیچ تخلف خاصی در پرونده محسن قهرمانی وجود ندارد

وی در پاسخ به اینکه شنیده می‌شود محسن قهرمانی تبرئه شده است، اظهار کرد: تا الان هیچ تخلف خاصی در این پرونده مشاهده نکردیم. بارها تاکید کردم که جامعه داوری ما پاک است. فساد فوتبال نسبت به بخش‌ها و سایر صنوف، بسیار کمتر است اما چون در ورزش نوک تیز تمامی رسانه‌ها در آن وجود دارد، هرچه که هست را برجسته‌ نشان می‌دهد در حالی که خیلی از اتفاقات با همه سروصدایی که دارد، مشکل خاصی ندارد.

** شاید تمام داوران مورد اتهام تبرئه شوند

آیت‌اللهی در واکنش به اینکه سایر داوران متهم هم مانند قهرمانی تبرئه می‌شوند، تصریح کرد: ما امیدواریم همه افراد مورد اتهام تبرئه شوند. تا رسیدگی‌ها در همین یکی دو روز کامل نشود نمی‌توان صحبتی در این باره داشت هرچند گزارش‌ها و مراحل تحقیق ما در این پرونده تکمیل شده است. جامعه داوری ما پاک و شریف است و باید همه کمک کنیم اگر مشکلاتی هم در حاشیه کار وجود دارد، جمع شود.

** مهره‌های سوخته فوتبال برنامه "ورزش از نگاه دو" را هدایت می‌کنند!

نایب‌رییس اول فدراسیون که انتقادی نسبت به حضور او در راس کمیته رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه ای فوتبال در برنامه تلویزیونی "ورزش از نگاه دو" مطرح شد، در واکنش به آن به ایسنا گفت: این برنامه هدایت‌شده است. در مقابل این همه توفیق‌هایی که فدراسیون در چند سال گذشته داشته است، جریانی بوجود آمده که این نتایج را کمرنگ کند. مصاحبه کفاشیان در این برنامه کافی بود و آنهایی که عقل سلیم و وجدان پاک دارند، می‌دانند فدراسیون فوتبال در چند سال گذشته یکی از موفق‌ترین فدراسیون‌ها بوده که تمام توفیقاتش یک‌شبه حاصل نشد. متاسفانه الان خیلی از افراد دست‌شان کوتاه است و خوراکی ندارند و با هدایت کردن این‌گونه برنامه‌ها قصد تخریب فدراسیون را دارند.

وی همچنان با انتقاد افزود: افرادی که این برنامه تلویزیونی را هدایت می‌کنند، مهره‌های سوخته فوتبالند وگرنه الان در عرصه فوتبال فعال بودند! ما باید با کسانی سروکار داشته باشیم که در عرصه فوتبال تلاش و ایثار می‌کنند نه آنهایی که از کنار این فوتبال فقط جیب‌شان را پر کردند! اینها نمی‌توانند برای فدراسیون خط مشی تعیین کنند. متهم‌کنندگان فدراسیون به سوابق خود برگردند و در خلوت‌شان بیندیشند که چطور بزرگ و معروف شده‌اند؟! اول ببینند چه کسانی آنها را بزرگ کرده‌اند بعد در رسانه‌ ملی اظهار نظر کنند. سوابق ورزشی هر کسی مشخص است. آنهایی که می‌گویند در فدراسیون آدم‌های کوچک جمع شده‌اند بدانند وقتی آنها هنوز پایشان به توپ نخورده بود، ما در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی سرپرستی بزرگترین کاروان ورزشی که به مسابقات آسیایی دهلی اعزام شد را برعهده داشتیم. ما سرپرست گروهی بودیم که اربابان این افراد در آن عضو بودند!

** فدراسیون از اتهام‌زنندگان در این برنامه شکایت می‌کند

آیت‌اللهی با تاکید بر اینکه فدراسیون در واکنش به اتهام‌های زده شده در برنامه " ورزش از نگاه دو" شکایت می‌کند و با جدیت پی‌گیری حقوقی کار را انجام می‌دهد به ایسنا گفت: متاسفیم که صداوسیما وضعیت این برنامه هدایت‌شده را رصد نمی‌کند و در رسانه‌ ملی از افرادی استفاده می‌شود که به ناحق اتهام‌های مستقیمی را به فدراسیون وارد می‌کنند. حق پیگیری حقوقی موضوع برای ما وجود دارد و با جدیت موضوع را از طریق مراجع قانونی دنبال می‌کنیم. ما به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم.

** این منتقدان همیشه آویزان دیگران بودند و دست‌ بگیر از فوتبال داشتند!

وی با بیان اینکه این دسته از اتهام‌زنندگان هیچ وقت برای فوتبال هزینه نکردند، خاطرنشان کرد: اینها همیشه از کنار فوتبال خوردند و بزرگ شدند و در عین حال همیشه آویزان دیگران بودند. آنها هیچ رشدی از خود نداشته و همواره دست بگیر از فوتبال داشتند و به دنبال منافع خود بودند. عملکرد فدراسیون فوتبال روشن و شفاف است و مطمئنا از حق‌مان در مقابله قانونی با آنها نمی‌گذریم.

** تفاهم‌های نهایی با سالگادو منوط به بازگشتش به اسپانیاست

نایب‌رییس اول فدراسیون در ادامه این گفت‌وگو درباره صحبت‌ها و توافق‌هایی که بین فدراسیون و میشل سالگادو صورت گرفته نیز تصریح کرد: یکسری گفت‌وگوها بین نبی و سالگادو انجام شده که امیداریم این مراوات منشاء خیر و برکت برای فوتبال ما باشد. قطعا حضور او در ایران با دستاوردهایی همراه خواهد بود اما این منوط به بازگشت سالگادو به اسپانیا و مراحل بعدی تفاهم‌های ما خواهد شد. آنها یکسری برنامه‌ها را پیشنهاد داده‌اند که باید بررسی شود.

** کی‌ر‌وش درخواست کرد تیم ملی تا پایان امسال 3 بازی تدرکاتی داشته باشد

آیت‌اللهی همچنین از درخواست کارلوس کی‌روش برای فراهم کردن 2 یا 3 مسابقه تدارکاتی برای تیم ملی تا پایان امسال خبر داد و به ایسنا گفت: قرار است کی‌روش نظرش درباره حریفان تدارکاتی تیم ملی تا پیش از جام جهانی را بعد از قرعه‌کشی بدهد. پیش از این صحبت بر سر این بود که بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام ملت‌های آسیا به عنوان بازی‌های تدارکاتی محسوب شود اما در عین حال کی‌روش درخواست کرده پس از قرعه‌کشی جام جهانی و از ابتدای آذر تا پایان امسال، تیم ملی 2 یا 3 بازی تدارکاتی در لابلای مسابقات لیگ داشته باشد. این بازی‌ها جدا از این بازی‌های مقدماتی جام ملت‌هاست و مهدی تاج رییس سازمان لیگ هم قول داده برنامه‌ریزی لازم را برای تعیین زمان این بازی‌ها در فواصل مسابقات لیگ انجام دهد.

** با آمریکا هم‌گروه نشویم، احتمالا اردیبهشت با این تیم بازی کنیم

وی در پاسخ به اینکه تکلیف بازی با تیم ملی آمریکا چه شد نیز تصریح کرد: کی‌روش گفته پس از قرعه‌کشی جام جهانی نظر نهایی‌ام را در این باره می‌دهم چون ممکن است تیم ایران با آمریکا همگروه شود یا شرایط متفاوتی در گروه‌مان ایجاد شود. به هر شکل تکلیف بازی با آمریکا پس از قرعه‌کشی جام جهانی مشخص شده و در صورت بازی هم این دیدار در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

** ستاد پیگیری و اجرای برنامه‌های جام جهانی پس از قرعه‌کشی فعال می‌شود

آیت‌اللهی در پاسخ به اینکه فدراسیون چه رویکردی برای تهیه بسته کاملی از برنامه‌ها ورزشی و فرهنگی مختلف پیرامون حضور تیم ایران در جام جهانی برزیل دارد نیز اظهار کرد: صحبت‌های مقدماتی در این باره در کمیته بازاریابی فدراسیون انجام و جلسات متعددی هم در این راستا برگزار شده است. در نتیجه قرار شد پس از قرعه‌کشی جام جهانی ستادی بدین منظور تشکیل شود که با جمع‌بندی برنامه‌های کمیته فرهنگی فدراسیون و همچنین نحوه همکاری سازمان‌ها و نهادهایی چون میراث‌فرهنگی، جهانگردی، وزارت ارشاد، وزارت ورزش و جوانان و ...، برنامه‌ نهایی تهیه شود تا هم در معرفی ایران در برزیل بتوان عملکرد موثری داشت و هم بتوانیم تمام علاقمندانی که از سراسر جهان می‌خواهند تیم ملی را در برزیل حمایت کنند، ساماندهی کنیم.