ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آمار استقلال در جام حذفی/برهانی در انتظار صدمین گل



اخبار,اخبار ورزشی,بهترین گلزن استقلال در تاریخ جام حذفی


اخبار ورزشی - آمار استقلال در جام حذفی/برهانی در انتظار صدمین گل

 تیم استقلال تهران بیست و پنجمین دوره حضورش در جام حذفی را با بازی مقابل کاسپین قزوین آغاز می کند.

این تیم در 24 دوره حضور در این مسابقات 9 بار فینالیست شده که با 6 قهرمانی رکوردار جام حذفی ایران است. این تیم به جز سال های 65 و 73 در سایر ادوار جام حذفی حضور داشته و در  125 بازی موفق به کسب 75 برد، 34 مساوی و 16 باخت بدست آورده است. استقلالی ها 269 بار در جام حذفی گلزنی کرده و 96 گل نیز دریافت کرده اند.

آبی پوشان در دو فصل گذشته و طی 9 بازی شکستی نداشته اند، اگرچه مقابل سپاهان در ضربات پنالتی شکست خوردند. استقلال فصل گذشته در مرحله نیمه نهایی مقابل سپاهان به تساوی 1-1 رسید اما در ضربات پنالتی شکست خورد و حذف شد.

استقلال 4 بار در مرحله یک شانزدهم نهایی حذف شده است: سال 55 مقابل تهرنجوان، سال 83 مقابل شاهین بوشهر، سال 85 مقابل مرصاد شیراز و سال 87 مقابل مس رفسنجان.

آرش برهانی که با 13 گل زده بهترین گلزن استقلال در تاریخ جام حذفی است، در صورت گلزنی در این بازی اولین 100 گله تاریخ استقلال لقب خواهد گرفت.
اخبار ورزشی - خبر آنلاین
 


ویدیو مرتبط :
گل برهانی به ذوب آهن در جام حذفی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همه رکوردهای استقلال در جام حذفی/ برهانی، فکری، پورحیدری، مظلومی و قلعه نوعی!



همه رکوردهای استقلال در جام حذفی/ برهانی، فکری، پورحیدری، مظلومی و قلعه نوعی!

تیم استقلال تهران با 6 قهرمانی در جام حذفی رکوردار است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش خبرآنلاین، بیست و ششمین دوره جام حذفی در حالی از امروز آغاز می شود که استقلال با حضور در 9 فینال رکوردار است که 6 بار برنده بازی فینال شده و در 3 دوره نیز شکست خورده است.

· استقلال به جز سال های 65 و 73 در 23 دوره جام حذفی حضور داشته است و این دوره بیست و چهارمین حضور آبی ها در جام حذفی است.

· آبی پوشان 6 بار قهرمان و 3 بار نایب قهرمان جام حذفی شده اند. این تیم 3 بار در مرحله نیمه نهایی، 5 بار در یک چهارم نهایی و دو بار در یک هشتم نهایی حضور داشته است.

· استقلال 4 بار در مرحله یک شانزدهم نهایی حذف شده است: سال 55 مقابل تهرنجوان، سال 83 مقابل شاهین بوشهر، سال 85 مقابل مرصاد شیراز و سال 87 مقابل مس رفسنجان.

· این تیم در مجموع 121 بازی در جام حذفی انجام داده که 72 برد و 33 تساوی و 16 باخت داشته است.

· استقلالی ها در جام حذفی 258 گل زده و 95 گل نیز خورده اند.

· بهترین پیروزی استقلال در این جام برد 13- صفر مقابل ذرت کاران پارس آباد در فصل 88-89 است.

· سنگین ترین شکست این تیم در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی جام 81 مقابل سپاهان با نتیجه 3- صفر بوده است.

· محمود فکری با 46 بازی رکوردار بیشترین بازی برای استقلال در تاریخ جام حذفی است.

· آرش برهانی با 11 گل زده بهترین گلزن استقلال در تاریخ جام حذفی است.

· رکورد بیشترین گل زده توسط یک بازیکن در یک بازی مربوط به آرش برهانی است که در بازی مقابل داماش گیلان(8-1) در فصل 87 موفق شد 5 گل به ثمر برساند.

· منصور پورحیدری 46 بار در جام حذفی هدایت آبی پوشان را بر عهده داشته که 30 برد و 13 تساوی و 3 باخت بدست آورده است.

· منصور پورحیدری و امیر قلعه نوعی هر کدام دو بار به عنوان مربی و ولادیمیر جیکچ و پرویز مظلومی نیز هر کدام یک بار استقلال را به قهرمانی جام حذفی رسانده اند.

· امیر قلعه نوعی و پرویز مظلومی تنها استقلالی های تاریخ هستند که هم به عنوان بازیکن و هم مربی جام حذفی را فتح کرده اند: مظلومی در سال 56 به عنوان بازیکن و سال 90 به عنوان مربی. قلعه نوعی نیز در سال 74 به عنوان بازیکن و در سال های 80 و 86 به عنوان مربی./خبرآنلاین