ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آغاز واگذاری باشگا‌های دولتی؛‌ راه‌‌آهن تا پایان سال خصوصی می‌شود



 

یکی دیگر از ورزشگاران ایرانی ناپدید شد؟!

 

معاون سازمان خصوصی سازی گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری باشگاه راه‌‌آ‌هن را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

اسماعیل غلامی درباره صحت و سقم واگذاری باشگاه فوتبال راه آهن اظهار داشت: آماده سازی و ارزشگذاری این باشگاه در مراحل نهایی قرار دارد تا در صورت امکان تا پایان سال جاری واگذاری آن انجام گیرد.

وی درباره نحوه ارزشگذاری این باشگاه خاطر نشان کرد: باشگاه راه آهن در حالی از صورت های مالی برخوردار است که دارایی اصلی آن بازیکنان و مربیان هستند. این گروه قراردادهایی را دارند اما مقرر شده با حضور دو سه مربی و کارشناس خبره، ارزش واقعی هر کدام از بازیکنان مشخص شود تا امکان واگذاری مجموعه باشگاه فراهم شود.

غلامی تاکید کرد: بعد از واگذاری باشگاه فوتبال راه آهن، این باشگاه می تواند برای استفاده از زمین ورزشی اکباتان با شرکت راه آهن قراردادی را منعقد کند. علاوه براین خریدار این باشگاه 6 ماه بعد از خرید مهلت خواهد داشت تا نام باشگاه را تغییر دهد.

معاون سازمان خصوصی سازی در برابر این سئوال که آیا شرکت راه آهن موافق این واگذاری بوده و این واگذاری چه زمان و به چه روشی انجام خواهد شد، توضیح داد: خوشبختانه مسئولان راه آهن کاملا موافق واگذاری این باشگاه هستند و حتی در این واگذاری تعجیل دارند.

غلامی افزود: در تلاشیم واگذاری نخستین باشگاه فوتبال تا پایان سال نهایی شود در غیر این صورت اوایل سال آینده این واگذاری انجام خواهد شد. روش واگذاری هم در حالی به صورت مزایده خواهد بود که خریدار آن می تواند در آینده بعد از تغییر قالب فعالیت به سهامی عام، این باشگاه را در بورس هم پذیرش و عرضه کند.

* واگذاری پرسپولیس و استقلال به سال 90 موکول شد

وی در واکنش به دیگر سئوال مبنی بر اینکه با این اوصاف واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به کجا انجامید، پاسخ داد: طبق قانون بودجه این دو باشگاه باید در سال جاری واگذار می شدند اما به دلیل اعلام مقبول نبودن صورت‌های مالی این دو باشگاه توسط بازرس و حسابرس شرکت ، واگذاری این دو باشگاه به سال آینده موکول شد.

غلامی در خاتمه گفت: این همه در حالی است که با توجه به قانون برنامه پنجم که در آن تخصیص یک درصد درآمد شرکت ها به ورزش حذف شده، انتظار می رود با واگذاری باشگاه فوتبال راه آهن، دیگر باشگاه ها هم مانند ذوب آهن ، سپاهان و غیره آماده واگذاری شوند.


ویدیو مرتبط :
جلسه خصوصی رهبر انقلاب در اولین سال آغاز دولت نهم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یکی از سرخابی‌ها تا پایان سال خصوصی می‌شود/ مشخص شدن ارزش سهام ذوب‌آهن



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

سازمان خصوصی‌سازی خبر داد:

یکی از سرخابی‌ها تا پایان سال خصوصی می‌شود/ مشخص شدن ارزش سهام ذوب‌آهن

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی کشور با اشاره به فراهم شدن شرایط ورود سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به فرابورس ابراز امیدواری کرد حداقل تا پایان سال یکی از این باشگاه‌ها به بورس وارد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرحیم احمدوند رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی کشور امروز یکشنبه در نشستی خبری در مورد جدیدترین اقدامات صورت گرفته برای واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس، گفت: با توجه به ساختار مالی این باشگاه‌ها که صندوق‌های مالی آن دارای زیان انباشته بود، با هماهنگی مسئولان باشگاه‌ها مقدمات ورود به بازار سرمایه فراهم شد.

وی در این مورد خاطرنشان کرد: در این رابطه وزارت ورزش و جوانان نیز 2 مجموعه ورزشی به ارزش 60 میلیارد تومان را به این دو باشگاه واگذار کرد.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی کشور ادامه داد: شرایط ورود سهام این دو باشگاه به فرابورس فراهم خواهد شد و در گام اول 5 تا 10 درصد سهام آنها برای کشف قیمت عرضه می‌شود. البته امیدواریم حداقل تا پایان سال بتوانیم یکی از این باشگاه‌ها را به بورس وارد کنیم.

وی اضافه کرد: تبیین و تصویب دستورالعمل مناسب برای واگذاری طرح‌های نیمه تمام در حوزه‌های اقتصادی و تدوین دستورالعمل واگذاری معادن از اولویت‌های خصوصی سازی محسوب می‌شود.

احمدوند همچنین از برنامه‌ریزی برای واگذاری 56 درصد سهام شرکت ذوب‌آهن اصفهان به ارزش برآوردی 2 هزار و 195 میلیارد تومان خبر داد./مهر