دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز ویستا و 7



 

 

 

افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز ویستا و 7

 


یکی از مشکلات شایع در سیستم‏های تحت ویندوز، کند بودن سرعت بالا آمدن و راه‏اندازی آن است. به طوری که پس از روشن کردن سیستم، زمان زیادی صرف ورود به ویندوز و بارگذاری کامل صفحه دسکتاپ می‏شود. این موضوع در کامپیوترهای قدیمی و سیستم‏هایی که دارای نرم‏افزارهای نصب شده زیادی هستند بیشتر به چشم می‏خورد. بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از طریق تنظیمات msconfig به خالی کردن برنامه‏های اجرا شده در Startup میپردازند. این راه مفید است اما همواره نمی‏تواند کافی باشد. در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید و با این مشکل روبرو هستید، بایستی بدانید در این دو ویندوز قابلیتی به نام Windows Boot Performance Diagnostics نفهته است که بسیاری از کاربران از آن بی‏خبرند. با فعال نمودن این ابزار، ویندوز به طور اتوماتیک موانعی که باعث کاهش سرعت بالا آمدن ویندوز می‏شود را به طور اتوماتیک تشخیص داده و آنها را رفع می‏کند.

در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت مفید بپردازیم.

 

 

برای این کار:
ابتدا در منوی Start عبارت gpedit.msc را وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره Local Group Policy Editor از پنل سمت چپ مسیر زیر را طی کنید:

 

Computer Configuration > Administrative Templates > System > Troubleshooting and Diagnostics > Windows Boot Performance Diagnostics


اکنون از قسمت سمت راست پنجره، بر روی Configure Scenario Execution level دوبار کلیک کنید.
در پنجره جدید، گزینه Enabled را انتخاب نمایید. همچنین اطمینان پیدا کنید در قسمت Scenario Execution Level گزینه Detection, Troubleshooting and Resolution در حالت انتخاب باشد.
اکنون بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حال ویندوز را یکبار Restart نمایید.
اکنون Windows Boot Performance Diagnostics فعال بوده و به تشخیص و حل مشکلاتی که باعث کندی بالا آمدن ویندوز می‏شود می‏پردازد.

دقت نمایید برای این که Windows Boot Performance Diagnostics به درستی کار کند، بایستی سرویس (Diagnostic Policy Service (DPS در محیط ویندوز فعال باشد.

 

 

برای اطمینان این قضیه:
در منوی Start عبارت Services را تایپ کرده و Enter بزنید.
در پنجره باز شده Diagnostic Policy Service را یافته و اطمینان پیدا کنید وضعیت (Status) آن بر روی Started قرار گرفته است.

 

 


ویدیو مرتبط :
سرعت بالا آمدن ویندوز را افزایش دهید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سه ترفند کوچک برای افزایش سرعت ویندوز XP



 

سه ترفند کوچک برای افزایش سرعت ویندوز XP

 

قصد داریم تا 3 ترفند کوچک اما در عین حال مفید را برای شما بازگو کنیم که با به کارگیری آنها میتوانید به نحو محسوسی سرعت کار با ویندوز XP خود را بالاتر ببرید.

 

1- معمولأ وقتی یک ویندوز کند میشود که نرم افزارهای نصب شده روی آن زیاد باشند. سعی کنید فقط نرم افزارهای مورد نیاز خود را روی ویندوز نصب کنید و درایو ویندوز را از فایلهای بیهوده پر نکنید.

 

2- معمولأ برنامه هایی که نصب میکنید یا برنامه هایی که از قبل نصب هستند، هنگام بالا آمدن ویندوز به طور اتوماتیک اجرا میشوند. برای این که نرم افزارهایی را که نمیخواهید لود شدن آنها (ترفندستان) سرعت ویندوز شما را بگیرند را از حالت اجرای اتوماتیک در بیاورید. از منوی استارت گزینه Run را انتخاب کنید و سپس در ان تایپ کنید msconfig. حال به تب Startup بروید و برنامه هایی که به انها نیازی ندارید را از حالت اجرای اتوماتیک خارج کنید. مثلأ msmsgs برنامه ویندوز مسنجر را باز میکند که احتمالأ شما از آن استفاده نمیکنید.

 

3- روی My Computer‌ راست کلیک کنید و گزینه Properties‌ را انتخاب کنید. در تب Advanced در قسمت Performance روی دکمه Settings کلیک کنید. در اینجا میتوانید با غیر فعال کردن افکتها در قسمت Visual Effects، سرعت خود را بالاتر ببرید. اگر در بالا قسمت Adjust For Best Performance را انتخاب کنید تمام افکتها را غیر فعال میکنید و سرعت شما به صورت محسوسی بالا میرود.