دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سه ترفند کوچک برای افزایش سرعت ویندوز XP



 

سه ترفند کوچک برای افزایش سرعت ویندوز XP

 

قصد داریم تا 3 ترفند کوچک اما در عین حال مفید را برای شما بازگو کنیم که با به کارگیری آنها میتوانید به نحو محسوسی سرعت کار با ویندوز XP خود را بالاتر ببرید.

 

1- معمولأ وقتی یک ویندوز کند میشود که نرم افزارهای نصب شده روی آن زیاد باشند. سعی کنید فقط نرم افزارهای مورد نیاز خود را روی ویندوز نصب کنید و درایو ویندوز را از فایلهای بیهوده پر نکنید.

 

2- معمولأ برنامه هایی که نصب میکنید یا برنامه هایی که از قبل نصب هستند، هنگام بالا آمدن ویندوز به طور اتوماتیک اجرا میشوند. برای این که نرم افزارهایی را که نمیخواهید لود شدن آنها (ترفندستان) سرعت ویندوز شما را بگیرند را از حالت اجرای اتوماتیک در بیاورید. از منوی استارت گزینه Run را انتخاب کنید و سپس در ان تایپ کنید msconfig. حال به تب Startup بروید و برنامه هایی که به انها نیازی ندارید را از حالت اجرای اتوماتیک خارج کنید. مثلأ msmsgs برنامه ویندوز مسنجر را باز میکند که احتمالأ شما از آن استفاده نمیکنید.

 

3- روی My Computer‌ راست کلیک کنید و گزینه Properties‌ را انتخاب کنید. در تب Advanced در قسمت Performance روی دکمه Settings کلیک کنید. در اینجا میتوانید با غیر فعال کردن افکتها در قسمت Visual Effects، سرعت خود را بالاتر ببرید. اگر در بالا قسمت Adjust For Best Performance را انتخاب کنید تمام افکتها را غیر فعال میکنید و سرعت شما به صورت محسوسی بالا میرود.

 


ویدیو مرتبط :
راه های افزایش سرعت ویندوز xp

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

15 ترفند برای افزایش سرعت PC


با چند ترفند ساده که قدرت پردازش شما را دو برابر می‌کند، می‌توانید تاخیرات خود را هنگام استفاده از کامپیوتر، کاهش دهید.