اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

4 ایرانی در فهرست ستارگان آینده فناوری دنیا


مجله «فوربس» فهرستی از ستارگان جوان و پیشتاز در حوزه فناوری را معرفی کرده است که در این فهرست نام چهار ایرانی نیز دیده می شود.

خبرگزاری ایسنا: مجله «فوربس» فهرستی از ستارگان جوان و پیشتاز در حوزه فناوری را معرفی کرده است که در این فهرست نام چهار ایرانی نیز دیده می شود.

 در فهرست «ستارگان آینده فناوری جهان» مجله فوربس تحت عنوان Forbes' 30 Under 30 List اسامی 30 محقق جوان زیر 30 سال به دلیل دستاوردهای برجسته آنها در حوزه فناوری درج شده که نام چهار جوان ایرانی نیز در این فهرست دیده می شود. تبریز، شیرازی، پهلوان و فردوسی جوانان نام آور ایرانی هستند که نام آنها در فهرست صبح بخیری فناوری به چشم می خورد.



«پریسا تبریز» 29 ساله از متخصصان برجسته امنیت شبکه، به عنوان مشاور و مسئول بخش آموزش امنیت محصولات با شرکت گوگل همکاری می کند.

«داریان شیرازی» 26 ساله بنیانگذار شرکت Radius Intelligence است که ابزارهای نوین برای کشف چشم اندازهای جدید، تحقیقات و بروز نگه داشتن داده های CRM را ارائه می دهد.

«بابک پهلوان» 29 ساله مدیرعامل شرکت CleverSense‌ و مبتکر برنامه نرم افزاری Arthur‌ ویژه تلفن همراه آیفون است.

«آرش فردوسی» 27 ساله یکی از بنیانگذاران شرکت DropBox بعنوان ارائه دهنده ابزار به اشتراک گذاری فایل ها با بیش از 100 میلیون کاربر محسوب می شود.

در این فهرست نام های دیگری همچون «مارک سوکربرگ» مدیرعامل Facebook ، «دیوید راسنکو» مدیرعامل Weebly‌ و «جک آبراهام» مدیر محلی eBay‌ دیده می شود.


ویدیو مرتبط :
فناوری آینده: پیش بینی های آرتور سی كلارك در مورد آینده در سال 1960

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ستاره ایرانی که گاردین معرفی کرد: می خواهم مسی آینده دنیا باشم



اخبار,اخبار ورزشی,رضا شکاری

پدیده جدید فوتبال ایران گفت: «حالا که شانس به من رو کرده و تا اینجا رسیدم، نمی توانم با مغرور شدن، زحمات خانواده ام را هدر بدهم.

رضا شکاری استعداد ایرانی است که از سوی گاردین به عنوان یکی از 50 ستاره آینده فوتبال دنیا معرفی شده است.

این نام را شاید حتی خیلی از بچه های خبرنگار ورزشی هم تا عصر چهارشنبه به خوبی نمی شناختند. پسر 17 ساله ای که از نظر گاردین به عنوان یکی از 50 پدیده چند ساله آینده فوتبال دنیا معرفی شده است.

پسری که در تیم ملی جوانان ایران بازی می کند و البته باشگاه ذوب آهن اصفهان. شاید تا قبل از او، کمتر چنین اتفاقی برای ستاره های جوان ایرانی افتاده. اولین بار برای مهدی مهدوی کیا و بعد هم نوشته هایی جسته و گریخته درباره جهانبخش.

اما رضا شکاری کیست؟ بهتر است از زبان خودش بشنوید:

* خبر را که حتما شنیدی؟
- بله، در این چند روز، همه با من درباره این خبر حرف می زنند. از تمام لطفی که به من شده ممنونم اما این فقط یک نوشته است. باید سعی کنم در زمین خودم را ثابت کنم.

* استعدادهای زیادی داشتیم که با یک تعریف، مغرور شدند و فوتبال شان تمام شده.
- راستش من هم به همین دلیل است که می گویم تمام تمرکزم روی بازی ام خواهد بود و فقط از این گزارش خوشحال شدم و سعی می کنم انگیزه بگیرم. من قبلا یک بار هزینه مغرور شدن را دادم و حسابی از این کارم پشیمانم. دوست ندارم باز هم این اتفاق برایم تکرار شود.

* دقیقا چه هزینه ای؟
- آقا اجازه! می شود درباره اش حرفی نزنم؟ یک مسئله شخصی است. ولی برایش بهای سنگینی دادم و یاد گرفتم غرور برای یک فوتبالیست چقدر بد است.

* خودت فکر می کنی کجا دیده شدی که در این لیست حضور داری؟
- راستش نمی دانم. من فجر سپاه تهران بازی می کردم و امسال آمدم ذوب آهن. در تیم ملی نوجوانان آقای قنبرپور بودیم، بعد تیم ملی جوانان آقای پیروانی بازی کردم و به اردوی امیدها هم دعوت شدم.

* تو در بازی با ایتالیا خوب بازی کردی؟
- راستش یک گل اینجا به ایتالیایی ها زدم و یک گل هم در کشورشان. شاید در آن بازی به چشم نویسنده مطلب آمدم.

* واکنش یحیی گل محمدی به این نوشته چه بود؟
- اتفاقا سر تمرین که مرا دید، گفت معروف شدی پسر و تشویقم کردند. خیلی خوشحالم که از همان ابتدای فوتبالم مربیان کاردرستی مثل آقا یحیی داشتم. آقای قربانی، آقای صفاییان، آقای قنبرپور که خیلی دوست شان دارم.

 

امیرحسین خان پیروانی که پدرانه برایم زحمت کشیدند و الان هم کادرفنی تیم ذوب آهن. شخص آقای گل محمدی، آقا مجتبی و دیگر اعضای تیم مربیگری ذوب.

* گفتی آقای قنبرپور، تو یکی از آنهایی بودی که در آن تیم پنالتی خراب کردی؟
- بله. ولی ما در طول بازی کره شمالی را کشته بودیم اما بازی که به پنالتی رفت، دچار استرس شدیم. حیف شد. من باز هم از آقا مصطفی برای آن اتفاق عذر می خواهم. ولی همان کره شمالی در ان بازی ها قهرمان شد.

* حالا بعد از معرفی به عنوان یکی از استعدادهای آینده فوتبال دنیا خیلی کار سختی داری.
- دقیقا. باید انگیزه ام را ده برابر کنم و تلاشم ده برابر بشود. من باید یادم باشد از کجا آمده ام و چه مسیر سختی دارم. به خانواده ام مدیونم و باید جواب همه لطف شان را بدهم.

* دقیقا بچه کجا هستی؟
- تهران، محله خاک سفید. ما خیلی خانواده پولداری نداریم. بچه بالای شهر هم نیستم اما به اینکه بچه خانواده ای زحمتکش هستم، افتخار می کنم. پدرم کارگر یک کارگاه مبل سازی است و با تمام وجودش برای ما زحمت می کشد. حالا که شانس به من رو کرده و تا اینجا رسیدم، نمی توانم با مغرور شدن، زحمات خانواده ام را هدر بدهم.

اخبار ورزشی - خبر ورزشی