اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

20 کیلو برنج، 10 کیلو مرغ، سهم هر کارمند


در سبد کالایی ویژه ماه مبارک رمضان هر کارمند، 20 کیلوگرم برنج، 10 کیلوگرم مرغ، 5 عدد روغن مایع 900 گرمی و 5 کیلوگرم شکر قرار دارد که توزیع آن، از پنجشنبه به تدریج توزیع آغاز می‌شود.

خبرگزاری مهر: مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سبد کالایی ویژه ماه مبارک رمضان هر کارمند، 20 کیلوگرم برنج، 10 کیلوگرم مرغ، 5 عدد روغن مایع 900 گرمی و 5 کیلوگرم شکر قرار دارد که توزیع آن، از پنجشنبه به تدریج توزیع آغاز می‌شود.

علی پورکاوه با اشاره به اینکه سبد کالایی رایگان هر کارمند که به مناسبت ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود، شامل اقلامی همچون مرغ، برنج، شکر و روغن است، گفت: این سبد شامل 20 کیلوگرم برنج، 10 کیلوگرم مرغ، 5 کیلوگرم شکر و 5 بطری روغن 900 گرمی مایع یا یک حلب 4.5 کیلویی روغن جامد است.

مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: توزیع این سبد کالایی به تدریج از پنجشنبه هفته جاری آغاز می شود و تا هفته اول ماه مبارک رمضان، در اختیار تمامی کارمندان دولت قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: دستگاههای دولتی باید آمار پرسنل خود را به وزارتخانه مربوطه به تفکیک استانها، ارایه دهند تا وزارتخانه دولتی، آمار خود را به مباشر توزیع کالاها یعنی تعاونی مصرف کارکنان دولت(اسکاد)، ارایه دهد.

پورکاوه اظهار داشت: بعد از جمع‌بندی، سهم هر دستگاه به تفکیک استان از سوی این تعاونی در استانهای مربوطه تحویل داده خواهد شد.

براساس مصوبه دولت، وزارت صنعت ، معدن و تجارت موظف شد برای تهیه و توزیع سبد کالای رفاهی ماه مبارک رمضان به شاغلین دستگاه های اجرایی (اعم از رسمی ، پیمانی و قراردادی) به ازای هر کارمند یک میلیون و 500 هزار ریال اقدام کند.

اعتبار اجرای این سبد کالایی براساس مصوبه دولت از محل اعتبارات مربوط به دستگاه های اجرایی تأمین و ازجانب معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی به وزارت صنعت ، معدن و تجارت تخصیص می یابد.

وزارت صنعت ، معدن و تجارت به استناد اصل 127 قانون اساسی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور و هیئت وزیران مجاز است در صورت ضرورت تصمیمات اجرایی لازم را برای اجرای این مصوبه هیئت دولت اتخاذ و اجرا کند.      


ویدیو مرتبط :
سرقت مسلخانه در نیشابور ( بابا ایول آخه 1 کیلو 2 کیلو نه 50 کیلو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت 1 کیلو چغاله بادام برابر با 10 کیلو مرغ!


در حالی که امسال چغاله بادام زودتر از سال‌های قبل و پیش از آمدن بهار به بازار تهران رسیده، قیمت آن کیلویی 80 هزار تومان است که به گفته نایب رییس خانه کشاورز این قیمت منطقی نیست و تا 10 روز آینده شکسته می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: در حالی که امسال چغاله بادام زودتر از سال‌های قبل و پیش از آمدن بهار به بازار تهران رسیده، قیمت آن کیلویی 80 هزار تومان است که به گفته نایب رییس خانه کشاورز این قیمت منطقی نیست و تا 10 روز آینده شکسته می‌شود.

چغاله‌ بادامی که در سال‌های گذشته چند روز مانده به عید به صورت نوبر و با قیمت‌های بالا به بازار می‌آمد، این بار حدود دو هفته زودتر به بازار آمده که نشان می‌دهد تغییر شرایط اقلیمی، فصل بهار را جلوتر انداخته است.

امسال چغاله‌بادام نه تنها زودتر‌ از سال‌های قبل به بازار آمد، بلکه قیمت آن نیز نجومی‌تر شده است؛ به گونه‌ای که هر سیر (75 گرم) چغاله‌بادام 6000 تا 7000 تومان فروخته می‌شود؛ یعنی کیلویی 80 هزار تومان که تقریبا با بهای 10 کیلوگرم گوشت مرغ و سه کیلوگرم گوشت قرمز برابر است!

عنایت‌الله بیابانی، نایب رییس خانه کشاورز در این زمینه به ایسنا گفت: امسال به دلیل بهار زودرس چغاله‌بادام زودتر از سال‌های گذشته به بازار آمده که البته قیمت آن در شرایط نورس نیز غیرمنطقی است.

وی افزود: مطمئنا قیمت چغاله‌بادام تا 10 روز دیگر شکسته می‌شود و قیمت منطقی برای بازار نورس آن حدود 20 هزار تومان و قیمت منطقی برای بازار در شرایط عادی بین 10 تا 15 هزار تومان است.

نایب رییس خانه کشاورز گفت: چغاله بادام محصولی نیست که همه آن را مصرف کنند، بلکه تقاضای آن عمدتا از سوی قشری خاص است؛ بنابراین نوسان در قیمت آن چندان آسیبی به بازار محصولات کشاورزی نمی‌زند.