اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یکشنبه آینده جلسه انتخاب شهردار تهران


رئیس شورای شهر تهران در نخستین جلسه شورای چهارم گفت: بعد از مراسم تحلیف ساعت 15 امروز اعضای شورا به مرقد مطهر امام راحل(ره) و دیدار با سید حسن خمینی(ره) می روند.

 خبرگزاری مهر: رئیس شورای شهر تهران در نخستین جلسه شورای چهارم گفت: بعد از مراسم تحلیف ساعت 15 امروز اعضای شورا به مرقد مطهر امام راحل(ره) و دیدار با سید حسن خمینی(ره) می روند.

احمد مسجدجامعی بعد از رای گیری و انتخابش به عنوان رئیس شورای چهارم شهر تهران در جایگاه رئیس شورا قرار گرفت و با تشکر از اعضای شورای سوم گفت: دکتر نجفی یکی از بهترین اعضای شورا بودند که امروز در جایگاهی قرار دارند که می توانند در حفظ میراث فرهنگی تهران با شورا تعامل خوبی داشته باشند. خانم ابتکار همیشه دغدغه محیط زیست را داشتند و جایشان در شورا خالی است و اعضای شورای چهارم باید بدانند یک روز هوای پاک برای تهران خیلی کم است و باید در اولویت باشد. همچنین خانم احمدی نژاد در مسئله شورایاری ها و هماهنگی با دولت بسیار تلاش کردند و در کنار این دوستان آقای دکتر شکیب به دفاع از حقوق مردم و آقای خادم به نگاه فرهنگی و برنامه های خوب در شورا شهرت داشت که از تمامی اینها تشکر می کنم.

مسجدجامعی گفت: جلسه امروز نشان داد رفتارهای اخلاقی و دوستی می تواند مدل نشاط جامعه شود زیرا شورا نشان دهنده عمل جامعه است و همدلی از هم زبانی بهتر است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه باید میان شهر و دولت تعامل خوبی باشد گفت: ما ویترین اجتماعی هستیم. رفتارهای ما به دیگران می آموزد برخی از دوستان با توجه به تنوع سلایق در شورای چهارم نگران بودند ولی این یک تهدید نیست بلکه  فرصت است.

در ادامه سخنان مسجدجامعی، احمد حکیمی پور تذکر داد که بر اساس قانون باید برای شهرداری تهران فعلا سرپرست تعیین شود که مسجدجامعی گفت: این موضوع در دوره های قبل هم مطرح بود ولی شهردار سندی را امضا نمی کرد و قطعاً همین است. برخی دیگر از اعضای شورا هم این موضوع را مطرح کردند و قرار شد جلسه بعدی شورا روز یکشنبه برگزار شده و در این موارد مشورت کنند.


ویدیو مرتبط :
رای گیری شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار جدید و انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان شهردار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز جلسه انتخاب شهردار تهران


دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم با حضور 31 عضو شورا برگزار شد.

خبرگزاری فارس: دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم با حضور 31 عضو شورا برگزار شد.

در این جلسه انتخاب شهردار تهران در دستور کار اعضای شورای شهر قرار دارد و قرار است  از بین دو گزینه محسن هاشمی و محمد باقر قالیباف یک کدام با رای اکثریت اعضا برای شهرداری تهران انتخاب شوند.

با توجه به برگزاری جلسه انتخاب شهردار تهران به صورت غیرعلنی تعداد قابل توجهی از خبرنگاران از رسانه‌های مختلف در پشت در جلسه حاضر هستند و این در حالی است که به گفته یکی از اعضای شورا قرار است هر چند دقیقه رضا تقی‌پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران محتوای جلسه را در بین خبرنگاران مطرح کند.

شهردار تهران امروز انتخاب می شود


خبرگزاری مهر: رضا تقی پور روز یک شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دکتر قالیباف و مهندس محسن هاشمی دو گزینه نهایی شورای شهر برای شهرداری تهران هستند که امروز هر کدام به مدت 30 دقیقه از کلیات برنامه های خود دفاع می کنند.

وی افزود: بر اساس قانون اولین وظیفه شورای شهر پس از رسمیت، انتخاب هیات رئیسه است که در جلسه روز سه شنبه گذشته نخستین جلسه شورای شهر چهارم برگزار و اعضای هیات رئیسه و رئیس شورای شهر مشخص شدند.

تقی پور ادامه داد: آقای مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران در پایان جلسه سه شنبه اعلام کرد جلسه آینده روز یکشنبه و دستور کار آن انتخاب شهردار تهران است بر همین اساس امروز دومین جلسه شورای شهر چهارم برای انتخاب شهردار برگزار شد.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: امروز با تصمیم هیات رئیسه، جلسه شورای شهر با روال ساده و بدون مسئله ساعت 9 صبح شروع شد و بلافاصله وارد دستور کار شدیم.  در ابتدای این جلسه دوفوریتی به تصویب رسید که بر اساس آن تا پایان سال 92 همه جلسات شورای شهر چهارم علنی اما جلسات روز یکشنبه بدون مدعو برگزار می شود که سخنگوی شورای شهر درباره جلسات روز یکشنبه اطلاع رسانی می کند.

در این زمینه مشاور حقوقی نیز داریم و این تصمیم مشکلی ندارد.

تقی پور خاطر نشان کرد: دستور اصلی جلسه امروز انتخاب شهردار است که در مدت حدود سه ماه گذشته فرصت لازم برای انتخاب گزینه های شهرداری تهران را داشتیم و گزینه های مختلفی مورد بررسی قرار گرفت. در این زمینه بین 18 تا 20 نفر را بررسی کردیم که بر اساس قانون هر نامزدی که از سوی حداقل 5 نفر از اعضای شورای شهر معرفی شود به عنوان گزینه های اصلی مورد بررسی قرار می گیرد. تا اینجا آقایان محمد باقر قالیباف و محسن هاشمی از سوی بیش از 5 نفر از اعضای شورای شهر معرفی و قرار شده در جلسه امروز شورای شهر حاضر شوند.

وی ادامه داد: پیش از این برنامه های این گزینه ها را بررسی کردیم اما در جلسه امروز به صورت رسمی نیم ساعت فرصت دارند کلیات برنامه های خود را در حضور اعضای شورای شهر ارائه دهند.

سخنگوی شورای شهر تاکید کرد: تصمیم بر این است که در جلسه امروز شهردار تهران انتخاب شود و احتمال دارد در طول جلسه اعلام تنفس شود اما این به معنی قطع جلسه نیست. همچنین احتمال دارد جلسه امروز تا شب به طول انجامد.

تقی پور در پاسخ به پرسش مهر در خصوص زمان حضور گزینه های شهرداری در شورای شهر نیز گفت: آن طور که به ما اطلاع داده اند آقایان قالیباف و هاشمی در راه هستند و تا دقایق دیگر در جلسه شورای شهر حاضر می شوند. هر اتفاقی در جلسه رخ دهد در جمع خبرنگاران حاضر شده و درباره آن اطلاع رسانی می کنم.


سخنرانی قالیباف در شورا آغاز شد

بر اساس قرعه کشی که توسط یکی از اعضای شورای شهر تهران انجام شد، مقرر گردید محمدباقر قالیباف به عنوان اولین سخنران، برنامه خودش را برای اعضای شورا تشریح کند.

قالیباف در مدت 30 دقیقه وقت تعیین شده، برنامه های خودش برای اداره بهتر شهر تهران را ارائه خواهد کرد.

بعد از او محسن هاشمی به ارائه برنامه هایش خواهد پرداخت.

آغاز سخنرانی محسن هاشمی در شورا


 سخنان محمدباقر قالیباف در شورای شهر تهران به پایان رسید و محسن هاشمی پشت تریبون قرار گرفت.

بر اساس قرعه ای که انجام شده بود، اولین سخنران قالیباف بود.

محسن هاشمی و محمدباقر قالیباف دو گزینه نهایی برای انتخاب شهردار آینده تهران هستند.

 نیم ساعت دیگر شهردار تعیین می شود


 رضا تقی‌پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس آخرین اعلام رسمی از سوی اعضای شورای شهر به اتفاق آراء دو نفر به عنوان کاندیدای شهرداری تهران اعلام شده اند، گفت: محمدباقر قالیباف و محسن هاشمی دو گزینه نهایی هستند که هر یک به مدت سی دقیقه باید از برنامه های خود دفاع کنند.

وی افزود: در مرحله اول محمدباقر قالیباف به مدت سی دقیقه از برنامه های خود دفاع کرد که موضوع نگاه راهبردی چشم‌اندازهای مشخص، اهداف و راهبردها بر اساس برنامه چشم‌انداز، اسناد بالادستی و افق 1404 ارائه شد.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اکنون محسن هاشمی به مدت 30 دقیقه در حال ارائه برنامه‌های خود است و بعد از پایان مطالب و برنامه ها رأی‌گیری انجام می شود.

وی  تاکید کرد: صبح امروز هم به اعضای شورا تذکر داده شد تا به دور از حاشیه‌های سیاسی تصمیم‌گیری شود.

به گفته تقی‌پور، تا 30 دقیقه دیگر شهردار تهران تعیین می شود.

تشکیل جلسه شورا برای انتخاب شهردار تهران

جلسه امروز شورا رضا تقی پور سخنگوی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و از انتخاب شهردار در جلسه امروز خبر داد.

به دنبال آن محمدباقر قالیباف و محسن هاشمی برای ارائه برنامه هایشان در شورا حاضر شدند.

در ابتدا قرعه به نام قالیاف افتاد و او برای ارائه برنامه هایش پشت تریبون قرار گرفت.

به دنبال او، محسن هاشمی نیز برنامه هایش را به اعضای شورا ارائه داد.

در حال حاضر اعضای شورا شهر تهران مشغول رایزنی هستند.

همچنین در جلسه امروز شورا شهر تهران، عباس جدیدی با حکم احمد مسجد جامعی رئیس شورا، معاون نظارت شورای شهر تهران شد.

آرای قالیباف و محسن هاشمی مساوی شد

 رای گیری برای انتخاب شهردار تهران انتخاب شد و هر یک از دو گزینه نهایی توانستند 15 رای به دست بیاورند و یک نفر عضو شورا رای ممتنع داد.